Keskustelu > Yleinen keskustelu

Tänään ja eilen

(1/6) > >>

007:
Oli kiinnostavia keskusteluja yhden sähköins. kanssa. Olen nähnyt tyypin joskus ennenkin istumassa yksin pöydässä ja nyt hän tuli juttelemaan kanssani. Kysyi tietysti hommiani ja sanoin olevani pros.ins. eli kemian insinööri, mutta eläkkeellä. Siellä oli alkuillasta erittäin hyviä laulajia, joista arveltiin heidän olevan musiikkiopistosta, tai jostain vastaavasta. Sitten homma huononi. Keskustelukumppani paljastui olevansa lähtöisin Kiuruvedeltä, mutta vanhempansa olivat olleet vapaakirkkolaisia ja hän kuitenkin tiesi hyvin sen paikkakunnan vanhan körtti menneisyyden ja kyseli körttiläisyydestä. Sanoin, että sehän on hyvä juttu, Kristus hoitaa sinut taivaaseen ja antaa armon meillekin juopoille ja hän sanoi, että mukava asia on kuulla. Taisin sanoa myös, että älä vaan eksy körttifoorumille, koska siellä ihmiset on pääasiassa hulluja, jotka pitäisi toimittaa laitokseen hoitoon (niin kuin minutkin). Hyvä tyyppi, mutta valomerkki tuli ja piti lähteä työntämään rollaattoria hankien ja kinosten läpi urheasti. Ortodoksiystäväni poika on käymässä, joten hän ei viitsi lähteä mihinkään. Enpä soita musiikkia, koska kuulin sitä jo ihan tarpeeksi.

karjalaisenkyösti:
Olen tutustunut erääseen  henkilöön, jolla on alkoholiongelma.
Minusta hän vaikutti syvälliseltä kristityltä.
Kokee ilmeisesti helluntalaisuuden kodikseen.
Kerran näin hänet istumassa eräällä penkin tapaisella, kauppaan menijät ja tulijat kulkivat siitä ohi.
Kaveri örisisi ja tuntui olevan aivan muissa maailmoissa.
Monelle ohikulkijalle ei tule mieleen, että siinä on henkilö, joka tuon tuostakin kääntyy Herran puoleen.
Ulkonäkö joskus pettää pahan kerran.
Toki monesti ulkonäkö ei petä.

Riitta-mummi:
Mestari on tulossa tänään meille !

https://www.youtube.com/watch?v=rXUtL_n6MQU

                                               

Riitta-mummi:
Äsken päättyi Kansallisbaletin hieno esitys. Charles Dickensin Saiturin joulu kuuluu omiin jouluklassikkoihini.
Olen sen lukenut, katsonut televisiosta monenena versiona, nähnyt sarjakuvakirjankin.
Tässä ei tarinan opetus tullut , ilman sanoja, kovin hyvin selväksi, mutta upea puvustus ja hienot tanssit riittivät . Tarina tuli esiin eri kohtauksineen.

Minusta se oli välillä aika pelottavakin. En suosittelisi ainaak herkille 7-vuotiaille.

Ihmettelin sitä kiinalaistanssijoiden määrää ! Ehkä heillä on projektikohtainen kiinnitys.
Mr Scroose oli sentään suomalainen, tässä miehityksessä. Katsoin esityksen sivut. Monissa rooleissa on nelos-, jopa viitoismiehitys.

https://oopperabaletti.fi/ohjelmisto/saiturin-joulu/

Opetus oli selvä ,saituus on pahasta.

Riitta-mummi:
Eilen ja vielä tänään olen surmannut varmaan satoja banaanikärpäsiä. Niitä on talven ajan näyttäynyt muutama pienikokoinen niin että suku on säilynyt.

Syynä tähän invaasioon on kai pieni jalalla avattava roskasäiliö johon olemme huoletta laittaneet syömiemme hedelmien kuoret.  On niin työlästä nousta lepotuolista viemään ne keittiön jäteastiaan. ja kyllä ne sielläkin pesii ja lisääntyy.

Yleensä pesen ja desifioin roskasäiliön pienen ämpärin kun tyhjennän sen. Olen kyllä huomannut sen reunoihin kiinnittyneet kärpäsenalut, munat tms inhottavat. Kerran kai tyhjensin sen sellaisenaan ja siitä sitten riesa syntyi kun ne yhtáikaa 'kypsyivät´.
viini-fairy-vesianasakaan ei kerännyt  kuin kymmeniä. Mikrokuituliina on paras killeri. Sillä saa monta yhdellä pyyhkäisyllä, ne kun tykkäävät olla toistensa liki.Ja usein samoissa paikoissa. Valoa konti nekin pyrkivät ja keittiön ikkuna on ollut taistelutanner ja niiden surma.
Siivoamista riittää.

Nyt kaikki elollinen jäte pitää suojata paremmin. Koskan aiemmin ei näitä ole ollut kerralla näin paljon. Voi elon kevät ! :091:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta