Kirjoittaja Aihe: Syksy II  (Luettu 13547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Syksy II
« Vastaus #60 : 06.09.18 - klo:07:08 »
Tuo synkkä ja kolkko on Ingrid Ranckenin laulu Syysilta. Hain tiedon Googlesta. Äänitettä en löytänyt. Onkohan se jossain vanhassa koululaulukirjassa, Siukosessa tai Pesosessa?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Syksy II
« Vastaus #61 : 06.09.18 - klo:07:57 »
Kyl miekii oon tuota laulant. Mut myö laulettii ja:

Kesän leikit, hommat jäivät
tuli eteen syksyn päivät.
Nyt jo pienet koulutiellä
astelevat ilomiellä.


Olen säilyttänyt ainakin Siukosen laulukirjan ja jonkun tyttärien kouluaikaisen.
Nyt en ehdi niitä selaamaan kun on lähdettävä laittamaan eväät sieniretkelle. :039:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Syksy II
« Vastaus #62 : 06.09.18 - klo:19:23 »
Eilen kävelyllä tuli vastaan upea herkkutatti ja pari muuta sientä. Herkkutatin säästin tämän illan herkkupalaksi, ja nytpä lähdenkin valmistamaan sitä. Heippa  :039:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Syksy II
« Vastaus #63 : 08.09.18 - klo:21:16 »
Herkkutatteja tuntuu tulevan vakiosti yksi per reissu, niin tänäänkin. Se näytti kuin retkeilijän eväistä olisi unohtunut polun varteen pulla  :icon_biggrin:. En siis oikein varsinaisesti sienestä, mutta jos lähden kävelemään maastoon jossa sieniä saattaa olla, otan varuiksi mukaan pikku veitsen ja jotain paperipusseja.

Mesisientä oli paljon, enimmät kyllä jo yli-ikäisiä, mutta nuorempiakin löytyi keittotarpeiksi asti. Jos ovat herkkutatit tänä vuonna puhtaita niin voitateista ei voi sanoa samaa. Muutama kaunis karvarousku, niitä taitaa tulla hyvin. En kuitenkaan kerännyt kun en nyt varsinaisesti ollut rouskussa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Syksy II
« Vastaus #64 : 09.09.18 - klo:14:29 »
Tatteja tulee koko ajan. Meille tuli kuva Porkkalanniemeltä punikkitattisaaliista, sekä puhelu Padasjoelta, sieltä mistä mekin saimme, että on paljon tatteja ja rouskuja.

Sienestäjät ovat tulossa tähän perkaamaan ja jatkokäsittelemään. Se tarkoittanee sitä että minä ryöppään ja suolaan rouskusaaliin.

Kävin Prismasta merisuolaa ja pakastusrasioita. Hautausmaalta tullessa poikkesimme.
Levollakin oli sieniä nurmikolla. Ne olivat aika suuria valkoisia rouskuja tai haperoita. En tunne tuollaisia, joku nurmikolla viihtyvä laji.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)