Kirjoittaja Aihe: Pelastuksen ansaitseminmen 2  (Luettu 23541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #15 : 25.08.10 - klo:16:08 »
Olen täysin samaa mieltä.

Esitän lisäksi nettitoimikunnalle, että Jumala, Kristus, syntinen, helvetti, uudestisyntynyt, perkele sekä muut ihmisille ahdistusta aiheuttavien sanojen käyttö kiellettäisiin körttifoorumilla. Niiden sijaan voitaisiin käyttää sanoja yläkerran isäntä, vajavainen ihminen, pahapaikka, kiusaaja jne.

Lisäksi esitän, että niitä kaikkia Raamatun kohtia, joissa puututaan ihmisen syntisyyteen ja pelastukseen, kiellettäisiin käyttämästä.

Jos joku vetoaa kirjoituksissaan Jumalan sanaan ja sen ehdottomuuteen, kirjoitus poistettaisiin tai lukittaisiin koko aihe.
------------------------------------------------------------------
Epävarma vaivattu

"Toiveesi" ei taida toteutua.i
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #16 : 25.08.10 - klo:19:50 »
Jos minua kielletään foorumilla kirjoittamasta Raamatun kohtia, joissa kerrotan ihmisen syntisyydestä ja pelastuksesta, niin silloin tiemme eroavat.

”Jos teitä jossakin paikassa ei oteta vastaan eikä kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne. Tämä on oleva todiste heitä vastaan."
(Mark.6:11)


Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Voit huoletta puhdistaa pölyt jaloistasi.
 
Emme kirjoita täällä oletetun yhteisömme nimissä vaan omia mielipiteitämme.

Jos etsit - Frank - todisteita körttejä vastaan, olet pahasti eksynyt. Tärkeätä ei ole siteerata Raamatun kuivia lauseita vaan ymmärtää niiden henki.

Ja vielä, mielipiteideni perusteella ei saa yleisiä johtopäätöksiä herännäisyydestä.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #17 : 25.08.10 - klo:19:56 »

Rinnastatko sinä foorumilla olemisesi tuohon raamatunkohtaan?  Oletko tullut tänne julistamaan valkeutta meille pimeydessä eläjille?

Ei siitä MIELESTÄNI kannata mieltään pahoittaa, jos joku on jostain uskonnollisuuteen liittyvästä asiasta varma.
Ja jos tuo varmuus koetaan käännyttämiseksi, niin siinä tapauksessa MIELESTÄNI olen sitä MIELTÄ, että voisi MIELELLÄÄN vaikka vähän yrittää parantaa omaa käännytyksen sietokykyä. Ei pakko ole, mutta se kuitenkin helpottaisi elämää ja se on hyvä kansalaistaito omata.

Jos itse on täysin varma, että on toista parempi, se on sitten eri asia: tällöin voi sanoa suoraan, että älä opeta tai älä käännytä.

Jos minä sanon jollekulle, että "älä kuule käännytä minua" taikka "älä minua opeta", nuo viestit yksiselitteisesti tarkoittavat myös, että "olen sinua parempi".

Älä suutu.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #18 : 25.08.10 - klo:20:00 »
"Toiveesi" ei taida toteutua.i


Minusta tuntuu, että se on osittain käytännössä toteutunut, ei kuitenkaan minkään tietoisesti harkitun ylläpidon päätöksen muodossa.

Joka tapauksessa körttifoorumi tuntuu silti inhimillisemmältä ja vapaammalta paikalta, kuin tänne tullessani.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #19 : 25.08.10 - klo:20:04 »
Lainaus käyttäjältä: Salis
Jos etsit - Frank - todisteita körttejä vastaan, olet pahasti eksynyt.

Frank ei ole tuota tehnyt, eikä kukaan muukaan.
Frank on sitäpaitsi keskustellut äärimmäisen ystävälliseen tyyliin täällä.

Tätä loukatuksi kokemista olen käsitellyt täällä
http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1092.0

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #20 : 25.08.10 - klo:20:31 »
Tuota...Frank on aika uusi täällä. Vie vähän aikaa ennen kuin tutustuu  foorumin tyyliin ja keskustelijoista muotoutuu mielikuva kyllä. Mutta vähin erin. Toivottavasti ei koe että saa kylmää kyytiä. Ei se kysyminen aina ole kyseenalaistamista.  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #21 : 25.08.10 - klo:20:39 »
SV 183

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #22 : 25.08.10 - klo:20:42 »
SV 183

Kiitos, liian harvoin tämä on ajatuksissakaan.  :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #23 : 26.08.10 - klo:08:06 »
Frank ei ole tuota tehnyt, eikä kukaan muukaan.
Frank on sitäpaitsi keskustellut äärimmäisen ystävälliseen tyyliin täällä.

Tätä loukatuksi kokemista olen käsitellyt täällä
http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1092.0

Viittaan Frankin lainaamiin Raamatun kohtiin. Voisin tietysti alkaa lainaamaan vaikka filosofian tai logiikan perusteista kappaleita ja lauseita, mutta ketä se hyödyttäisi, jos henki puuttuu. " Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan." (Kor.12:8-9)
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #24 : 26.08.10 - klo:08:50 »
Lainaus käyttäjältä: Salis
mutta ketä se hyödyttäisi, jos henki puuttuu.

Mistä sen tietää, että henki niistä puuttuu?
Kun yksi lukee Raamattua, jokin teksti saattaa tuntua todella kuivalta.
Jollekule toiselle se saattaa jopa pelastaa elämän.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #25 : 26.08.10 - klo:09:58 »
Mistä sen tietää, että henki niistä puuttuu?
Kun yksi lukee Raamattua, jokin teksti saattaa tuntua todella kuivalta.
Jollekule toiselle se saattaa jopa pelastaa elämän.

Tarkoitin hengellä Raamatun lauseen ymmärtämistä Raamatun kokonaisuuden sanomaa vasten. Jos ei ymmärrä sanomaa eikä sitä, että Raamattu on historiallinen teos ja siinä heijastetaan 2000 vuoden takaista yhteiskuntaa, ei ymmärrä myöskään yksittäistä lausetta.   
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #26 : 26.08.10 - klo:10:53 »
Taivasmatkallamme meillä on opastajia - ja täytyy kirjoittaa huolimatta, että vaikuttaa henkilökohtaiselta - Salis on yksi heistä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #27 : 26.08.10 - klo:15:05 »
Pelastusta ei voi ansaita. Minun osuuteni pelastumisessani on tasan nolla ja en ole voinut syntisenä valita Jeesusta, mutta Pyhässä kasteessa Jeesus itse on valinnut minut omakseen.

”Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.”
(Joh.15:16)

”Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina. Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.”
(Ef.1:4-5)

Joka kerta ehtoolliselle polvistuessani Jeesus vakuuttaa sydämestään valinneensa juuri minut omakseen. Pyhässä ehtoollisen sakramentissa kohtaan Jeesuksen hyvin konkreettisesti, kun olen Pyhässä alttarin sakramentissa saanut syödä ja juoda Hänet.

Minä olen siis satavarmasti pelastunut, koska Jeesus on kuollut minun puolestani Golgatan keskimmäisellä ristillä, ja on nyt minun henkilökohtainen ylösnoussut Pelastajani, Vapahtajani ja Ystäväni.

Kiitos Jeesukselle, minulle on paikka varattuna Karitsan hääaterialle, eikä se ole mikään peruutuspaikka. Koska Jeesus on itse valinnut minut, olen Kuninkaan perillinen, enkä joku alatietä kulkeva kerjäläinen, joka pummaa armoa.

Kiitos Jeesus. :) Aplodit Jeesukselle  :109:.

« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo:15:09 kirjoittanut Frank »

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #28 : 26.08.10 - klo:15:17 »
olen Kuninkaan perillinen, enkä joku alatietä kulkeva kerjäläinen, joka pummaa armoa.

Kiitos Jeesus. :) Aplodit Jeesukselle  :109:.



Vaikka en voikaan sietää mitään "armojärjestyksiä", -eikä niitä nykykörttiläisyydessä enää olekaan, niin minusta ei ole mitään syytä ylenkatsoa alatiestä puhumista. Kyllä ihmisen on parempi olla nöyrä kuin paukutella henkseleitä kovin äänekkäästi. Joka seisoo, katsokoon ettei lankea!

-ja jätetään ne "aplodit" pois. Sellaiset kuuluvat sirkukseen, ei uskontoon.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #29 : 26.08.10 - klo:15:25 »
-ja jätetään ne "aplodit" pois. Sellaiset kuuluvat sirkukseen, ei uskontoon.
Jeesus on elävä Persoona, eikä kuollutta uskontoa.

Joten aplodit Jeesukselle :eusa_clap:.