Kirjoittaja Aihe: Iltahartaus.  (Luettu 58378 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #105 : 23.11.11 - klo:21:36 »
Ole sinä näkyni, oi sydämeni Herra:
ei minulla ole mitään muuta,
Sinä olet kaikkeni.
Sinä olet parhain ajatukseni öin ja päivin,
valveilla ja unessa Sinun läsnäolosi on valoni.
Ole sinä viisauteni,
Sinä minun tosi Sanani,
minä iäti sinun kanssasi, Herra,
Sinä minun kanssani.
Sinä minun suuri Isäni,
minä sinun rakas poikasi.
Sinä kotonasi minussa,
minä yhtä Sinun kanssasi.

Vanha iiriläinen rukous, Sanan aika, kirkkovuosi 2006-2007

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #106 : 24.11.11 - klo:21:06 »
Herra Jumalani,
rukoilen Sinua Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä:
lahjoita minulle loppumaton rakkaus,
niin että lamppuni syttyisi kosketuksestasi
eikä ikinä sammuisi;
palakoon se minulle ja valaiskoon toisiakin.

Pyhän Columbanuksen (Columbán, 540-615) rukous

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #107 : 25.11.11 - klo:19:29 »
SV 190  (VK 409) 1,2, ja 3.

http://www.youtube.com/watch?v=TyZTiMcAwb0
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #108 : 10.12.11 - klo:18:41 »
Kristukselle kuuluvat heikkouskoisetkin

Nekin, jotka ovat uskossa heikkoja, kuuluvat Kristukselle, muuten ei Herra olisi sanonut Pietarille: 'Vahvista veljiäsi'. Samoin sanotaan: 'Uskossa heikko ottakaa huostaanne' ja 'Rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja'.
Elleivät heikkouskoiset kuuluisi Kristukselle, niin minne joutuisivat apostolit, joita Herra usein nuhteli heidän epäuskonsa tähden, vieläpä ylösnousemisensa jälkeenkin?

Luther: Pöytäpuheita

(Luuk 22:32, Room 14:1, 1 Tess 5:14 ja Mark 16:14)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #109 : 11.12.11 - klo:08:31 »
se on hieno kirja...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #110 : 13.01.12 - klo:22:17 »
Jokaisen kristityn teon tulisi olla Jumalan palvelemista, jotta inhimillinen luonto kaikessa vapautuisi paheistaan katsoessaan Kristuksen kärsimystä ja jotta se alkaisi rakastaa Kristusta ja tuntiessaan lihan himoa tai joutuessaan muunlaiseen kiusaukseen ajattelisi: "Voi, kunka pääsisin eron tästä himosta, Jumalani, auta minua!" Kristuksen kärsivällisyyden katseleminen saa ihmisen, joka tunnustautuu tämän Herran palvelijaksi, kokemaan hänet suloisena, lempeänä ja hyvänä. Kaikki virtaa ehtymättä sisältä päin kohden iäisyyttä, jos sillä on lähteensä ristissä. Kristus on opettanut kaiken elämällään ja kuolemallaan.

Martin Luther, Theologiae fundamentum (1514-1520)

Totta kai tulisi olla, mutta eipä taida useinkaan olla. Onneksi hän kuitenkin on suloinen, lempeä ja hyvä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #111 : 13.01.12 - klo:22:53 »
Onhan tuo hieno tavoite, niin monelta puuttuu nykyisin elämän tarkoitus, ja tuossa sitä piisaa. Älä näytä ärtyneeltä kassajonossa, hymyile bussikuskille, avaa ovi naapurin mummolle, kysy tarvitseeko apua kauppakassin kantamiseen ylimpään kerrokseen, pyydä iloisesti anteeksi naapurilta, joka kä-ry-ää siitä että unohdit kuivat pyykit kuivaushuoneeseen.

Jos tuon kääntää noin päin, se merkitseekin iloa, minä joka en voi tehdä mitään, voin tehdä tärkeimmän.  Ja oikein tsempata.  :023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #112 : 06.02.12 - klo:21:26 »
Eikä Anna unohtanut illalla rukoilla Harri Hyrysen puolesta. Hän rukoili myös Seijan ja Samin puolesta. Ja vanhojen ihmisten, esimerkiksi mummin ja Jarnon ja Tarun vaarin puolesta. Ja pakanoiden puolesta, jotka eivät tiedä Jeesuksesta. Ja lähetyssaarnaajien puolesta, jotka kertovat heille Jeesuksesta. Ja kaikkien ihmisten puolesta, jotka tarvitsevat apua. (Keitä sinä muistat iltarukouksessasi?)
 Enkeli seisoi ja kuunteli. Hän levitti suuret näkymättömät siipensä Annan yli, ja kun Anna oli nukahtanut, hän vei Annan rukoukset Jumalan eteen. Jumala vastasi niihin siunauksella. Enkeli toi Jumalan vastauksen maan päälle Harri Hyryselle ja niille muille. Annakaan ei jäänyt ilman siunausta.

Elma Aaltonen, Anna kulkee enkelin kanssa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #113 : 10.02.12 - klo:19:35 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #114 : 19.02.12 - klo:22:00 »
SV 137
Herra, Herra, älä heitä,
kasvojasi älä peitä.
Korjaa korven matkalaista,
Hoida, tue horjuvaista.

Tätä virttä eräs nuorimies kerran arasti pyysi veisattavaksi seuroissa.


"Hän elää ja sinä saat elää Hänessä ja Hänen kauttansa. Tuo halusi päästä Häneen käsiksi on jo sitä elämää, minkä Hän sinussa vaikuttaa. Tuo voimattomuutesi tunto on Hänen työtänsä, tuo valituksesi on rukousta Hänelle. Tuo vaivasi, ettet itse kykene esteitä poistamaan tieltäsi, on Herralle tuttu. Hän kuulee jo taampaa ahdistuneen huokaukset. Kuule, ei Hän ole kaukana sinusta, ei Hän ole kuollut! Sinunkin vaivasi ja murheesi alla, mikä sydäntäsi rasittaa, saat jo katsella tuota ylösnoussutta Jeesusta, elää salattua uskonelämää Hänessä. Sinä saat sen näin sentähden, että Hän nousi ylös ja avasi haudan."

Wilhelmi Malmivaara, Viestejä vaivatuille I, s. 199.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #115 : 20.02.12 - klo:04:46 »

   Kiitos, sadetta!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #116 : 02.04.12 - klo:18:43 »
Meillä on ihmeellinen sana, tuo Jumalan sana. Siinä on nuhdetta ja siinä on lohdutusta. Se antaa meille elämän tiellä murhetta ja iloa. Ja silloin on murehdittava kun on murheen aika, ja taas iloittava, kun on ilon aika.

Mieleeni aina johdata,
Ett' tuhka, tomu minä,
Syntiä, uskottomuutta,
Mahdottomuutta täynnä,
Sun etees pyhin Herra saan
Näin saastaisena tulla
Ja jos sun vastaanotan vaan,
Suur aarre ompi mulla.

(J. Malkamäki: Elämä Kristuksessa, 1931)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #117 : 03.04.12 - klo:21:42 »
Johannes on kuolemaisillaan.'
Eletään valistusaikaa, eikä pappi löydä sanoja lohduttaakseen... "Tuo on itse kauhu"  hän ajattelee itse yhtä kauhuissaan. Mutta naapuri, Katrina, ennättää paikalle.'
-Katrina, miksi minä en saanut puhdasta sydäntä, kysyy Johannes tuskissaan . Helvettiu avautuu edessäni...
-Johannes, ei sinulta oarannusta puutu vaan uskona, vastaa Katrina.
-Mutta minä yritin niin kovin...   Minkä tähden en sittenkään saanuty puhasta sydäntä?
-Jotta oppisit rakastamaan Jeesusta. (Bo Gierz)
...........................................

Tällä viikolla on kaikki minnyt pieleen. Sunnuntaina rukoilin, ettÄ edes ihan vähän muuttusin Jeesuksen kaltaiseksi.  Ajatttelin useion Dosentin perintöä  "Uskova seuraa.  Seuraaja uskoo".  

Ja sitten kaikki meni oikein niin siivottomasti, ettei paremmasta väliä. Ensin karhuttiin kivana yllärinä 1300 euroa ns rästissä olevia yhtiövastikkeita. Kiva oli että taoyhtiön pj kävi katselenmassa --- ilmeisesti isännöintibyroo on jättänyt ne velottamatta kun hinta putosi 600 euroa, maksoin jonkin yvelas.  Sitten ilmeni että Kouvolasn osuuspankki ei siirtänytkään rahojani rahastosta Sampoon kuten vakuutti --- enkä jaksa iloita siitä että olen saman tien noin 600 ekeä rikkaampi ja selviän tuosta laskusta. Minä tahtoisin mieluummin että puhuttaisiin tptta.  Enkä itsekään puhiu aina...   että on paha olo, olin niin ilkeä OKO-pankin ihmisille,. ja muuta...   Enkä taida edes osata rakastaa Jeesusta.

"Silmäisi eteen Jeesus, tuon  sydämeni nsyyllisen...     Joskus on olo, että olen liian kelvoton raajhautumaan Jeesuksen jäljissä.  Ja juuri tällä viikolla näemmä' elän pahoittaakseni toisten mielen.


http://www.youtube.com/watch?v=hckdV71jumw


  


 
« Viimeksi muokattu: 03.04.12 - klo:21:52 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #118 : 03.04.12 - klo:21:54 »
On vaikeaa kirjoittaa läppärillä kun joutuu arvaamaan mikä kirjain on napin alla!!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Iltahartaus.
« Vastaus #119 : 04.04.12 - klo:07:29 »
Älä sure, Leena, ei Herrammekaan aina pärjännyt rahanvaihtajien kanssa.