Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa  (Luettu 45407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #90 : 19.02.17 - klo:19:01 »
Kysymys kuuluu: Kenestä,  ja miksi ihmisestä tulee populisti ?

Varmaan meistä kaikista voisi tulla.

Varmaan se menee niin, että joku kaveri saa aina alas painamisia ja kiusaamista osalleen.
Häntä ei ymmärretä ja hän turhautuu.
On yksinäinen synkkien ajatusten kanssa ja radikalisoituu.

Jotenkin noin luulen sen menevän.
You Tubessa oli jotain pätkiä joissa Obama availi vaimolleen ovia ja oli kohtelias ja Trump taas aika tyly noin kauniimmin sanottuna.
Tällä populistilla on oma ensin ja sitten muut ja jos muut on erimieltä, niin he saa hepulin.

Enemmän olen huolissani kuitenkin esimerkiksi Halla Ahosta, kun hän ei ole sellainen populisti joka keräisi tietoisesti julkisuutta itselleen tavalla tai toisella, vaan on yhden mielipiteen fanaatikko jolle ei muu käy.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #91 : 28.02.17 - klo:20:51 »
Kysymys kuuluu: Kenestä,  ja miksi ihmisestä tulee populisti ?

Tarkoitatko nyt populistilla näiden ns. populistipuolueiden johtajia, jotka hakevat kannatusta esittämällä monimutkaiset asiat yksinkertaisena ja lupaamalla kuun taivaalta, vaikka tietävät etteivät voi lupaustaan toteuttaa? Vai niitä, jotka hurahtavat lupauksiin uskomaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #92 : 01.03.17 - klo:07:01 »
Molempiakin, mutta yleensäkin.

Trump ja tuo ilmiö Jenkeissä ihmetyttää. Samoin Ranskan ja Hollannin politikot jotka saavat voimaa kansan katkeruudesta.
Sitä mietin, että synnytäänkö tähän ilmiöön, vai kasvetaanko.

Ja onhan näitä nähty meilläkin. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #93 : 01.03.17 - klo:07:27 »
 :)
Ihmisten aivopesu taitaa olla aika helppoa.
Varsinkin nuorten ja mitä nuorempien sitä helpompi.
Nämä kun kirjoittelee tuolla ääriajattelu foorumeissa ovat yleensä nuoria ja ne ei ole tottuneet kyseenalaistamaan mitään, vaan jos opetttaja sanoo, että asiat on näin, niin ne on sitten näin.

Populistiset uskonnolliset vaikuttajat ovat sellaisia myös kun saa isot porukat puolelleen.
Ne pitää jonkun hurmoshenkisen, vaikka kolehtipuheen ja ihmiset vie rahaa tälle uskonnolliselle puhujalle ja jälkikäteen seuraavana aamuna ihmetelevät, että mikä heihin meni.

Ehkä tää populistien nousu johtoon taas tässä kohtaa historian sykliä on yksi askel evoluutiossa, että oppisimme jotain.
Me melkein apinat ja lampaat, joita kuljetetaan kuin pässiä narussa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #94 : 01.03.17 - klo:15:04 »
Eiköhän itse kullakin ole taipumusta etsiä ongelman syytä itsensä tai oman ryhmänsä ulkopuolelta? Siinä se populismin juuri. Kuka ja mikä sitten kulloinkin on, josta kaikki paha johtuu: EU, mamut, juutalaiset, riistäjäporvarit, etelän herrat,... (jatka listaa omilla suosikkipahiksillasi).

Oma tuttavapiirini on tuota vihervasemmistolaisessa kuplassa elävää pitkälti, ja kyllä minua välillä tympäisee joku persujen mollailu ja tyhmänä pitäminen. Jos olette niin fiksuja olevinanne niin varmaan keksitte myös konstin kuunnella jotain kihniöläistä työtöntä, mitä hän asioista tuumaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #95 : 02.03.17 - klo:12:32 »
Kyllä tää Suomi on kuin Gallialainen kylä joka riitelee itsensä kanssa. Olis uskomaton voimavara yhteen hiileen puhaltaminen, vihollisia meillä on omasta takaa niin naapurustossa kuin omassa pesässä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #96 : 02.03.17 - klo:13:44 »
Eiköhän itse kullakin ole taipumusta etsiä ongelman syytä itsensä tai oman ryhmänsä ulkopuolelta? Siinä se populismin juuri. Kuka ja mikä sitten kulloinkin on, josta kaikki paha johtuu: EU, mamut, juutalaiset, riistäjäporvarit, etelän herrat,... (jatka listaa omilla suosikkipahiksillasi).

Oma tuttavapiirini on tuota vihervasemmistolaisessa kuplassa elävää pitkälti, ja kyllä minua välillä tympäisee joku persujen mollailu ja tyhmänä pitäminen. Jos olette niin fiksuja olevinanne niin varmaan keksitte myös konstin kuunnella jotain kihniöläistä työtöntä, mitä hän asioista tuumaa.
Jos olisimme facebookissa, niin peukaloni olisi pystyssä. Populisteja ja populismia ei tarvitse tämän foorumin ulkopuolelta hakea. Oma vakaa päätökseni lienee, etten enää kirjoittelisi muuta kuin Dallape- ja Maruschka-juttujani. Epämukavuusalueellani olen silloin, kun pitää lukea kannanottoja vieraan valtion presidentistä. Onko sellainen arvostelu meidän asia? Mielestäni valitsijat kussakin maassa presidenttinsä valitsevat. .

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #97 : 02.03.17 - klo:14:18 »
 :)
Dallape jutut on parhaita.
Kiva kuulla maailmasta josta ei itsellä kokemusta ja ollut ennen minua.
Sen kyllä huomannut, että musiikin suhteen, vaikka erilaista musiikkia, niin suhde ja suhtautuminen musiikkiin ilmeisesti jatkuu suht samanlaisena vaikka sukupolvet vaihtuu.

Marucka jutut on jäänyt väliin, mutta pittee tutustua.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #98 : 02.03.17 - klo:18:04 »

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #99 : 02.03.17 - klo:20:39 »
Meillä on korttelin päässä Dallapen puisto. On kesäisin vilkas tapahtumapaikka, myös Harjun ruumishuone  puiston keskellä on hieno rakennus.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #100 : 02.03.17 - klo:21:13 »

   Dallapen hanuristi oli asuntomme edellinen asukas.





Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #101 : 06.03.17 - klo:00:28 »
Pistetään nyt tänne politiikkaosioon vaikka... Joskus muistelen lukeneeni aika viimeaikaista kyselyä tai tutkimusta tai jotakin, jossa oli selvitetty pappien puoluekantoja, ei jäsenyyksiä kai mutta mitä puoluetta äänestäisi tms. Ja ihan netissä niitä tuloksia oli. Nyt en löydä. Muistaako kukaan mistä olisi ollut kysymys, tai löytääkö?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22107
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #102 : 06.03.17 - klo:07:12 »
Dallapén tarinan alku on kertomus työtapaturmasta ja sen seurauksista. https://fi.wikipedia.org/wiki/Mariano_Dallap%C3%A8

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #103 : 06.03.17 - klo:08:44 »
Tällaiset historiakatsaukset on mielenkiintoisia. Minua historia "huvittaa".

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22107
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #104 : 06.03.17 - klo:09:23 »
Politiikasta tämä suomalaisen haitarijatsin esihistoria taitaa tosin olla aika kaukana. :017: