Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 2  (Luettu 42763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Päivän teksti vol 2
« : 23.10.09 - klo:22:50 »
Tervetuloa tänne jatkamaan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #1 : 24.10.09 - klo:09:29 »
2. lukukappale

Gal. 4: 12-20

"Pyydän teitä, veljet: tulkaa sellaisiksi kuin minä olen, koska minäkin olen tullut samanlaiseksi kuin te. Ette te ole minua millään tavoin loukanneet. Tiedätte, että julistin teille ensimmäisen kerran evankeliumia sairastumiseni vuoksi. Vaikka ruumiillinen tilani pani teidät koetukselle, ette halveksineet ettekä inhonneet minua vaan otitte minut vastaan kuin Jumalan enkelin, kuin Kristuksen Jeesuksen. Missä teidän riemunne ja innostuksenne nyt on? Voin todistaa teistä, että olisitte silloin antaneet minulle vaikka silmät päästänne, jos se olisi ollut mahdollista. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden? Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa. He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä. Into on hyvä, jos asia on hyvä - näin aina eikä vain silloin kun minä olen luonanne. Rakkaat lapseni, teidän vuoksenne minun on jälleen kärsittävä synnytystuskia, kunnes Kristus saa muodon teissä. Kunpa voisin olla nyt luonanne ja löytää oikean äänensävyn! En tiedä, mitä teille tekisin."


No niin, siirretäänpä sitten tähän tämä ensi sunnuntain toinen lukukappale.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #2 : 24.10.09 - klo:10:22 »
"Missä teidän riemunne ja innostuksenne nyt on..." Tämä lienee seurakunnan paimenten ikiaikainen kysymys. Välillä ollaan niin tulessä että..., sitten taas hiivutaan. Aivan sama ilmiö täällä foorumilla. Hyvä aihe, paljon porinaa. Pelkäämmekö tulen sammumista.
Kristus tulee kun on tullakseen, ei se saarnaajista tai puhumisistamme riipu. Kovin inhimillisesti Paavali tässä puhuu, omissa nahoissaan, vaikkakin me-muodossa.
Tämä on erinomaisen inhimillistä, lihansa vaivoistakin puhuvaa apostolia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #3 : 24.10.09 - klo:13:50 »
Paavali on inhorealistinen... melkein körtti
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #4 : 24.10.09 - klo:20:54 »
Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden?

Olen ymmärtänyt, että Paavali moitti galatalaisia siitä, että he yrittivät taas tulla autuaiksi lain kautta, vaikka Paavali oli opettanut, että vain armosta voi tulla autuaaksi. Tämä taitaa olla ikuinen ongelma ihmiskunnassa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #5 : 24.10.09 - klo:21:09 »
Lainaus
Paavali on inhorealistinen... melkein körtti
'

Meillä taasen uskotaan, että Paavali on lähinnä helluntalainen.
Veikkaan, että jehovantodistajat pitävät Paavalia jehovantodistajana.
Jne ...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #6 : 24.10.09 - klo:21:33 »
Paavali ei ollut körtti, eikä luterilainen kun niitä ei silloin ollut olemassa. Lähinnä hän kai oli maroniitti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #7 : 25.10.09 - klo:19:38 »
Paavali kuului 'hallinnollisesti' vanhimpaan nykyisin elävään kirkkokuntaan, Assyyrian kirkkoon (Ap. t. 13). Nestoriolaisiksi heitä kutsuttiin keskiajalla. Teologisesti Paavali on henkilö, jota seurataan; monet väittävät olevansa paavalilaisia.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #8 : 25.10.09 - klo:20:23 »
Teologisesti Paavali on henkilö, jota seurataan; monet väittävät olevansa paavalilaisia.
Suomessa 13 000 henkilöä voi esittää asiasta kättä pirempää, he näet kuuluvat Paavalin seurakuntaan, jossa on muuten seurat tiistaina 3. marraskuuta klo 18. Tervetuloa tutustumaan paavalilaisiin!

Mt
« Viimeksi muokattu: 25.10.09 - klo:20:27 kirjoittanut mt »

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #9 : 26.10.09 - klo:22:46 »
...Missä teidän riemunne ja innostuksenne nyt on? ...Into on hyvä, jos asia on hyvä - näin aina eikä vain silloin kun minä olen luonanne. "

On heikko taas uskoni into,
ei se verso tai näy kukinto.

mutta onneksi se ei ole kiinni oman uskon innosta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #10 : 27.10.09 - klo:08:36 »
2.Kor.6:3-10

Olen lainannut tätä monissa yhteyksissä. Parhaimpia kohtia Paavalin kirjeistä. Paavali haluaa tiivistää joukkojaan. Hän haluaa, että kristityistä tulee hyvä kuva. Hän käsittää, että kuva syntyy tekojen kautta. Hän kertoo, että kärsimyksiä on odotettavissa, mutta että kristityt ovat paras joukkue, jolla on salattu voima.

"Me emme anna kenellekään missään asiassa loukkaantumisen aihetta, jotta palveluvirkaamme ei moitittaisi. Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot, ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen. Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus, totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi. Meitä kunnioitetaan ja halveksitaan, meitä panetellaan ja kiitellään. Meitä pidetään villitsijöinä, mutta me puhumme totta. Meitä kohdellaan tuntemattomina, mutta me olemme liiankin tunnettuja. Olemme lähellä kuolemaa mutta silti elossa, pahoinpideltyjä mutta yhä hengissä,  murheellisia mutta aina iloisia. Olemme köyhiä, mutta teemme monia rikkaiksi; meillä ei ole mitään, mutta omistamme kaiken."
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #11 : 27.10.09 - klo:10:06 »
2.Kor.6:3-10

"Me emme anna kenellekään missään asiassa loukkaantumisen aihetta, jotta palveluvirkaamme ei moitittaisi. Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot, ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen. Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus, totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi. Meitä kunnioitetaan ja halveksitaan, meitä panetellaan ja kiitellään. Meitä pidetään villitsijöinä, mutta me puhumme totta. Meitä kohdellaan tuntemattomina, mutta me olemme liiankin tunnettuja. Olemme lähellä kuolemaa mutta silti elossa, pahoinpideltyjä mutta yhä hengissä,  murheellisia mutta aina iloisia. Olemme köyhiä, mutta teemme monia rikkaiksi; meillä ei ole mitään, mutta omistamme kaiken."

Voi!...kumpa olisinkin paavalilainen.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #12 : 27.10.09 - klo:10:16 »
2.Kor.6:3-10

Olen lainannut tätä monissa yhteyksissä. Parhaimpia kohtia Paavalin kirjeistä. Paavali haluaa tiivistää joukkojaan. Hän haluaa, että kristityistä tulee hyvä kuva. Hän käsittää, että kuva syntyy tekojen kautta. Hän kertoo, että kärsimyksiä on odotettavissa, mutta että kristityt ovat paras joukkue, jolla on salattu voima.

"Me emme anna kenellekään missään asiassa loukkaantumisen aihetta, jotta palveluvirkaamme ei moitittaisi. Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot, ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen. Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus, totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi. Meitä kunnioitetaan ja halveksitaan, meitä panetellaan ja kiitellään. Meitä pidetään villitsijöinä, mutta me puhumme totta. Meitä kohdellaan tuntemattomina, mutta me olemme liiankin tunnettuja. Olemme lähellä kuolemaa mutta silti elossa, pahoinpideltyjä mutta yhä hengissä,  murheellisia mutta aina iloisia. Olemme köyhiä, mutta teemme monia rikkaiksi; meillä ei ole mitään, mutta omistamme kaiken."

Tuohon en pysty, sillä maailma vetää aina puoleensa. Kunpa pystyisinkin niin silloin olisin liian hyvä tänne maailmaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #13 : 27.10.09 - klo:20:26 »
Pyhäinpäivän evankeliumi
Evankeliumi

Matt. 5: 1–12

"Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen. Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin:
      »Autuaita ovat hengessään köyhät,
      sillä heidän on taivasten valtakunta.
      Autuaita murheelliset:
      he saavat lohdutuksen.
      Autuaita kärsivälliset:
      he perivät maan.
      Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano:
      heidät ravitaan.
      Autuaita ne, jotka toisia armahtavat:
      heidät armahdetaan.
      Autuaita puhdassydämiset:
      he saavat nähdä Jumalan.
      Autuaita rauhantekijät:
      he saavat Jumalan lapsen nimen.
      Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan:
      heidän on taivasten valtakunta.
    Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä.» "


Jeesus istuutui puhumaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #14 : 27.10.09 - klo:22:44 »
Autuaita ovat hegessään köyhät....... Tähän minä panen toivoni.  :039:
Pyryharakka