Kirjoittaja Aihe: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII  (Luettu 47400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #45 : 18.03.16 - klo:07:00 »
Erityisen hyvin Aho oli kuvannut Selman, sisaren entisen asuinkumppanin ja ystävän, loppuun asti. Selma on työväenyhdistyksen naisosaston aktiivi-aktiivi. Miksi hän on niin ehdoton ja raju, siinä sinä olet oikea ihminen pohtimaan.

Minulle niiden Diakonialaitoksen miljöön kuvaukset, sen aikainen Helsinki osoitteineen
oli herkkua. Siksi kartta oli vieressä koko ajan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #46 : 18.03.16 - klo:10:54 »
Kiitos Riitta-mummi!
Kyllä sen luen.
Nyt on meneillään muutama sairastellessani vuoteen ja seinän väliin pudonnut, uhhuh, taidan kääntää koko sängyn toisin päin. Kaipailen tässä Raamattuani koska se lohdutti.

Pekkasen kirjakin jäi kesken, voi mokomaa. Ongin sen sieltä ja viihdyn tutuissa maisemissa, totta, Kotkansaaren on joskus halkaissut kanava. Pitkään arvottiin nuorina onko se totta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #47 : 19.03.16 - klo:17:56 »
Nyt olen lukenut tuosta Töölön kirkon nuorisojoukosta johon kuuluivat Sinikka Sokka, Pekka Aarnio ja Martti Launis. Viimemainittu Ilmo Launiksen poika.

Samat henkilöt pyörivät monissa kulttuuririennoissa mukana aikana jota minäkin elin muutaman vuoden vanhempana.

Nämä mainitut, lisättynä Hannu, Tuomari, Nurmiolla ovat 1940-luvun lopulla syntyneitä ja tulivat tutuiksi 1970-luvulla tv;n ja konserttien kautta.

Tässä Hande Nurmion uudesta onnesta: 

http://www.apu.fi/artikkeli/rakkauden-loytaneet-tuomari-nurmio-ja-liisa-eskola


https://youtu.be/3pCy7US1M2c
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #48 : 20.03.16 - klo:00:17 »
Ilmon pojista on Antero Launis minun ystäväni.

https://www.youtube.com/watch?v=OuFt8qS-1zs

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #49 : 20.03.16 - klo:07:16 »
Saman jengin paras hootenanny.

https://youtu.be/7el04njk0CY

Töölön kirkolla oli oma saari, Mustasaari jossa poruka hengaili ja musisoi



Hootenanny singer on eri porukka:

https://youtu.be/OKskFdD-0Fk

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #51 : 21.03.16 - klo:08:40 »
Laitoin tämän varaukseen. Kaiho Niemisen ' historiat' Lappeenrannan ja Mikkelin seuduilta ovat tyyliä jota luen mielelläni.

http://www.hs.fi/arviot/kirja/a1458357899289
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #52 : 21.03.16 - klo:14:34 »
Laitoin toisenkin kirjan varaukseen.  Lukupiiriystävä suositteli Jukka Viikilän kirjaa
Akvarelleja Engelin kaupungista.
Sitten riittää lukemista siksi aikaa kun koko kirjastotoimi Lahdessa on suljettu 4.4. - 11.4 välisen ajan. Tietokantojen yhdistämisestä on kysymys.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #53 : 31.03.16 - klo:08:10 »
Tämän hain eilen kirjastosta.
http://www.hs.fi/arviot/kirja/a1458357899289


 Matti luki sen muutamassa tunnissa. Minua se saa odottaa ehkä huomiseen. Eppu Nuotion kirja on pariakymmentä sivua vaille valmis.
Lukunopeuteni on hidastunut kovasti. Kevättyöt pihassa kiinnostavat nyt enemmän.

Viikilän kirjassa olen edelleen jonossa 8.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #54 : 31.03.16 - klo:08:50 »
Nyt luvun alla Salman Rushdien Saatanalliset säkeet. Siinä Rushdien tapa kertoa tarinaa on hieman erilainen kuin mihin olen tottunut, joten en tahdo saada oikein otetta kirjasta. En ymmärrä ainakaan tässävaiheessa miksi siitä fatwa julistettiin.
Myös sen olen huomannut että jos kirjassa vilisee nimiä paljon niin sekoitan heitä keskenään. Muistan havainneeni ko. asian jo nuorena lukiessani Vankileirien saaristoa, että Venäjällä ihmistä kutsutaan useammalla nimellä, eism Ivan on Vanja ja häntä kutsutaan vielä esim. Ivan Ivanovits. Kyllä siinä lukihäiriöinen on ihmeissään. Mutta näillä eväillä eteenpäi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #55 : 31.03.16 - klo:09:30 »
Dostojevskia lukiessa opettelin tulkitsemaan kertojan ja eri puhujien suhtautumista henkilöön nimien kautta. Olisikohan asteikko jotain tällaista: Pelkkä titteli - titteli ja sukunimi - titteli, etunimi ja sukunimi - etunimi ja sukunimi ilman titteliä - etunimi, isännimi ja sukunimi - etunimi ja isännimi ilman sukunimeä - pelkkä etunimi - kutsumanimi - kutsumanimen hellyttelymuoto.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #56 : 04.04.16 - klo:05:45 »
 
   Se mikä ei tapa / David Lagercrantz ; suomentanut Outi Menna, 2015

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Helmet-tietokannassa niteitä on 415 kpl, varauksia 185.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2205864__Sse%20mik%C3%A4%20ei%20tapa__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

Päähenkilö on sankari: huipputason nyrkkeilijä, shakinpelaaja, tähtihakkeri

Helmetissä ovat asiasanat:
     
Blomkvist, Mikael, fikt.
Salander, Lisbeth, fikt.
Balder, Frans, fikt.
jännityskirjallisuus
rikoskirjallisuus
yhteiskuntakritiikki
tiedemiehet
paluu
kotimaa
takaa-ajo
hakkerointi
motiivit
aikakauslehdet
hakkerit
naiset
toimittajat
palkkamurhaajat
kaupungit
2010-luku
romaanit
kaunokirjallisuus
Ruotsi
Tukholma
ruotsinkielinen kirjallisuus
käännökset


Teos on "jatkoa" Stieg Larssonin Millenium-sarjalle. "Jatkoa" sitaateissa, koska tekijä on toinen.

 Larsson kuoli äkillisesti sydänkohtaukseen vuonna 2004. Juuri ennen kuolemaansa hän oli saanut valmiiksi kirjasarjan, joka tunnetaan Millennium-trilogiana. Romaanit julkaistiin postuumisti. Neljättäkin hän ehti kirjoittaa parisataa liuskaa. Sarjasta oli alun perin tarkoitus tulla kymmenosainen. Tieto neljännen teoksen julkaisemisesta julkistettiin joulun alla 2013. Kirjan kirjoitti David Lagercrantz, ja se ilmestyi elokuussa 2015, samaan aikaan myös suomennettuna nimellä Se mikä ei tapa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Stieg_Larsson

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #57 : 12.04.16 - klo:14:00 »
Nyt on käsissäni Martti Lutherin kirja Puhe hyvistä teoista. Olen vasta sisäänhengittäen tätä silmäillyt ja huomannut että pienestä kirjasta tulee olemaan minulle valtava lukukokemus. Toivon omistavani myös jotakin. Rukouksesta on paljon ajatuksia oppi-isältämme. Ne ovat varmaan muutkin yhtä käytännönläheisiä kuin tämä:  Rukoilija ei saa yrittää poistaa puutteitaan ennen rukoukseen käymistä.

Puhdistautumiseen ovat syynä harhautuneet julistajat jotka eivät opeta aloittamaan uskosta ja luottamuksesta Jumalan armoon, vaan omista teoista.
Jos sinulta katkeaa jalka, ethän odota että se paranee  ja sitten vasta pyydät apua.

Luther on jo nuorena ollut rohkea sanomisissaan.

Kirja on HerättäjäYhdistyksen kustanne vuodelta 1984
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #58 : 13.04.16 - klo:08:49 »
Nyt olen sitä mieltä että jokaisen joka kyselee mitä usko, teot, rakkaus tai rukous ovat, olisi hyvä lukea tämä nuoren Martti Lutherin kirja Puhe hyvistä teoista.

Silloin ei raskauta itseään painavaal opuksella, vaan saa käytännön opetus uskon arjesta.
Minulle oli uutta se että uskokin on teko. Se tärkein teko jonka itse Jumala on tehnyt meille.

Tilasin kirjan, onneksi sitä vielä löytyi divarista, hintaan 4 euroa. Olkoon käsikirjani jokapäiväiseen käyttöön.  Kiitos juhanin, sain tämän hyppysiini.   :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin/ tätä luen/ harkitsen ainakin XII
« Vastaus #59 : 13.04.16 - klo:11:05 »
Luen, taas kerran, Mobergin Ratsasta tänä yönä kirjaa. Lukiossa pidin kirjaesitelmäni tästä teoksesta. Silloin tiesin, että mihin ammattiin pyrkisin. Kyllähän siihen selvisinkin. Kirjassani olevalla aatelisella, vapaaherralla ja säteritilan kelvottomalla isännällä on sotilasarvoni, se eilen illalla elämääni häiritsi.