Kirjoittaja Aihe: Kirjeenvaihtopalsta.  (Luettu 10823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokeri55

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Kirjeenvaihtopalsta.
« : 04.11.19 - klo:11:08 »
Täällä körttisyydestä kuivalla alueella asuvana, jossa yksin elävän miehen on vaikea löytää "körttihenkistä" kumppania, olen pitkään miettinyt, voisiko körttifoorumilla toimia kirjeenvaihtopalsta. Ei mitään flirttailualustaa, vaan vanhanaikainen systeemi, jossa voisi kertoa toiveensa ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Olen katsellut seuranhakusivustoja, mutta niillä haetaan pääasiassa muuta kuin vakituista kumppania. Lisäksi ne ovat törkeää rahastusta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #1 : 04.11.19 - klo:12:59 »
Veli hyvä, olet oikealla asialla. Toivotaan, että lukijat, joita on paljon enemmän kuin meitä kirjoittajia, näkisivät toiveesi ja uukuttaisivat. :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #2 : 05.11.19 - klo:09:13 »
Tähän on mitä parast. Ei jukranpujut, jäi toi murre päälle ja pahast. Oiskii nuarempi täs,  nii vastais et viskaa yyveellä. Ei tänikäst ämmää kukaa enää huali, vaikka kimppakämppäläist ettis. Seurakaverii.  :039:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #3 : 12.01.20 - klo:20:00 »
Täällä körttisyydestä kuivalla alueella asuvana, jossa yksin elävän miehen on vaikea löytää "körttihenkistä" kumppania, olen pitkään miettinyt, voisiko körttifoorumilla toimia kirjeenvaihtopalsta. Ei mitään flirttailualustaa, vaan vanhanaikainen systeemi, jossa voisi kertoa toiveensa ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Olen katsellut seuranhakusivustoja, mutta niillä haetaan pääasiassa muuta kuin vakituista kumppania. Lisäksi ne ovat törkeää rahastusta.
Ota jokeri55 huomioon, ettei väite "sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja" pidä paikkaansa, koska sotaa rajoittaa Geneven sopimukset. Alatiellä olevan onkin parasta anoa rukouksessa kyselevällä mielellä Jumalan johdatusta ja armonvilahdusta luottaen siihen, miten Jumala kuulee rukoukset ja vastaa aina ajallaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #4 : 23.04.20 - klo:13:35 »
Täällä körttisyydestä kuivalla alueella asuvana, jossa yksin elävän miehen on vaikea löytää "körttihenkistä" kumppania, olen pitkään miettinyt, voisiko körttifoorumilla toimia kirjeenvaihtopalsta. Ei mitään flirttailualustaa, vaan vanhanaikainen systeemi, jossa voisi kertoa toiveensa ja puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen. Olen katsellut seuranhakusivustoja, mutta niillä haetaan pääasiassa muuta kuin vakituista kumppania. Lisäksi ne ovat törkeää rahastusta.
Nyt olisi körttifoorumin vanhoille pojille elämänsä tilaisuus, jos kenelle eronnut kristitty nainen kelpaa, nimittäin kaunis blondi  Virpi Kätkä  (50) kaipaa elämäänsä uskovaista miestä. Se olisi Virpin unelmakumppani.

– Tiedän sen, että vielä joku päivä tähän eteeni tulee uskovainen mies. Minulle kristinuskon asiat ovat tärkeitä ja mitä vaikeampi vaihe elämässä on, sitä syvemmin haen voimaa henkisyydestä. On se ihan luonnollinen osa aivan perusarkeanikin, ja olisi hienoa jakaa näistä asioista keskustelu toisen ihmisen kanssa, hän toivoo.

Lähde

Virpi Kätkä kaipaa elämäänsä miestä: ”En haluaisi olla loppuelämää yksin” - unelmakumppanille vain yksi kriteeri
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/bef098a4-af59-4e2e-882c-c041b353804c

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #5 : 23.04.20 - klo:19:56 »
Nyt olisi körttifoorumin vanhoille pojille elämänsä tilaisuus, jos kenelle eronnut kristitty nainen kelpaa, nimittäin kaunis blondi  Virpi Kätkä  (50) kaipaa elämäänsä uskovaista miestä.

No mutta, körttiläinenhän mieluummin istuu muurahaispesässä ilman housuja kuin kutsuu itseään uskovaiseksi.  :018:  Muualta joutuu Virpi siis siippaa hakemaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8335
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #6 : 23.04.20 - klo:20:12 »
No mutta, körttiläinenhän mieluummin istuu muurahaispesässä ilman housuja kuin kutsuu itseään uskovaiseksi.  :018:  Muualta joutuu Virpi siis siippaa hakemaan.

JJuurikin noin.

No tietty, jos pakko ois, ni voisin Virpen kanssa treffeille mennä.

Oikeesti Sara Sieppi on mun, niinku ihqu.
Ihastus siis.

Öppis kyllähän sitä voinee ainakin moikata, vaikka ei seukata, niin ei körtin kanssa.
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #7 : 24.04.20 - klo:16:19 »
No mutta, körttiläinenhän mieluummin istuu muurahaispesässä ilman housuja kuin kutsuu itseään uskovaiseksi.  :018:  Muualta joutuu Virpi siis siippaa hakemaan.
Eivätkö suruttomatkin ajattele hyvin pitkälle juuri noin? :017:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #8 : 24.04.20 - klo:17:05 »
Eivätkö suruttomatkin ajattele hyvin pitkälle juuri noin? :017:

Minä en tiedä mitä ne suruttomat ovat, sanoakseni miten ajattelevat. Ainakaan en tunnista surutonta jos sellaisen näen. Ehkä sekin jonka äsken näin peilissä on niitä?

Sun pitää harjoitella fraseologiaa, se ei vielä kuulosta ihan uskottavalta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #9 : 24.04.20 - klo:22:19 »
Minä en tiedä mitä ne suruttomat ovat, sanoakseni miten ajattelevat. Ainakaan en tunnista surutonta jos sellaisen näen. Ehkä sekin jonka äsken näin peilissä on niitä?
Syntinen, joka ei ole herännyt, on suruton eikä hän ole herännyt edes parannuksenteon huonouteen. Herännyt kyllä tietää oman suruttomuutensa ja oman parantumattomuutensa ikävöivänä uskona ristin koulussa armon vilahduksessa Kristuksessa kasteen liitossa. Kun turvaamme kasteen armoliittoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #10 : 25.04.20 - klo:06:50 »
Herännyt kyllä tietää oman suruttomuutensa ja oman parantumattomuutensa ikävöivänä uskona ristin koulussa armon vilahduksessa Kristuksessa kasteen liitossa.

Pätki, hyvä ihminen vähän näitä vuodatuksiasi. Sillä tavalla saisit mahdollisen ajatuksesikin paremmin esille. Näytän, mitä tarkoitan:

Herännyt kyllä tietää oman suruttomuutensa. Sitä hän suree.
Hän tuntee myös oman parantumattomuutensa.
Niinpä hänen uskonsa ikävöi edes vilausta Jumalan armosta.
Tässä ristin koulussa hän panee toivonsa liittoon,
jonka Kristus on kasteessa myös hänen kanssaan tehnyt.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #11 : 25.04.20 - klo:07:18 »
Jokaisella meillä on oma tavaramerkkimme. Jospa muutkin tottuvat Luterilaisen tekstiin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #12 : 25.04.20 - klo:09:46 »
Kai tuohon tottuiskin, mutta kun minä yritän myös jotain ymmärtää.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #13 : 25.04.20 - klo:10:38 »
Luterilainen on rohkea, aktiivinen ja omaperäinen kaveri.  Ja kyllä hänen tekstiä normijärjellä ja tasapuolisella asenteella varustettu ihminen vaivatta ymmärtää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirjeenvaihtopalsta.
« Vastaus #14 : 25.04.20 - klo:11:15 »
Täytyy kirjoittaa, että olen monesti hänen fraseologiaansa moittinut, mutta eihän me kovalle päällemme mitään voi. :003: