Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 2  (Luettu 43044 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #120 : 03.01.10 - klo:19:19 »
Sana, Valo, Totuus, Pelastaja, Puolustaja,Armahtaja,Vapahtaja, Ihmisen poika, Jumalan poika, Vesa Iisain juuresta, Nasaretin mies, Herra, Jeesus, Kristus, Jeesus Kristus, Jeesus Kristus vapahtaja, Herra Jeesus Kristus.
   
                                              Olet kaikki.
                                                                                  

Hyvä Riitta, tämä oli päivän paras!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #121 : 05.01.10 - klo:01:14 »
Tämän päivän teksti
" Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa."

Fil. 4:6-7

 Tässä onkin opettelemista silloin, kun on todella vaikeaa.
elämän OPPIkoulussa tämä myös lohduttaa. turha murehtia asioita kun murehtiminen ei auta. no joo, vaikea sitä on oppia. eli jostain syystä heräsin ja valvon :(

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #122 : 05.01.10 - klo:07:34 »
1. Joh. 3:16-24


Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.

Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä

Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa.

Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.

Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa. Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.

Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toinen toistamme, niin kuin hän on meitä käskenyt.

 Joka pitää hänen käskynsä, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Ja sen, että hän pysyy meissä, me tiedämme Hengestä, jonka hän on meille antanut.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #123 : 05.01.10 - klo:17:52 »
Ef. 3: 2-9

Olettehan kuulleet siitä Jumalan suunnitelmasta, jonka hän armossaan on ilmoittanut minulle, teidän parhaaksenne. Minulle on ilmestyksessä annettu tiedoksi tämä salaisuus, niin kuin olen edellä lyhyesti kirjoittanut. Tätä lukiessanne voitte huomata, kuinka hyvin minä olen perillä Kristuksen salaisuudesta. Sitä ei menneiden sukupolvien aikana annettu ihmisten tietoon, mutta nyt Henki on ilmoittanut sen Kristuksen pyhille apostoleille ja profeetoille: muihin kansoihin kuuluvilla on sama oikeus perintöön kuin juutalaisillakin, he ovat saman ruumiin jäseniä ja heitä koskee nyt sama lupaus, kun evankeliumi on johtanut heidät Kristuksen Jeesuksen yhteyteen. Tämän evankeliumin palvelija minusta on tullut sen armolahjan perusteella, jonka Jumala on voimassaan minulle suonut.
    Minulle, kaikista pyhistä vähäisimmälle, on annettu se armo, että saan julistaa kansoille sanomaa Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta ja ilmoittaa sen pyhän suunnitelman, jonka Jumala, kaiken luoja, on ikiajoista asti pitänyt salaisuutenaan.


Tässäpä loppiaisen evankeliumiteksti.
Ilmeisesti tähän perustuu se, että toisia etoo Israelin ystävien touhut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #124 : 05.01.10 - klo:17:55 »
Ef. 3: 2-9

Olettehan kuulleet siitä Jumalan suunnitelmasta, jonka hän armossaan on ilmoittanut minulle, teidän parhaaksenne. Minulle on ilmestyksessä annettu tiedoksi tämä salaisuus, niin kuin olen edellä lyhyesti kirjoittanut. Tätä lukiessanne voitte huomata, kuinka hyvin minä olen perillä Kristuksen salaisuudesta. Sitä ei menneiden sukupolvien aikana annettu ihmisten tietoon, mutta nyt Henki on ilmoittanut sen Kristuksen pyhille apostoleille ja profeetoille: muihin kansoihin kuuluvilla on sama oikeus perintöön kuin juutalaisillakin, he ovat saman ruumiin jäseniä ja heitä koskee nyt sama lupaus, kun evankeliumi on johtanut heidät Kristuksen Jeesuksen yhteyteen. Tämän evankeliumin palvelija minusta on tullut sen armolahjan perusteella, jonka Jumala on voimassaan minulle suonut.
    Minulle, kaikista pyhistä vähäisimmälle, on annettu se armo, että saan julistaa kansoille sanomaa Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta ja ilmoittaa sen pyhän suunnitelman, jonka Jumala, kaiken luoja, on ikiajoista asti pitänyt salaisuutenaan.


Tässäpä loppiaisen evankeliumiteksti.
Ilmeisesti tähän perustuu se, että toisia etoo Israelin ystävien touhut.

Taitaa olla epistolateksti
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #125 : 05.01.10 - klo:17:57 »
Taitaa olla epistolateksti
Aivan totta, niin onkin. Suunnittelin vain ensin laittaa evankeliumitekstin, mutta luettuani kaikki tekstit huomasin, että tämä sopii hyvin tähän Israelin juttuun.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #126 : 06.01.10 - klo:09:38 »
Aivan totta, niin onkin. Suunnittelin vain ensin laittaa evankeliumitekstin, mutta luettuani kaikki tekstit huomasin, että tämä sopii hyvin tähän Israelin juttuun.

2. Kor. 8:2-5

"Vaikka vaikeudet ovat raskaasti koetelleet niitä, uskovien ilo oli niin ylitsevuotava, että he äärimmäisessä köyhyydessäänkin osoittivat runsasta anteliaisuutta. Voin vakuuttaa, että he antoivat voimiensa mukaan, jopa yli voimiensa. Omasta aloitteestaan he pyytämällä pyysivät, että antaisimme heidän osallistua yhteiseen rakkaudentyöhön, pyhien avustamiseen. Eivätkä he tehneet vain sitä mitä olimme toivoneet, vaan ennen kaikkea antoivat Jumalan tahdon mukaisesti itsensä Herralle ja myös meille."

Gal. 5:18-26

"Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia.
Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen.

Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme. "

Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #127 : 06.01.10 - klo:22:14 »
Loppiaisen 1. lukukappale

Jes. 60: 1-6

Nouse, loista kirkkaana, Jerusalem,
sillä sinun valosi saapuu
ja Herran kirkkaus koittaa sinun yllesi.
Katso, pimeys peittää maan,
yön synkkyys kansat.
Mutta sinun taivaallesi kohoaa aamunkoi,
Herran kirkkaus hohtaa sinun ylläsi.
Niin kansat tulevat sinun valosi luo
ja kuninkaat sinun aamunkoittoosi.
    Nosta silmäsi, katso ympärillesi:
he kaikki ovat kokoontuneet, he saapuvat,
sinun poikasi, jotka tulevat kaukaa,
sinun tyttäresi, joita sylissä kannetaan.
Sinä näet tämän kaiken ja loistat ilosta,
rajusti lyö sydämesi, rintasi avartuu,
kun meren rikkaudet vyöryvät rannoillesi
ja sinun käsiisi annetaan kansojen vauraus,
kun sinut peittää kamelien paljous,
Midianin ja Efan kamelintammojen vyöry.
Koko Saban väki saapuu
kultaa ja suitsuketta kantaen,
ja kaikki he ylistävät Herraa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #128 : 06.01.10 - klo:22:25 »
Jeesus vai Kristus?
Pietarin tunnustus: Sinä olet Kristus, elävän Jumalan poika.
Juhanin selitys on oikein.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #129 : 07.01.10 - klo:19:44 »
Sana tänään 7.1.2010

"Kiittäkää Herraa, kaikki kansat!
Ylistäkää häntä, kansakunnat!
Halleluja!"

Ps. 117:1
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #130 : 08.01.10 - klo:21:06 »
Riitta-mummi tuolla toisessa ketjussa mainitsi jo ensi sunnuntain tekstin. Aloitetaanpa ensimmäisestä lukukappaleesta.

"Jes. 42: 1–4

Katso: minun palvelijani, jolle minä annan voiman,
minun valittuni, johon olen mieltynyt.
Henkeni olen laskenut hänen ylleen,
hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen.
Ei hän huuda eikä melua,
ei kuulu hänen äänensä kaduilla.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra,
lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta.
Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.
Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä,
vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan.
Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat. "
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #131 : 09.01.10 - klo:07:51 »
Jesaja on saanut Jumalalta täydellisen kuvan Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, vesan Iisain juuresta olemuksesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #132 : 09.01.10 - klo:09:40 »
Monet pienemmät vesselit luulevat oikeuden tinkimättömän toteuttamisen edellyttävän kaduilla metelöimistä, ruokojen musertamista ja hiipuvien liekkien sammuttamista.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #133 : 09.01.10 - klo:09:44 »
Monet pienemmät vesselit luulevat oikeuden tinkimättömän toteuttamisen edellyttävän kaduilla metelöimistä, ruokojen musertamista ja hiipuvien liekkien sammuttamista.

"Koitan parantaa tapojani, hyvä rehtori".  

"Palaan takaisin ristin penkille,...takariviin".


« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:09:50 kirjoittanut Benkku »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #134 : 09.01.10 - klo:09:49 »
Jaak. 4:8-12

Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, synnintekijät, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle horjuvat! Tuntekaa kurjuutenne, surkaa ja itkekää! Kääntyköön naurunne murheeksi, ilonne masennukseksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän on teidät korottava.
 
Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka panettelee veljeään tai tuomitsee hänet, puhuu lakia vastaan ja tuomitsee lain. Mutta jos tuomitset lain, et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari, hän, jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi?
Acta, non verba.