Kirjoittaja Aihe: Sairauteni  (Luettu 43437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni
« Vastaus #15 : 07.06.09 - klo:07:08 »
Nuorena punertavatukkainen puolisoni poltti toistuvasti ihonsa. Tummasta luomesta selässä alkoi melanooma. Sen jälkeen suku poistatti luomensa .  Myöhemmin on vielä löytynyt tyvisolusyöpiä, mutta ne on leviämättömiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Vs: Sairauteni
« Vastaus #16 : 09.06.09 - klo:01:35 »
Minulla ei kunnon sairauksia ole, mutta vasomotorinen nenä löytyy. Se tekee esimerkiksi liikunnan harrastamisen oikein mukavaksi.
Olen varmaan tuhonnut elämäni aikana pari sademetsää Nessujen muodossa. Minulla on yksi nenäliina aina joka taskussa, takkien taskuissa on aina vähintään neljä yhteensä. Lisäksi on olemassa "ohikulkunenäliina" ja "yöpöytänenäliina".

Töissä on varsin hauskaa, kun asiakkaat haluavat tosi usein kommentoida "ai sinullakin on tämä sama flunssa", kun niistän siinä toimittamisen välissä. Yleensä en jaksa kieltää sitä, miksi viedä iloa jos toinen saa lohtua siitä että joku muukin kärsii. Lisäksi olen tuuminut, ettei kannata sanoa että "ei ei ei, tämä on vain sitä sellaista idiopaattista nuhaa", koska se kuulostaa jo vähän sikainfluenssalta tai joltain.  :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Sairauteni
« Vastaus #17 : 09.06.09 - klo:08:17 »
Sano nuhaasi idioottimaiseksi, se ei kuullosta pandemialta vaan ihan sinun omalta ongelmaltasi.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sairauteni
« Vastaus #18 : 09.06.09 - klo:19:55 »
Minulla ei kunnon sairauksia ole, mutta vasomotorinen nenä löytyy. Se tekee esimerkiksi liikunnan harrastamisen oikein mukavaksi.
Olen varmaan tuhonnut elämäni aikana pari sademetsää Nessujen muodossa. Minulla on yksi nenäliina aina joka taskussa, takkien taskuissa on aina vähintään neljä yhteensä. Lisäksi on olemassa "ohikulkunenäliina" ja "yöpöytänenäliina".

Tervehdys, kohtalotoveri!

Minun vasomotorinen nuhani diagnostisoitiin Allergiasairaalassa kymmeniä vuosia sitten. Silloin arvelin, että kun lääkäri ei tiedä, missä vika, vika on vasomotorinen...

Vaiva on iän myötä hellittänyt. Silti nenäliinojen mukanapito on edelleen neuroottisella tasolla. Vilkaisin nettikeskusteluja asiasta. Yksi mainitsi villasukkien auttavan – lämmönvaihtelu näet voi laukaista nuhakohtauksen. No, villasukat ovat olleet lähes tärkein vaatekappaleeni iät ajat...

Viime aikoina olen heinänuhaa hillitäkseni päätynyt flutikasonisuihkeisiin. Siitä on ollut suuri apu, ei vain hetkellinen, vaan myös pitkäaikainen. Nytkin hengitän nenän kautta. Havaitsin ilmiön talvisen flunssatukkoisuuden jälkeen, jolloin kokeilin tätä "kesälääkettä". Henki alkoi kulkea. Jälkeenpäin löysin sitten tieteellisen raportin, jossa subjektiivinen havaintoni vahvistettiin. Aine näet mm. pienentää polyyppikudosta, jota minulla on esiintynyt operaatioon asti.

Mt

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni
« Vastaus #19 : 10.06.09 - klo:06:48 »
minä olen terve kuin pukki... vähän aivoinfarktia ja epilepsiaa... mutta niihinkin on saatu hoidot... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sairauteni
« Vastaus #20 : 10.06.09 - klo:19:07 »
minä olen terve kuin pukki... vähän aivoinfarktia ja epilepsiaa... mutta niihinkin on saatu hoidot... :icon_wink:

Päivän paras! :036:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni
« Vastaus #21 : 16.06.09 - klo:11:33 »
...ai niin sitten vielä kihtiä ja pohkeessa jäkäläihottumaa...  :eusa_angel:
wilhelmi niskasen jäljillä

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni
« Vastaus #22 : 20.08.09 - klo:13:40 »
Tästä lääkkeestä täytyy mainita lääkärille.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article318178.ece

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Sairauteni
« Vastaus #23 : 20.08.09 - klo:20:03 »
Onkohan sikaflunssa?

Ainakin kurkku kipee ja kuume ja vilustuminen muutenkin, mut onneksi ei oo pääkipua sekin kait kuuluis olla.

Ei jaksais näitä tauteja.
Viime Syksynä oli tautisen kipeen sairaan pitkä kausiflunssa,
 :icon_confused:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni
« Vastaus #24 : 23.08.09 - klo:11:21 »
Samoin minulla. Astman takia pelottaa taas.
Eilen kun katselin TV:stä borreolis-ohjelmaa totesin minulla olevan useita sen oireita, nivelsäryt pahimpina. Luulotautihan se useimmilla on, mutta haastatelluilla pyhtääläi-rouvalla ja Ilkka-lääkärillä diagnosoituina todella elämää rajoittavina muotoina.

Myyrä onnea matkaan leikkaukseesi. Pianko pääset?
Serkulla katkaistiin viime keskiviikkona Ortonissa reisiluu ja se laitettiin uuteen asentoon. Leikkaus kesti vain 1,5 h ja perjantaina pääsi jo kotiin särkylääkkeiden kanssa. Paikallispuudutuksessa tehtiin. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Sairauteni
« Vastaus #25 : 23.08.09 - klo:11:48 »
En ollut lukenut tuota ketjua vielä , missä myyrä olikin saanut leikkauspäivän, kun aloin kirjoittaa tähän. Aloitan aina alhaaltapäin kun luen rästejä.
Siis onnea 7.9.2009 johdosta. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni
« Vastaus #26 : 23.08.09 - klo:11:54 »
En ollut lukenut tuota ketjua vielä , missä myyrä olikin saanut leikkauspäivän, kun aloin kirjoittaa tähän. Aloitan aina alhaaltapäin kun luen rästejä.
Siis onnea 7.9.2009 johdosta. :109:

Kiitos!

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni
« Vastaus #27 : 24.08.09 - klo:11:58 »
Mitähän ne meinaa minun luukudoksellakin tehdä kun tallentavat sen luupankkiin jos annan suostumuksen. :icon_eek: Samapa tuo - ottakoot talteen.

Tulihan pino papereita täytettäväksi ja koetta on monenlaista. Onhan multa polvi joskus leikattu, mutta ei siinä tämmöstä ruljanssia ollut, mutta joutaahan tässä kiitämään paikasta toiseen. :hiipia:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Sairauteni
« Vastaus #28 : 24.08.09 - klo:22:07 »
Jep ja koita säilyttää toi peruspositiivinen asenteesi myyrä.
Jotenkin on sanottu, että kun on kiitollinen mieli niin on voitolla missä ikinä onkaan. :icon_confused:

Hyvä että sulla toi huumori on säilynyt kaikenkeskellä.
Itte oon ihan kauhee valittaja kun sairastan, mut kyllä jonkunlainen hirteishuumori silti säilyy.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Sairauteni
« Vastaus #29 : 25.08.09 - klo:06:12 »
Big Brother alkaa huomenna.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024