Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 10  (Luettu 31690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #135 : 25.01.12 - klo:14:45 »
Gal.5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #136 : 26.01.12 - klo:09:13 »
Torstai

PÄIVÄN SANA                                                DAGENS ORD

Herra, sinä olet Korkein,                                  Ty du, Herre, är den Högste,
maailman valtias,                                           upphöjd över jorden,
kaikkia jumalia korkeampi.                                högt över alla gudar.

Ps. 97:9                                 Ps 97:9
             
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #137 : 26.01.12 - klo:16:29 »
Psalmi 23
1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. :eusa_angel: :eusa_pray:


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #138 : 26.01.12 - klo:18:06 »
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

http://nl.dreamstime.com/royalty-vrije-stock-afbeelding-face-of-the-pharaoh-image1211316

Vitsa ja sauva olivat Egyptin faraoiden vallan merkit.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #139 : 27.01.12 - klo:09:30 »
Perjantai 27.1.2012

PÄIVÄN SANA                                                      DAGENS ORD

Herra katsoo pyhästä korkeudestaan,                      Nya släkten skall prisa Herren, 
tähyää taivaasta maan päälle.                                när han ser ner från sin heliga höjd,
Hän kuulee vankien vaikerruksen,                            när Herren från himlen blickar mot jorden,
hän vapauttaa kuoleman omat.                               lyssnar till fångarnas jämmer
                                                                        och friger dem som är dömda att dö.
Ps. 102:20-21
                                                                         Ps 102:19-21

                                                                                     

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #140 : 27.01.12 - klo:13:10 »
Päivän sana

Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla, mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat.
Hepr. 1:1–2

lupaus-kantaaJumala on monet kerrat ja monin tavoin puhunut kansalleen. Tätä todellisuutta Raamattu kuvaa. Jumala on ilmoittanut itsensä jo luonnossa ja sen ihmeellisyydessä ja omassatunnossa antaen ymmärryksen oikeasta ja väärästä. Jumala on myös puuttunut suoraan maailmanhistoriaan ja sen kulkuun toistuvien ja toistensa kanssa yhteydessä olevien tapahtumien kautta. Tähän Jumalan pelastushistoriaan kuuluu se, että hän valitsi Israelin, kasvatti sitä profeettojensa kautta ja antoi sille lakinsa ja lupauksensa. Kun maaperä oli valmistettu, Jumala lähetti Poikansa, joka kuoli ja nousi kuolleista sovittaen syntimme ja perustaeseurakunnan lähettämällä Pyhän Hengen. Me kristityt olemme pelastushistorian perillisiä, Jumalan lapsia. Sinullekin siis kuuluu Jumalan lupausten ihana lohdutus. Ota ne omaksesi rohkeasti ja epäilemättä – siten kunnioitat Jumalaasi niin kuin hän tahtoo.
Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #141 : 28.01.12 - klo:07:45 »
Lauantai 28.1.2012

PÄIVÄN SANA

Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme,
samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta.

2 Kor. 1:5                                           
                                                               DAGENS ORD

                                                               Ty liksom vi har fått en riklig del av Kristi lidanden
                                                               får vi också riklig tröst genom Kristus.

                                                               2 Kor 1:5
                                                                                                                                         


Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #142 : 28.01.12 - klo:12:19 »
Psalmi 91: 5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #143 : 28.01.12 - klo:16:31 »
                  4. sunnuntai loppiaisesta

Jeesus auttaa hädässä

Tämän sunnuntain sanoma kehottaa meitä jättäytymään kaikessa Jeesuksen varaan. Hän auttaa meitä sisäisessä ja ulkonaisessa hädässä. Luonnonvoimatkin ovat Jeesukselle alamaisia. Ihminen on kaikessa riippuvainen hänestä. Usko häneen, joka tyynnytti myrskyn ja pelasti Pietarin hukkumasta, voittaa toivottomuuden ja antaa uutta luottamusta.

1. lukukappale

1. Kun. 17: 1–6

Elia, joka oli kotoisin Gileadin Tisbestä, ennusti Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, hän, jota minä palvelen: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani voimasta."
    Elialle tuli sitten tämä Herran sana: "Lähde täältä, kulje itään päin ja piiloudu Keritinpuron uomaan, joka on Jordanin tuolla puolen. Siellä voit juoda purosta, ja minä olen käskenyt korppien tuoda sinulle ruokaa." Hän lähti matkaan ja teki niin kuin Herra oli käskenyt. Hän meni Keritinpurolle, joka on Jordanista itään, ja jäi sinne. Korpit toivat hänelle aamuin illoin leipää ja lihaa, ja purosta hän sai juodakseen.

2. lukukappale

Hepr. 11: 23–27

Usko sai Mooseksen vanhemmat pitämään poikaansa piilossa kolme kuukautta. Lapsi oli heidän silmissään ihmeen kaunis, eivätkä he pelänneet kuninkaan määräystä. Koska Mooses uskoi, hän aikuiseksi vartuttuaan kieltäytyi esiintymästä faraon tyttären poikana. Hän mieluummin jakoi Jumalan kansan kärsimykset kuin hankki synnistä ohimenevää nautintoa. Hän näet piti Kristuksen osaksi tulevaa häväistystä suurempana rikkautena kuin koko Egyptin aarteita, sillä hän kiinnitti katseensa tulevaan palkintoon. Uskonsa tähden Mooses lähti Egyptistä kuninkaan vihaa pelkäämättä ja pysyi lujana, kuten pysyy se joka ikään kuin näkee Näkymättömän.

Evankeliumi

Joh. 6: 16–21

Kun tuli ilta, opetuslapset menivät alas rantaan, nousivat veneeseen ja lähtivät kohti Kapernaumia, toiselle puolen järveä. Oli jo pimeä, eikä Jeesus vielä ollut palannut heidän luokseen. Tuuli puhalsi ankarasti, ja järvellä kävivät vaahtopäiset aallot. Kun he olivat soutaneet kahdenkymmenenviiden tai kolmenkymmenen stadionmitan verran, he näkivät Jeesuksen kävelevän järven aalloilla ja lähestyvän venettä. He pelästyivät. Mutta Jeesus sanoi: »Minä tässä olen, älkää pelätkö.» He aikoivat ottaa hänet veneeseen, mutta samassa vene jo tuli siihen rantaan, jonne he olivat menossa.
                 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #144 : 29.01.12 - klo:15:04 »
Ps. 106:45
   
Ja hän muisti heidän hyväkseen liittonsa ja armahti heitä suuressa laupeudessansa.  :eusa_pray:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 10
« Vastaus #145 : 29.01.12 - klo:17:30 »
Jatkuu osassa vol 11
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi