Kirjoittaja Aihe: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä  (Luettu 34385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #135 : 20.10.11 - klo:18:03 »
Sinun säädöksesi antavat minulle ymmärrystä.
Sen tähden minä vihaan kaikkia valheen teitä!

Ps. 119:104

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+119%3A1&rnd=1319122756868

Mielenkiintoinen psalmi, jonka otsikkona on "Herran laki on iloni"
Näinhän sen pitäisikin olla, vaikka aina sanotaan, että se on niin syntisen hyvää ja tämä ja tämä on varmasti syntiä, kun tuntuu niin hyvältä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #136 : 28.10.11 - klo:08:30 »
Joh. 13:20  (vanh käännös)

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut: mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet joka on minut lähettänyt.

Raamattutunnin  pitäjä kirkasti hyvin tämän paikan. Jeesun voi käyttää Sanan viejänä jopa uskotonta ihmistä.
 Hän käytti Juudastakin, hän käytti erikoisesn paljon Pietaria, joka oli intoilija ja kieltäjä.

Joh. 13:35

Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.

Tämän kun muistaisi kun keskustellaan noista eri tavoin ajattelevista.
Raamattutunnin pitäjä kertoi esimerkin:  Missä on kaksi kristittyä koolla, siellä on kolmas hampaissa.                         ( Olen syyllinen.) :075:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #137 : 28.10.11 - klo:11:03 »

Raamattutunnin pitäjä kertoi esimerkin:  Missä on kaksi kristittyä koolla, siellä on kolmas hampaissa.                         

Missä on nettitoimikunta koolla niin siellä on myyrä hampaissa  :003:

myyrä

  • Vieras
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #138 : 28.10.11 - klo:11:08 »
Raamatun kohta, joka on aina tai ainakin hyvin pitkään havahduttanut on se, kun pitäisi olla kylmä tai palava. Ymmärrän sen niin, että pitäisi olla aktiivinen ja palavasieluinen kristitty julistamassa evankeliumia ja tekemässä hyvää. Tai sitten kylmä uskonnoton, ateisti - sekin kai sitten olisi parempi kuin tällainen haalea, joka tunnen itse olevani.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #139 : 28.10.11 - klo:12:21 »
Joku oli tietävinään, että 'kylmä tai palava' kirjoitettiin seurakunnalle kaupunkiin, jossa on kuumia lähteitä. Veden ajattelu muuttaa mielikuvaa. Kiehuvassa vedessä voi keittää ruokaa ja kylmä vesi virkistää. Haalea vesi kelpaa korkeintaan pesemiseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #140 : 28.10.11 - klo:12:45 »
Raamatun kohta, joka on aina tai ainakin hyvin pitkään havahduttanut on se, kun pitäisi olla kylmä tai palava. Ymmärrän sen niin, että pitäisi olla aktiivinen ja palavasieluinen kristitty julistamassa evankeliumia ja tekemässä hyvää. Tai sitten kylmä uskonnoton, ateisti - sekin kai sitten olisi parempi kuin tällainen haalea, joka tunnen itse olevani.



Tuttu ajatus minullekin. Mutta ei kuuman eikä kylmän virellä ole mukava olla, mutta haalean lämmin sopii minulle.

Minulla on menossa vaihe: Minä uskon, auta epäuskoani ! Siis epäilykset ovat tulleet. Niin on körttipapit puhuneetkin, että ne tulevat.
Luulin olevani vahva uskossani, näin ei vain tunnu nyt olevan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #141 : 28.10.11 - klo:20:56 »
Itsekin olen kyllä lukenut tuon, tietty tietämättömänä, että suhtautukaa nyt edes jotenkin. Mieltään voi muuttaa mutta jos ei mitään mieltä ole niin muuta sitä sitten miksikään - eli en kylläkään viime aikoihin niin että polttakaa naapurin navettakin palavuudessanne.  Tulen voi sytyttää vain Jumala.

Itselläni on jokin kiristynyt jokin huojentunut, kun kiristää istun hiljaa ja katselen ja ajattelen että et sinä tätä päätä vaan Jumala päättää onko olemassa vaiko ei...   tai mitä nyt milloinkin...

Alkaa sarastaa yhdellä kohdin:  Ehkä Jeesus ei pelastanut minua synneistä vaan koko itseltäni?  Nii-in. Minut on pelastettava koko omalta itseltäni. En  minä mahda itselleni kuitenkaan mitään.  Ei minussa ole mitään "hyviä puolia" joihin voi vähän puhaltaa hehkua...   ellei ole noin, on tilanne joka tapauksessa toivoton. Tällä ajatuksella täytyy pudottautua...   Sinun käsiisi, ja tämä on antanut levon...    

Silti toisinaan hirvittää, eli on parempi olla katsomatta itseään luulen, alkaa pyörryttää kuin jonkin hirveän kuilun partaalla.  Jos minun on vaikea sallia itselleni mitään hyvää, saati peräti lunastusta, Jumalan täytyy tehdä joku temppu ja viis piitata minun tahtomisistani.  Siksi Isä Meidän on niin tosihyvä rukous. Ja ajatellessani että Jeesus sen opetti, niin joka pyyntöön vastataan varmasti kyllä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.11 - klo:20:59 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #142 : 30.10.11 - klo:17:55 »
Sinä, Herra, hallitset ikuisesti,
sinun nimesi kaikuu polvesta polveen.

Ps. 102:13

Huominen päivän teksti on niin lohdullinen, kun ajattelee tätä maailman menoa. Meillä on presidentinvaaleja ja presidentit vaihtuvat. Maailmalla on diktaattoreita, jotka hallitsevat ankarasti ja heitä hirtetään ja ammutaan. Huomisesta ei tiedä kukaan, mutta Herra hallitsee ikuisesti, lupaa psalmi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #143 : 06.11.11 - klo:21:28 »

   
   
Luuk. 10: 1-12

Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä.
    Hän sanoi heille: »Satoa on paljon, mutta sadonkorjaajia vähän. Pyytäkää siis herraa, jolle sato kuuluu, lähettämään väkeä elonkorjuuseen.
    Menkää, minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Älkää ottako mukaanne rahakukkaroa, älkää laukkua älkääkä jalkineita. Älkää matkan varrella pysähtykö tervehtimään ketään. Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: ’Rauha tälle kodille.’ Jos siellä on joku, joka on rauhan arvoinen, hän saa teidän toivottamanne rauhan. Ellei ole, toivotuksenne palaa teille. Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa mitä teille tarjotaan, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta toiseen.
    Kun tulette kaupunkiin ja teidät otetaan siellä vastaan, syökää mitä teille tarjotaan, parantakaa kaupungin sairaat ja kertokaa kaikille: ’Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.’ Mutta jos teitä johonkin kaupunkiin tultuanne ei oteta vastaan, menkää sen kaduille ja julistakaa: ’Me pyyhimme pois pölynkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut - pitäkää hyvänänne! Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!’ Minä sanon teille: Sodomakin pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin sellainen kaupunki.»

Tässä evankeliumitekstissä minua jäi mietityttämään kohta 'Älkää siirtykö talosta toiseen.' Miksi ei saanut siirtyä talosta toiseen?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #144 : 06.11.11 - klo:21:40 »
En myöskään ymmärrä sitä miksi ei saanut siirtyä talosta toiseen. Ehkäpiti hoitaa projekti loppuun eikä luovuttaa liian helpolla

Ne jotka eivät luovuta jatkavat osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi