Kirjoittaja Aihe: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen  (Luettu 7183 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Näin ilmoitti itse täydelliset Brittitutkijat asiasta.
Sikiön murhaaminenhan on ollut suotavaa jo kauan sivistyneissä nykky-yhteiskunnissa joissa on valveutuneita tutkijoita ja fiksuja ihmisiä.
Nyt on huomattu jotta syntyneenkin ihmisen saa murhata ja suotavaakin jos toinen ihminen ei ole mieluinen.
Asiasta on siis saatu akateeminen varmuus ja täys selvyys jos joku haluaa niitä perusteluja ja tutkimustuloksia kun maalaisjärkihän on tyhmempää kuin akateeminen tutkinta tässäkin asiassa.

Asiantuntijoiden mukaan vastasyntyneen surmaaminen ei eroa abortista ja sikiöhän ei ole edes ihminen vaan pelkkä toukka korkeastikoulutetuille tutkijoille jotka tuntee alan hyvin. 

Toivottavasti Suomen suvaitsevaiset ja vähemmistövaltuutettu alkaa pian hommiin Suomessa vallitsevan yksilönvapautta rajoittavan lakipykälän poistamiseen joka on rasistisesti kieltänyt murhaamisen.

Journal of Medical Ethics on varsin arvostettu julkaisu.

Journal of Medical Ethics -lehdessä julkaistun artikkelin mukaan vastasyntyneet eivät ole vielä "oikeita ihmisiä" eikä heillä ole "moraalista oikeutta elämään".

Artikkelin ovat kirjoittaneet Oxfordin yliopistoon kytköksissä olevat Alberto Giublini ja Francesca Minerva, joiden mukaan vanhemmilla pitäisi olla oikeus antaa lapsensa surmattavaksi, jos lapsi syntyy yllättäen vammaisena. Esimerkkinä kirjoittajat mainitsevat Downin syndrooman, jota ei aina huomata sikiöseulannassa.

- Tällaisten lasten kasvattaminen on taakka sekä vanhemmille että yhteiskunnalle joka tukee heitä, artikkelissa sanotaan.

Hienoa tutkijat ja nykky-yhteiskunta, hienoa !     :kahvi:


myyrä

  • Vieras
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #1 : 02.03.12 - klo:09:44 »
Ihme juttu  :icon_eek:

Ei ketään saa murhata eikä tappaa eikä vahingoittaa henkisesti eikä fyysisesti eikä juoruilla!!! ja panetella eikä olla paha.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6338
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #2 : 02.03.12 - klo:10:29 »
Kyllähän tuo kaamealta kuulosti kun luin, mutta samalla mietin, mitä sitten olisin itse (muka) valmis tekemään tukeakseni perhettä, jolle syntyy vaikeasti vammainen lapsi. Ovatko ajatukseni kaikkien yhtäläisestä ihmisarvosta vain jotain unelmahöttöä, jota en pysty toteuttamaan? Jos ovat, voinko vaatia muita - edes lapsen vanhempia - elämään paremmin kuin mitä itse kykenen?

Tuo jutussa mainittu Downin syndrooma ei käsittääkseni mitenkään edes estä ihmistä elämästä onnellisena. Taikka mitäs minä asiasta oikeasti tiedän. Tuntunut vain niin raa'alta, että seulotaan pois ihmisiä, joilla vain (usein) on matalampi älykkyys kuin muilla, niinkuin se älykkyys jotain olennaista olisi.

(Minullahan on opettajankoulutus ja oikeasti olisin kiinnostunut työskentelemään juuri oppimisvaikeuksista ns. kärsivien parissa (ns., koska luulen että se on ympäristö joka enemmän kärsii kuin ihminen itse), mutta enpä tiedä miten niihin töihin pääsisi. Jos pääsisin niin ehkä unelmani karisisivat.)
« Viimeksi muokattu: 02.03.12 - klo:10:40 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #3 : 02.03.12 - klo:10:52 »
Nuorena olin kesätöissä kehitysvammalaitoksessa ja totesin, että siellä oli paljon enemmän onnellisia ihmisiä kuin sen ulkopuolella! Erityisesti tuntemani down-ihmiset ovat suorastaan esimerkillisiä toisten positiivisessa huomioimisessa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi juuri down-ihmiset yritetään abortoimalla eliminoida. Toki muutkin, joka eivät täytä standardeja, jos kyetään diagnosoimaan sikiökaudella. Onneksi meillä ei syntyneitä sentään saa tappaa epämieluisan olemuksen perusteella! Kyllä yhteiskunnan varoja käytetään turhempaankin kuin vammaisten ja sairaiden auttamiseen!   

myyrä

  • Vieras
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #4 : 02.03.12 - klo:11:17 »
Itse kävin aikoinaan kehitysvamma-, mielenterveys-, ja lastenhoitajaharjoittelut peräkkäin ja olin monissa hoitolaitoksissa töissä. Tarkoitus oli valmistua joksikin niistä tai sitten sairaanhoitajaksi, mutta se sitten jäi. Downin syndroomaiset on välillä aivan ihania ja joskus osaavat olla tosi vaikeita, niinhän "normaalit" ihmisetkin.

Kehitysvammahoitajan homma olisi sopinut parhaiten näin jälkikäteen ajateltuna, vaikka lastenhoitajaksi sain parhaimmat suositukset  :)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #5 : 02.03.12 - klo:14:18 »
Tulee mieleen asia. Eputkin aikanaan lauloi.
Ihmiset tykkää vaan tekotavasta, lapsi ei saa olla hankala, lapsi ei saa sotkea, lapsi ei saa olla rahallinen kuluerä, lapsi ei saa  vaarantaa niin " TÄRKEÄÄ" URAA, viedä aikaa, viedä aikaa harrastuksista jne.....
Yleensäkkin lapsi ei saa tuoda vastuuta nykkyihmisen pintaliitoon.

Tässä ois katsottavaa niille jotka haluaa olla kiinni todellisuudessa ja miettii asioita muutenkin kuin shoppailemalla ja ajattelee ihmisyyttä sekä ihmisen oloa Jumalan luotuna omakuvana. Onko meillä todellakin oikeus tehdä mitä vain ?   :kahvi:

http://www.lopettakaatappaminen.info/html/body_video.html

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #6 : 02.04.12 - klo:08:58 »
Steal hyvä. Olisiko Journalin artikkeli mennyt väärään kurkkuun?  Siinä käsittääkseni asetetaan rinnakkain syntynyt ja syntymätön jälkeläinen ja haastetaan kysymään:  Missä raja kulkee?   Laitahan linkki niin saamme lukea jokainen itse artikkelin!  En tiennytkään, että seuraat meidän lehdistöämme noin tarkoin. 

Tästä keskusteltiin NKL:n (Naistenklinikan) kandikurssilla aika vilkkaasti, ja kyllä siinä meni sormi useammalta suuhun.  Silloin aboitin takaraja oli venytetty niin kauas  (ja juuri peruutettu vilkkaasti useiden naisasiajärjestöjen raivoksi)   että syntyi eläviä lapsia. Kaavinta ei enää käynyt päinsä. Niitä vietiin sitten keskoskaappeihin, ja hurjinta oli, että vieressä saattoi kamppailla elämästään toivottu, vain liian aikaisin, ehkä vain kahta viikkoa vanhempi lapsi. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #7 : 02.04.12 - klo:09:03 »
Toisena kysymyksenä:   Sen sijaan minulla kävi kyläilemässä innokas kl- mies, kuulemma niitä aitoluterilaisia evankelisia, jonka mukaan jokainen homoseksuellin kivittänyt saa Jumalan siunauksen.  Tappamisen synnin voi sitten myöhemmin ripissä tunnustaa jos mieltä jotenkin painaa.  Soitin kyllä heidän joht. papistolleen ja kerroin kuinka on sana mennyt perille ja heidän tunnustuksekseen on myönnettävä:  Vähän kauhistuivat, kuulemma ei ihan niinkuin piti.

Menipä kuitenkin nyt näin.    Sitä syntyy erikoisia käsityksiä niin helposti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #8 : 02.04.12 - klo:13:48 »
Aristoteleen ajatuksissa 40 päivää siitä hetkestä kun sikiö on siitetty se muuttuu ihmiseksi. Augustinuksen mukaan 48 päivää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #9 : 02.04.12 - klo:14:16 »
Lääketiede ylläpitää elämää ei kuolemaa.
Elämä on kemiaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #10 : 02.04.12 - klo:15:37 »
Ompas rankka aihe..Puh ja huh.

Lääketiede kait kuitenkin on keksinyt katumispillerit ja aborttijutuissa on joskus mukana?
Ihminenhän se tekee mitä kulloinkin tekee. Aika usean tunnen kun on tehnyt abortin jossain vaiheessa elämäänsä ja en niin kovasti olisi tuomitsemassa heidän vaikeaa ratkaisuaan.

Oikeestaan ei tarvitse tuomita ketään.Olisi hirveää olla tuomari ja tuomita ihmisiä ilman, että edes tietää syitä syviä. Pitäisi vaan tulkita lakia ja pätkäistä sen mukaan tuomioita.

Ihmettelen kyllä niitä hoitajia jotka suoraan kysyvät vanhemmilta, jos lapsi ultraääni kuvassa on vajavainen jotenkin, josko haluatte tehdä abortin teillä on siihen mahdollisuus. Musta se on pikkasen liikaa. Vastuu ja vapaus on liian pitkälle mennyttä.
Mutta niinhän toi on kun aloittaja otsikossaan kirjoitti: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #11 : 02.04.12 - klo:15:58 »
  
   Ketä kiinnostaa. Minusta aihe on veitsen haavassa kääntämistä. Masokistin kaksi linkkiä:

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=1701.0

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=104.0


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #12 : 04.04.12 - klo:10:29 »
Ompas rankka aihe..Puh ja huh.

Lääketiede kait kuitenkin on keksinyt katumispillerit ja aborttijutuissa on joskus mukana?

Lääketiede keksi myös kierukan.  Se estää hedelmöitynyttä munasolua kiinnittymästä kohdun seinämään, eli on  abortoiva ehkäisin.  Monellako foorumin naisista on IUD eli se kierukka?  Ja toisaalta, tuo "katumuspilleri" ei tee aborttia, sillä harvoinpa juuri tästä raiskauksesta lähtee raskaus liikkeelle.  Joskus kuitenkin. Ja itsestäni olisi sadismia kieltää raiskauksen uhrilta se huojennus, että hän sellaisen saa osana muuta jälkihoitoa. Ei tarvitse pelätä, että joutuu vielä kantamaan ja synnyttämään sen raiskaajansa lapsen. Oikeastaan kaikki ehkäisy on kyseenalaista, tai ainakin siitä voi esittää monta kysymystä.  

Jaajaa, että iso vastuu vanhemmille.  Siinä 90-luvun alussa lääkärihirviöt riistivät ihmisiltä kaiken päätäntävallan kun ratkaisivat itse kaiken.  Nyt sitten kitistään että "kun se on niin vaikeaaa...."   Ei se lääkäreille ole yhtään helpompaa. Kyseessä ovat aina kysymykset jotka koskavat elämää ja eettisiä normeja, eikä niitä voi toiselle asettaa. Aborttipäätökseen tarvitaan kahden lääkärin arvio, sitten vielä suorittajan. En tiedä mitä itse tekisin jos luokseni tulisi se tuttu pariskunta, joilla on jo 2 Down-lasta!  Sitä paitsi Down-syndroomassa kehitysaste vaihtelee noin vuodesta jonnekin kolmeen- neljääntoista, eli niissä on niitä niin tosi ihania, ja sitten vauvoiksi jääviä... ei niin ettei jokainen saisi elää.

Aloitetaan oma omaleimainen foorumilaisten elämän puolesta-kampanja!  Tulemme kerran kuukaudessa hoitamaan koko viikonlopuksi kehitysvammaista lastanne, jotta saatte levätä.  Niille joille tuo esim-. työn tähden on mahdotonta, esim.  "Tulemme hoitamaan kehitysvammaista lastanne viitenä iltana kuukaudessa, jotta saatte hengähtää".  Tämä mukaan jakeluun NKL:lle, jossa ne hirviöhoitajat muuten käyvät kaikki muut vaihtoehdot läpi, esittelevät erityiskoulut, hoitopalvelut, tukiverkostot, koko järjestelmän ns erityislapsia varten. Rahat vain käyvät vähiin - kuka lähtee kimppaan?  Nyt on tilaisuus muuhunkin kuin päivittelyyn!

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #13 : 04.04.12 - klo:12:05 »
Kiitos kysymästä !
Löyät Leena kyllä sen jutun itsekkin , kerta lukenut olet jutun, mulla se ei ole enää tallessa ainakaan tällä koneella ei ollut , ehkä on jollain kotikoneista.
Mulla kun on nuita vanhoja koneita joita oon restauroinu pelittämään.
Juu, luen eri alojen ja eri puolueitten julkaisuja, on hyvä tietää muidenkin immeisten aatoksia.

Mulla on yks kaveri jolla on down tyttö, kun käyvvät kylässä, niin Kiia tykkää leikkiä koiran ja kissan kanssa, sekä levittää aina paperirullat.

Kirjoitin abortista aikanaan koska entinen emäntä teki semmosen asian salaa mun selän takana, pelkästäään opiskelujen takia, onko siinä mitään järkee tuhota lapsen elämä ahnee uran takia ??

Olen asiasta katkera, eikä ole päivääkään etten asiaa ajattelis, vaikee on saada unenpäästä kiinni murhamiehenä, tosin aikanaan tietämättäni, mutta kuiteskin.

Minä ainakin olen niin hullu ja tyhmä etten itseäni pidä parempana kuin Down ihmisetkään ja heillä on mielestäni sama oikeus elämään kuin minullakin.

Joo kyllä soppii, minä otan lapsia hoittoon jos jollain on tarvis asialle.
Mielelläni vielä ja touhua on nyt ois iskukoukkua Pyhäjärvessä verkkjen lisäksi ja ois varmaankin lapsille elämys mennä moottorikelekalla kallaanja nauttia auringosta koiraa rapsutellen.

myyrä

  • Vieras
Vs: Ihmisen saa murhata jos hän on epämieluisa ja vajavainen
« Vastaus #14 : 04.04.12 - klo:14:20 »
Onko tullut iskukoukuilla isoja haukia? Entä verkoilla mitään? Kaveri(t) käy välillä pilkillä, mutta eivät saa aina kuin muutaman hassun ahvenen, joka on kyllä mielestäni parempi kala kuin hauki. Olihan se yhen 200 grammaisen körmyniskan saanut.

Pullalohi (kirjo-, oik. sateenkaarirautu) on mielestäni yliarvostettu, mutta sitä on niin helppo saada, kun kalatiskit on sitä täynnään. Joskus on merilohtakin. Parhaat kalat on kyllä muikku ja kuha!