Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 9  (Luettu 33590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #15 : 14.09.11 - klo:16:46 »
Torstai, 15.9.2011

Sana tänään:

Hyvin hän on kaiken tehnyt. Kuurot hän saa kuulemaan ja mykät puhumaan.

Mark. 7:37
         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #16 : 15.09.11 - klo:18:40 »
Torstai, 15.9.2011

Sana tänään:

Hyvin hän on kaiken tehnyt. Kuurot hän saa kuulemaan ja mykät puhumaan.

Mark. 7:37       
 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #17 : 16.09.11 - klo:20:23 »
Perjantai, 16.9.2011

Sana tänään:

Herra, minun Jumalani,
sinua minä huusin avuksi,
ja sinä teit minut terveeksi.

Ps. 30:3     

Oho, taisi tulla torstain teksti kahteen kertaan. Siinäpä nyt perjantainen ja kohta lauantainen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #18 : 16.09.11 - klo:20:25 »
Lauantai, 17.9.2011

Sana tänään:

Jeesus sanoo:
"Jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."

Matt. 12:36    
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #19 : 17.09.11 - klo:22:54 »
       14. sunnuntai helluntaista

Lähimmäinen   

Jeesus oli elämällään ja opetuksellaan esimerkkinä Jumalan rakkaudesta, joka ylittää kaikki rajat. Tämä esikuva velvoittaa meitä näkemään jokaisessa ihmisessä lähimmäisen. Kristukselta saamme myös voiman hyviin tekoihin lähimmäistemme hyväksi. Ihminen itse ei ole aina tietoinen siitä, että hän hyvää tehdessään toimii Jumalan rakkauden välikappaleena.

1. lukukappale   

1. Sam. 24: 9-12, 17-21

Daavid tuli ulos luolasta ja huusi Saulin perään: »Herrani, kuningas!» Kun Saul kääntyi katsomaan taakseen, Daavid kumartui kunnioittavasti maahan saakka ja sanoi Saulille: »Miksi kuuntelet ihmisten puheita, kun he sanovat: ’Daavid tahtoo sinulle pahaa’? Nyt voit omin silmin nähdä, että Herra jätti sinut tänään luolassa minun käsiini. Mieheni neuvoivat minua tappamaan sinut, mutta minä säästin sinut ja sanoin: ’En voi kohottaa kättäni kuningastani vastaan, sillä hän on Herran voideltu.’ Katso nyt, isäni, katso viittasi lievettä, joka on kädessäni! Koska leikkasin liepeen viitastasi mutta en tappanut sinua, täytyy sinunkin ymmärtää, etten tahdo sinulle pahaa enkä kapinoi sinua vastaan. Minä en ole rikkonut sinua vastaan, mutta sinä väijyt minua ja tahdot viedä minulta hengen.
    Kun Daavid lopetti puheensa, Saul sanoi: »Poikani Daavid, sehän on sinun äänesi!» Ja Saul puhkesi itkuun ja sanoi Daavidille: »Sinä olet oikeassa, minä väärässä! Olet tehnyt minulle pelkkää hyvää, mutta minä olen maksanut sen sinulle pahalla. Sinä olet tänään osoittanut, että tahdot minulle vain hyvää. Kun Herra luovutti minut sinun käsiisi, et tappanut minua. Kun joku kohtaa vihollisensa, hän ei päästä tätä suosiolla pois. Palkitkoon Herra sinulle hyvän työn, jonka tänään olet tehnyt minulle! Nyt tiedän, että sinusta tulee kuningas ja että Israelin valtakunta pysyy lujasti käsissäsi.»

2. lukukappale   

1. Joh. 3: 11-18

Tämä on se sanoma, jonka te alusta alkaen olette kuulleet: meidän tulee rakastaa toisiamme. Me emme saa olla sellaisia kuin Kain, Pahan lapsi, joka tappoi veljensä. Ja miksi hän tappoi tämän? Siksi, että hänen omat tekonsa olivat pahoja mutta hänen veljensä teot oikeita.
    Älkää ihmetelkö, veljet, jos maailma teitä vihaa. Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa. Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta. Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä?
    Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa.

Evankeliumi   

Matt. 5: 43-48

Jeesus sanoi:
    »Teille on opetettu: ’Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.»
                    
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #20 : 18.09.11 - klo:18:37 »
   Maanantai, 19.9.2011

  Sana tänään:

Herra, älä salli sorretun kääntyä pois apua saamatta,
kurja ja köyhä ylistäkööt sinun nimeäsi.

  Ps. 74:21         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #21 : 19.09.11 - klo:19:59 »
Tiistai, 20.9.2011

Sana tänään:

Hyvin käy sen, joka on armelias
ja lainaa omastaan muille,
sen, joka aina toimii oikeuden mukaan.

Ps. 112:5 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #22 : 19.09.11 - klo:21:26 »
Päivän sana

Onhan Herra, teidän Jumalanne, siunannut teitä kaikissa toimissanne. Hän on huolehtinut teistä vaeltaessanne tämän suuren autiomaan halki. Nämä neljäkymmentä vuotta Herra, teidän Jumalanne, on ollut teidän kanssanne, eikä teiltä ole puuttunut mitään.
5 Moos. 2:7

lupaus-kantaaOnko meiltä puuttunut jotain oleellista vaeltaessamme Herran omina? Onko kaikkea ollut sittenkin riittävästi? Onko tultu toimeen, selvitty vaikeuksista ja säilytetty toivo, vaikka olisi ollut tuhat syytä toivottomuuteen? Herra on tainnut siunata tiemme, vaikka olemme olleet sille sokeita. Ehkä olisimme tahtoneet leveämpää leipää, huolettomampaa elämää ja ongelmatonta maastoa, mutta sellaista ei ole meille annettu. Eikä olisi pitänytkään. Jumala on luvannut meille siunauksensa, mutta ei ongelmattomuutta. Kulkiessamme erämaassamme kuin Israelin kansa omassaan, me napisemme ja kapinoimme, ja silti Herra pitää meistä huolen. Meille on annettu riittävästi iloa ja sopivasti murhetta. Mitään ei ole puuttunut. – Mitä nyt kiitoksemme on tahtonut toistuvasti kuivua huulillemme.
Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #23 : 20.09.11 - klo:17:25 »
Meille on annettu riittävästi iloa ja sopivasti murhetta. Mitään ei ole puuttunut. – Mitä nyt kiitoksemme on tahtonut toistuvasti kuivua huulillemme.
Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Hyvä, näin varmasti on.  Mutta vaikeata minun on kiittää siitä, että toiset joutuvat kärsimään minun oireistani.  Tuntisin itseni hyvin, hyvin epärehelliseksi ja tekopyhäksi, jos edes yrittäisin. Omasta puolestani on niin, että voin kiittääkin - taiu kiitän, enkä mielestäni valehtele -- voin jopa löytää joitakin syitä ja antaa merkityksen -   mutta hämmentymättä en ole koskaan.  Milloin toteutan Jumalan tahtoa?  Silloinko, kun toisia armahtaakseni kaihdan heitä? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #24 : 20.09.11 - klo:19:26 »
Keskiviikko, 21.9.2011

Sana tänään:

Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.

1 Joh. 3:16 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #25 : 21.09.11 - klo:17:42 »
Torstai, 22.9.2011

Sana tänään:

Jeesus sanoo:
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille."

Matt. 7:12
        
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #26 : 21.09.11 - klo:19:31 »
Torstai, 22.9.2011

Sana tänään:

Jeesus sanoo:
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille."

Matt. 7:12
        

Onko ketään, jolla on pieni yksiö, niin tehdään vaihtokauppa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #27 : 22.09.11 - klo:09:28 »
Onko ketään, jolla on pieni yksiö, niin tehdään vaihtokauppa?

Asuuhan teitä useampia siinä asunnossa? Voihan sitä noudattaa niinkin, että tekee omassa kodissa töitä niin, että toisen perheenjäsenen ei tarvitse tehdä sitä työtä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #28 : 22.09.11 - klo:09:54 »
Asuuhan teitä useampia siinä asunnossa? Voihan sitä noudattaa niinkin, että tekee omassa kodissa töitä niin, että toisen perheenjäsenen ei tarvitse tehdä sitä työtä.

Tuo oli hyvän kuvituksesi innoittama kasku. Meitä on enään vain kaksi emmekä paljoa sotke. Toista viikkoa olen ollut yksin, enkä ole kaikissa huoneissa edes käynyt. Tänään äitinsä ulosveisuun jälkeen, vaimo lähtee tulemaan kotiin, joten apua on luvassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 9
« Vastaus #29 : 22.09.11 - klo:09:57 »
Tuo oli hyvän kuvituksesi innoittama kasku. Meitä on enään vain kaksi emmekä paljoa sotke. Toista viikkoa olen ollut yksin, enkä ole kaikissa huoneissa edes käynyt. Tänään äitinsä ulosveisuun jälkeen, vaimo lähtee tulemaan kotiin, joten apua on luvassa.

Ulosveisuusta olen kuullut, mutta en ole itse ollut koskaan mukana. Se on hieno perinne ja hyvä, että sitä vielä käytetään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.