Kirjoittaja Aihe: Tänään...  (Luettu 46910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään...
« Vastaus #105 : 06.06.09 - klo:18:04 »
Tähän mennessä oon kuullu vain parin muun kuin helluntailaisen käyttävän nimitystä hellari, heidän itsensä taas jatkuvasti. Samaten vapislaista olen kuullut tähän mennessä suurimmaksi osaksi vain vapaakirkkolaisten suusta. Mikä niiden nimien käyttämisessä siis on haukkumista tms.?  :017:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään...
« Vastaus #106 : 06.06.09 - klo:19:03 »
Tuollaisia nimityksiä käyttävältä edellyttäisin ainakin sitä, että puhuu omasta porukastaan samantasoisella nimellä. Viki Klimenkon olen kuullut näin tekevän ja se oli lähinnä lämmintä tuttavallisuutta.

Olet kohdannut fiksuja ihmisiä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Tänään...
« Vastaus #107 : 06.06.09 - klo:19:19 »
Minä myös teen parannusta näistä käyttämistäni lyhenteistä, jotka olen pitänyt lempi-niminä. Mutta näin hyvällä ja asiallisella foorumilla vähempikin leikillisyys riittänee.

ei pahaa tarkoittanut luterilainen mummi.

                                                     :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Tänään ja myös...
« Vastaus #108 : 06.06.09 - klo:23:43 »
Olin ulkona, kohotin katseeni ja näin linnun nousevan taivaalle. Katselin miten se äkkiä jättäytyi voimakkaiden ilmavirtausten vietäväksi. Liukuen eteenpäin kaarrellen ja nousten ylöspäin lintu teki sellaista, mikä näennäisesti oli kuolevaiselle linnulle mahdotonta. Se oli innoittava esimerkki toisesta elävästä olennosta, joka ”antautuu” itsensä Hänen vietäväksi.
Tajusin, että jos lintu ”ryhtyisi omavoimaiseksi” ja yrittäisi lentää vähemmän luottavaisena, vain oman voimansa varassa, se pilaisi vapaan lentonsa.
Ei ole helppoa tietää Jumalan tahtoa kaikissa olosuhteissa. Minun on etsittävä ja oltava valmis ilmavirtausten vietäväksi ja muistettava, että rukous ja mietiskely auttaa.
Koska yksinäni en ole mitään, pyydän Jumalaa antamaan minulle tiedon Hänen tahdostaan sekä voimaa ja rohkeutta sen toteuttamiseen – tänäänkin.


santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #109 : 08.06.09 - klo:11:05 »
Vai  pistivät valvojat minut  penkin päähän veisaamaan ... ehkä se on hyvinkin tarpeellista.
SV. 275.
ps.sanat koskettaa minua aina tässä sv. erityisesti, mutta on niitä paljon muitakin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Tänään...
« Vastaus #110 : 08.06.09 - klo:13:25 »
Ja itse olet laittanut itselles nenän päähän. Hyvinkö haistelet tuulia?

 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #111 : 08.06.09 - klo:15:54 »
Ja itse olet laittanut itselles nenän päähän. Hyvinkö haistelet tuulia?

Väärin, hyvä rouva.  
Jos olisin, itse itselleni nenän laittanut se olisi vielä isompi kuin mitä se nyt on kuvassa. Sillä hajuaistin häiriöiden yleisimmät syyt ovat erilaiset flunssat ja virusinfektiot, allergiat  ja tupakointi. Mutta myös eräisiin neurologisiin sairauksiin ja aivovammoihin voi liittyä hajuaistin häviäminen.  Merkittävin yhteys sillä on muistihäiriö sairauksiin.
Siksi on hieno kerätä mitä ihmeellisempiä  hajuja ja tuoksuja nenäänsä ja tietää että vielä on jotain jäljellä omasta muisti kapasiteetista.
Että sellaista tänään, tuoksujen maailmassa.                              
  
« Viimeksi muokattu: 08.06.09 - klo:16:01 kirjoittanut santtu-62 »

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #112 : 10.06.09 - klo:08:02 »
"Jumala, särje sydämeni niillä asioilla, jotka särkevät sinun sydämeesi".
Tapahtukoon sinun tahtosi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Tänään...
« Vastaus #113 : 10.06.09 - klo:12:40 »
Kun korjasin virhettäni, fuskasin.
Kerroin, että niin ei saa enää tehdä.
Se oli äärimmäinen poikkeus, alku ja loppu.

Peruin fuskuni.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #114 : 11.06.09 - klo:11:04 »
Monta aamua ja iltaa on mennyt pohtiessa, väännellessäni, käännellessäni, viisastellessani, …
Mikä on minun hengellinen elämä. Onko se …

Tänään vastaukseni on kaiken itselleni aiheuttamien mahdottomien ajatusten,vääntelyjen, kääntelyjen, viisastelujen, … jälkeen selkeä.

Hengellinen elämäni ei ole teoriaa, vaan Sitä minun pitää elää.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään...
« Vastaus #115 : 11.06.09 - klo:16:56 »
meillä on yksi elämä... toivotaan että jatkuisi toisessa todellisuudessa... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #116 : 12.06.09 - klo:10:10 »
Puhaltakaamme yhteen hiileen.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tänään...
« Vastaus #117 : 12.06.09 - klo:14:58 »


 Heitit, Benkku, kekäleen! Tai lehden! Menin kumminkin hiljaiseksi. :kahvi:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #118 : 12.06.09 - klo:15:07 »
Eikö ole elämä hienoa, kun niitä leivän muruja tulee jopa postin mukana, nykyisestä maailman menosta huolimatta. :109: ystävä, meille kaikille.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään...
« Vastaus #119 : 13.06.09 - klo:09:05 »
Jos palaisin takaisin Ristin koulun penkille…