Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 5  (Luettu 38989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #121 : 20.01.15 - klo:14:26 »
Ihmettelen, miksi rauhanmiehenä katson hyvin mielelläni Talvisota-sarjaa? Nyt siitä on tullut kaksi osaa. Taisin joskus katsoa elokuvankin? Kiinnostus voi kuulua samaan osastoon kuin hinkuni lukea Suomen sodista kertovia kirjoja. Nykyisin lukisin mieluimmin rivimiehen näkökulmasta kirjoitettuja ja tosipohjaisia tietenkin, mutta niitä ei taida kovin paljon olla kirjoitettu? Aina jostain herrasta  >:( Tosin kyllä niistäkin lukee.

Paras lukemani sotakirja on ollut Pekka Turusen toimittama Olavi Paukkunen - päämajan tiedustelija. Paukkunen oli kotoisin Raudusta ja oli talvisodassa sissijoukkueessa, joka oli eräänlainen jatkosodan kaukopartioden edelläkävijä. Jatkosodassa hän sitten olikin Päämajan kaukopartiopataljoonassa ja teki 14 partiomatkaa. Vihollinen vaihtui saksalaisiin ja Paukkunen jatkoi retkiään.

Kaukopartiomiehillä ei sellaista kuria ollut kuin muualla - eikä he luultavasti siihen olisi sopeutuneetkaan. Turhaa ja joutavaa jossain tiettömässä korvessa kurinpito olisikin ollut ja vielä sellaisessa miesjoukossa, joka ei hirveästi komentelua muutenkaan sietänyt.

Nyt meni pois otsikon aiheesta...   

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #122 : 21.01.15 - klo:09:35 »
Historia kiinnostaa. " Hullut tanskalaiset"-tv:ssä ovat usein katsottuja ohjelmia meillä.
Matti katsoo niitä kahta miestä jotka samoavat milloin missäkin ja laittavat ruokaa. Kerran minäkin katsoin kun he söivät lähes raakaa vesilinnun lihaa, rose´ta . Haahka tai alli taisi olla heillä grillissä.
Minä katson kaikki Tanskalainen maajussi-jaksot. Elämäntapa ja asenne on viehättänyt alusta asti.

Eilen alkoi uusi suur-sarja; 1864. Ensin eletään vuotta 1851 jolloin Tanska sai voiton Preussista ja piti Schleswig-Holsteinin.
Tiedossa on vielä 7 osaa joita odotan mielenkiinnolla. Tanskassa käydään polemiikkia historian esittämisen tavasta. Minulle sopii mainiosti.
Kiintoisan hahmon luo Nicolas Bro piispa Monrad´sta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/12/1864-tanskan-kohtalonvuosi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #123 : 21.01.15 - klo:19:21 »
Päivän TV-tärppi olisi kai Teemalla kello 21.45 alkava ranskalainen elokuva Jumalista ja ihmisistä. Kertoo tositapahtumiin pohjautuen algerialaisesta trappistiluostarista 1990-luvun sisällissodan aikoihin.

Näkyy näköjään Areenassakin vain suorana; pitääkö tässä käyttää niin vanhanaikaista menetelmää kuin digiboksin tallennusta, jos ei ehdi heti katsoa. Tai voisinhan tallentaa DVD:lle, tai jopa videokasetille, jos vielä muistan miten se tapahtuu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #124 : 21.01.15 - klo:20:25 »
Entisvanhaset videot ne olivat helppoja, kasetti koneeseen ja painettiin rec-nappia. Nyt pitää jos jonkinlaista valikkoa kaukosäätimellä valita ja nuolilla liikkua ja tietynväristä nappia painaa... Oli ne käyttöliittymät pikkuisen yksinkertaisempia joskus vuonna kivi ja kirves.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #125 : 21.01.15 - klo:23:45 »
Katselin Öppiäisen mainostaman filmin, uusinta, mutta nyt olin paremmin hereillä ja pysyin kärryillä. Huonompaan suuntaan lienee maailma mennyt.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #126 : 05.02.15 - klo:22:23 »
Katsoin äsken yllättäen vaimon kanssa adoptoidut ohjelman neloselta. Ohjelma yllätti korkealla laadullaan. Suosittelemme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #127 : 06.02.15 - klo:11:35 »
Ihmettelen, miksi rauhanmiehenä katson hyvin mielelläni Talvisota-sarjaa?

Elokuvan katseleminen on rauhantekijöiden asiaa. Olen nähnyt sen seitsemän kertaa ja Linnan Tuntemattoman monia kymmeniä kertoja.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #128 : 06.02.15 - klo:14:16 »
Minä elän sodassa mukana siksi, kun puhuvat tuttua murretta. Veri on ilkeätä kaikille, ei vain Doc Martinille. Sinisilmäisen saitoja olivat nuoren tasavallan päättäjät, koska vähäisillä resursseilla piti soturien tapella. Ei mitään ole siitä ajasta opittu, rynnäkkökiväärien kuulista on huutava puute. Nyt syödään sa-varantoa varusmiesammunnoissa. Ähtärin varikolla jytisi yhden kesän kulosta johtuen it-kranaatit, eikä niitäkään ole korvattu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #129 : 09.02.15 - klo:13:03 »
Sattumalta ( ? ) näin syömisen jälkeen TV 1:ltä uusintana tulleen  Yksin Jumala-dokumentin. Ohjelma on valmistunut 2009 ja näin sen silloin uutena. Ohjaaja on Satu Väätäinen.

Nyt se teki yhä syvemmän vaikutuksen. Kerrottiinhan siinä muutamin sanoin Avilan Teresasta ja Ristin Johanneksesta, joista ensinnämainittu on sääntökunnan äiti.Ekumeeniset karmeliitat ovat hiljaisuuteen ja rukoukseen paneutuva yhteisö.
Jaakko Heinimäki vie matkalle Espanjaan samaan aikaan kun Vantaalla on Talviveisut.

TV-ohjelma näkynee YleAreenassa , niin kuvaruudussa luki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #130 : 10.02.15 - klo:18:45 »
Historia kiinnostaa. " Hullut tanskalaiset"-tv:ssä ovat usein katsottuja ohjelmia meillä.
Matti katsoo niitä kahta miestä jotka samoavat milloin missäkin ja laittavat ruokaa. Kerran minäkin katsoin kun he söivät lähes raakaa vesilinnun lihaa, rose´ta . Haahka tai alli taisi olla heillä grillissä.
Minä katson kaikki Tanskalainen maajussi-jaksot. Elämäntapa ja asenne on viehättänyt alusta asti.

Eilen alkoi uusi suur-sarja; 1864. Ensin eletään vuotta 1851 jolloin Tanska sai voiton Preussista ja piti Schleswig-Holsteinin.
Tiedossa on vielä 7 osaa joita odotan mielenkiinnolla. Tanskassa käydään polemiikkia historian esittämisen tavasta. Minulle sopii mainiosti.
Kiintoisan hahmon luo Nicolas Bro piispa Monrad´sta.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/12/1864-tanskan-kohtalonvuosi

Minä olen kattellu sitä myös. Ei siinä niitä eläin- tai pariutumissotkuja ollut viittä minuuttia enempää. Nyt odottaa kolmas jakso jota säästelin. Menox. Hyviä näyttelijäsuorituksia muutamat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #131 : 10.02.15 - klo:18:47 »
Päivän TV-tärppi olisi kai Teemalla kello 21.45 alkava ranskalainen elokuva Jumalista ja ihmisistä. Kertoo tositapahtumiin pohjautuen algerialaisesta trappistiluostarista 1990-luvun sisällissodan aikoihin.

Näkyy näköjään Areenassakin vain suorana; pitääkö tässä käyttää niin vanhanaikaista menetelmää kuin digiboksin tallennusta, jos ei ehdi heti katsoa. Tai voisinhan tallentaa DVD:lle, tai jopa videokasetille, jos vielä muistan miten se tapahtuu.

Ehdottomasti kannattaa katsoa. Minulla on se kotona ja oon kattellu monesti. Myyvät kaupassa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #132 : 10.02.15 - klo:18:49 »
Sattumalta ( ? ) näin syömisen jälkeen TV 1:ltä uusintana tulleen  Yksin Jumala-dokumentin. Ohjelma on valmistunut 2009 ja näin sen silloin uutena. Ohjaaja on Satu Väätäinen.

Nyt se teki yhä syvemmän vaikutuksen. Kerrottiinhan siinä muutamin sanoin Avilan Teresasta ja Ristin Johanneksesta, joista ensinnämainittu on sääntökunnan äiti.Ekumeeniset karmeliitat ovat hiljaisuuteen ja rukoukseen paneutuva yhteisö.
Jaakko Heinimäki vie matkalle Espanjaan samaan aikaan kun Vantaalla on Talviveisut.

TV-ohjelma näkynee YleAreenassa , niin kuvaruudussa luki.

Kiitos vihjeestä. Minulla on telkkari-iltamat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #133 : 15.02.15 - klo:11:29 »
Norjan televisio tarjosi ilmaisen junamatkan tv:ssä Myrdalista Flåmiin. Reitti on turistien suosima, vain 20 km pitkä rata jossa juna sukeltaa 20 kertaa tunneliin.

Oli nostalgista matkustaa näissä maisemissa. Kun on tottunut junamatkoihin, niitä kaipaa aina.  Rauhallisesti hienoissa maisemissa, soljuvan pianojatsin tahdissa.

Tässä suomentamaton video:

https://www.youtube.com/watch?v=YmRp3HavzKI
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #134 : 15.02.15 - klo:11:57 »
Osan junamatkasta näin, hienoja kuvia.
Taannoin tuli katseltua Hurtigruten risteilyä ja junamatkaa Bergenistä Osloon...
hienoja matkoja.