Kirjoittaja Aihe: "Mokkula asiaa"  (Luettu 16299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #15 : 25.11.10 - klo:19:13 »
Kiitos mt, olipa kattava selostus. Pitääpä kokeilla.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #16 : 25.11.10 - klo:22:32 »
Jos kännykässä on 3G tuki ja edullinen datapaketti sekä wlan, niin siitä voipi rakentaa wlan tukiaseman JoikuSpot-ohjelmalla. Eli kännykkä muodostaa nettiyhteyden, joka jaetaan tietokoneelle wlan verkon kautta. On perso akulle, joten laturille on kohta käyttöä.

Kännykässä on todennäköisesti parempi radio-osa kuin mokkulassa ja lisäksi sen voi sijoittaa parempaan kenttään kuin mokkulan, joka pannaan usein suoraan USB-liitäntään.

Näin välttyy maksamasta mobiilidatasta kahteen kertaan eli sekä kännykässä ja mokkulassa.

Mokkuloita löytyy myös prepaidina, joka tulee edullisemmaksi satunnaisessa käytössä kuten veikkausilloissa ja kesällä mökillä.

Jossain näin vinkin lisäantennin käytöstä sellaisen mokkulan kanssa, jossa ei ole liitäntää ulkoiselle antennille. Siinä antennijohdon päästä kuoritaan muutaman sentin pätkä ja näin paljastunut keskijohdin viedään mokkulan lähelle. Pitäisi parantaa kuuluvuutta, mutta ei ole omaa kokemusta asiasta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #17 : 26.11.10 - klo:02:30 »
Jos kännykässä on 3G tuki ja edullinen datapaketti sekä wlan, niin siitä voipi rakentaa wlan tukiaseman JoikuSpot-ohjelmalla. Eli kännykkä muodostaa nettiyhteyden, joka jaetaan tietokoneelle wlan verkon kautta. On perso akulle, joten laturille on kohta käyttöä.

Syö todella akkua, joten verkkovirtaa kaivataan

Kännykässä on todennäköisesti parempi radio-osa kuin mokkulassa ja lisäksi sen voi sijoittaa parempaan kenttään kuin mokkulan, joka pannaan usein suoraan USB-liitäntään.

Näin välttyy maksamasta mobiilidatasta kahteen kertaan eli sekä kännykässä ja mokkulassa.

Mokkuloita löytyy myös prepaidina, joka tulee edullisemmaksi satunnaisessa käytössä kuten veikkausilloissa ja kesällä mökillä.

Lainaus käyttäjältä: Syterskalet
Jossain näin vinkin lisäantennin käytöstä sellaisen mokkulan kanssa, jossa ei ole liitäntää ulkoiselle antennille. Siinä antennijohdon päästä kuoritaan muutaman sentin pätkä ja näin paljastunut keskijohdin viedään mokkulan lähelle. Pitäisi parantaa kuuluvuutta, mutta ei ole omaa kokemusta asiasta.

Se koaksiaalin keskijodin kannataa teipata mokkulan kylkeen. Sitä lähemmäksi sitä ei saa. Mokkulan saa lähemmäksi tukiasemaa USB jatkojohdolla. Paras paikka on sille tukiaseman puoleisen ikkunan edessä. Huoneston sisäosat huonontavat kenttää olennaisesti.  Tosiasiassa se toinen pää, joka on ulkoilmassa tai ainakin melkein, ratkaisee enemmän. Antennin rakenteella saavutettu ns. antennivoitto ja tarkka suuntaus tukiasemaan ratkaisee todella paljon. Katsokaa ensin kuitenkin operaattorien kartasta kannattaako edes yrittää. Jos 3g.tä ei ole mailla eikä halmeilla niin turha on työs. Tai ei se oikestaan ole turha, sillä se on tulossa ja vielä lähiaikoina. Älä tee pitkiä sopimuksia, sillä alueellasi paras operaattori voi vaihtua useamman kerran vuoden kuluessa. Kaiken tuon hienon teorian voi peltinen katto- tai seinäpinta sotkea aika hyvin hyvään tai huonoon suuntaan. Pellin pitää sii olla takanai  kuin peili eikä missään tapuksessa sinun ja tukiaseman välissä. Sen välin tulisi olla esteetön. Järven selkä on erittäin hyvä suunta jos sieltä löytyy tukiasema.
 Kysessä on kuitenkin enemmän työ kuin raha, joten kannattaa yrittää.

mt.n linkissä oli asiantunteva kauppias. Kodinkoneliikkeet ovat tällaisiassa asioissa pihalla kuin lumiukot.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #18 : 27.12.10 - klo:21:33 »
Menetin kiinteän internetliittymän, kun talon kaapelioperaattori vaihtui.  Mokkula on osoittautunut muuten ihan tyydyttäväksi, mutta flashit pätkivät: YouTube ja Ylen Areena toisinaan, Ustreamin kautta tulevat videot aina.

Outo mutta ehkä ihan vaaraton ilmiö on, että saan nyt joka istunnolle uuden IP-numeron, kun se kiinteällä linjalla oli aina sama.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #19 : 27.12.10 - klo:21:53 »
Menetin kiinteän internetliittymän, kun talon kaapelioperaattori vaihtui.  Mokkula on osoittautunut muuten ihan tyydyttäväksi, mutta flashit pätkivät: YouTube ja Ylen Areena toisinaan, Ustreamin kautta tulevat videot aina.

Outo mutta ehkä ihan vaaraton ilmiö on, että saan nyt joka istunnolle uuden IP-numeron, kun se kiinteällä linjalla oli aina sama.

Minulla on kiinteä linja, mutta muuttuva-IP. Näin tapahtuu yhä enemmän sillä globaalisti IP-numeroista on pula. Ratkaisu on jo olemassa, vaan ei vielä käytössä. Tuohon toiseen ongelmaan ei järkevää vastausta ole tiedossani. Yksi mahdollisuus on kaistapula, joka alentaa yhteyden nopeuden liian alas ja flashia ei pysty pakkaamaan. Taivaalla on paikoin ahdasta. Voi tietysti olla joku älytön vikakin, kuin flashin pakkaaminen. Toinen tapa voi olla, että realplayerillä lataat flashin koneellesi ja katson sen kun seon kokonaan tullut.

 Saathan talon uudelta kaapelioperaattorilta kiinteän linjan? Me vaihdamme koko talon kaapelioperaattorin palveluun (ei pakollinen), jolloin päästään 100/10 nopeuteen. Pojallani on ollut sellainen jo pari vuotta ja olen jatkuvastio ollut kateellinen. Vanhemmalla siskolla on 24/5 ja sekin on enemmän kuin minun 8/1 ja kun uploudaan verkkoon kuvia se vain yksi MB on hidas. Vie useamman tunnin eli tehdään jotain muuta sillä aikaa.

Ihmettele taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle tai isännöitsijälle, miksi teille ei tarjottu nopeampaa yhteyttä. Jos sähköpostisi muuttui, niin käy päivittämässä se tänne foorumiin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #20 : 27.12.10 - klo:23:53 »
Minulla on kiinteä linja, mutta muuttuva-IP. Näin tapahtuu yhä enemmän sillä globaalisti IP-numeroista on pula. Ratkaisu on jo olemassa, vaan ei vielä käytössä. Tuohon toiseen ongelmaan ei järkevää vastausta ole tiedossani. Yksi mahdollisuus on kaistapula, joka alentaa yhteyden nopeuden liian alas ja flashia ei pysty pakkaamaan. Taivaalla on paikoin ahdasta. Voi tietysti olla joku älytön vikakin, kuin flashin pakkaaminen. Toinen tapa voi olla, että realplayerillä lataat flashin koneellesi ja katson sen kun seon kokonaan tullut.

 Saathan talon uudelta kaapelioperaattorilta kiinteän linjan? Me vaihdamme koko talon kaapelioperaattorin palveluun (ei pakollinen), jolloin päästään 100/10 nopeuteen. Pojallani on ollut sellainen jo pari vuotta ja olen jatkuvastio ollut kateellinen. Vanhemmalla siskolla on 24/5 ja sekin on enemmän kuin minun 8/1 ja kun uploudaan verkkoon kuvia se vain yksi MB on hidas. Vie useamman tunnin eli tehdään jotain muuta sillä aikaa.

Ihmettele taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle tai isännöitsijälle, miksi teille ei tarjottu nopeampaa yhteyttä. Jos sähköpostisi muuttui, niin käy päivittämässä se tänne foorumiin

Kiitos tiedoista ja vihjeistä!  Vaihdos tapahtui jo pari kuukautta sitten, ja päivitin silloin sähköpostiosoitteen profiilissani.  Vasta vähän ennen joulua huomasin IP:n vaihtelun.

Useista eri syistä päädyin mokkulainternetiin, jolla on omat hyvätkin puolensa, eivätkä vaatimukseni ole suuret.  Seuraan tilannetta ja kuulostelen, millaisia kokemuksia uuden kaapelioperaattorin internetasiakkailla on.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #21 : 28.12.10 - klo:10:10 »
Kiitos tiedoista ja vihjeistä!  Vaihdos tapahtui jo pari kuukautta sitten, ja päivitin silloin sähköpostiosoitteen profiilissani.  Vasta vähän ennen joulua huomasin IP:n vaihtelun.

Useista eri syistä päädyin mokkulainternetiin, jolla on omat hyvätkin puolensa, eivätkä vaatimukseni ole suuret.  Seuraan tilannetta ja kuulostelen, millaisia kokemuksia uuden kaapelioperaattorin internetasiakkailla on.

Kuulostaa viisaalta. Minulla on läppärilaukussa aina mokkula, vaikka joka hotellissa on nykyään ilmainen wlan internet ja kaikissa läppäreissä on wlan. Minulla on paha tapa hankkia kaikki vehkeet. Onneksi niiden hinnat ovat pudoneet vauhdilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #22 : 09.08.11 - klo:22:53 »
Yhteysnopeus saattaa parantua havaittavasti, jos modeemiin liittää gsm/3g-lisäantennin.
Mt

3g aluella minulla on nopeus 5-7M uudella mokkulalla. Olen siihen erittäin tyytyväinen täällä korvessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #23 : 10.08.11 - klo:08:20 »
Joo eli korvessa nopeus kantsii olla suurempi.


Puhelinverkosta kokemuksia: :017:
Myös puhelinverkkoasetukset voidaan muuttaa ympärillä olevaan verkkoon,
mikäli salasana on tiedossa.

Gps-paikannin älypuhelimessa, kartta+reittipalvelu helpottaa jos matkustelee paljon,
tosin ulkomailla netin käyttö puhelimessa on aika tyyristä puuhaa.
Google searchin avulla mm. op-pankin osoitteen etsiminen älypuhelimen verkkoa käyttäen helpottuu huomattavasti.
Elämä on kemiaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #24 : 17.08.11 - klo:09:54 »
Olen Etelä-Savon korvessa ja nyt homma pelaa. Ostin kaupasta 3G-reitittimen. Se on langattoman verkon tukiasema, joka muodostaa yhteyden nettiin 3g-modeemin kautta. Maksoi 44 euroa ja hyvin toimii. Nyt olisi hyvä työskennellä pihalla, ellei sataisi.

Mt

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #25 : 17.08.11 - klo:20:13 »
Minulle kaupattiin Elisan nettitikkuliittymää 15 Mt 13,90/kk.  Kuulostaa uskomattomalta kun nykyisestä yhden megan laajakaistayhteydestä maksan kai monta kymppiä/kk.  Lisäksi kaupattu Elisan yhteys olisi kuulemma 3g, mitä se sitten tarkoittaneekin...(?)


Tarjolla olisi 2 vuoden sopimus mutta en ole koskaan vaihtanut kännykkä-, enkä nettioperaattoria joten epäilyttää vähän mikä koira tähän on haudattuna.  Jos joku osaa, voisitteko vastata seuraaviin kysymyksiin:


-Pitäisikö minun ostaa jotain uusia modeemeja/antenneja tms.? Mitä ne maksaa ja mistä niitä saa?

-Meillä on nyt tässä kotona lankamodeemin päässä wlan jossa on oma koneeni sekä kahden tenavan läppärit, mutta onnistuuko tämmöinen yhteyden "jakaminen" kolmen koneen kesken nettitukulla ja mainitulla liittymällä ja mitä se edellyttää?

-Onko yhteys luotettava eli millaisia käyttökokemuksia? Kuuleman mukaan meidän talo olisi parhaimpiin kuuluvalla 3g-alueella (?)

-Onnistuuko tiedostojen siirto netissä päin? Tämä olisi erittäin tärkeää koska hoidan työn ohella opintojani paljon netin välityksellä eli kaikenmoiset videoneuvottelutyyliset systeemit pitää pelata reaaliajassa sekä toetty normi tiedostojen siirrot.

-Mitähän kaikkia muita koiria tähän oikein on haudattuna?


Kiitos jo etukäteen vastauksista jos joku osaa neuvoa, pliis mahdollisimman maanläheisesti; -en ymmärrä tietokoneslangia ja termejä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #26 : 17.08.11 - klo:20:35 »
Minulle kaupattiin Elisan nettitikkuliittymää 15 Mt 13,90/kk.  Kuulostaa uskomattomalta kun nykyisestä yhden megan laajakaistayhteydestä maksan kai monta kymppiä/kk.  Lisäksi kaupattu Elisan yhteys olisi kuulemma 3g, mitä se sitten tarkoittaneekin...(?)

3g on parannettu GSM formaattti, joka mahdollistaa nopeamman datan. Tuo 15M kuuluu kyllä enemmän märkiin päiväuniin kuin siihen mitä tulet saamaan. Joka tapauksessa hinta putoaa ja nopeus nousee. Kun saat sen toimintaan mittaa nopeus www.speedtest.com


Lainaus
Tarjolla olisi 2 vuoden sopimus mutta en ole koskaan vaihtanut kännykkä-, enkä nettioperaattoria joten epäilyttää vähän mikä koira tähän on haudattuna.  Jos joku osaa, voisitteko vastata seuraaviin kysymyksiin:


-Pitäisikö minun ostaa jotain uusia modeemeja/antenneja tms.? Mitä ne maksaa ja mistä niitä saa?

Ei tarvitse



Lainaus
-Meillä on nyt tässä kotona lankamodeemin päässä wlan, jossa on oma koneeni sekä kahden tenavan läppärit, mutta onnistuuko tämmöinen yhteyden "jakaminen" kolmen koneen kesken nettitukulla ja mainitulla liittymällä ja mitä se edellyttää?

-Onko yhteys luotettava eli millaisia käyttökokemuksia? Kuuleman mukaan meidän talo olisi parhaimpiin kuuluvalla 3g-alueella (?)

Minulla toimii mökillä erinomaisesti korvessa. Tenavien läppärien liittäminen vaatii mokkulan, joka mahdollistaa jakamisen. Kysy myyjältä miten on tämän kanssa.

Lainaus
-Onnistuuko tiedostojen siirto netissä päin? Tämä olisi erittäin tärkeää koska hoidan työn ohella opintojani paljon netin välityksellä eli kaikenmoiset videoneuvottelutyyliset systeemit pitää pelata reaaliajassa sekä toetty normi tiedostojen siirrot.

-Mitähän kaikkia muita koiria tähän oikein on haudattuna?
Kiitos jo etukäteen vastauksista jos joku osaa neuvoa, pliis mahdollisimman maanläheisesti; -en ymmärrä tietokoneslangia ja termejä.

Ainoastaan naapurin koiraa kannataa epäillä, muuten tämä on arkea. Ymmärrän alan slangia johtuen entisestä ammaatista.
« Viimeksi muokattu: 17.08.11 - klo:20:43 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #27 : 17.08.11 - klo:20:54 »
3g on parannettu GSM formaattti, joka mahdollistaa nopeamman datan. Tuo 15M kuuluu kyllä enemmän märkiin päiväuniin kuin siihen mitä tulet saamaan. Joka tapauksessa hinta putoaa ja nopeus nousee. Kun saat sen toimintaan mittaa nopeus www.speedtest.com


Voiko pöytäkoneesta mitata nopeuden? Joka tapauksessa mittasin ja nopeus oli 16,23, vaikka pitäisi olla 21, mitä en ole kyllä hetkeäkään uskonut.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #28 : 17.08.11 - klo:21:28 »
Minulle kaupattiin Elisan nettitikkuliittymää 15 Mt 13,90/kk.  Kuulostaa uskomattomalta kun nykyisestä yhden megan laajakaistayhteydestä maksan kai monta kymppiä/kk.  Lisäksi kaupattu Elisan yhteys olisi kuulemma 3g, mitä se sitten tarkoittaneekin...(?)

Periaatteessa ja ehkä käytännössäkin saat nopeamman yhteyden. Nopeus voi kuitenkin vaihdella huomattavasti. Jos esim. paikkakunnallesi tölmähtää iso joukko saman operaattorin verkkoa käyttäviä käyttäjiä, yksittäisen käyttäjän nopeus hidastuu, kunnes operaattori älyää laittaa lisää kapasiteettia. Seppos kertoo, olenko tässä oikeilla jäljillä.
minulla on nettitikussa liittymä, jonka maksinopeus on 4 megabittiä sekunnissa (ei siis megatavua). Mittasin äsken nopeuden täällä maalla. Nettitikussa on pieni lisäantenni. Nopeus internetiin päin oli 1,75 megabittiä ja netistä minulle päin 0,5 megabittiä (Mb) sekunnissa. Minulle se riittää, vaikka siirtelen työssäni 10-50 megatavun tiedostoja ja teen tiedonhakuja netissä koko ajan. Videotoisto Ylen Areenasta vähän takkuilee.

Tarjolla olisi 2 vuoden sopimus mutta en ole koskaan vaihtanut kännykkä-, enkä nettioperaattoria joten epäilyttää vähän mikä koira tähän on haudattuna.  Jos joku osaa, voisitteko vastata seuraaviin kysymyksiin:

Älä ota määräaikaista sopimusta. Minulla on taulutietokoneessa Saunalahden (Elisan tytär, käyttää Elisan verkkoa) joku puhelinliittymä, mutta ei puhelinta, ja siinä lisäpalveluna 4 Mb:n mobiililaajakaista (sama kuin nettitikkuliittymä) ilman tiedonsiirron määrärajoitusta. Varsinaiset S:n mobiililaajakaistat ovat määräaikaisia.

-Pitäisikö minun ostaa jotain uusia modeemeja/antenneja tms.? Mitä ne maksaa ja mistä niitä saa?

Mahdollisesti liittymän hintaan kuuluu nettitikku eli 3g-modeemi tai sitten sellaisen saa operaattorin myymälästä. Tällainen ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu. Suosittelen, että hankit sellaisen 3g-modeemin, joka tukee uusimpia verkkoja (900 megahertsiä) ja jossa on liitäntä antennille (ks. vastaukseni aiemmin tässä ketjussa). Nettitikku ei ole sidoksissa operaattoriin. Minulla on tällainen.

-Meillä on nyt tässä kotona lankamodeemin päässä wlan jossa on oma koneeni sekä kahden tenavan läppärit, mutta onnistuuko tämmöinen yhteyden "jakaminen" kolmen koneen kesken nettitukulla ja mainitulla liittymällä ja mitä se edellyttää?
Onnistuu. Siihen tarvitaan sellainen wlan-reititin, joka osaa muodostaa yhteyden internetiin reitittimeen liitettävän nettitikun kautta. Minulla on tällainen ja se toimii. Kantavuutta en tosin ole sateen takia testannut.

-Onko yhteys luotettava eli millaisia käyttökokemuksia? Kuuleman mukaan meidän talo olisi parhaimpiin kuuluvalla 3g-alueella (?)

Asia selviää vain testaamalla. Operaattorilta voi tiedustella testimahdollisuutta. Toinen tapa on ostaa prepaid-mobiililaajakaistaliittymä, jonka hintaan sisältyy myös perustikku. Tein näin, annoin tikun pois ja ostin paremman. Sillä surffaan nyt tyytyväisenä. Tilapäiskäytössä pari euroa päivältä, 7 euroa/viikko. Reilun vuoden testattuani saatan vaihtaa yhden lankaliittymän tällaiseen langattomaan.

-Onnistuuko tiedostojen siirto netissä päin? Tämä olisi erittäin tärkeää koska hoidan työn ohella opintojani paljon netin välityksellä eli kaikenmoiset videoneuvottelutyyliset systeemit pitää pelata reaaliajassa sekä toetty normi tiedostojen siirrot.

Videoneuvottelujen takia suosittelen ehdottomasti testaamista. Jos olet erittäin hyvässä paikassa, saattaa se onnistuakin. Minulla ei ole tästä kokemusta. Tiedostojen siirrossa ei ole ongelmia, sillä tietoa siirtävä ohjelma ei tiedä, millä tekniikalla liikenne nettiin tapahtuu. Ainoa muutos, mikä tarvitaan, on sähköpostiohjelman lähtevien postien palvelimen vaihto sähköpostiohjelman asetuksiin.

-Mitähän kaikkia muita koiria tähän oikein on haudattuna?

Mikäli vain mahdollista koeta löytää sellainen luotettava ja palveleva myyjä, jolta voit ostaa kunnon nettitikun ja sen langattoman verkon 3g-reitittimen ja joka tulee laittamaan asiat kuntoon paikan päälle.

Suosittelen, että kokeilet kaikessa rauhassa prepaid-liittymän avulla. Se antaa hyvän kuvan, koska verkko on sama kuin sinulle tarjottu. Sopimus kannattaa tehdä operaattorin myymälässä ja valita mahdollisuuksien mukaan sellainen myyjä, joka osa selittää asiat lapsentajuisesti ja valitsee asiakkaalle edullisen ratkaisun. Itsekin jouduin kysymään kärsivälliseltä tytöltä, että kerro nyt, mitä minä oikein olen ostanut. Hän kertoi (ei mobiililaajakaistaa, vaan matkapuhelinliittymä, jonka puhelinominaisuutta ei käytetä, ja siihen lisäpalveluna mobiililaajakaista).

Lycka till!
Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #29 : 17.08.11 - klo:21:38 »
Voiko pöytäkoneesta mitata nopeuden? Joka tapauksessa mittasin ja nopeus oli 16,23, vaikka pitäisi olla 21, mitä en ole kyllä hetkeäkään uskonut.

Nopeuden voi yhtälailla mitata mistä koneesta tahansa. Siinä ei ole eroa. Epäilen että mt:llä on download (verkosta) ja upload (verkoon) nopeudet väärin päin. Tähän asti aina download on ollut huomattavasti nopeampi esim. 100/5 jossa sata on download teoreetinen maksimi nopeus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi