Kirjoittaja Aihe: Mikä on minulle hyväksi?  (Luettu 3111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Mikä on minulle hyväksi?
« : 03.07.10 - klo:18:15 »
”Se on sitä, mitä itsekin syvimmältämme tahdomme ja tiedämme hyväksi. Jumala vetää meitä luokseen, Raamatun profeetta Hoosean sanoin "lempeästi, rakkauden köysin". Rukoilemme, että oppisimme erottamaan monesta hyvästä asiasta kulloinkin parhaan. Ettemme horjuisi kahtaalle, vaan valitsimme sen, minkä tiedämme oikeaksi. Osaisimme luopua oikeista asioista ja päästää irti vääristä toiveista. Jumalan tahtoon suostuminen tuo elämäämme huojennuksen.
Saa lakata säälimästä, vihaamasta tai ihailemasta itseään. Se tuo mukanaan mielenrauhan ja lujuuden".

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2001/2001-03-14/ajankohtaista/uuttoinenpaajuttu

Hmm… kokemus on paras opettaja, mutta uskon, että kokemus on ainoa opettaja. En ole vaan ollut varma Hänen ohjauksestaan, nyt minun täytyy toimia sen mukaisesti.

Pyydän että Hän muistuttaisi minua, joka päivä että on Hän on tie ja totuus.
 :icon_cool:

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mikä on minulle hyväksi?
« Vastaus #1 : 03.07.10 - klo:21:48 »
SUBJEKTIIVISESTI VAI OBJEKTIIVISESTI?
MUIDEN MIELIPIDE EI AINA TAVOITA, JONKUN OMAA KOKEMUSTA.
ON HYVÄ OSATA ARVOSTAA OIKEITA ASIOITA.
VÄLILLÄ NE OPPII VAIN KOKEMUKSEN KAUTTA.
Pakkokai on omaa subjektiivi-linssiäänkin kuunnella,
muuten päässä soisivat vain muitten arvostelut.
Ulkoapäin on aina helppo tuomita.
Positiivisellä ihmisellä on tapana perustella ikävätkin asiat kauniisti tai järkevän positiivisella tavalla.
Omat mokat, omat synnit löytävät hyvellisellä varsinkin hyvän perustelun.
Defenssi-mekanismit: eli puolusta itseäsi ja kokemustasi!! Sinulla on oikeus tuntea.
Negatiivisistä tunteista ulospääsy on kasvamista ja kehittymistä parempaan suuntaan.
Ihmisen arvostaminen, kunnioittaminen, hyvä kohtelu ja välittäminen on tervehdyttävää.
 :)
Jokainen tulee nähdä rakastavan Taivaan Isän silmin, jotta jokaisella olisi mahdollisuus hyvään.
Elämä on kemiaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Mikä on minulle hyväksi?
« Vastaus #2 : 04.07.10 - klo:17:22 »
Hmm… kokemus on paras opettaja, mutta uskon, että kokemus on ainoa opettaja. En ole vaan ollut varma Hänen ohjauksestaan, nyt minun täytyy toimia sen mukaisesti.
... Eikä kuunnella Teitä vaan Hänen puhettaan.

ps. se subjektiivisuudesta ja objektiivisuudesta. :icon_wink:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä on minulle hyväksi?
« Vastaus #3 : 04.07.10 - klo:19:35 »
... Eikä kuunnella Teitä vaan Hänen puhettaan.

ps. se subjektiivisuudesta ja objektiivisuudesta. :icon_wink:

Siispä en vastaa sinulle mitään.  :icon_wink:
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Mikä on minulle hyväksi?
« Vastaus #4 : 04.07.10 - klo:20:40 »
Siispä en vastaa sinulle mitään.  :icon_wink:

Vaikene nainen.

ps. :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä on minulle hyväksi?
« Vastaus #5 : 06.07.10 - klo:10:38 »
Vitsa ja sauva.
Työ ja lepo.
Ystävät ja hiljaisuus.
Kirkko ja koti.
Basso, Lotta, Matti ja muut läheiset.
Synti ja Armo.
Elämä ja Iankaikkisuus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Mikä on minulle hyväksi?
« Vastaus #6 : 08.07.10 - klo:19:23 »
”Se on sitä, mitä itsekin syvimmältämme tahdomme ja tiedämme hyväksi. Jumala vetää meitä luokseen, Raamatun profeetta Hoosean sanoin "lempeästi, rakkauden köysin". Rukoilemme, että oppisimme erottamaan monesta hyvästä asiasta kulloinkin parhaan. ..

Hmm… kokemus on paras opettaja, mutta uskon, että kokemus on ainoa opettaja. En ole vaan ollut varma Hänen ohjauksestaan, nyt minun täytyy toimia sen mukaisesti.
yhden ystäväni kanssa on ikuisuuskiistana oppiiko ihminen vain kokemuksistaan vai voiko oppia muutenkin. tiettenkin riippuu siitäkin miten oppiminen määritellään mutta mielestäni voi oppia muutenkin. jos noin ei olisi, niin eihän silloin kannattaisi tutkailla esim Raamatun ohjeita lainkaan.

mutta hyvä rukous tuo edellä.