Kirjoittaja Aihe: Tänään 42  (Luettu 31519 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Tänään 42
« : 10.09.15 - klo:18:36 »
Taitavat forumilaiset viettää hienoa syyskuun päivää ulkosalla. Se on terveellistä ajan kulua. Minäkin kävin kaksi reissua Peipporämeellä ja nyt on hankala olo, siis keho rasittunut. Panin saunan lämpiämään ja lämmitänkin sen kunnolla, niin lihakseni rentoutuvat lämmössä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tänään 42
« Vastaus #1 : 10.09.15 - klo:19:11 »
Tänään on piisannut puuhaa. Sain uuden jääkaapin ja pakastearkun. Niille piti löytää tilaa ja vähän sortteerata paikkoja.

Lisäksi tulivat jälkikasvut asentamaan tulostimen tähän uuteen läppäriin. Syötiin soppaa yhdessä ja ulkoiltiin koirien kanssa pihalla.

Hautajaiset tulevat toisena lauantaina. Pienet pidot vain pidetään tiemmä, niinkuin nykyään on tapana. Kallen tunsi lähes koko Padasjoen väki, hän oli niin monessa mukana. Juhannuksen tienoolla hän täytti 75 vuotta, taisimme silloin nähdä viimeisen kerran. Olemme olleet niin vähän mökillä omien vaivojemme vuoksi.

Me olemme nyt väistyvä sukupolvi. Matilla ei ole enää yhtään tätiä tai setää elossa.
Minulla on vielä kaksi tätiä, hyvin huonokuntoisia jo hekin 87-vuotiaina.

Jälkeläisissämme näemme elämän jatkuvan ja jotakin he ehkä saavat meiltä matkaevääkseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 42
« Vastaus #2 : 10.09.15 - klo:21:43 »
Flunssa tuli pahemmaksi, päivä mennyt lepäillessä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #3 : 11.09.15 - klo:09:18 »
Oli pitkä päivä eli nyt päättelin hetken nukkua. Pikkuorava, oravista nokkelin, herätti. Se pistelee poskeensa jyväsiä lintupöydältä. Ei sille mahda. Se on juoni pieni otus.  Löytänyt syömäpaikan jossa ei ryppyillä oltakoon vaikka kuinka isoja. 


Huhhhhh painuvat silmäni umpeen. En jaksa siivota siilisotkunnuksia.

Kas! On kaksi tuntia tämän aloittamisesta! Orava kiljuu pähkinää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tänään 42
« Vastaus #4 : 11.09.15 - klo:09:35 »
Aamuviileillä tyhjensimme vanhan pakastimen sisällön kasseihin ja veimme ulos viileään.
Vaihdoimme uudemman koneen tilalle ja kytkimme sen. Sen kylmetessä siivosin ullakolta muutaman vuosikerran TM-lehtiä ja muuta joutavaa.
Äsken täytimme pakastimen ja raahasimme vanhan liian ison koneen parvekkeelle. Se olikin millimetreistä kiinni että saimme sen ovista mahtumaan.

Joimme talkookahvit. Minulla on hyvä mieli, Mattia väsyttää tämmöinen aamujumppa.

Vanha pakastin on käyttökunnossa. Jos Matti saa hirven, se mahtuu sinne. :003:


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #5 : 11.09.15 - klo:12:36 »
Pitäisi olla panssarivaunu, bensa-vickers, edes sellainen iivanan päältäajettava stalinets-telavehje. Nimittäin peräkärry on taas rämeellä kiinni ja kuorma päällä. Kaariinan kanssa tehtiin nopsaan kuorma ja paluumatkalla ainoassa mutkassa oli peräkärryn oikean kumin edessä maata ja kanto, jolloin traktorin renkaat heti kaivautuivat löysään rämeturpeeseen. Irroitin kytkennän ja yritin vippaskonsteillani saada kärryn irti. Ei auttanut. Ajoimme kartanoon. Iltapäivällä alan sähköasentajaksi ja sen homman aikana järkeilen huomista kuorman hakua. Ei kyllä huvittaisi polttorankojen kuormasta purku, vaikka on minulla siihenkin kokemusta  :003:.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #6 : 11.09.15 - klo:14:15 »
Niitä päiviä joita ei toivoisi olevaksi, ponnistat ja väännät käännät eikä mikään onnistu. Vihdoin pääsen lukemaan ja kyllä olikin aika. Haluan muuta ajateltavaa kuin sen että jonkin vuodevaraston kaappimyymälä yhtäällä selittää toimittavansa tavarat kotiin toisaalla ettei tähän postinumeroon ja kuluttajaneuvoja siunailemaan että pitäisihän sen ja kyllä sen pitäisi. Sanoin että voi niin minustakin, ja lopetin. 

Hugon kaappi hankittiin toisaalta. Mitä teen jos Hugo saapuu ennen kauppiaan?   :'(.  Minä niin jo haluan Hugon luokseni.   :'(.  Sitten Hugolle rakennetaan pesä vaikka miten! Siirrellään lipastoa ja tehdään sinne temppurataa ja juoksennella vapaana nuuskuttamassa, sitä sitten.


Lisäksi naapurit tappelevat kolmatta päivää. En viitsi toistaa puheitaan muttei niitä kukaan haluaisi kuulla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #7 : 11.09.15 - klo:19:16 »
Nyt juuri on pirttimme päällä taivaalla kuumailmapallo, Nordea/huoneistokeskus mainoksenaan. Eipähän ole ennen tämän nälkämaan päällä näin näkyvää mainosta. Olisinkohan nähnyt koko laitosta, ellen olisi ollut ulkona siivoamassa itseäni hirvikärpäsistä. On niin kiusaantunut oli, että lämmäytän saunan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #8 : 11.09.15 - klo:19:58 »
Ei mitään saunahommia. Huomasin, että pallo lasketaan Saarenperän niitetyille pelloille. Lähdin kuin rasvattu salama autolla paikalle kilometrin päähän kysymään "mitä kieltä puhutaan, ettei vain tulisi pieniä vihreitä miehiä". Peräkärryn kanssa oli mies jo paikalla ja se sanoi, että "savoa puhutaan ja tämä on kaupallinen lento Oulusta". Meitähän tuli siihen paikalle kyläläisiä yksinlukien 11 kpl, etten ollut ainut kylähullu. Mukava sattuma.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 42
« Vastaus #9 : 11.09.15 - klo:20:16 »
Veljeni sai taannoin synttärilahjaksi kuumailmapallolennon, ja uskalsi mennä.  :023:
Minusta ei tuohon kyytiin ole vaikka maksettais.
Vaikka olen joskus ollut helikopterissa jossa oli pohjassakin läpinäkyvää pleksin tapaista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 42
« Vastaus #10 : 11.09.15 - klo:20:19 »
Parin sadan euron lahja. Eihän se kori häävinen ole. Minä voisin kokeilla, ei se SaabSafirin lentoa pahempi voi olla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #11 : 11.09.15 - klo:20:31 »
Veljeni sai taannoin synttärilahjaksi kuumailmapallolennon, ja uskalsi mennä.  :023:
Minusta ei tuohon kyytiin ole vaikka maksettais.
Vaikka olen joskus ollut helikopterissa jossa oli pohjassakin läpinäkyvää pleksin tapaista.

En pelkää mitä hyvänsä mutta tuohon en sen tähden menisi että joskaan tämmöisen vaaraa ei enää ole niin isäni kertoi nuoruudessaan kun tämmöisellä annettiin näytöksiä Tammelan torilla. Oli joku vähävaraisimpi ja töitä ei saanut, hän rakensi pallon ja ryhtyi yrittäjäksi.

Se keräsi huimasti katsojia, isäni kävi hänkin ja alkuunhan yritteliäisyys palkittiin.

Mutta jokin meni vikaan aika nopeasti ja pallo rysähti alas miehineen päivineen ja hän meni tuhannen muhennokseksi. Onneksi näytösluontoisesti purjehti itse.  Ei kai sillä edes yritetty muuta kuin nousta ja laskeutua alas torille. Ehtivät näkijätkin alta karkuun. Eli ennemmin rahat  :003: .  Toinen ei-juttu on benji-hyppy. Laskuvarjokurssille menisin kyllä. Mutta mieluummin nekin  :003: rahana.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #12 : 11.09.15 - klo:22:03 »
Olen kerran (1993) lentänyt kuumailmapallolla ja se oli todellinen nautinto. En maksanut sitä vaan olin vieraana, joten en tiedä mitä se maksoi. Pallon suuri massa aiheuttaa sen, että kaikki pallon liikkeet ovat kuin hidastettuja ja kulku hyvin tasaista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 42
« Vastaus #13 : 11.09.15 - klo:23:29 »
Joo, tasaiselta kyllä näyttää.
Näillä seuduilla palloliikennettä aika paljon, hienoa katsella maasta käsin.
Pelkään kai lähinnä korkean paikan ja ahtaan paikan kammoa.
Veljeni kertoi että korissa oli aika täyttä.
No, sillä tavallahan homma on kannattavaa... :icon_sad:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #14 : 12.09.15 - klo:09:33 »
Joo, tasaiselta kyllä näyttää.
Näillä seuduilla palloliikennettä aika paljon, hienoa katsella maasta käsin.
Pelkään kai lähinnä korkean paikan ja ahtaan paikan kammoa.
Veljeni kertoi että korissa oli aika täyttä.
No, sillä tavallahan homma on kannattavaa... :icon_sad:

Siellä minäkin lentelin. Lähdimme Linnan viereisestä puistosta ja päädyimme jollekin pellolle. Lasketumista hankaloittivat runsaasti peltojen poikki menevät sähköjohdot.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi