Kirjoittaja Aihe: Yritän tutustua foorumiin  (Luettu 15832 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kurkisuo

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
    • KKS
Yritän tutustua foorumiin
« : 20.06.11 - klo:18:46 »
Tulin uteliaaksi, kun netin kautta kohtasin foorumin parin vuoden takaisen viestin, jossa nimeni mainittiin:

Vs: Ja nyt soi 5. volume
« Vastaus #40 : 05.04.10 - klo:09:18

Siitä viestistähän käy myös ilmi yksi yhteyteni körttiläisyyteen sekä yhtä ja toista muuta, mikä ei ihan pidä paikkaansa.
Kaarle V. J. Kurki-Suonio

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #1 : 27.06.11 - klo:21:02 »


   
   
Vs: Ja nyt soi 5. volume
« Vastaus #40 : 05.04.10 - klo:08:18 »
   
Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 05.04.10 - klo:08:06
Minä pidän myös Saliksen valinnoista. Meillä aamuvirkuilla on siis sama musiikkimaku.
Pidättekö te irkku- ja skottimusasta ja chansoneista?

Kiitos myös myyrälle tuutulaulusta. Nukuin tosin jo silloin. Nostalgia nosti taas päätään. Irwin on aikalainen Hämeenlinnasta ja me asuimme Myllymäen reunalla. Punaportti sijaitsee Myllymäen länsilaidalla. Höyhensaari oli synnytyslaitos. Tri Kurki-Suonio sitä pyöritti.

seppos kirjoitti 5.4.10.klo 8.18
Tämän Ensio Kurki-Suonion veli oli körttipappi Erkki Kurki-Suonio ja poika  Kaarle Kurki-Suonio. Kaarle oli teoreettisen fysiikan professori, joka käsittääkseni asuu nykyään Lahdessa. Kerran hän innostui bussin takasillalla seistessä innostuneena selittämään optista pumppausta, joka nykyään tunnetaan nimellä laser. Silloin hän asui naapuritalossa, kävi joka pyhä kirkossa ja aina kun istui hiekkalaatikon reunalla niin hän luki jotain.


En onnistunut tekemään tähän kunnon lainausmerkintöjä, mutta mikä näissä nyt ei pidä paikkaansa. Rupesi kiinnostamaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #2 : 28.07.18 - klo:19:41 »
Yritin ja yritän mutta ei vaan onnistu tutustua Sinuun(foorumiin).
 :icon_cool:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #3 : 29.07.18 - klo:15:35 »
Onko rima liian korkealla?

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #4 : 29.07.18 - klo:16:46 »
Päin vastoin ja sehän juuri ongelman tekeekin.  :icon_cool:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #5 : 29.07.18 - klo:17:13 »
Riman korkeudesta tuli mieleeni Groucho Marxin tokaisu, jossa pähkähulluudestaan huolimatta on minusta paljon järkeäkin: ”En halua liittyä sellaiseen kerhoon, joka hyväksyy kaltaisiani jäsenikseen.” Lienee inhimillistä, että haluaisimme olla itseämme parempien hyväksymiä.

Niinkin voisi ajatella, että rima on oikeastaan tavoittamattoman korkealla. Herramme on ainoana sen ylittänyt. Sen vuoksi saamme astua kaikessa rauhassa riman alitse sisälle.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #6 : 29.07.18 - klo:18:17 »
En onnistunut tekemään tähän kunnon lainausmerkintöjä, mutta mikä näissä nyt ei pidä paikkaansa.

Veikkaan, että ainakaan teoreettinen fysiikka. Ihan fysiikka ilman teoreettinen-etuliitettä lienee ollut kysymyksessä aina.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8330
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #7 : 05.10.18 - klo:19:12 »

Minäkin olen yrittänyt tutstua foorumiin jo useamman vuoden, mutta tuntuu yhtä sokkeloiselta kuin nykyinen työpaikkani kauppakeskus Redi.

Ei enste osaa sisään ja sitten ei osaa ulos.
Toinen toistaan kummallisempia ihmisiä tulee vastaan, toinen toistaan oudompine asioineen.

Oonkohan ainot selkee jäkinen täällä?
Joskus tuntuu siltä.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #8 : 05.10.18 - klo:20:31 »
Minä olen yksinkertaisesti addiktoitunut olemaan forumilla. Syvälliseksi ajattelijaksi en itseäni lue.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #9 : 06.10.18 - klo:12:26 »
Olen toistakymmentä vuotta ollut foorumilainen. Matka on muuttanut meitä molempia, kuten aika tapaa tehdä yhteiskuntaa ja maailmaakin.

Foorumin nuoruudenajat ovat jo takana. Nyt meitä on enää muutamia vanhuksia vähine ajatuksinemme ja vähenevin kuulumisin remmissä mukana.

Lukijoiden kannalta ei näissä uudemmissa ole enää keskusteluun mukaan tempaavia aiheita. Toisin oli silloin kun minä tempauduin 'täysillä' ja riemuiten areenalle.

Kirjoittamisen ilokaan ei enää tunnu samanlaiselta, nyt tämä on elämässä kiinni pitämistä edes jollakin alueella. Elämä ympärillä, paitsi perhettä, on käynyt olemattomaksi.

Onneksi olemme omanlaisiamme kaikki jäljellejääneet. Se luo värikkyyttä postauksiin.

Kun uskossa asioinnit ovat vähenneet, on körttiläisyys enentynyt. :icon_wink:

Rauhaa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #10 : 07.10.18 - klo:17:40 »
Olen toistakymmentä vuotta ollut foorumilainen. Matka on muuttanut meitä molempia, kuten aika tapaa tehdä yhteiskuntaa ja maailmaakin.

Foorumin nuoruudenajat ovat jo takana. Nyt meitä on enää muutamia vanhuksia vähine ajatuksinemme ja vähenevin kuulumisin remmissä mukana.

Lukijoiden kannalta ei näissä uudemmissa ole enää keskusteluun mukaan tempaavia aiheita. Toisin oli silloin kun minä tempauduin 'täysillä' ja riemuiten areenalle.

Kirjoittamisen ilokaan ei enää tunnu samanlaiselta, nyt tämä on elämässä kiinni pitämistä edes jollakin alueella. Elämä ympärillä, paitsi perhettä, on käynyt olemattomaksi.

Onneksi olemme omanlaisiamme kaikki jäljellejääneet. Se luo värikkyyttä postauksiin.

Kun uskossa asioinnit ovat vähenneet, on körttiläisyys enentynyt. :icon_wink:

Rauhaa !

Kiitos! Rauhaa itse kullekin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #11 : 07.10.18 - klo:18:14 »
Kiitos taas.  Olet hoitanut hyvin foorumia ja ollut myös ystävä. On ajoissa sanottava se mikä  o n   s a n o t t a v a, sillä tulevasta emme tiedä.

Sen tiedän että foorumilta olen eläkevuosiin saanut uutta virikettä ajatuksiin, sanoihin ja, tekoihinkin ehkä.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #12 : 07.10.18 - klo:18:28 »
Minä selvisin traagisesta elämäntilanteestani paljolti viihtymällä näissä maisemissa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #13 : 08.10.18 - klo:20:53 »
Paljon ymmärrystä täällä löytyy, kaikenlaisia tien kulkijoita kohtaan,
vaikka välillä taukoa ja hiljaisuuttakin.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8330
Vs: Yritän tutustua foorumiin
« Vastaus #14 : 30.10.18 - klo:20:42 »
Tik toc.