Kirjoittaja Aihe: Mitäs mieltä tästä olette?  (Luettu 8313 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #1 : 01.04.09 - klo:09:04 »
Hyvä hyvä! Asia etenee.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa harhailija

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #2 : 01.04.09 - klo:09:04 »
Se, että kirkkoherrakin ja ties kuka hyväksyy asian kokonaisuudessaan, kuulostaa aika aprillipilalta. Ei vaan voi oikeasti olla asiat niin hyvin?

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #3 : 01.04.09 - klo:09:05 »
Maxu:
Olen sitä mieltä, ettei sitä pitäisi Körttifoorumilla alkaa jauhamaan   8)

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #4 : 01.04.09 - klo:09:20 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"
Maxu:
Olen sitä mieltä, ettei sitä pitäisi Körttifoorumilla alkaa jauhamaan   8)


Miksi ei? Asiahan on mitä tärkein.

Poissa maxu

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 24
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #5 : 01.04.09 - klo:09:24 »
miksei asiaa saisi jauhaa? Kuiteskin aika tapetilla oleva asia. Ja väärinkäsitysten välttämikseksi oma kantani:Olen iloinen, että jollakin on riittävästi rohkeutta tulla esiin noinkin tärkeässä asiassa eikä vain elää kaapissa loppuelämäänsä. Ehkä evl on vihdoin muuttumassa kohti inhimmilisempää yhteisöä, jossa syntiä puidaan sen nojalla, mitä pahaa sen saa aikaan eikä sillä, mikä on eri teologisten piirien käsitysten mukaan on oikeaa ja väärää.
Btw. Haluaisiko joku viisanpi selittää mulle, miksi suomen katolisen kirkon mielestä homoliittojen salliminen heikentää heteroliitojen asemaa? Ei kai kukaan usko että homon ja heteron kulissiliitto täyttää raamatun käsitystä rakkauden määritelmästä?
Lainaus
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
1 Kr 13

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #6 : 01.04.09 - klo:11:00 »
Rohkea teko. Hyvä näin. Tunnen hyvin kirkkoherran, joka on muuten körtti. Herättäjäjuhlien juhlapuheessa on ainakin kahtena vuotena toivotettu kaikki tervetulleeksi joukkoon ja uskon, että se on tehty tosissaan ja vilpittömästi.
Terveiset Mäntylälle: Tervetuloa puutteenalaisten ja monin tavoin poikkeavien joukkon, jolla ei ole varaa arvostella muita, kun omissa puutteissa ja ongelmissa tarpeeksi töitä. Sitkoa sinulle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jarkko

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #7 : 01.04.09 - klo:12:14 »
Seppos:
Terveiset Mäntylälle: Tervetuloa puutteenalaisten ja monin tavoin poikkeavien joukkon, jolla ei ole varaa arvostella muita, kun omissa puutteissa ja ongelmissa tarpeeksi töitä. Sitkoa sinulle.[/quote]

Kiitos Seppo .  Tähän me kaikki Vantaalaiset yhdymme     :!:

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #8 : 01.04.09 - klo:12:20 »
Jaahas, eikö olisi jotain muuta aihetta. Tämä on nii---iiin loppuun kaluttu ja tympeä aihe. Pitääkö tällaiset asiat rietastella lehtien palstoillakin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #9 : 01.04.09 - klo:22:37 »
Eiku lakaistaan vaan maton alle ja ollaan hiljaa. Niinkö  :?:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #10 : 01.04.09 - klo:23:06 »
mietityttää tämän johanneksen ajatus... lakaistaan pois... kyllä körttifoorumilla on ollut hieman turhempiakin aiheita...  :-?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Turha julkkis
« Vastaus #11 : 02.04.09 - klo:07:50 »
Miksi pitää olla julkihomo?
Olis vaan pitänyt homoutensa kaapissa.
Mua häiritsee julkisuushakuiset ihmiset.
Jos toi pappi olisi ollut homo, niin ei kukaan siitä mitään olisi välittänyt, mutta nyt hän ikäänkuin viestittää, että on pitänyt olla piilossa jossain, hän voi alkaa saada joitain reaktioita? En usko että kukaan jaksaa välittää onko joku homo tai ei.

Ehkä maailmassa on isopiakin asioita?

Rakkaus iloitsee totuuden, eli lain kanssa ei sitä vastaan!
Se yleensä unohdetaan, kun luetaan toi kor 13 :cry:
Kaikki valta tekoälylle!

B.H.S

  • Vieras
Turha julkkis.
« Vastaus #12 : 02.04.09 - klo:08:32 »
Olet tainut käydä Totuuden luolassa, Viisveisaaja. Enkä usko että tämä on viimeinen ihminen Suomessa joka tulee julkisuuteen hakemaan myötätuntoa.
Mitä isot edellä sitä pienet perässä, ei tarvitse kuin vähän lukea päivän aiheita esim. valtiomme päättäjistä.
Körtti 69. 8)

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #13 : 02.04.09 - klo:08:42 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Eiku lakaistaan vaan maton alle ja ollaan hiljaa. Niinkö  :?:


Tuo tarkoitti varmaan minua. Noh, siksi että tuntuu tällä hetkellä olevan muoti-ilmiö tämä asia, niin sitä tulee joka tuutista. Nyt on Ruotsin kirkkokin lähtenyt mukaan tuohon vouhotukseen. Tuntuu, että tämä asia menee tällä foorumillakin joksikin kirkon "kohtalonkysymykseksi" ja tärkeämmät asiat unohtuvat sen alle. Ihmisinä meidän pitää toki hyväksyä kaikki, olipa hän sitten naapurin mummo, homppeli tai Stalin, mutta teoista olen esimerkiksi itse eri mieltä. Eniten minua huolestuttaa tässä liiallisessa rietastelussa se, että sen varjolla esim. herättäjä-yhdistys leimataan joksikin homojen oikeusasialiikkeeksi. Pitäisin itse vähän matalampaa profiilia ja mielessä ne tärkeimmät asiat, sen miten olemme Jumalan edessä pieniä ja kerjäämme armoa. Ja että joukkoon kuuluu hyvin erilaisia ihmisiä, joita usko yhdistää.

Nyt pitää kuitenkin lähteä töihin. En jaksa nyt varsinkaan pääsiäisen alla tapella tästä aiheesta, kun suurin osa kuitenkin edustaa toista kantaa. Siirryn sen vuoksi taustaremmiin tämän aiheen suhteen. Saa kommentoida, mutta en tule vastaamaan, ettei mene taas jankkaavaksi väittelyksi kuten aiemmin tämän aiheen suhteen.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Mitäs mieltä tästä olette?
« Vastaus #14 : 02.04.09 - klo:08:59 »
Kyllä riettaimmat tapaamani ihmiset ovat olleet läpeensä heteroita.