Kirjoittaja Aihe: Katso/itko tv:stä  (Luettu 41134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #15 : 29.12.09 - klo:20:09 »
Lauantaina 2.1. näyttäs tulevan viisi jaksoa peräkkäin uusintana eli kaikki tän viikon jaksot (klo 11.05-13.30))
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #16 : 30.12.09 - klo:20:52 »
Työkeskustelu jäi laimeaksi. Tai: Jokainen esitti just sen kommentin jota odottikin tuolta, ei keskustelua josta olisi syntynyt uutta. Kten työkyvyn liian kategorinen on-aoff-jako --ei taas mitään, vaiks niitä kaivattuja mies-nais-työvuosia saadaan kun mahdollistetaan osatyökykyisten työelämään osallistuminen. On yllättävän helppoa - niin monta kertaa olen suunnitellut sitä jka rakennellut - kaatuvat siihen et KELA tai KEVA hoihkasee et mutta mitäs sit jos se ansaitteekin siellä työssä ollessans rahaa!  Eihän siinä muuta kuin väärin perustein  mitattu eläketulo pois työssäoloajalta, hyvänenaika.

Että olen tätä vääntäny. Mikä se jatkokeskustelun osoite oli?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #17 : 30.12.09 - klo:22:19 »
Tulipa katsottua, mutta ei tule toiste. Ihan höpö ohjelma. Mitähän Sailaskin siellä teki - kohtuujärkevä mies? Oikeastaan Sailas ja Pursiainen olisivat voineet keskustella kahdestaan. Muut olivat liikaa. En kyllä Pursiaisestakaan hirveästi välitä, mutta aina se jotain lohkasee. :icon_wink:

myyrä

  • Vieras
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #18 : 30.12.09 - klo:23:03 »
Tulipa katsottua, mutta ei tule toiste. Ihan höpö ohjelma. Mitähän Sailaskin siellä teki - kohtuujärkevä mies? Oikeastaan Sailas ja Pursiainen olisivat voineet keskustella kahdestaan. Muut olivat liikaa. En kyllä Pursiaisestakaan hirveästi välitä, mutta aina se jotain lohkasee. :icon_wink:

Asialliset hommat hoidetaan hyvin, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat. :109:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #19 : 31.12.09 - klo:06:25 »
Joo-o, nyt oli kyllä suht höpöä keskustelua

3. Tee hyvin

 :eusa_think:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #20 : 31.12.09 - klo:18:58 »
Itse keskustelu meni vähän ohi, touhusin muuta. Käsky jäi muotoon:

4. Kilpaile vastuullisesti

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #21 : 01.01.10 - klo:18:59 »
Nyt "pidin" keskustelusta, loppua kohden tiivistyi. "Liika on liikaa, mutta kohtuus liian vähän." Pitänee harkita myös omien riippuvuuksien kohdalla; körttifoorumi?  :icon_eek:

5. Tunnista riippuvuutesi
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #22 : 02.01.10 - klo:13:32 »
Hei hippiäinen!

Kaksi viimeisintä käskyä näin kokonaan keskusteltavan ja sen ensimmäisen silloin aikanaan. Riippuvuudesta keskusteltiin mielenkiintoisia. Olin ihastunut jälleen Terho Pursiaisen aforistiseen viisauteen (vrt. Pena) ja Juha Itkosen raikkauteen ja mottoonsa kompromissistä.
Ei turha ohjelma tosiaankaan!

Oikein jäin pohtimaan mitkä tunnistan riippuvuuksikseni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #23 : 02.01.10 - klo:13:53 »
Hei hippiäinen!

Kaksi viimeisintä käskyä näin kokonaan keskusteltavan ja sen ensimmäisen silloin aikanaan. Riippuvuudesta keskusteltiin mielenkiintoisia. Olin ihastunut jälleen Terho Pursiaisen aforistiseen viisauteen (vrt. Pena) ja Juha Itkosen raikkauteen ja mottoonsa kompromissistä.
Ei turha ohjelma tosiaankaan!

Oikein jäin pohtimaan mitkä tunnistan riippuvuuksikseni.

Terhon älykkyys ja oppositio on mahtavaa. Hänelle ei ole itsestään selvyyksiä. Olin hänen kanssaan samalla kristillisen teinityön opintoleirillä joskus 1960 luvun alussa. Siellä oli myös Martti Lindqvist jne. Siitä asti olen Terhon jotenkuten tuntenut ja aina hän yllättää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #24 : 02.01.10 - klo:14:35 »
Muistan ajan kun T P oli kaiken "seurakuntaväen" sylkykuppina. Näin hieno ihminen hänestä on kypsynyt. On ehkä ollut aina. Ei ole rahvas vain ymmärtänyt itsenäistä ajattelijaa.
Vahingoista viisastuu. Puolin ja toisin. :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #25 : 02.01.10 - klo:14:49 »
Hei hippiäinen!

Kaksi viimeisintä käskyä näin kokonaan keskusteltavan ja sen ensimmäisen silloin aikanaan. Riippuvuudesta keskusteltiin mielenkiintoisia. Olin ihastunut jälleen Terho Pursiaisen aforistiseen viisauteen (vrt. Pena) ja Juha Itkosen raikkauteen ja mottoonsa kompromissistä.
Ei turha ohjelma tosiaankaan!

Oikein jäin pohtimaan mitkä tunnistan riippuvuuksikseni.

Hei "mummi"  :039:

Tämä jakso ollut mielenkiintoisin ja henkilökohtaisesti puhuttelevin.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #26 : 02.01.10 - klo:14:54 »
Muistan ajan kun T P oli kaiken "seurakuntaväen" sylkykuppina. Näin hieno ihminen hänestä on kypsynyt. On ehkä ollut aina. Ei ole rahvas vain ymmärtänyt itsenäistä ajattelijaa.

Tämä on meidän keskiluokkaisten helmasynti. Hyväksymme viisauden, mutta emme sitä elämää, josta se syntyy.

Mt

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #27 : 02.01.10 - klo:14:58 »
Olipa kolmosella äsken mielenkiintoinen dokumentti Tapio Wirkkalasta.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #28 : 03.01.10 - klo:18:00 »
Ja nyt alkaa Teemalla 'Kenelle kellot soivat'  :eusa_clap:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Katso/itko tv:stä
« Vastaus #29 : 04.01.10 - klo:06:48 »
Tämä on meidän keskiluokkaisten helmasynti. Hyväksymme viisauden, mutta emme sitä elämää, josta se syntyy.

Mt
hyvin tiivistetty. TP:tä syrjittiin kai mielipiteittensä vuoksi mutta jos aihetta laajentaa, niin sopii myös kuvataiteisiin, musiikkiin jne. tuli mieleen jotkut sadan vuoden takaiset siloitellut maalaukset sen ajan kapakoissa viihtyvistä taiteilijoista. viina ja luomisen tuska ovat usein liittyneet yhteen.
onneksi muusikkopiireissä on tapahtunut muutosta, keikkaelämäkin mielletään työksi jolloin turha häröäminen jää pois.
ja eipä toki kenellekään toivo elämän ongelmia sen vuoksi, että tuloksena olisi jotakin syvällistä. ja voihan keskiluokkaisessakin elämässä tulla vastaan asioita, jotka opettavat viisautta tai ainakin jotakin. ehkä.