Kirjoittaja Aihe: Päiväkirjani  (Luettu 17575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #45 : 18.03.23 - klo:05:05 »

   Listen and watch! Young lady are singing Ave Maria and Panis Angelicus. Lovely lady, lowely singing, beautiful, great!

Teenager Sings 'Ave Maria' During PIANO LIVESTREAM

https://www.youtube.com/watch?v=j07LYnEI3N8  kohta 50.25

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #46 : 25.03.23 - klo:04:14 »

   Savonlinna Opera Festival Anniversary Gala "En saa ovea auki"

https://www.youtube.com/watch?v=7jhgYHe_UQI&list=RDMM&start_radio=1&rv=EAha-fwOj08

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #47 : 23.04.23 - klo:04:06 »
Onpa täällä käytetty 'rauhassa ja toistuvasti' muitakin ilkeitä sanoja. Niitä kohdistetaan eri mieltä oleviin esimerkiksi politiikasta kinatessa. Kielenkäyttöön puututaan, mutta tiettyyn hienovaraisuuteen pyrkien. Ylläpito ei ole päättänyt mistään sallittujen tai kiellettyjen sanojen luettelosta. On surullista, että olet narsistiksi nimittelystä pahoittanut mielesi, mutta se tuskin on ollut tuota sanaa alkujaan käyttäneen tarkoitus. Sitä en osaa sanoa, ymmärsikö hän juurikaan sanan merkitystä.

Paskan marjat! Olisi luullut, että olisin hankkinut ystäviä kääntämällä Siionin virret, mutta suomalaiset, kun ovat sen sorttisia ulkomaalaisten edessä, hankin vain vihollisia, vaikkei ollut tarkoitusta hankkia kumpaakaan. Ilolla käänsin, ei ilolla huomaan, miten paatuneet ovat suomalaisten sydämet.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #48 : 01.05.23 - klo:05:38 »

   Tomppa on totuuden torvi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #49 : 01.05.23 - klo:05:52 »
   Tomppa on totuuden torvi.



   Tomppa: "Minä en ole totuus enkä torvi."

Minulle olet.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #50 : 01.05.23 - klo:07:03 »

   Tomppa: "Minä en ole totuus enkä torvi."

Minulle olet.

 :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #51 : 01.05.23 - klo:07:05 »
Olisi luullut, että olisin hankkinut ystäviä kääntämällä Siionin virret, mutta suomalaiset, kun ovat sen sorttisia ulkomaalaisten edessä, hankin vain vihollisia, vaikkei ollut tarkoitusta hankkia kumpaakaan.

Olet hankkinut ystäviä. Viholliskuvat olet itse luonut. Sehän meitä ystäviäsi niin surettaa!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #52 : 01.05.23 - klo:08:00 »
Olet hankkinut ystäviä. Viholliskuvat olet itse luonut. Sehän meitä ystäviäsi niin surettaa!


En ole itse keksinyt p-sanoja, maine-, asema-, raha-, kultajalusta-etsimis-sanoja, kamala-, kuvottava-, pappisviha-, hihhulimainen-, enkä narsisti-sanaa. En ole itse keksinyt sitä, että kukaan vastustellut niitä sanoja minua vastaan, vaikka se olisi ollut foorumin sääntöjen mukaan ja ylläpidon velvollisuus niin tehdä ja varmaan kristillinen velvollisuus myös.
Jos olisitte minun ystäviäni, teitä surettaisi se, että olen saanut kokea tätä körttifoorumilla sen sijaan, että teitä surettaa se, että olen muodostanut näitten sanojen perusteella todellisen kuvan teistä. Mutta ymmärrän lopultakin, että te ette kykene surettaa sitä, mitä pitäisi surettaa.
Teistä oli tärkeämpää säilyttää viisveisaajan sananvapaus (vaikken minä vaatinut sen kaaventamista millään tavalla; ei musta viiva sanojen läpi sitä tee), kuin säilyttää virsien läsnäolo HYn sivuilla. Jos olette ystäviäni, miksi sitten virret eivät ole körttifoorumilla tai HYn sivuilla? En ole vaatinut rahaa, mainetta, asemaa, kunniaa. Olen vain vaatinut sitä, jota foorumin säännöt lupaavat, moderointia, joka koskee muita ihmisiä, kuin minua. Sivullisen posti olisi saanut mustan viivan, jos olisi ollut minulla täällä ystäviä. Narsisti-sana olisi saanut mustan viivan, jos minulla olisi ollut täällä ystäviä. En ole itse luonut väärää kuvaa, vaan körttifoorumi on suhtautunut minuun käännösten takia vihamielisesti.
Jos olette ystäviäni, niin todellakaan en tarvitse ystäviä sen paremmin kuin vihollisiakaan. Jos olisin voinut kuvitella alusta asti, niin varmasti en olisi kääntänyt virsiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #53 : 01.05.23 - klo:08:13 »
Me suomalaiset olemme outoja kohtaan vieraskoreita. Ystäville saatamme tokaista mielipiteemme suoraan, joskus törkeästikin. Tämä vaihtelee toki porukasta toiseen. ’Äijät’ voivat solvata kaikessa ystävyydessä toisiaan miten pahasti tahansa. Silti he eivät salli kaveripiirin ulkopuolisten tekevän niin. Elokuvien perusteella tätä esiintyy Yhdysvalloissakin. Kaveria voi nimittää pitkän eron jälkeen hellästi: ”You sonofabitch!”. Sillä ei tietenkään viitata äidin löyhän moraaliin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #54 : 01.05.23 - klo:09:15 »
Tässä on kysymyksessä kulttuurieromme.
Thomas on elänyt, varmaankin, suvussa ja seurapiireissä joissa lahjakkuuta ja taitoa on tapana ylistää.

Körtitkin arvostavat osaamista, koulutustakin, mutta siitä ei juuri mainita, ei edes osaaja itse sitä tahdo. Kaikessa kunnia annetaan Jumalalle.

Myös leikinlasku on erilaista. Toisilla sivistynyttä, toisilla roisia.

Viisveisaaja ja sivullinen ovat uskaltaneet ilmaista itseään. Meille on on tuttua, Thomas on loukkaantunut.
Ärsyyntyminen on moninaista. Mistä milloinkin, ja kuka kulloinkin ärsyyntyy on lähes käsittämätöntä.
Itse ärsytysraja on kovissa äänissä ja kutittavissa ja ahtaissa vaatteissa.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #55 : 01.05.23 - klo:09:24 »
Olen tutustunut erilaisiin suunsoiton kulttuureihin. Lähinnä olen päässyt vertailemaan pirkanmaalaista pajunköyttä kotkalaisen kettuiluun. Körttikuoron liepeillä olen seurannut savolaisten vääräleukojen ja pohjalaisten uhoojien rauhanomaista sopeutumista toisiinsa. Voe tokkiisa - aivan mahorootonta!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #56 : 01.05.23 - klo:09:53 »
Just näin !  Ihmistuntemus avartaa sydäntä ja lisää sietokykyä.   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #57 : 01.05.23 - klo:17:51 »
Me suomalaiset olemme outoja kohtaan vieraskoreita. Ystäville saatamme tokaista mielipiteemme suoraan, joskus törkeästikin. Tämä vaihtelee toki porukasta toiseen. ’Äijät’ voivat solvata kaikessa ystävyydessä toisiaan miten pahasti tahansa. Silti he eivät salli kaveripiirin ulkopuolisten tekevän niin. Elokuvien perusteella tätä esiintyy Yhdysvalloissakin. Kaveria voi nimittää pitkän eron jälkeen hellästi: ”You sonofabitch!”. Sillä ei tietenkään viitata äidin löyhän moraaliin.

Tässä tapauksessa on kyse aivan muusta. Odotin vain sitä moderointia, jota kaikki muutkin odottavat ja saavat.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #58 : 01.05.23 - klo:18:21 »
Olen tutustunut erilaisiin suunsoiton kulttuureihin. Lähinnä olen päässyt vertailemaan pirkanmaalaista pajunköyttä kotkalaisen kettuiluun. Körttikuoron liepeillä olen seurannut savolaisten vääräleukojen ja pohjalaisten uhoojien rauhanomaista sopeutumista toisiinsa. Voe tokkiisa - aivan mahorootonta!

Missään kulttuurissa ei hyväksytä sellaista, jota olette tehneet SV kääntämiseni johdosta. Ei kukaan teistä olisi ollut niin kärsivällinen ja anteeksiantavainen kuin minä olen ollut. Ette vain ole tottuneet astumaan toisen tilalle ja ajattelemaan millä tavalla itse suhtautuisitte.

Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #59 : 01.05.23 - klo:19:07 »
Sen sijaan, että selittelette, miten suunsoittokultuurit ovat erilaisia, teidän pitäisi reagoida tähän asiaan näin. "Olemme pahoillamme, että käännökseesi on reagoitu niin ikävästi körttifoorumilla."
On liian myöhää korjata vahinko, mutta se olisi oikea asenne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.