Kirjoittaja Aihe: Huippu" urheilua" ?  (Luettu 6276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Huippu" urheilua" ?
« : 14.11.10 - klo:21:30 »
Olipa mukava katsella töllöstä kun Kyrö puhui tosiasioita  huippurheilusta.
Vielä kun muutkin suomessa uskaltaisi rehellisesti myöntää mitä huijjausta ja valehtelua huippu-urheilu on.
Moni vannoo vääriä valojakin lakituvassa jotta saa paistatella "urheilutähtenä "  YÖK.
Olen läheltä nähnyt mitä todellisuus on ja aina oksettanut urheilupomojen puhtausvalehtelu ja urheilijat jotka valehtelee koko kansalle.

Mutta hienoa Kyrö hienoa, olet mies etkä mikään narsisti !

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Jos jäi katsomatta
« Vastaus #1 : 15.11.10 - klo:14:18 »
Niin nyt on uusintana. Avaa töllös, myös Petäjän sopimuksesta puhuu.  Ai huippu-urheilua  ?
Aikanaaan kun tallimme kaveri nosti penkistä 400 kg  eli MM tuli tuollatuloksella , niin alettiin katsoon missä aineita todella käytetään ?  Hiihto, juoksu ja niistä pitkät matkat sekä satasen juoksu. Pyöräily, kiekko ja heittolajit.
Joku kärähtää mutta mitä väliä kun 98% muuta käyttää ja on kansallissankari.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #2 : 15.11.10 - klo:19:32 »
Luulen, että osasyynä kiellettyjen aineiden käyttöön urheilijoilla on se, että yleisö vaati aina parempia suorituksia. Jos et ole ensimmäinen, niin olet aivan surkea. Käytännössä sadasosasekuntia nopeampi on huippu ja seuraava ei mitään. Sehän on aivan skitsofreenistä.

Aikanaan, kun prinsessa Diana kuoli, niin hyvin monet kritisoivat paparazzi-kuvaajia, kuinka he vaanivat prinsessaa joka paikassa. Silloin myös lehdistö sai kuulla kunniansa. Mitäpä ihmiset ostivat lehtiä, joissa kerrottiin Dianasta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #3 : 15.11.10 - klo:20:22 »
Huipulle tähtääviltä nuorilta urheilijoilta kysyttiin joskus, käyttäisivätkö he ainetta, joka takaisi heille lajinsa maailmanmestaruuden ilman kiinnijoutumisen riskiä, vaikka se vuorenvarmasti päättäisi heidän elämänsä muutaman vuoden sisällä. Melkein kaikki vastasivat myöntävästi.

En tiedä onko juttu tosi, mutta uskon sen kuvaavan miten vahva kilpailuvietti todella on, kun siitä tulee elämän ykkösasia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #4 : 15.11.10 - klo:21:03 »
Säälittävimpiä lajeja on mielestäni "kehonrakennus". Määrätyllä ruokavaliolla, hormoneilla , rusketussuihkeilla ja pullisteluilla kilpaillaan turhuuden markkinoilla. Onko se sitten edes urheilua.
Testataankohan shakinpelaajien dopingit?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #5 : 15.11.10 - klo:21:04 »
Tulipa tässä mieleen ohjelma, joka näytettiin muutama vuosi sitten televisiossa. Siinä oli DDR:n aikaisia urheilija"naisia", joilla oli matala ääni ja parta kasvoi komeasti. Sääliksi kävi tyypit, jotka uhrasivat naiseutensa hyviin urheilutuloksiin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #6 : 16.11.10 - klo:13:29 »
Tuosta valokuvaamisesta eri tapahtumissa ja onnettomuuksissa.
Minua ihmetytti eniten se kun Estonian haverista haettiin ihmisiä kopterilla ja oli aikamoinen merenkäyntikin.
Kopterista näytettiin kuvaa joka oli selvästi kuvattu käsivaralta, kuvaten pelastuslauttoja. Samalla sanottiin että kopteriin ei mahdu enempää vaan vinssaaminen lopetetaan ja käydään purkamassa "kuorma" välillä.
Miksi ihmeessä se kuvaaja oli mukana ?  Olisikohan ollut tärkeempää jättää sekin paikka ja lentoaikaa lisäävä polttoaine jonka kuvaajan paino vei pois, niille haverin uhreille ?

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #7 : 16.11.10 - klo:16:36 »
Kilpaurheilussa junnukauden jälkeen pitäisi ehdottomasti määrätä dopingin käyttö pakolliseksi! (käytetään sitä kumminkin!).
Kisoihin ilmoittauduttaessa kävisi testirymä testaamassa onko veressä aineita ja jos ei ole niin pumpattaisiin persuuksiin sellainen mälli että varmasti piisaa. Kaikki samalle viivalle vaan eli niin paljon hormoonia ja aineita kun ihmiskeho kestää, laitettaisiin nahkojen alle ja sitten vasta kisaamaan.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #8 : 16.11.10 - klo:16:55 »
Laulaminen han on yhdenlajin urheilua, pitkälle lihastoiminnan ja sen koordinoinnin onnistumista. Minähän melkein aikanaan sain shokin kun tajusin että kastraattilaulajat todella siis, antoivat sukukalleutensa lauläänestä. Murtomaa kun luennoi länsimaisen taidemusiikin historiaa, sillä oli vielä savikiekko jolla joku viimeisistä kastraattilaulajista esiintyi. Minä tivaamaan että no menestyikö ne sitten kaikki... tämä että no eihän toki, ei sitä' vielä siinä vaiheessa voi tietää kun antaa saksien napsahtaa.  Melkein koko loppuluennon jumputin ja olin kaikin puolin äimän käkenä.

Laulamisesta!!! 

Tiedän tietysti että lauluäänestä on uhrattu rahat, autot, mökit, tehty vekseleitä, tärvelty ihmissuhteita, tärvelty oma maine, terveys ja mielenterveys... se oli outo maailma... melkein jo unohtunut mutta palasi mieleen. Mutta se oli minulle liikaa, että... siis että todella...!!!  Sitä alkoi kyllä miettiä miten tärkeää se lopultakaan on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #9 : 16.11.10 - klo:18:12 »
Kisoihin ilmoittauduttaessa kävisi testirymä testaamassa onko veressä aineita ja jos ei ole niin pumpattaisiin persuuksiin sellainen mälli että varmasti piisaa.

 :003:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #10 : 16.11.10 - klo:21:02 »
Laulaminen han on yhdenlajin urheilua, pitkälle lihastoiminnan ja sen koordinoinnin onnistumista. Minähän melkein aikanaan sain shokin kun tajusin että kastraattilaulajat todella siis, antoivat sukukalleutensa lauläänestä. Murtomaa kun luennoi länsimaisen taidemusiikin historiaa, sillä oli vielä savikiekko jolla joku viimeisistä kastraattilaulajista esiintyi. Minä tivaamaan että no menestyikö ne sitten kaikki... tämä että no eihän toki, ei sitä' vielä siinä vaiheessa voi tietää kun antaa saksien napsahtaa.  Melkein koko loppuluennon jumputin ja olin kaikin puolin äimän käkenä.

Laulamisesta!!! 

Tiedän tietysti että lauluäänestä on uhrattu rahat, autot, mökit, tehty vekseleitä, tärvelty ihmissuhteita, tärvelty oma maine, terveys ja mielenterveys... se oli outo maailma... melkein jo unohtunut mutta palasi mieleen. Mutta se oli minulle liikaa, että... siis että todella...!!!  Sitä alkoi kyllä miettiä miten tärkeää se lopultakaan on.

Nykyään jotkut mieslaulajat yrittävät kiikata niin kontratenoria, että tekisi mieli kysyä, ovatko ne sakset napsahaneet.

Leikki leikkinä ja henki pois. Kyllä minuakin on aikanaan hirvittänyt, kun olen ajatellut noita kastraattilaulajia. Tuskinpa he ovat siinä vaiheessa itse tajunneet, mihin leikkiin ovat lähteneet.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #11 : 16.11.10 - klo:22:03 »
Leikki leikkinä ja henki pois. Kyllä minuakin on aikanaan hirvittänyt, kun olen ajatellut noita kastraattilaulajia. Tuskinpa he ovat siinä vaiheessa itse tajunneet, mihin leikkiin ovat lähteneet.

Onkohan pojilta mitään edes kysytty ratkaisua tehtäessä? Vanhemmatko tekivät päätöksen vai joku isompi herra, jolla oli valta määrätä pieneläjien elämästä?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #12 : 16.11.10 - klo:22:32 »
Tuosta valokuvaamisesta eri tapahtumissa ja onnettomuuksissa.
Minua ihmetytti eniten se kun Estonian haverista haettiin ihmisiä kopterilla ja oli aikamoinen merenkäyntikin.
Kopterista näytettiin kuvaa joka oli selvästi kuvattu käsivaralta, kuvaten pelastuslauttoja. Samalla sanottiin että kopteriin ei mahdu enempää vaan vinssaaminen lopetetaan ja käydään purkamassa "kuorma" välillä.
Miksi ihmeessä se kuvaaja oli mukana ?  Olisikohan ollut tärkeempää jättää sekin paikka ja lentoaikaa lisäävä polttoaine jonka kuvaajan paino vei pois, niille haverin uhreille ?
Tulipa mieleeni, että olikohan Estonian avustuskopterissa uutiskuvaaja vai oliko kuvameteriaali avustustyöntekijoiden itsensä kuvaamaa. Käsitykseni mukaan joitakin erityisiä onnettomuuksien pelastustilanteita kuvataan pelastuslaitosten toimesta ihan omaan käyttöön, jotta voidaan jälkikäteen arvioida toimittiinko ko tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla ja pitäisikö kyseisestä operaatiosta oppia jotain mahdollista seuraavaa kertaa varten. Näitä kuvamateriaaleja voidaan kai sitten tietyssä määrin antaa myös tiedoitusvälineille.
Onko jollakin foorumilaisella ihan faktatietoa tästä?
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #13 : 17.11.10 - klo:00:10 »
Nuorten maajoukkuehiihtäjä Jaakko Elenius 17-vuotiaana lähti maajoukkuehiihtäjien kanssa Vuokatille... erittäin paljon joukkueelle syätettiin mömmöjä.... 1950-luvulla!!!... Jaakkokan ei syönyt.... hänhän vei äiteelle purkit ja äitee sanoo pikku historialaaisittain...toisaaltahan sulle tulee kikit...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Huippu" urheilua" ?
« Vastaus #14 : 17.11.10 - klo:09:24 »
Nuorten maajoukkuehiihtäjä Jaakko Elenius 17-vuotiaana lähti maajoukkuehiihtäjien kanssa Vuokatille... erittäin paljon joukkueelle syätettiin mömmöjä.... 1950-luvulla!!!... Jaakkokan ei syönyt.... hänhän vei äiteelle purkit ja äitee sanoo pikku historialaaisittain...toisaaltahan sulle tulee kikit...



Jälkikäteen on myönnetty ja kerrottu ( muistaakseni yksi kertojista oli August Kiuru ) suomalaisten hiihtäjien käyttäneeen pervitiniä ( piriste, eräänlaista amfetamiinia ), 1940- ja 1950-luvulla. Aine laittoi jaksamaan ja antoi "härän voimat". Samaa ainetta käyttivät jotkut saksalaissotilaat ja suomalaiset kaukopartiomiehet. :kahvi: