Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 26  (Luettu 30472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Säätiedotus 26
« : 16.06.15 - klo:10:36 »
Tämän päiväsydämmen taitaa sadella vähän väliä. Kylmää on.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #1 : 16.06.15 - klo:15:49 »
Kuhmoisten kirkolla satoi reippaasti, mutta täällä 13km päässä Kylämän sivukylällä ei ollut satanut. Sen sijaan oli koleaa vain 7 astetta onneksi sentään plussaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #2 : 16.06.15 - klo:15:53 »
Kuhmoisten kirkolla satoi reippaasti, mutta täällä 13km päässä Kylämän sivukylällä ei ollut satanut. Sen sijaan oli koleaa vain 7 astetta onneksi sentään plussaa.

Saman verran kuin talvella  >:( . Tahtoisin halusta vuodenajat. Koulussa opettivat että vaihtelua tulisi maapallon keinahtelusta joka ohjaa meille niitä länsituulia välillä ja sitten taas siperialaista ilmanalaa.

Siis odotettavissa ovat vuodenajatkin ellei Golf- virta vallan käänny tai tai... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #3 : 16.06.15 - klo:16:38 »
Joskus jostain luin, että Golf-virta on tekemässä kuolemaa. Ja siitä johtuvat nämä ajat. Siis pitäisi lämmetä. Mutta venäläinen tiedemiesryhmä Pietarissa on sitä mieltä, että on tulossa pikku-jääkausi. Onneksi Kankaala on näitten paikkojen välissä, että saadaan kumpaakin arviota  :017:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #4 : 16.06.15 - klo:16:52 »
Jos Golf-virta lakkaa virtaamasta Norjan rannikolle, silloin kai kylmenee.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #5 : 16.06.15 - klo:17:31 »
Niin lienee, mutta miksi napajäätiköt sulavat.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #6 : 17.06.15 - klo:08:40 »
Ei sada, auringolla hyvin vaatimaton manööveri meneillään, tuuli luoteella, + 10 astetta. Hyvää sää olla nokikolarina.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #7 : 17.06.15 - klo:09:19 »
Ilma on kaunis, mutta vain 10 astetta Keski-Suomen eteläisimässä pitäjässä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #8 : 17.06.15 - klo:10:08 »
Eräjärvellä kymmenen maissa jo 12 astetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #9 : 17.06.15 - klo:12:57 »
Niin lienee, mutta miksi napajäätiköt sulavat.

Ne kai eivät välitä siitä virrasta, sehän on vain yksi. Tosin sekin oli vain uhkakuva. Koulussa opettaja sanoi että jos sitä ei olisi täällä olisi aina siinä kahdeksan plussaa ja pilvistä. Me järkytyimme syvästi. Silloin oli vielä niitä hiihtopäiviä jotka eivät sopineet jokaisen sielunelämälle mutta minun kyllä. Isä opetti laskemaan mäkiä. Olen levennellyt tällä ennenkin mutta harvempi tyttö laski suksilla Saaripirtin mäen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #10 : 17.06.15 - klo:13:04 »
Muistan kun isä tuli kerran koulusta ja sanoi että olisi kai viimminen hetki lähteä hiihtämään ja minä tietty syöksähdin kesken läksyjen. Yleensä hiihdimme viikonloppuna siitä kun sain sukset ikää 2 v.

Se onkin ensimmäinen selvä muistoni.

No tuo myöhempi meni niin että kun palattiin Myllyrannasta sukset olalla linja-autoaseman läpi niin siinä liikehti väki kevätvermeissä kaikin tavoin. Hyvä ettei ollut tytöillä polvisukkia. Syömässä minä itkin. Isä järkyttyi vuorostaan ja ehdotti muuttoa johonkin jossa on lunta kauemmin, äitee sanoi että te olette täysin hulluja nyt, älkää olko!  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #11 : 17.06.15 - klo:13:07 »
Niin lienee, mutta miksi napajäätiköt sulavat.

Jos vastaisi...  Kyllähän ilmasto muuttuu. Keljua. Pitää koettaa pikku osaltaan jättää pieni hiilijalanjälki. Kylmäkalusteet joita olen nyt ylipursumassa  auttavat siinä asiassa. Lajittelun tarkennus ja konsultoinnit mikä jäte on pahvimuovinen.

Jollakin tapaa se virran kääntyminenkin muuten liittyy tuohon, mutta mekanismia en liene edes ymmärtänyt koska muistoni on olematon.
« Viimeksi muokattu: 17.06.15 - klo:13:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #12 : 17.06.15 - klo:14:19 »
Jääkarhuthan tarvitsevat napajäätiköitä. Samalla tavalla kuin Saimaan norpat lumiluoliaan. Poikasille suojaa ja jäässä liikkuminen on ravinnon hankkimisen vuoksi tärkeätä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #13 : 17.06.15 - klo:16:44 »
Varttia vaille viisi 13 ja puoli astetta, puolipilvistä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #14 : 17.06.15 - klo:18:30 »
Lopunperin päivä oli lämmin siltä osin kuin pysytteli tuulensuojassa. Olin hyvin hyvin onnessani. Mustarastas loruilee tuolla aika lähellä äänekkäästi. Ravintoa kiikutetaan kiivasta tahtia tuijan juurelle ja jos näyttäydyn kuulen kyllä siitä hälytettävän. Täytyy vetäytyä vähän äkkiä sisätiloihin.

Valo näyttää kelmeältä. Joka tapauksessa paisteinen päivä! Huomenna sitten taas ei joten täytyi tänään hoitaa juoksevat asiat. Juoksin sitten  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.