Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 8  (Luettu 36237 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #60 : 13.07.11 - klo:21:36 »
Torstai, 14.7.2011

Sana tänään:

Minä kuulun sinulle. Pelasta minut!
Sinun säädöstesi mukaan minä tahdon elää.
Minä olen kuin eksynyt lammas. Etsi minut!
Sinun käskyjäsi minä en unohda.

Ps. 119:94,176
         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #61 : 13.07.11 - klo:21:58 »
Dosentti  :026:  ilahtui rakkaimmasta psalmistaan yleensä ja tästä erityisesti.

Samoin koko Teerenpelinpolun trio  :P :seina: :026:  kiittää taas kerran Pirskaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #62 : 14.07.11 - klo:18:17 »
Perjantai, 15.7.2011

Sana tänään:

Minä tunnustin sinulle syntini,
en salannut pahoja tekojani.
Minä sanoin: "Tunnustan syntini Herralle."
Sinä annoit anteeksi pahat tekoni,
otit pois syntieni taakan.

Ps. 32:5
        
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #63 : 14.07.11 - klo:18:49 »
Dosentti  :026:  ilahtui rakkaimmasta psalmistaan yleensä ja tästä erityisesti.

Samoin koko Teerenpelinpolun trio  :P :seina: :026:  kiittää taas kerran Pirskaa.

 :039:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #64 : 15.07.11 - klo:18:43 »
Lauantai, 16.7.2011

Sana tänään:

"Minä opetan sinua", sanoo Herra,
"minä osoitan sinulle oikean tien.
Minä neuvon sinua,
katseeni seuraa askeleitasi."

Ps. 32:8
         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #65 : 15.07.11 - klo:19:32 »
Tämä sana on tosi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #66 : 16.07.11 - klo:11:16 »
Tuohan on mainio pedagogiikan määritelmä. Ensin kerrotaan tarpeelliset tiedot: opetan.
Sitten ohjataan toimimaan niiden pohjalta edelleen: osoitan tien.
Työn kuluessa autetaan ongelmissa: neuvon.
Kaikkea arvioidaan: katseeni seuraa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #67 : 16.07.11 - klo:18:41 »
             5. sunnuntai helluntaista


Armahtakaa!

Ihmisen asia ei ole tuomita lähimmäistään, sillä tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle. Meitä kehotetaan armahtamaan toisiamme ja edistämään oikeuden ja hyvyyden toteutumista. Kuulumme syntisten seurakuntaan, joka elää Jumalan anteeksiantamuksesta.

1. lukukappale

2. Sam. 12: 1-10, 13

Herra lähetti Natanin Daavidin luo. Kuninkaan luo tultuaan Natan sanoi: "Eräässä kaupungissa oli kaksi miestä, rikas ja köyhä. Rikkaalla oli suuret määrät lampaita ja härkiä, mutta köyhällä ei ollut kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti karitsaa, ja se kasvoi hänen luonaan yhdessä hänen lastensa kanssa. Se söi hänen leipäänsä ja joi hänen kupistaan, se makasi hänen sylissään ja oli hänelle kuin tytär. Mutta kerran rikkaan miehen luo tuli vieras. Rikas ei raskinut ottaa yhtään omista lampaistaan tai häristään valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luokseen, vaan otti köyhän miehen karitsan ja teki siitä vieraalleen aterian."
    Daavid suuttui kovasti tuolle miehelle ja sanoi Natanille: "Niin totta kuin Herra elää, se mies, joka noin teki, on kuoleman oma. Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki tuolla tavalla eikä tuntenut sääliä."
    Silloin Natan sanoi Daavidille: "Se mies olet sinä. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä voitelin sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastin sinut Saulin käsistä. Minä korotin sinut herrasi asemaan, annoin herrasi vaimot sinun syliisi ja annoin sinulle Israelin ja Juudan heimot. Jos tämä on vähän, voin antaa vielä mitä tahansa muutakin. Miksi olet halveksinut minun sanaani ja tehnyt sellaista, mikä on minun silmissäni pahaa? Heettiläisen Urian olet lyönyt miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa olet ottanut vaimoksesi. Niinpä miekka ei tule milloinkaan väistymään suvustasi, koska olet halveksinut minua ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Urian vaimon.'"
    Silloin Daavid sanoi Natanille: "Olen tehnyt syntiä Herraa vastaan." Natan vastasi: "Herra vapauttaa nyt sinut tästä synnistä, eikä sinun tarvitse kuolla."

2. lukukappale

Room. 2: 1-11

Sen tähden et voi mitenkään puolustautua, ihmisparka, sinä joka tuomitset muita, kuka sitten oletkin. Tuomitessasi toisen julistat tuomion myös itsellesi, koska sinä, toisen tuomitsija, teet itse samoja tekoja. Me tiedämme, että Jumala on oikeassa tuomitessaan ne, jotka tekevät tällaista. Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita? Halveksitko sinä Jumalan suurta hyvyyttä, kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä? Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen? Mutta sinä olet kova etkä sisimmässäsi tahdo kääntyä. Näin kartutat vihaa, ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan oikeudenmukainen tuomio tulee julki. Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
    Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän, mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha. Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.

Evankeliumi

Joh. 8: 2-11

Varhain aamulla Jeesus tuli taas temppeliin. Hänen luokseen kerääntyi ihmisiä suurin joukoin, ja hän istuutui ja opetti heitä.
    Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?" He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.
    Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan. Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä. Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?" "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."
            

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #68 : 17.07.11 - klo:19:24 »
Måndag, 18.7.2011

Sana tänään:

Jag litar på din godhet, mitt hjärta skall jubla över din hjälp. Jag vill sjunga till Herrens ära,
ty han är god mot mig.

Ps 13:6

Samma på finska:
6 Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi. Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen.

Jostain syystä kirkkovuosikalenterissa oli tiedot ruotsiksi.  :017:
         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #69 : 18.07.11 - klo:09:20 »
Måndag, 18.7.2011

Sana tänään:

Jag litar på din godhet, mitt hjärta skall jubla över din hjälp. Jag vill sjunga till Herrens ära,
ty han är god mot mig.

Ps 13:6

Samma på finska:
6 Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi. Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen.

Jostain syystä kirkkovuosikalenterissa oli tiedot ruotsiksi.  :017:
          
 Vähän kuin eri pä svenska: Luotan hyvyyteesi, sydämeni viettää riemujuhlaa apusi tähden. Laulan Herran kunniaa, sillä  Hän on minulle hyvä.  Tykkään enemmän tästä jotenkin.    :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #70 : 18.07.11 - klo:23:36 »
Tisdag, 19.7.2011

Sana tänään:

Hur länge skall du glömma mig, Herre?
Hur länge skall du dölja ditt ansikte?

Ps 13:2

Herra, kuinka kauan? Oletko unohtanut minut iäksi? Kuinka kauan peität minulta kasvosi?
          
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #71 : 19.07.11 - klo:21:29 »
Onsdag, 20.7.2011

Sana tänään:

Förstår du inte att hans godhet vill föra dig till omvändelse?

Rom 2:4
        

Nykyään kirkkovuosikalenteri antaa seuraavan päivän tekstit ruotsiksi ja saman päivän tekstin suomeksi. Tässäpä käännös.

Halveksitko sinä Jumalan suurta hyvyyttä, kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä? Etkö ymmärrä, että Jumalan hyvyys johtaa sinut kääntymiseen?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #72 : 20.07.11 - klo:09:54 »
Nykyään kirkkovuosikalenteri antaa seuraavan päivän tekstit ruotsiksi ja saman päivän tekstin suomeksi.

Kiitos ruotsinkielisistä teksteistä! Mistä osoitteesta ne löydät, koetin etsiä, mutta kirkkovuosikalenteri - jossa siis on teksti joka päivälle - löytyy vain suomeksi ja tarjoaa vain suomenkielistä tekstiä.

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #73 : 20.07.11 - klo:12:49 »
Hei!
Nyt se näköjään sai korjatuksi seuraavienkin päivien tekstit suomenkielisiksi. Näyttäisi, että vastaavaa sivua ei löydy ruotsinkielisenä, mutta kunkin päivän tekstin voi näköjään löytää ruotsinkielisenä seuraavasta linkistä:

http://evl.fi/EVLsv.nsf

Mt on kielimiehiä!  :eusa_clap:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 8
« Vastaus #74 : 20.07.11 - klo:18:50 »
Torstai, 21.7.2011

Sana tänään:

Jokainen polvi on notkistuva Herran edessä
ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa.

Room. 14:11
           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.