Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 2  (Luettu 43101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #45 : 21.11.09 - klo:18:19 »
Edelleen lyhennetysti Jukka Norvannon tekstiä
Matt 25:41
Kadotustuomio merkitsee lopullista eroa Jeesuksesta. Paratiisista asti Paholainen on pyrkinyt erottamaan ihmisen ja Jumalan toisistaan.  Tässä maailmassa sellaista erotusta ei tapahdu, mutta Viimeinen tuomio merkitsee siinäkin suhteessa päätöstä. Tuomarin istuimella istuva Jeesus vahvistaa ikuisen eron hänen ja niiden välillä, jotka ovat paholaisen valheita uskoneet  ja kieltäytyneet tulemasta Jumalan pelastamiksi.

Matt 25:42-44
Vasemmalla puolellaan oleville ihmisille Jeesus puhuu vain heidän laiminlyönneistään.

Matt 25:44-46
Viittaus Joh:3:18 Sitä joka uskoon häneen (Jeesukseen) ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan poikaan.

Se, joka on torjunut  ilosanoman Jeesuksesta, on edelleenkin tuomion alainen. Näin se tuomio, joka viimeisenä päivänä odottaa, on itse asiassa vain sen tuomion vahvistamista, joka on tapahtunut jo tässä elämässä
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #46 : 21.11.09 - klo:18:22 »
Sen verran olen saanut pyyhkeitä tällä foorumilla, että odotan suurella mielenkiinnolla, mitä minulle tähän vastataan. Minä kun niin rakastan lakia, näinhän minusta on kirjoitettu. Enkä minä taida ymmärtää oikein mitään muutakaan oikein. Tuskin edellistä kirjoitustani uskaltaa kukaan itseään kunnioittava körttiläinen uskaltaa kommentoida muuten kuin tyrmäämällä.

Antakaa palaa, eipä minulla ole mitään menettämistä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #47 : 21.11.09 - klo:18:25 »
Sen verran olen saanut pyyhkeitä tällä foorumilla, että odotan suurella mielenkiinnolla, mitä minulle tähän vastataan. Minä kun niin rakastan lakia, näinhän minusta on kirjoitettu. Enkä minä taida ymmärtää oikein mitään muutakaan oikein. Tuskin edellistä kirjoitustani uskaltaa kukaan itseään kunnioittava körttiläinen uskaltaa kommentoida muuten kuin tyrmäämällä.
Antakaa palaa, eipä minulla ole mitään menettämistä.

Mikäs teillä nyt on, onko varmasti nyt otettu aamulla ... :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #48 : 22.11.09 - klo:09:09 »
Sen verran olen saanut pyyhkeitä tällä foorumilla, että odotan suurella mielenkiinnolla, mitä minulle tähän vastataan. Minä kun niin rakastan lakia, näinhän minusta on kirjoitettu. Enkä minä taida ymmärtää oikein mitään muutakaan oikein. Tuskin edellistä kirjoitustani uskaltaa kukaan itseään kunnioittava körttiläinen uskaltaa kommentoida muuten kuin tyrmäämällä.

Antakaa palaa, eipä minulla ole mitään menettämistä.

Gal.5:13-15

Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne. Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne.

Gal. 5:22-26

Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme.




Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #49 : 22.11.09 - klo:09:12 »
Gal.6:9-10

Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon. Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin.
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #50 : 22.11.09 - klo:22:18 »
Tänään oli hyvä päivän teksti.
Oli jotain Matteuksen mukaan tulisesta järvestä.
Lestadiolaisten mieli paikka Raamatusta.

Tänään Tuomasmessussa joku piti puheen aiheesta ja hyvän.
Hän totesi, että siinä listassa ketkä sinne tuliseenjärveen joutui oli niitä kun valitti.
Herra milloin me näimme sinut vankilassa tai vanhuksena tai muuten emme puettaneet sinua.
Eli oli kyse ihan tavallisista ihmisistä joille me kaikki voimme tehdä niitä tekoja. Voimme ruokkia nälkäisiä, käydä katsomassa sairaita ja vanhuksia. ja muuta sellaista.
 Tavallisia hyviä tekoja.
Jeesus ei sanonut, ette olleet tarpeeksi pyhittyneitä, siksi järveen tai ette olleet tarpeeksi hengellisiä tai osanneet Raamattua, vaan se tavallinen lähimmäisten rakastaminen arjen teoissa, ne puuttuivat.
 Äh kun en muista sitä Raamatunkohtaa ulkoa.

Pisti kyllä miettimään se saarna ja arvostamaan tätä körttipainotuksia mitä körteillä on.. :) :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #51 : 23.11.09 - klo:09:54 »
Ensi sunnuntaina aloitamme taas uuden kirkkovuoden. Ihanaa päästä laulamaan Hoosiannaa kirkkoon!
 Evankeliumi

Matt. 21: 1-9

Kun he lähestyivät Jerusalemia ja olivat tulossa Betfageen Öljymäelle, Jeesus lähetti edeltä kaksi opetuslastaan ja sanoi heille: »Menkää tuolla näkyvään kylään. Siellä on aasintamma kiinni sidottuna ja varsa sen vierellä; löydätte ne heti. Ottakaa ne siitä ja tuokaa minulle. Jos joku sanoo teille jotakin, vastatkaa, että Herra tarvitsee niitä mutta palauttaa ne pian.»
    Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana:
      - Sanokaa tytär Siionille:
      Katso, kuninkaasi tulee!
      Hän tulee luoksesi lempeänä,
      ratsastaen aasilla,
      työjuhdan varsalla.
    Opetuslapset lähtivät ja tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt. He toivat aasin ja varsan ja panivat niiden selkään vaatteitaan, ja Jeesus istuutui aasin selkään. Ihmisiä oli hyvin paljon, ja he levittivät vaatteitaan tielle, toiset katkoivat puista oksia ja levittivät tielle niitä. Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi:
      - Hoosianna, Daavidin Poika!
      Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!
      Hoosianna korkeuksissa!


Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana

Monesti olen ihmetellyt, miksi Raamatussa mainitaan, että tämä tapahtui, jotta kävisi toteen profeetan sana. Ihan niinkuin asian tärkein merkitys olisi se, että ei ainakaan profeetasta tulisi valehtelijaa (jos ennustus ei olisi toteutunut).
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #52 : 23.11.09 - klo:15:01 »
Tämä teksitinkohta herättelee lapsen minussa ottamaan vastaan Joulun sanomaa.
Lisäksi siinä on eläinystävälle aasin varsa ja kuningastakin mainitaan.
 Tämä kun kirkossa luetaan ja Hoosiannan alkusytmit kuuluvat uruista alkaa värisyttää, on juhlava ja itkunsekainen ilo valtaa kaikki muutkin. Siltä se ainakin tuntuu.

Tämä paikka aloittaa myös Pääsiäisen tapahtuma-sajan. Nämä kaikki ovat uudestaan ja uudestaan kuvattu monissa maalauksissa, korteissa ja elokuvissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #53 : 23.11.09 - klo:17:14 »
Aasi se seisoi härkäineen
kussa piltti oli pienoinen.
Hän pantiin seimeen makaamaan,
kuin hallitsee ilman lakkaamatt'.

                    Tiernapojat

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #54 : 23.11.09 - klo:18:49 »
Monesti olen ihmetellyt, miksi Raamatussa mainitaan, että tämä tapahtui, jotta kävisi toteen profeetan sana. Ihan niinkuin asian tärkein merkitys olisi se, että ei ainakaan profeetasta tulisi valehtelijaa (jos ennustus ei olisi toteutunut).

Mie oon luullu, että siinä Jumala antoi juutalaisille mahdollisuuden ymmärtää, että kyseessä oli odotettu messias.
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #55 : 23.11.09 - klo:19:35 »
Taidan luulla Pyryharakan kanssa samoin. Olihan siellä niitä, jotka hoksasivat ennustetun Messiaan ja aloittivat veisuut.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #56 : 24.11.09 - klo:00:25 »
Matt. 5:44 "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta"

Tämä tuli yhtäkkiä päivällä mieleen töissä, tietyssä tilanteessa. Yritän muistaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #57 : 24.11.09 - klo:09:48 »
Matt. 5:44 "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta"

Tämä tuli yhtäkkiä päivällä mieleen töissä, tietyssä tilanteessa. Yritän muistaa.

Ef. 3:14-19

Tämän vuoksi minä polvistun Isän eteen, hänen, jonka asemaa jokainen isän ja lapsen suhde taivaassa ja maan päällä kuvastaa. Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne. Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja. Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #58 : 24.11.09 - klo:09:58 »
Ef. 3:14-19
... rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja. Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.
Kun vain uskoisin että rakkaus on.... elämämme perustus ja kasvupohja.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #59 : 25.11.09 - klo:13:06 »
1. Kor. 12:12-13

Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi.Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

 
Acta, non verba.