Kirjoittaja Aihe: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi  (Luettu 12433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #30 : 02.03.13 - klo:15:46 »
Älä nyt viitsi. Ei Sinulla ole oikeutta suuttua minuun. Tämä on avoin foorumi ja kaikkien kukkien on voitava kukkia.

myyrä

  • Vieras
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #31 : 02.03.13 - klo:15:50 »
Älä nyt viitsi. Ei Sinulla ole oikeutta suuttua minuun. Tämä on avoin foorumi ja kaikkien kukkien on voitava kukkia.

On minulla oikeus suuttua jos asioita tarkoituksellisesti vääristellään.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #32 : 02.03.13 - klo:16:22 »
Hellitä siksi aikaa, kun sylkesi nielaiset, niin minunlaiseni unohdat.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #33 : 02.03.13 - klo:20:37 »
En usko ihmeparantumisiin.

Mikä tai mitä on ihmeparantuminen? On päivänselvää, että ihmisiä paranee tapauksissa, joissa lääketieteen keinot on käytetty eikä parantumista ole odotettavissa. Elimistökin pyrkii korjaamaan itseään, sikäli kuin onnistuu. Rukouksen seurauksenakin paranee ihmisiä.

Mutta mikä sitten on ihme? Jumalalle kaikki on mahdollista. Onko se sitten ihme, jos Hän parantaa?
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #34 : 02.03.13 - klo:20:57 »
Helluntailaiset järjestävät runsaasti parantumiskokouksia. Helluntailaiset myös tekivät tutukimuksen näistä kokouksissa parantuneista. Tutkittuja oli 25, joista yksikään ei ollut ihmeparantuminen tai parantuminen ollenkaan. Tutkimus on julkinen, mutta koski vain parantumiskokouksessa esimerkkeinä olleita. Se ei tarkoita, etteikö ihmeparanemisia tapahtuisi, mutta tämän mukaan kokouksissa niitä on turha odottaa. Tällä taas ei ole karismattisuuden kanssa mitään tekemistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #35 : 02.03.13 - klo:21:02 »
Minun tietämäni parantumiset eivät ole tapahtuneet massakokouksissa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #36 : 02.03.13 - klo:21:25 »
Kyllä tuossa Jampen kommentissa on paljon itua. Kysyin kerran muutamalta papilta, voiko nykyaikana jollakin ihmisellä olla parantamisen armolahja. Hän sanoi, että kyllä voi, mutta eri asia on, kannattaako järjestää kauheita joukkokokouksia. Kieltämättä näissä joukkokokouksissa on ylilyöntien vaara ja se on myös ärsyttävää, että niissä ihmisiä kaadetaan kumoon ja toiset ottavat kiinni. Eikö olisi yksinkertaisempaa, että ihmiset menisivät itse makuuasentoon, jos se on ihan välttämätöntä.

Yleensäkin tämmöiset asiat ovat semmoisia, että niitä tosiaan olisi parempi tehdä kaikessa hiljaisuudessa. Tuntuu, että kun joku tämmöinen tulee päivänvaloon, niin aina on joukko irvailemassa. Olen kuullut ihan järkevältä kristityltä kahden kesken, kuinka hän on kokenut pahan hyökkäyksen. Jos hän olisi kertonut sen iltapäivälehden toimittajalle, niin luultavasti hänen maineensa olisi mennyttä. Hullu mikä hullu!

Ehkäpä nämä kohkaamiset ovat tehneet sen, että osa ihmisistä haluaa sulkea kokonaan pois demonien olemassaolon. Jos kerran Jeesuksen aikana on ollut jopa ihmisissä demoneja, niin mihin kummaan ne olisivat kokonaan kadonneet, kun elämme edelleen armonaikaa.

Asiaa.

Tunnen ainakin kaksi ihmistä, jotka kertoivat kokeneensa Pahan hyökkäyksen. Eikä kyse ollut sarvipään ilmestymisestä näkökenttään tai uneen.

Toisella oli erilaisia fyysisiä silmin havaittavia ja korvin kuultavia oireita, kestivät muistaakseni toista tuntia. Ihan lääkkeetön terve ihminen kyseessä. Toinen taas koki sanoisinko henkisen kidutuksen, tukahduttamisen ja helvetin tuskat yöllä, ei ollut unta. Oli kuulemma jotain sanoinkuvaamattoman pahaa ja lopullista. Terve lääkkeetön ihminen tämäkin.

Kumpikin sanoi kokemuksensa jälkeen, että nyt heillä ei ole enää mitään epäilystä Jumalan ja saatanan olemassaolosta.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #37 : 02.03.13 - klo:21:41 »
Mihin luokkaan luokitellaan se, että havaitsee vahingossa vakavan sairauden, jota sitten verovaroin (eikä kolehtiuhrilahjoin) kustannettu terveydenhoitojärjestelmä ryhtyy hoitamaan?

Ihmeeksi sitä ei voitane perinteisten kriteerien perusteella sanoa, koska tapahtumasta puuttuu ihmeeseen perinteiseti liittyvä konteksti: voimallinen hengellinen persoona, parantamiskokouksessa suoritettu esirukous tai muu poikkeuksellinen ulkoinen tunnusmerkki.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #38 : 03.03.13 - klo:13:37 »
Laitanpa vielä yhden viestin tästä kuumasta aiheesta, kun tässä on hyvät perustelut peruuttamiselle.

http://www.joensuunevl.fi/sitenews/view/-/nid/88/ngid/5

Nyt en sitten enää  :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #39 : 03.03.13 - klo:18:31 »
Minäkin ruukaan joskus innostua. Onkohan Se myös eteläpohjalainen. :icon_biggrin:
Äidinkielessäni persoonapronominit ovat minä, sinä,se, me, te, he.

Ei ole eteläpohjalainen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #40 : 05.03.13 - klo:19:34 »
Tää pahoistahengistä juontuva keskustelu on tosi mielenkiintoinen.

Pimeyden vallat ja muut voimat.
Kyllähän minäkin uskon että niitä on, mutta en nyt varmaankaan siinä määrin kuin Jalovaara ja en usko niitten ulos ajamisiin vain hänen ilmoittamallaan tavalla ja varsinkaan niin.

Minusta totuus tekee vapaaksi ja hyvä puhe / saarna vapauttaa ja ihmisten oma armon alla nöyränä lähimmäisiään rakastavana eläminen.
Hyvä saarna voi muuttaa isompiakin asioita kuin joku Jalovaaran yhteen ihmiseen keskittyvä rukous tai ihmeparantaminen.

Eli siis esimerkkinä yksi pieni kaupunki joka minusta on joissain määrin pimeyden valtojen alla tai voimavaikutuksessa.
Tälläisiä kaupunkeja ja kaupungin osia on moniakin.
Esimerkkinä tämä yksi. Sinne kun on muulta muuttanut väkeä perheitä, niin aiemmin ovat eläneet rauhallista koti elämää, mutta paikkakunnalle saapuessa on alkanut riitelyt ja kohta liitto hajonnut.
Lapset on muuttuneet ilkeimmiksi ja muuta vastaavaa.
Tilastollisesti kaupungissa voidaan henkisesti pahoin.

Toinen esiekki esimerkiksi Lahti. Hirveesti väkivaltaa ja tappeluita ja agressiivisuuta.
Minusta ne on pimeyden henkivaltoja tai valta kun saa moista aikaan.

Kolmas esimerkki Parainen. Vähiten rikoksia ja tilastot osoittavat perheiden olevan onnellisia, samoin muissa ns. lestadiolaisia vilisevissä kylissä ja kaupungeissa.
Siellä taas vaikuttanee toinen henkivalta.

Miksi ei Jalovaara näihin asioihin ota kantaa, vaan askartelee yksilö tasolla olevien muutenkin rikkinäisten ihmisten parissa.
Varmaankin, kun niistä hyötynee itse ja oma itse pääsee esille?
No ehkä ei, mutta ihan nöyrä kristillisyys kyllä ajaa ulos pimeyttä enempi kuin puoskarointi.
Mua oikein kylmää hänen saarnansa ihmisille pahoista hengistä, kun minusta tulisi vaan ihan perus kristillisyydestä, lähimmäisten rakastamisesta puhua ja se vapauttaa kyllä, eikä aiheuta traumoja.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33731
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #41 : 05.03.13 - klo:19:49 »
Tässä Jalovaaran entisen yhteistyökumppanin arvio. Kotimaa 24, uutiset tänään.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/10683-juntunen-jalovaaran-maailmankuva-on-demonisoitunut
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #42 : 05.03.13 - klo:20:30 »
Rohkenen jotain tästä Jalovaaran asiasta, vaikka arka olenkin sanomaan varsinkaan tästä mitään, Jumala
armahtakoon jos sanon väärin.
Kotimaa-lehdestä Arton ja Katin luona luin useamman artikkelin, juteltiin Katin kanssa aiheesta.
Tulomatkalla jouduin ahtaalle, poikkesimme tuttavaperheen luona, suntio-isäntä kysyi arasti minulta mitä mieltä
olen aiheesta, oli tiukka paikka, pystyin kuitenkin kertomaan tuntojani, kokemuksiani ja meille syntyikin sitten
ihan antoisa pitkä keskustelu.
Ehkä vielä voin jotain sanoa miten olen kokenut.
Joskus vuosia sitten (10-15) olen käynyt Jalovaaran illassa.
En ole käynyt siksi etten ole kokenut niitä itseäni hoitavina, vierastan kaatumisia, vaikka nekin ovat varmaan
Jumalan antamia ilmenemismuotoja uskon vahvistukseksi joillekin.
Itse olen ajatellut että rukous toimii enemmän hiljaisuudessa, ei niinkään jotenkin näyttävästi ja suuresti.
Mutta toki Jumala voi käyttää vaikka yhdistystoimintaa ja liiketoimintaa, siihen ei vaan ehkä ole totuttu.

Nyt ole pari kertaa ollut Jalovaaran illoissa kuoromme mukana, olemme laulaneet koko illan rukousjaksojen ajan.
Kyllä nyt viimeisimmän (kuukausi sitten) perusteella tuntui että hänen julistuksensa on muuttunut.
Lääkkeet oli esillä mahdollisina paholaisen kanavina. Siellä oli jaossa Rukouspalvelun lehteä, sen läpikäyntiin
käytettiin kummallisen paljon aikaa.
Tämä nyt oli vaan omaa arkaa kantaani, koen oman seurakuntayhteyteni olevan muualla kuin näissä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #43 : 05.03.13 - klo:23:35 »
Mikä tai mitä on ihmeparantuminen? On päivänselvää, että ihmisiä paranee tapauksissa, joissa lääketieteen keinot on käytetty eikä parantumista ole odotettavissa. Elimistökin pyrkii korjaamaan itseään, sikäli kuin onnistuu. Rukouksen seurauksenakin paranee ihmisiä.

Mutta mikä sitten on ihme? Jumalalle kaikki on mahdollista. Onko se sitten ihme, jos Hän parantaa?

Kaikkea tapahtuu. Me tiedämme edelleen  kaikesta vain vähän. Sadetta spekuloi mielenkiintoisesti. Hän löysi ymmärtääkseni jotain. :kahvi:

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi
« Vastaus #44 : 05.03.13 - klo:23:47 »

 aika näyttää olevan senlajinen,että koko ajan tapahtuu ! uutta tietoa tulee esiin jatkuvasti,sekä mutua että faktaa. onko tämä alkua sille Hilja Aaltosen ennakoimalle HERÄTYKSELLE?  sen luulen tietäväni kokemuksesta,että ei se paha ole mihinkään kadonnut eikä peittelemällä katoa! tärkeää on varmaan ,että asiat ovat areenalla.