Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 5  (Luettu 35524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #120 : 29.08.11 - klo:14:08 »
Mitenkäs se etsikko-käsite selitettiin?

Että se on vierailua, luokse tulemista. Jumala tulee ihmisen luo.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #121 : 29.08.11 - klo:19:51 »
Miekin olin siellä kolmen vartin kirkossa. Tunsin itseni kyllä hyvin ulkopuoliseksi. En osannut oikein edes rukouksiin osallistua.
Eniten minua harmitti se, ettei se ollut päivän aiheesta eikä teksteistä koottu. Kun se kuitenkin on tallennettu juuri tätä pyhää varten, niin miksei ollut oikean pyhän tekstit.  :017:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #122 : 29.08.11 - klo:19:58 »
Kun minä katsoin ja kuuntelin viimeeksi Kolmen vartin kirkon TV:stä huomasin YLEN loppu-kuvan alla vuosiluvun 2007. Ilmeisesti näyttävät uusintoja.

Ei tule sama läsnäolon tuntu kuin olemalla omassa kirkossa. Kaikki on niin lavastetun tuntuista juuri siksikin kun ei ole seurakuntaa paikalla. Vaikka ei se yleisökään oikein istuisi näihin otoksiin. Odottaisi vain aplodeja hyvien musiikki-esitysten jälkeen.

Käy korvikkeesta korvessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #123 : 29.08.11 - klo:20:02 »
Kaipaan 'Suolaa' eli ruotsinkielistä ohjelmaa 'Salt'.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #124 : 29.08.11 - klo:21:22 »
Kun minä katsoin ja kuuntelin viimeeksi Kolmen vartin kirkon TV:stä huomasin YLEN loppu-kuvan alla vuosiluvun 2007. Ilmeisesti näyttävät uusintoja.

Ei tule sama läsnäolon tuntu kuin olemalla omassa kirkossa. Kaikki on niin lavastetun tuntuista juuri siksikin kun ei ole seurakuntaa paikalla. Vaikka ei se yleisökään oikein istuisi näihin otoksiin. Odottaisi vain aplodeja hyvien musiikki-esitysten jälkeen.

Käy korvikkeesta korvessa.

Pistäkää palautetta a) Ylelle (televisiopomo, en tunne organisaatiota)
b) kirkon sille taholle, joka näistä vastaa, yhteystiedot alempana.

Tämän  kesän Kolmen vartin kirkot ovat kaikki uusintoja. Yksi on vuodelta 2006, kaksi vuodelta 2007 ja kolme vuodelta 2010. En tiedä, paljonko niitä on kaikkiaan lähetetty, mutta jos niitä on ollut useammin, haluaisin nähdä ne perusteet, joilla juuri nämä esitykset on valittu tämän kesän ohjelmistoon ("Siinä kanttori vetäisee upeen soolon" / "Esirukouksissa oli ihan miäletön draivi" / "Se pappi oli tässä ihan liikkis, pannaan tää, tytöt tykkää" / "Siis täähän on ihan legendaarinen")
Uusintatietojen lähde: Kolmen vartin kirkon verkkosivut

Tietoa televisioitavan jumalanpalveluksen tuotantoprosessista

Kirkon tv-toimituksen toimituspäällikkö on Juha Rajamäki.
(Henkilökunnan sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi)
Kirkon tiedotuskeskuksen tv-toimituksen verkkosivu

Seuraava jumalanpalvelusesitys on sunnuntaina 11.9.2011 KLO 10.00 YLE TV1:
Meidän messu Lahden Ristinkirkosta. Tallennettu toukokuussa 2011.

Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #125 : 29.08.11 - klo:22:00 »
Kiitos mt, laitoin jo palautetta menemään. Itse olen niin kömpelö ja laiska etsimään valitusosoitteita, mutta kun saan noin tarjottimella osoitteet, niin sitten kyllä mielelläni laitan omalla nimellä mielipiteitäni.  :003:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #126 : 29.08.11 - klo:23:29 »
Mie kuuntelen kirkon meiningit ratiosta  :) Pystyy keskittymään paremmin kuin telkkarista tuleviin.

Täytyy pistää palautetta tuon mt:n linkin kautta ratiokirkkojen liiasta ruuhkasuomi painotteisuudesta. On taas olleet monta peräkkäin Etelä-Suomesta.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #127 : 30.08.11 - klo:19:26 »
Olen vissiin kerran "erehtynyt" katsomaan Kolmen vartin kirkkoa...sen jälkeen siirryin takaisin ration äärelle, mikäli en syystä tai toisesta kirkon penkkiin ole raahautunut...

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #128 : 30.08.11 - klo:22:39 »
Olen vissiin kerran "erehtynyt" katsomaan Kolmen vartin kirkkoa...sen jälkeen siirryin takaisin ration äärelle, mikäli en syystä tai toisesta kirkon penkkiin ole raahautunut...

Samma här. Minulla tulee jo mieleen siitä kolmesta vartista, että nipistetään nyt pois yksi vartti, ettei vain liikaa tuhraudu aikaa sunnuntaipäivästä jumalanpalvelukseen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #129 : 30.08.11 - klo:23:01 »
Olen vissiin kerran "erehtynyt" katsomaan Kolmen vartin kirkkoa...sen jälkeen siirryin takaisin ration äärelle, mikäli en syystä tai toisesta kirkon penkkiin ole raahautunut...

Samat on ajatukset, kerran jaksoin katsoa ja se riitti. En ainakaan ole uudelleen yrittänyt innostua. Muutenkin tulee kovin vähän katsottua tv:tä.

Sitten on kirkossa käymisessä semmoinenkin asia, kuin että mitä virsiä veisataan. Kun en pidä kaikista. Vieraita sävelmiä ja pliisuja juttuja. Taidan pitää jykevästä tekstistä. Viime pyhänä sykähdyin seuraavista: Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on, ja Nyt ylös, sieluni. Tuttuja ja vaikuttavia, minulle.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #130 : 31.08.11 - klo:20:20 »
Mie laitoin palautetta sinne Kolmen vartin kirkon sivustolle. Sain vastauksen, että siitä on paljon pidetty ja saatu paljon positiivista palautetta. Vastasin siihen sähköpostiin vielä: Hyvä että toisille kelpaa. Itse turvaudun täst esdes radioon, jos en kirkkoon mene.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #131 : 31.08.11 - klo:21:03 »
Täytynee miunkii kirkoittaa sinne, että en ol paljon tykänt. Musiikki on ollut OK.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #132 : 04.09.11 - klo:13:09 »
Kävimme kirkossa, mutta kovin vähän oli väkeä. Kaikki oli silti valmistettu hyvin meitäkin vähäisiä varten.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #133 : 04.09.11 - klo:13:28 »
Meillä oli aika mukavasti väkeä. Paljon uusia kävijöitä mm. kaksi kurdipariskuntaa.
Kättely on levinnyt väärtien kättelystä. Vakikävijät ovat rohkaistuneet juttelemaan ja kättelemään vaikka nimiä ei tiedetäkään. Hymyjäkin vaihdetaan.
Oikeiin mukavaa, jotain tämmöistä olen jo kauan kaivannut.

Sanon samaa kuin Leena. Kannattaa lukeaa päivän tekstit ennen kirkkoon menoa, sitten saarna aukeaa helpommin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 5
« Vastaus #134 : 04.09.11 - klo:13:41 »
Paljon uusia kävijöitä mm. kaksi kurdipariskuntaa.


Ettei kurkipariskuntaa?  :icon_wink: