Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 5  (Luettu 39005 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #105 : 07.01.15 - klo:10:49 »
Olikos teillä järjestetty vai rakkausliitto? Voihan se jälkimmäinenkin joskus onnistua.

Tuossa telkkariohjelmassa sentään koettavat selvittää etukäteen kummankin toiveita avioliiton suhteen, tapoja, tottumuksia jne., toisin kuin joissakin salamarakastumistapauksissa.

Tietysti järjestetty liitto voi toimia paremmin oloissa, joissa pariskunta ei ole niin tiukasti kahden hengen yksikkö kuin meillä, vaan esim. kumpikin on edelleen ja ensisijaisesti sukunsa jäsen, tai toinen on ja toinen sitten naidaan tähän sukuun. Jolloin se toki on enemmän kuin kahden kauppa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #106 : 07.01.15 - klo:11:15 »
Olikos teillä järjestetty vai rakkausliitto? Voihan se jälkimmäinenkin joskus onnistua.

Tuossa telkkariohjelmassa sentään koettavat selvittää etukäteen kummankin toiveita avioliiton suhteen, tapoja, tottumuksia jne., toisin kuin joissakin salamarakastumistapauksissa.

Tietysti järjestetty liitto voi toimia paremmin oloissa, joissa pariskunta ei ole niin tiukasti kahden hengen yksikkö kuin meillä, vaan esim. kumpikin on edelleen ja ensisijaisesti sukunsa jäsen, tai toinen on ja toinen sitten naidaan tähän sukuun. Jolloin se toki on enemmän kuin kahden kauppa.
Väitän, että se oli rakkausliitto... mutta me kasvoimme ystäviksi kun elämä (=Jumppu) kokeili mustassa huumorissaan meitä. Sitten tulivat meidän omat hirviöt kuusi poikaa ja yksi tyttö. Me olemme tapelleet koko ajan, vaimo ja minä. Voi olla, että minä olen syypää siihen. Olin ylpeä ylihärmäläänen ja laiskan naapurikaupungin tyttö oli minun vaimoni. Mielestäni kyllä se pitää paikkansa, että rakkausliittokin on sukujen liitto. Minä tulen "pienestä" suvusta ja vaimoni tulee suuresta suvusta. Minä olen tutustunut moneen kymmeneen lapualaaseen mm. serkkuihin, jota vaimollani on. Valtavan hyviä ihmissuhteita vaikka Lapualta he ovat kotoosin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #107 : 07.01.15 - klo:11:18 »
Tässä ohjelmassa eniten tuntuu pahalta kevyt suhtautuminen avioliittoon: jos ei toimi, otetaan ero. Järjestetty avioliitto sinänsä ei töki niin paljon verrattuna edellämainittuun, vaikka en sitä ongelmattomana näekään. Kun kaikesta katoaa pyhyys ja arvokkuus, mitä jää jäljelle? Minuakin jotenkin vaivasi tuo papin läsnäolo. Jollaintavoin epätoivoinen yritys saada ihmisiä yhteen. Mutta lieneekö sen parempi?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #108 : 07.01.15 - klo:11:29 »
Mielestäni kyllä se pitää paikkansa, että rakkausliittokin on sukujen liitto. Minä tulen "pienestä" suvusta ja vaimoni tulee suuresta suvusta. Minä olen tutustunut moneen kymmeneen lapualaaseen mm. serkkuihin, jota vaimollani on. Valtavan hyviä ihmissuhteita vaikka Lapualta he ovat kotoosin.

Tai sitten ei ole. Enpä ole serkkujeni puolisoihin juurikaan tutustunut. Aika moni pari ehtinyt erota jo, ennen kuin olen ehtinyt.

Onhan se nyt vähän toista nykyään, kun pariskunta elää omassa taloudessaan ja omissa oloissaan. Vertaa sitä siihen, kun miniä tuli lähinnä piiaksi anopilleen, ja siinä sivussa laittoi miehensä kanssa muutaman lapsen. Kyllä siinä on pakko ollut olla "työnantajankin" sanalla merkitystä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #109 : 07.01.15 - klo:11:41 »
Tässä ohjelmassa eniten tuntuu pahalta kevyt suhtautuminen avioliittoon: jos ei toimi, otetaan ero.

Tuo tuntuu kyllä olevan yleinen suhtautuminen muutenkin. Tai ei sitä siinä rakkauden huumassa ajatella, mutta heti jos tuleekin ryppy rakkauteen.

Seuraan muuatta toista keskustelufoorumia, jolla on aika naisvaltaista porukkaa ja tuon tuostakin aiheena parisuhdeongelmat. Aika pienestä minun mielestäni ruvetaan antamaan neuvoksi eroamista. Toisinaan vielä saman tien diagnosoidaan mies narsistiksi. Usein on (ainakin minun silmääni) kysymys vain tapauksista, joissa mies ei saisi viettää jonkin verran myös omaa elämäänsä, tehdä asioita omalla tavallaan. Eli naisosapuolen (minun mielestäni) ylimitoitetuista rakkaus-odotuksista. (Joskus kyllä sitten miehen ylettömästä mustasukkaisuudesta myös, ja silloin eron ymmärränkin jos tilanne menee rajoittamiseen, huoritteluun ja hakkaamiseen.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #110 : 07.01.15 - klo:11:52 »
Me olimme tunteneet toisemme jollain lailla jo pari vuotta ennen kuin aloimme seurustella. Olimme samassa porukassa Helsingin Seuratuvalla. Naimisissa ollaan nyt oltu 45v ja ollaan pärjätty ilman kauheampia kriisejä. On hyvä nähdä kumppani arjessa, silloin tietää paremmin tuleeko siitä mitään. Yhteiselossa on paljon muutakin kuin parivuode.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #111 : 07.01.15 - klo:19:05 »
Katsoin nyt sitten jälkikäteen tuon treffiohjelman, ja luin MTV:n sivuilta lisää asiasta. Tässä mukana olleiden asiantuntijoiden lausuntoja rakkausavioliitoista. Olisin Kiianmaan kanssa samoilla linjoilla. Osin varmaan senkin takia, että muistan kuinka sokea pönttöpää olen voinut itse joskus rakastuneena olla.

Oikeastaan asia, joka minua eniten jäi ohjelmassa ihmetyttämään, on se, miten lentoemäntä järjestää koiran hoidon.
« Viimeksi muokattu: 07.01.15 - klo:19:09 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #112 : 11.01.15 - klo:19:22 »
Uusintana lähetettiin Maarit Tastulan ohjelma jossa uskontojen uhrit kertoivat kokemuksistaan.
Olen Vuokko Ilolan blogeja Kotimaa24 sivuilta lueskellut. Nythän nekin ovat maksulliset, ja loppui sekin, kuten Seurakuntalaisenkin keskustelut jo aiemmin.

Muutamat asiat tulivat itselleni nyt selvemmiksi. Ymmärrän myös omalla kohdallani olleen tiettyä hengellistä
vallankäyttöä. Onneksi se ei päässyt pahempaa aiheuttamaan kuin lievää voimakkaampaa allergiaa
kaiken painostamisen suhteen.

Ilolan sukua on Lahdessa.

http://areena.yle.fi/tv/2372308
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #113 : 11.01.15 - klo:19:29 »
Minäkin tuon ohjelman katsoin, jopa kahdesti.
Toivottavasti muutosta tapahtuu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #114 : 11.01.15 - klo:19:59 »
Niin.  Ilkka Ilola sanoi oleellisen:  Toisen ihmisen uskon kyseenalaistaminen on suurta vallankäyttöä.

Amen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #115 : 11.01.15 - klo:22:01 »
Olen Vuokko Ilolan blogeja Kotimaa24 sivuilta lueskellut. Nythän nekin ovat maksulliset, ja loppui sekin, kuten Seurakuntalaisenkin keskustelut jo aiemmin.

Kotimaa24.fi-sivuston blogit ovat edelleen avoinna muillekin kuin tilaajille.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #116 : 12.01.15 - klo:07:45 »
Niimpä ovatkin : Luulin niiden menneen saman tien kuin uutiset. Luulo ei ole tiedon väärtti.

Hyvä kun jäivät. Jokapuolella supistetaan, ulkoistetaan ja vain rahalla saa.              :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #117 : 18.01.15 - klo:23:01 »
Meitä on liikuttanut mainos, jossa tyttö on yllättänyt äitinsä tekemällä päivällisen ja vie äitinsä terassille sanoen, ettei tämä ole mikään kolmen tähden, vaan miljoonan tähden ravintola. (Tele Finland) Paras mainos pitkään aikaan.
« Viimeksi muokattu: 19.01.15 - klo:09:10 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #118 : 19.01.15 - klo:07:21 »
Tv-mainokset eivät yleensä jää mieleeni. Tai käännän katseeni pois mainoskatkon ajaksi, jos enää joskun mainostavia kanavia katsonkaan.
Max-kanavalla urheilua katselessa on erikoisen hauskana jäänyt mieleeni ; laihialainen lämpöpumppu. Lyhyestä vitsi kaunis !

https://www.youtube.com/watch?v=1SebpvYpJr4

...
Eilen alkoi TV  1:llä sarja Suomi on venäläinen ?  Kiinnostaa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän katsoin TV:stä 5
« Vastaus #119 : 20.01.15 - klo:14:06 »
Suomi on venäläinen ?

Asun Luoteis-Aasiassa.