Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI  (Luettu 29125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #120 : 09.12.14 - klo:08:40 »
Minä kirjoitan hupilaasesta, se on aikuinen "hoitaja". Toinen käyttösana on haltia, kun ollaan pienen hoitajana, silloin ollaan haltioomas. Minulle on outo sana hupitollo. Kirjakielellä hupilainen ja haltija lienevät tutumpia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #121 : 09.12.14 - klo:08:52 »
Tehnyt jo pitemmän aikaa ei nyt onnelliseksi, se on liian voimakas sana, mutta tyytyväiseksi tämä asunto. Kodilta jo tuntuu; on lämpöä, rauhaa ja hiljaisuutta. Ovet aukeaa sähköavaimella tai tavan avaimella, valot käytävään syttyy itsestään, nopea hissi, hyvät lenkkeilymaastot jne. Lähellä toisella puolella sairaala, grilli ja kirkko, toisella ostari palveluineen: terv.asema, apteekki, S-Market, apuvälinepaikka, kioski, pankkiautomaatti, kirjasto ja vielä kaiken huippuna lähiökapakka jos joku sitä tarvitsee. Terveyttä tämä kaikki ei vaan korvaa  :(

Ei korvaa terveyttä mikään mutta kuulostaa Suvikadun seudulta, paitti että siellä oli kirkko ja sairaala vastapäätä ja sairaalan vieres ne muut hyötypaikat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #122 : 09.12.14 - klo:09:55 »
Minä kirjoitan hupilaasesta, se on aikuinen "hoitaja". Toinen käyttösana on haltia, kun ollaan pienen hoitajana, silloin ollaan haltioomas. Minulle on outo sana hupitollo. Kirjakielellä hupilainen ja haltija lienevät tutumpia.
No, mä kerron. Kurikkalaasen kirijaalia Eira Pättikankaan kirijoos se esiintyy. Niis mumma tahi faari ovat lapselle hupitolloona.
Se tarkoittaa mun miälestä sammaa jot olla lapselle leikkikampraatti.
Amma on sit hoitaja. Häikäles on ruma sana. Oonko oikias ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #123 : 09.12.14 - klo:10:54 »
Kyllä kiriootit hyvin. Kaikki sanat nyt tunnen. Kuortane on Lapuanjoen yläjuoksulla, etten tunne muuta kuin Urheiluopiston. Parit hiihtokilpailut, kauan sitten, olen siellä käynyt. Häikäleen synonyymi lienee tääkäles, se on sellainen aaronillinen kirosana.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #124 : 09.12.14 - klo:11:44 »
Ei korvaa terveyttä mikään mutta kuulostaa Suvikadun seudulta, paitti että siellä oli kirkko ja sairaala vastapäätä ja sairaalan vieres ne muut hyötypaikat.

Polttaa...  :003: Suvikatu menee tuosta talon vierestä ja tämä uusi pikku"katu" on Suvikuja. Ei ole tainnut sinun aikanasi vielä ollakaan tätä. Taloa ei ainakaan kun tämä ja naapuritalot on ihan uusia ja jatkuvasti rakennetaan. Hyvähän se on, että rakennetaan, mutta on tullut mietittyä että mistä täällä poismuuttoalueella riittää kaikkiin asukkaita? Tosin tämä kaupunki vetää varsinkin ikääntynyttä väestöä naapurikunnista. Opiskelijoilla on huutava asuntopula ja heitä on tällä hetkelläkin majoittuneina mm. hotelleissa.   

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #125 : 09.12.14 - klo:20:19 »
Ihan hyvä kävelylenkki poutaisessa säässä.  :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #126 : 09.12.14 - klo:22:32 »
Ilta meni ihan pipariksi. Tai ei ihan, osa meni kaneliässiksi.  :003:  Eikä yhtään pellillistä palanut.  :023:  Ukkokulta oli paistomestarina. Minä kaulin ja muottasin, pyöritin ja veivasin. Hyviä tuli.
   
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #127 : 09.12.14 - klo:22:46 »
Polttaa...  :003: Suvikatu menee tuosta talon vierestä ja tämä uusi pikku"katu" on Suvikuja. Ei ole tainnut sinun aikanasi vielä ollakaan tätä. Taloa ei ainakaan kun tämä ja naapuritalot on ihan uusia ja jatkuvasti rakennetaan. Hyvähän se on, että rakennetaan, mutta on tullut mietittyä että mistä täällä poismuuttoalueella riittää kaikkiin asukkaita? Tosin tämä kaupunki vetää varsinkin ikääntynyttä väestöä naapurikunnista. Opiskelijoilla on huutava asuntopula ja heitä on tällä hetkelläkin majoittuneina mm. hotelleissa.

Juu ei ollu kuin katu, mutta niin on mukavat muistot että kun silmät ummistan olen mielessäni siellä. Ajatel että sinä asut siinä niin tasan. Viihdyin niin tautisen hyvin.  :icon_biggrin:

Tänään teki hyvin onnelliseksi ja mainitsemisen arvoisesti huojentuneeksi hiomio että oli oikein ja kohtuullista, hyvää ja autuaallista sallia itselleen nukkumapäivä. Kun heräsin iltapuoleen, iloisena tartuin oikein ilkeään autos autoi autoo käännöstehtävään mihinkä oli ahdettu  se kaikki mitä minä en osaa ja lämpimät kiitokset lähetin opettajalle vielä. Meni varmaan puoltoista tuntia kahteen riviin.

Mutta ilmeistä on että ihminen kukoistaa vain niin että pitää lepotaukoja. Yksi Lapsi num Ykkösen kaipailemista esineistä tuli postissa ja sen kun hain alkoi tulla hirmuinen olo. Tai oksennutti jo herätessä. Vaan pääsin kotiin kompuroimatta ja oksentamatta ja nukuin piiiiiitkäääääääääään mitä jatkan :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #128 : 10.12.14 - klo:12:21 »


   Tänään oli ilo herätä uuteen päivään.. Olen kiitollinen kivuttomasta 8 tunnin yöstä Puudutus on hieno juttu.. Oikein hyvää päivää kaikille..

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #129 : 10.12.14 - klo:12:27 »

   Tänään oli ilo herätä uuteen päivään.. Olen kiitollinen kivuttomasta 8 tunnin yöstä Puudutus on hieno juttu.. Oikein hyvää päivää kaikille..

Samoin sinulle, pikkumummu!
Unta oppii arvostamaan, kun se on ollut jonkin aikaa kateissa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #130 : 10.12.14 - klo:13:37 »
Hyvää päivää pikkumummu! Hyvää kuuluu nyt taas tännekin,  silmän- pistoksen jälkeen. Nyt näkyy huomattavasti paremmin jo ensimmäisen piikin jälkeen.
Vielä kun olisin saanut kipupiikin häntärustoon niin kaikki olisi oikein hyvin. Kiitollisena on otettava vastaan mitä annetaan, kivutkin.
Huomena tulee sitten hengellistä hoitoa. Anna-Mari tulee ja puhutaan asiaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #131 : 10.12.14 - klo:14:52 »
Arki on minun juhlaa.
Ihan tavallinen arki ja sen tuomat tehtävät.  :eusa_angel:

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #132 : 10.12.14 - klo:20:56 »
Juttelin tänään melkein kaksi tuntia puhelimessa lapsuuden varamammani kanssa. Hän on vanha, sievistellysti sanottuna muistisairas. Ja minulle rakas. Hänelle kuolleet ovat yhtä eläviä kuin hengittävät.  Puhun aika suoraan, kysyn tajuaako hän rakkaan puolisonsa kuolleen. Kyllä, hän muistaa päivämäärän ja kelloanajankin. Muistelemme.

Puheluamme hän ei muista huomenna. Aika on aina nyt.  Se on tänään saamani opetus. Kiitos.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #133 : 11.12.14 - klo:08:18 »
Vielä nyt aamullakin iloitsen eilisiltaisesta. Ajoimme kaupunkiin, kirkkoon yhteen sen joulukonserteista. Minä maalaismuija, joka on tottunut tilaviin parkkipaikkoihin ja kaaheen laakeisiin aakeisiin, osasin tehdä vieläpä loivassa mäessä ihan mallikkaan taskuparkin.  :109:

Niin, kyllä se konserttikin oli ihan hieno. Kaupungin orkesteri ja Etelä-Karjalan klassinen kuoro johtajanaan Tibor Bogányi. Kannatti osallistua. Lauloimme myös muutaman joululaulun yhteislauluina. Ne oli sovitettu tavallisen kansan laulamiselle sopivaan sävelkorkeuteen.  :)
Pyryharakka

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVI
« Vastaus #134 : 11.12.14 - klo:18:28 »
Ihan hyvä päivä ollut tänään.  :kahvi: