Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 2  (Luettu 42761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #30 : 08.11.09 - klo:19:45 »
Vääryyden tunnustamisen lisäksi tarvitsemme vääryyden tunnistamista. Silloin kai voisimme olla sitä tekemättä. Voisimme ehkä torjua muidenkin tekemää vääryyttä. Ainakin meidän tulisi yrittää korjata vääryyden jälkiä.
Todellakin, vääryyden tunnistamista me tarvitsemme. Sitä varten meillä on laki.

Pelkään kuitenkin, että vääryyden tunnistaminenkaan ei saa meitä olemaan tekemättä vääryyttä. Monta kertaa huomaan, että en tee sitä hyvää mitä haluaisin tekeväni vaan teen sitä pahaa, mitä en haluaisi tekeväni.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #31 : 09.11.09 - klo:08:41 »
Luther sanoisi, että itserakkauden syntiin me jokainen joudumme...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #32 : 09.11.09 - klo:11:54 »
1 Joh 4:16-21

Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.  Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt. Tämän käskyn me olemmekin häneltä saaneet: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.
Acta, non verba.

Poissa juha.tervaskanto

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #33 : 09.11.09 - klo:23:36 »
Hei vain

Aiheeseen liittyen palaisin todella rakkauden evankeliumiin ja sen sanomaan. Ottaisin esille tässä TV7:n momnine ihanine ohjelmineen, joita itsekin käännän jo vuosia ja tietenkin Martin vaimoineen sekä myös Pirkko Jalovaaran ja Seppo Juntusen. Todella ihania ihmisiä kaikki. Olen toiminut heidän kaikkien kanssa. Olen kokenut, että tämän päivän ihmiset ovat vieraantuneet kauas Jumalasta ja Raamatun sanomasta, myös ns. uskovatkin. Herännäisyydestä löytyy tietysti tosi uskovia, mutta liberalismi on vallanut alaa. Ihmiset eivät usko omaan uskoonsakaan. Usko on elävää uskoa rakkaudentekoineen ja armolahjoineen. Kuvitellaan, että sairaat eivät esim. enää parannu tai
usko on armolla leikkimistä. On helppo sanoa synti synniksi, mutta armon vastaanottaminen on työn takana. Itse iloitsen monista TV/.llä näytetyistä ohjelmista ja ennen kaikkea Benny Hinnistä, jolla on vakava perussanoma
tänään ja raittiit raamattutunnit. Olen ollut monissa hänen kokouksissaan ja on ollut ihmeellistä nähdä, miten ihmiset joukottain etsivät Jumalaa ja pyytävät syntejä anteeksi ja natautuvat Jeesukselle, Tässä uilmapiirissä
armo(lahjat) toimii myös. Sairaita paranee ja ihmiset vapautuvat. Ei ole helppo uskoa, jos ei ole kokenut. Mutta Pyhässä Hengessä me tajuamme, mitä armo merkitsee ja Jeesuksen veriuhri syntiemme sovitukseksi. Jeesuskin sanoi, usko ainoastaan, älä epäile, äläkä arvostele muita. Näyttämö on aina vapaa, jos sinusta tuntuu, että olet oikea henkilö arvostelemaan.
Siunausta

TOSI se ON!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #34 : 10.11.09 - klo:14:45 »


   Minä en oikein piittaa noista amerikkalaisista "lasipalatsisaarnaajista". Hotellihuoneissa olen heitä televisiokanavilta hetken kuunnellut. Ei heistä Kristus tule mieleen.

   Kernaammin katson ohjelmia Benny Hillistä kuin Benny Hinnistä. :039:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #35 : 11.11.09 - klo:22:25 »
Pannaanpa tähän ensi sunnuntain ensimmäinen lukukappale


1. lukukappale

Ps. 94: 8-15

Milloin te mielettömät tulette järkiinne?
Te tyhmistä tyhmimmät! Miettikää vähän.
Hän, joka on luonut korvan -
hänkö ei kuule?
Hän, joka on tehnyt silmän -
hänkö ei näe?
Hän, joka opettaa kaikkia ihmisiä,
hän, joka ohjaa maailman kansoja -
hänkö ei rankaise?
Herra tuntee ihmisten suunnitelmat:
ne raukeavat tyhjiin.
Hyvä on sen osa,
jota sinä, Herra, kasvatat
ja jolle sinä opetat lakiasi.
Pahana päivänä sinä varjelet häntä,
kun hauta jo aukeaa
sille, joka rikkoo lakiasi.
Herra ei hylkää omiaan,
ei hän jätä kansaansa.
Oikeus tulee jälleen voimaan,
rehellisyys palaa ihmisten sydämiin.


Ihmisten suunnitelmat ja Jumalan suunnitelmat - tapahtukoon Sinun tahtosi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #36 : 11.11.09 - klo:22:46 »
evankeliumiin ei saa pistää lakia...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #37 : 11.11.09 - klo:23:15 »
evankeliumiin ei saa pistää lakia...

Ei niin...evankeliumi on lain loppu...evankeliumin oikein ymmärtämisessä ilman lain velvoitteita, istumme aina eturivissä ja ykkös paikalla.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #38 : 12.11.09 - klo:08:09 »
Joudun lukemaan tuon lakitekstin sunnuntaina. Onneksi on Uuden testamentin lukukappaleena Tess. 5:2-11, Herran päivästä siinä profetoidaan, mutta lopun lauseet: Kristus on kuollut puolestamme, jotta saisimme elää yhdessä hänen kanssaan, olimmepa valveilla tai kuoleman unessa. Rohkaiskaa ja vahvistakaa siis toinen toistanne, ja niinhän te teettekin.

Teemmekö?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #39 : 15.11.09 - klo:22:11 »
Ensi sunnuntai on sitten tuomiosunnuntai
Evankeliumi

Matt. 25: 31-46

Jeesus sanoi opetuslapsille:
»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»


Taisi olla vuosi sitten tuomiosunnuntaina, kun eräs meidän naispapeista saarnasi jumalanpalveluksessa. Osasi olla oikea lässyn lässyn -saarna tyyliin kaikki menevät taivaaseen. Ei hän uskaltanut puhua helvetistä mitään, jotta kukaan ei olisi pahentunut. Samoin luin jostain lehdestä jutun samasta aiheesta. Siinä selostettiin, kuinka kaikki ihmiset ovat joskus auttaneet ja joskus olleet auttamatta avun  tarvitsijoita. No niinpä tietysti ovat, mutta eihän se ole pointti tässä tekstissä. Ärsyttää sellaiset seurakunnan kosiskelujutut, jossa puhutaan enemmän omiaan kuin asiaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #40 : 15.11.09 - klo:23:50 »
Riitta-Mummille on Kristus, ilman tunteita, tahtoa, lakia... ILMAN LAKIA KRISTUS
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #41 : 16.11.09 - klo:00:01 »
Pirska... älä vihastu... Bitte Schön... kaikki menevät jumalallisen rakkauden takia taivaaseen... voi olla, että Pirska taivaassa ollessa kimmastuu "huonompaan" ihmiseen...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #42 : 16.11.09 - klo:08:17 »
Kol. 312-17

Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin.

Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon teidät on yhden ja saman ruumiin jäseninä kutsuttu. Olkaa myös kiitollisia. Antakaa Kristuksen sanan asua runsaana keskuudessanne. Opettakaa ja neuvokaa toisianne kaikella viisaudella ja laulakaa kiitollisin mielin Jumalalle psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja. Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #43 : 16.11.09 - klo:09:16 »
Aamen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #44 : 21.11.09 - klo:18:07 »
Panen tähän vähän lyhennetysti, mitä Jukka Norvanto kirjoittaa Matt 25: 35-36
Viimeisellä tuomiolla Jeesus kertoo, että kaiken sen, mitä ihmiset ovat tehneet hänen seuraajilleen, sen he ovat tehneet hänelle. Jeesuksen omat ovat olleet Jeesuksen asialla. Siksi Jeesuksen lähettämien ihmisten vastaanottaminen on ollut Jeesuksen vastaanottamista.

Matt 25:37-39
Jeesus kutsuu oikealla puolellaan seisovia vanhurskaiksi. Vanhurskas tarkoittaa ihmistä, joka on joutunut syytteeseen tekemistään pahoista asioista, mutta joka on julistettu syyttömäksi. Vanhurskas ei ole yhtä kuin synnitön, vaan ihminen, jonka pahoja tekoja Jumala ei muistele. Ja Raamattu opettaa, että vanhurskaaksi ihminen voi tulla vain uskomalla Jeesukseen. Sillä se, joka turvautuu Jeesukseen, tulee Jumalan silmissä yhtä täydelliseksi kuin Jeesus itse.

 Oikealla puolellaan olevilta ihmisiltä Jumala siis ottaa esille  vain heidän hyviä tekojaan. Hän ei muistele heiltä yhtään heidän pahoja tekojaan tai sitä, kun he eivät tehneet hyvää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.