Kirjoittaja Aihe: Tänään 70  (Luettu 25170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 70
« Vastaus #120 : 21.11.19 - klo:20:55 »
Juu, odottelin niitä Sipirjan hyytäviä pakkasia. Olisihan se kiva, että satanut lumi edes osittain pysyisi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 70
« Vastaus #121 : 24.11.19 - klo:21:59 »
Tänään kisoja katsellessa huomasi että Ounasvaaralla märkä loskakeli
ja Levillä sakea lumipyry.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 70
« Vastaus #122 : 25.11.19 - klo:09:17 »
Voihan vihon viimenen...

HS uutisoi, jotta postin  työntekijä- sekä työnantajapuolelle olisi neuvottelutulos kelvannut, mutta Medialiitolle ei. Näin ainakin ymmärsin lukemani tekstin.

Nyt sitten syyttömät kärsivät: Finnair peruuttaa 250 lentoa, bussiliikenne ei ole käytössä ainakaan pääkaupunkiseudulla jne.
Mielestäni syyttömät pannaan kärsimään.

Minä olin tällä kertaa onnekkaimpien joukossa: ei ole tänään menoa mihinkään, johon tarvitsisin lentoa tai joukkoliikennettä.
Hiljainen kiitos nousi siitä tuonne ylöspäin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tänään 70
« Vastaus #123 : 25.11.19 - klo:09:59 »
Medialiiton johtaja valittaa, että hänen liitostaan tehdään syntipukkia. Olisihan siitä tehty tilanteen ratkaiseva sankarikin, jos se olisi liitolle kelvannut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 70
« Vastaus #124 : 25.11.19 - klo:11:19 »
En ole koskaan lakkoja kannattanut.

Käppäilin ulkona pari tuntia heti aamusta, kun päivän näin. Kaverinani oli onnellinen Nepi-koira. Isännällään on tänään ja huomenna jotain menoa, niin otimme koiran meille Kankaalaan.

Olen lämmittänyt pikku-puolta ns roskapuulla. Toisena hommanani oli kuljettaa kuusten oksia lustepellon ensi syksyn polttoläjään. Yritin ensin kantamalla, mutta se oli raskasta. Hainkin kätköstäni sa-mallisen ahkion, jolla homma hoitui kuin leikiten. Ostin ahkion muinoin Vilppulan varikolta, kun sen aika oli tullut tiensä päähän. Näissä mökkeissä on käsityölle aina jotakin tehtävää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 70
« Vastaus #125 : 25.11.19 - klo:12:12 »
Aamuisen siivoushomman jälkeen näin pelissä punaista oikeassa, siinä hyvässä silmässä. Siinä oli myös pitkä musta juomu, ja sekös säikäytti.

Käynti silmäpolilla oli rauhoittava, vaiva on vain verisuonen katkeama, eli ns. mustelma silmässä. Kahdessa viikossa pitäisi korjaantua ennalleen.

Hoitaja kyseli mm.verenpaineesta ja verenohennuslääkkeestä, jota minulla ei ole. Ja sattumoisin oli siivousurakan jälkeen paineet  mitannutkin ja lukemat olivat hyvät 130 /74 pulssi 70.

Säikäytti kuitenkin. Matti vei minut sitten syömään ABC lle.

Kyllä kiittelin Jumalaa taas puolisosta. Olisi ollut lähes mahdotonta minun yksin päästä samassa ajassa päivystykseen.
Sairaalan pysäköintijärjestelyt ovat rameontin kourissa. Nyt tiedämme miten siellä sompaillaan.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 70
« Vastaus #126 : 06.12.19 - klo:08:34 »
HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ !

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 70
« Vastaus #127 : 06.12.19 - klo:10:50 »
Hyvää itsenäisyyspäivää !


Mummi ja vaari saavat katsoa telkkarista kun Herttoniemen 'pikku-ukko' marssii paraatissa Tampereella Kaartin jääkäreissä.

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 70
« Vastaus #128 : 06.12.19 - klo:12:13 »
Rauhallista itsenäisyyspäivää itse kullekin säädylle!

 :039: :041:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 70
« Vastaus #129 : 06.12.19 - klo:13:11 »
Hurraa näimme 'pikku-ukon' !!! Urho marssi uljaasti, en meinnannut heti tuntea kun ei ollut hymy huulilla.  :icon_biggrin: :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 70
« Vastaus #130 : 06.12.19 - klo:17:28 »
Aamupäivällä tuli keitettyä toistakymmentä litraa kahvia.  :003: Meidän marttojen vuoro oli kahvittaa kunnan itsenäisyyspäivän juhlassa. Minä jouduin/pääsin kahvinkeittäjäksi. Vähän ehdin juoksennella astioita alakerran varastosta ja lopuksi siivoamaan pöytiä. Toiset hoitivat tarjoilua. Tarjolla oli lihapasteijat ja itsenäisyyspäivän leivokset. Tähän asti on ollut täytekakkua, mutta kyllä tuo alumiinivuokaan tehty leivos oli helppo tarjoilupöydässä. Jono kulki sukkelaan, kun jokainen otti vain pastijan ja leivoksen lautaselle ja valmiiksi kaadetun kahvi tai vesikupin. Kermat ja sokerit oli pöydissä.

Kotiin tultuani aloin sitten valmistaa itsenäisyyspäivän juhla-ateriaa.

Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa itse kullekin sielulle! 
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #131 : 09.12.19 - klo:01:22 »
Pitää lähteä haemaan tytät ja tyttären tytät lentokentältä Kone tulee klo 2.00
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #132 : 09.12.19 - klo:02:49 »
Pitää lähteä haemaan tytät ja tyttären tytät lentokentältä Kone tulee klo 2.00

Homma on nyt tehty ja kohta nukkumaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Tänään 70
« Vastaus #133 : 09.12.19 - klo:10:11 »
Tulee netin sähköpostiin hassuja viestejä : Tule meille töihin !  tai kuten tänään Amnestyltä, Ryhdy feissariksi !

Kun eivät tiedä ikää tai kuntoa, käy näin. Mikäs siinä, tuleepa hyvä mieli.

Toisaalta harmittaa kun 'kaikenmaaliman' meilejä pukkaa. Ulkomaanmatkoja ja Tokmannin tarjouksia joka päivä. Niiden poistelussa sormityötä riittää.

Kerran on tullut puhelimeen huijaustekstari: Olet voittanut 1.200 000 euroa, toimi näin ! Siinä vaiheessa poistin , Näi kumma tunne kuitenkin leijumaan. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 70
« Vastaus #134 : 09.12.19 - klo:10:55 »
Olemme lumen läpi Kankaalan pihassa. Täysi talvi, saan kirjoittaa. Päivää vaille kaksi viikkoa meni kaupungin kivimuurissa asuessa.
15 astetta läpejään mittareissa ja nyt on kunnon roihut tulilaitteissa.

Olen aivan täpinöissäni. Istuin alas ja otin suurimolekyylistä ainetta Haparandan malliin. Ulos tekee mieli.