Kirjoittaja Aihe: MM-kisat, 22 pelaajaa kirmailee kentällä ja jossa Saksa voittaa  (Luettu 38802 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi


   Tässä: Romero, Otamendi, Demichelis, Burdisso, Heinze ( oh-hoh, nimi kuulostaa  pahasti saksalaiselta!? ), Mascherando, Rodriquez, di Maria, Messi, Higuain, Tévez. Olen pesäpallon Itä-Lännestä käsin kanssanne!

   Argentiina siis pujottelee iki-ihanasti romuluisten saksalaisten välistä, ja voittaa 2-1. :023:

Älä itke, vaikka tulos onkin päin vastoin. Kyllä diesel jyrää hyvätkin pihvifileet. Luotan saksalaiseen dieseliin myös autoissa ja syön uruguaylaista pihviä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Argentiina siis pujottelee iki-ihanasti romuluisten saksalaisten välistä, ja voittaa 2-1. :023:

 ja juhani  
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
... upouusi diesel ja kyllä kalistajaa harmittaa. Voitaisiin kerätä kalistajalle kolehti ja ostettaisiin menolippu Buenos Airesiin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
... upouusi diesel ja kyllä kalistajaa harmittaa. Voitaisiin kerätä kalistajalle kolehti ja ostettaisiin menolippu Buenos Airesiin.

Kyllä nyt todellakaan pampan pihvillä ei pärjännyt Saksan turbo dieselille. Ilmeisesti nähtiin kuka voittaa koko kisan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Saksa oli vahvahermoinen ja taktisesti viisas kun juoksuttivat pampan miehet huonoon happeen 2. puoliajan alussa. Tevez, Heinze ja muutama muukin poltti proppunsa jo 1. puoli-ajalla. Se on tyypillisempää latinoille.

Mutta, mutta, kyllä Kalistaja ja mummi taistelee vieläkin Hollannin puolesta.
Onnea nyt kuitenkin juhanille ja muille saksalaisuuden ihailijoille!

 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
... upouusi diesel ja kyllä kalistajaa harmittaa. Voitaisiin kerätä kalistajalle kolehti ja ostettaisiin menolippu Buenos Airesiin.

Juhanille, jotta rauhoittuisi, määrään veisattavaksi Malmivaaran Siionista jonkin dieselvirren, siis vähintään 20 värssyä, ja alusta loppuun.

Mt

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Täytyy kyllä antaa tunnustus saksalaasten tyämoraalille. Tilantehet pelattihin loppuhun asti eikä jääty viittelöömähän tuamarille, kun tuli vastustajalta piäni tälli.
Kunhan eivät ny kansallistunnossaan kovasti rupia laulamahan horst wesseliä.  :-\
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Juhanille, jotta rauhoittuisi, määrään veisattavaksi Malmivaaran Siionista jonkin dieselvirren, siis vähintään 20 värssyä, ja alusta loppuun.

Mt

Pidän sitä liian lievänä. Rukoilevaisten Achreniuksesta 47värssyä omaava virsi olisi paikallaan kokonaisena. Eikä siihen yhtään niekkua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
... joskus pari vuosikymmentä sitten katselin maaottelua Saksa-Englanti ja minut pysäytti hämmästyksellinen huuto "Sieg... heil". Mutta saksalainen ystäväni sanoi, että kauan aikaa sitten paljon ennen ajanlaskumme aikoihin yläsaksasta oli tämä sieg heil - komento. Minä olen ruvennut tykkäämään siitä. Baijerissa 100 000:n yleisö mm. Lahmin kannustivat sieg heil-huudoilla. Ei Hitlerin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Mie en ymmärrä mitään jalkapallosta, enkä seuraa pelejä. Tänään toki sanuan jälkeen nautin "jalkapallon vuoksi" Budweiserista.  :023:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Huomenta !
Katsottiin vain 1. puoliaika Espanja-Paraguay otteöusta ja lähdettiin nukkumaan. Voittaja arvattiin oikein. Aamulla texti-tv sen kertoi.

Alkaa näyttää vahvasti siltä että Hollanti ja Saksa jakaa kirkkaimmat mitalit. Annan kullan  kyllä ilolla juhanin joukkueelle, mutta saa se tulla Kalistajalle ja miullekin.

Kohta lähdetään kirkkoon veisaamaan ja lukemaan tekstejä ja sitten mökille hellettä pitämään.

 Näettekö Herättäjäjuhlille menijät loppu-ottelun? Minä aion nähdä vaikka on taas sukujuhlat Salosella samana päivänä kuin em. Neljä vuotta sitten oli sama juttu. Katrin 80-vuotispäivillä tuvassa istuimme pikkupojat ja minä katsomassa matsin ratkaisuhetket.

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
... joskus pari vuosikymmentä sitten katselin maaottelua Saksa-Englanti ja minut pysäytti hämmästyksellinen huuto "Sieg... heil". Mutta saksalainen ystäväni sanoi, että kauan aikaa sitten paljon ennen ajanlaskumme aikoihin yläsaksasta oli tämä sieg heil - komento. Minä olen ruvennut tykkäämään siitä. Baijerissa 100 000:n yleisö mm. Lahmin kannustivat sieg heil-huudoilla. Ei Hitlerin.

Saksalaisilla on nyt suuri vaara ylpistyä. Se on heille ominaista ja muille epämukavaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
  Yhdyn juhanin iloon. Kuitenkin - vasta aivan lopussa kiitos seisoo.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Jotkut väittivät Brasilian voittavan finaalissa, toiset sanoivat Italian, toiset Ranskan, toiset idioottimaisesti Englannin, toiset Argentiinan jne. Kukaan ei kannustanut Saksan nuorta maajoukkuetta paitsi minun vaimoni veljenpoika Samppa, Jaakko Elenius pilvenhattaran päällä ja sitten minä, joka olen vakuuttunut siitä, että kristinuskon kieli on yläsaksa.
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Jotkut väittivät Brasilian voittavan finaalissa, toiset sanoivat Italian, toiset Ranskan, toiset idioottimaisesti Englannin, toiset Argentiinan jne. Kukaan ei kannustanut Saksan nuorta maajoukkuetta paitsi minun vaimoni veljenpoika Samppa, Jaakko Elenius pilvenhattaran päällä ja sitten minä, joka olen vakuuttunut siitä, että kristinuskon kieli on yläsaksa.
Höpö, höpö, puhutaan jalkapallosta ... ei kristinuskosta eikä politiikasta... vaan jalkapallosta.
Tai saahan sitä puhua vaikka mistä huvittaa... sehän on jo muutenkin todettu tällä "sosiaalisella keskustelua alueella eliittien ja täydellisten joukossa". Mutta siis jalkapallo... tunteita herättävä urheilulaji.

ps. 90x90min ja sitten vasta tiedetään kuka pelaa ja mitä pelaa :icon_cool: