Olen Penan ja Saliksen kanssa samaa mieltä. Minusta taiteilija pyrkii aina joko teoksessaan tai esityksessään tuomaan esille ilmeisiä kuin salattuja merktityksiä ja monet tosiaan pohtivat noita asioita paljonkin. Silti taiteilija ei koskaan voi tietää, miten kuulija/katsoja/kokija taiteen ottaa. Stravinski muun muassa käsittääkseni oli musiikkinsa suhteen sillä lailla formalisti, että hän uskoi, että musiikki ei voi ilmaista mitään tunnetta, mielentilaa tai ajatusmaailmaa, koska säveltäjänä hän ei voi aavistaa, miten vastaanottaja sävellyksen kokee. Siinä ehkä taiteen, kuten muidenkin kielien mysteeri ja ongelma, hyvä ja paha (jos näitä käsitteitä haluaa käyttää). Taidetta ei voi ymmärtää väärin, koska taide on vain taidetta, olkoonkin vaikka se kuinka pyrkisi johonkin.