Kirjoittaja Aihe: Eilen 3.  (Luettu 34255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #60 : 27.11.16 - klo:06:58 »

   Muistojeni tango - Päivä Pispalassa Olavi Virran luona vuonna 1970

    https://www.youtube.com/watch?v=eQHDsTsab2o


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #61 : 05.12.16 - klo:00:38 »
Meillä oli tyttären poika ( 2v2kk) ekaa kertaa yökylässä, liekö ollut vieraskorea kun oli niin kiltisti. Olin varautunut jo heittämään kotiinsa yöksi jos kovasti ikävöi, mutta meni yllättävän jouheasti.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #62 : 05.12.16 - klo:22:07 »
Soitti samassa lastentarhassa ollut naapurintyttö, jonka puhelu alkaa kuuden vuosikymmenen takaa koska äiti sorsi häntä kuulemani mukaan ei päästänyt balettiin ei partioon, tosin olen saman kuullut ennenkin. Puhelu kestää paraastaan parikin tuntia koska hän on myös eronnut, käynyt " murrosiän uudestaan läpi" , ohjattu " ranteita hoitavalle lääkärille vaik siis mul on olkapää kipeen" kaikkien muiden hirmulääkärien lisäksi.

Silloin en enää jaksanut. Minä vain itkin ja suunnilleen huusin suoraa huutoa. Isälläni oli vaikeaa eikä hän ymmärtänyt oireitani tietystikään, kuka siinä olisi auttanut häntä? En vain voi vihata isääni, päinvastoin, olkoon että hän iski korville niin että kaaduin lattialle enkä ymmärtänyt syytä, olkoon että olin perheen ukkosenjohdatin, se oli silloin, olkoon että synnyin sairaana, olkoon niin olkoon näin, mikä kumman likakaivo minä olen?  Jonakin päivänä ymmärrän niitä hoitajiakin jotka tuhosivat minun aikuiselämäni, mutta en jaksa näitä puheluja.

Anne ei näe että hän olisi voinut tulla siihen balettikouluun itse, se oli silloin maksuton. Partioon ei minuakaan päästetty. Oikeistolainen äitini ei sietänyt " ajatusta lapsistaan univormussa"  enkä minä jaksa olla enää katkera yhtään mistään niin vanhasta, ainut mitä suren on ihan totta enää, etteivät vanhempani voineet saada tervettä esikoista. Anne ei näe että hänellä on kaksi tervettä lasta, neljä tervettä lapsenlasta, että toistenkin avioliitot päättyvät, että vain 30-vuotiaana paras ystävämme jäi leskeksi ja kolmen pienen lapsen yksinhuoltajaksi, kun mies hukkui ja aivan selvin päin, onnettomuudessa.

Minä olen neuvonut terapiat ja niihin olisi ollut mahdollisuuskin. Mutta juuri nyt en ota vastaan valituksia lääkäreistä, koska ne eivät minulle kuulu. Huomautin, että hei hei kuule, nyt loppuikin, nyt on juteltu jo tunti, mutta tämä etenee kuin juna. Sanoin että soita esimiehelle jos kerran on ohjattu rannelääkäriin vaikka piti ohjata olkapäälääkäriin (?) mutta millä tavalla minä voin auttaa?

Kuulkaas ammattisotilaat, opettajat, pankkitoimihenkilöt, yrittäjät!  Saatteko te harva se ilta puheluja joissa kerrotaan, mitä hirviömäisyyksiä juuri teidän alanne työntekijä on tehnyt? 

Minä lakkasin eilen olemasta kiltti Leena. Itkin koko yön, tämä päivä meni päänsäryssä mutta minä en enää kuuntele, minä en jaksa. Enhän minäkään soittele sairaanhoitajille heidän julmuuksistaan.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #63 : 06.12.16 - klo:06:04 »

   Saara Aalto Senaatintori Helsinki 5.12.2016  https://www.youtube.com/watch?v=7kFBRs-cePU


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #64 : 06.12.16 - klo:08:20 »
Olin "eilen" ammattisotilas. Kieltämättä soittoja tuli, mutta ei liian usein.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #65 : 18.06.17 - klo:20:25 »
(Taisinkin löytää tälle paremman ketjun...)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #66 : 22.06.17 - klo:10:21 »
Viimeinenkin lähiseudun uimahalleista meni kiinni kesätauolle.... :'(

En tiedä miten tässä saisi aikansa kulumaan kun järveenkään ei tarkene mennä uimaan.

Ehkä pitäisi mennä katsomaan miten mustikat jakselee... :023:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #67 : 22.06.17 - klo:15:25 »
"Eilinen oli niinku tää tänpäivänen tunneli: Pitkä ja pimee, likanen ja haiseva. Mut siellä, tunnelin päässä, siellä siintää valo"!

http://www.rantapallo.fi/maama/


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #68 : 30.06.17 - klo:07:46 »
Eilen tein 30 kilometrin pyörälenkin, kun sain hankituksi itselleni sopivan rukin. Vaelsinpa vielä jalan katsomaan Eräpyhän Nunnankirkkoakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #69 : 30.06.17 - klo:11:38 »
Kovakuntoinen ikätoveri olet!    :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #70 : 01.07.17 - klo:09:07 »
Eilinen lenkki oli noin 20 kilometriä. Taukopaikkana oli maalaiskauppa, josta ostin jäätelön ja pullon vettä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #71 : 03.07.17 - klo:11:44 »
Eilen sain olla lastenlasteni kanssa.  :060: :060:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #72 : 04.07.17 - klo:22:04 »
Kävinpä taas työhaastattelussa, kävi hauskasti kun olin pukeutunut samoihin väreihin kuin haastattelija: Tummansiniset housut, heleä vaaleanvihreä kauluspaita ja musta takki  :icon_biggrin:. Ei tuollainen taida kuitenkaan paikan virallinen univormu olla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #73 : 05.07.17 - klo:11:54 »
Tulee mukava olo kun vain katselee eilen otettuja kuvia. Vesi ja aurinko, elättää ja virkistää koko luomakuntaa. Vesilläolo, kumma polte tullut siihen -josta haaveilee muina aikoina. Kuten ulkoimaelämästä yleensäkin. Sain muutenkin vähän toteutettua haaveitani tutkia niitä paikkoja missä talvella kävin jääkävelyillä. Hauskaa!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Eilen 3.
« Vastaus #74 : 10.07.17 - klo:09:51 »
Olimme rippijuhlissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)