Kirjoittaja Aihe: "Mokkula asiaa"  (Luettu 16282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #30 : 17.08.11 - klo:21:44 »
Mt puhuu asiaa yhteysnopeuksista. Kävin 5.8 hommaamassa saunalahden sopimuksen ja nettitikun entisen elisa-mokkulan tilalle. No, ensin sain viallisen nettitikun. Viime perjantaina kävin vaihtamassa toiseen. Siis tein sen kahden vuoden sopimuksen ja tikku tuli siihen kaupan päälle. Minä kun en ole näiden laitteiden kanssa niin näppärä, niin haluan tälläisen helpon ratkaisun.

Tien tuon nopeustestin ehkä reilu varttitunti sitten. Nopeus ei yltänyt ihan yhteen Mbit/s. Tein testinäsken uudelleen. Latausnopeus oli 3,12 Mbit/s ja lähetysnopeus 1,07 Mbit/s. Siis todella paljon ja nopeasti vaihtelee.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #31 : 17.08.11 - klo:22:00 »
Mt puhuu asiaa yhteysnopeuksista. Kävin 5.8 hommaamassa saunalahden sopimuksen ja nettitikun entisen elisa-mokkulan tilalle. No, ensin sain viallisen nettitikun. Viime perjantaina kävin vaihtamassa toiseen. Siis tein sen kahden vuoden sopimuksen ja tikku tuli siihen kaupan päälle. Minä kun en ole näiden laitteiden kanssa niin näppärä, niin haluan tälläisen helpon ratkaisun.

Tien tuon nopeustestin ehkä reilu varttitunti sitten. Nopeus ei yltänyt ihan yhteen Mbit/s. Tein testinäsken uudelleen. Latausnopeus oli 3,12 Mbit/s ja lähetysnopeus 1,07 Mbit/s. Siis todella paljon ja nopeasti vaihtelee.

Verkossa on tietty kapasitetteetti, jonka käyttäjät jakavat keskenään. Mitä enemmän käyttäjiä sitä pienempi siivu kullekin. Kapasiteettia on paikoin helppo ja toisin paikoin vaikeaa ja kallista kasvattaa. Operaattori minimoi kulunsa ja maksimoi tulonsa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #32 : 18.08.11 - klo:06:35 »
Nopeuden voi yhtälailla mitata mistä koneesta tahansa. Siinä ei ole eroa. Epäilen että mt:llä on download (verkosta) ja upload (verkoon) nopeudet väärin päin. Tähän asti aina download on ollut huomattavasti nopeampi esim. 100/5 jossa sata on download teoreetinen maksimi nopeus.

Kappas vaan mitä olen mennyt kirjoittamaan, päinvastoinhan ne tietysti ovat, netistä minulle 1,75 ja minulta nettiin 0,5. Ei pitäisi minulle mokomia lipsahduksia sattua, koska minulle juuri tuo upload eli nopeus verkkoon päin on se tärkeä. Verkosta minulle alhaisinkin myytävä nopeus riittää.

Mt


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #33 : 18.08.11 - klo:10:36 »
Kappas vaan mitä olen mennyt kirjoittamaan, päinvastoinhan ne tietysti ovat, netistä minulle 1,75 ja minulta nettiin 0,5. Ei pitäisi minulle mokomia lipsahduksia sattua, koska minulle juuri tuo upload eli nopeus verkkoon päin on se tärkeä. Verkosta minulle alhaisinkin myytävä nopeus riittää.

Mt

En tiedä kenen mokkula sinulla on, mutta kun valitin nopeudesta, niin lähettivät minulle ilmaiseksi uuden mokkulan ja nopeus tuplaantui korvessa.Upload on nyt 1,5Mt, mistä olisi sinulle iloa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: "Mokkula asiaa"
« Vastaus #34 : 18.08.11 - klo:10:57 »
En tiedä kenen mokkula sinulla on, mutta kun valitin nopeudesta, niin lähettivät minulle ilmaiseksi uuden mokkulan ja nopeus tuplaantui korvessa.Upload on nyt 1,5Mt, mistä olisi sinulle iloa.

Huawei E230 HSPA, tutun asiantuntevan myyjän valitsema noin vuosi sitten. Se tuskin rajoittaa, rajoittimena lienee prepaid-liittymä, jonka suurin latausnopeus on neljä megabittiä. Oletettavasti myös lähetysnopeus on rajoitettu, veikkaan yhtä megabittiä. Äskeinen testi antoi arvot 2,66 lataus, 0,91 lähetys eli nopeampi kuin eilen illalla. Illalla saman tukiaseman alueella on muitakin käyttäjiä, mutta meitä etätyöntekijöitä ei taida olla kuin minä... Lähetysnopeus riittää minulle, kun siirtoajat pysyvät alle puolen tunnin, ja tällä nopeustasolla ne jäävät reilusti alle.

Mt