Kirjoittaja Aihe: Karhu alkanut murista!  (Luettu 24049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #45 : 09.09.08 - klo:13:49 »
Jaaa, Mutta hengellisyyteen kuuluu myös profetointi ja kaikenlaaisia nyansseja sairaiden puolesta rukoiluun ja muuhun.

No kun en silleen ole körtti niin en ole saanut tollaisia vaikutteita, että inhoaisin kaikenlaista hengellisyyttä ja osaisin varmasti valita toi on hyvää ja toi ei.

En tietenkään ole vastaan arjenkristillisyyttä, mutta kyllä Jeesuksen päälle uskomiseen kuuluu muutakin, mutta jos se ei ole lähimmäistä rakastavaa se ei ole oikein.
Paavalikin sanoi, että älkää nyt hermoilko profetoinneista, vaan pitäkee se mikä on hyvee..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #46 : 09.09.08 - klo:13:51 »
Lainaus
Jaaa, Mutta hengellisyyteen kuuluu myös profetointi ja kaikenlaaisia nyansseja sairaiden puolesta rukoiluun ja muuhun.


Jos mielit meihin liittyä, sinun on hyljättävä kaikenlainen profetointi ja rukoileminen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #47 : 09.09.08 - klo:13:53 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Lainaus
Jaaa, Mutta hengellisyyteen kuuluu myös profetointi ja kaikenlaaisia nyansseja sairaiden puolesta rukoiluun ja muuhun.


Jos mielit meihin liittyä, sinun on hyljättävä kaikenlainen profetointi ja rukoileminen.


Mä perustan oman. IHMEHERÄTYS RY:YN

Ja eipäs mennä henk.kohtaisuuksiin, vaan keskustellaan asioista.. :roll:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #48 : 09.09.08 - klo:13:56 »
Lainaus
Mä perustan oman. IHMEHERÄTYS RY:YN

Ja eipäs mennä henk.kohtaisuuksiin, vaan keskustellaan asioista


Voisin harkita siihen liittymistä, mikäli siellä voi keskustella myäs henkilökohtaisista asioista ja yleensä jos siellä ei ole mitään kiellettyjä aiheita, joista ei saa puhua.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Kuka mitäkin.
« Vastaus #49 : 09.09.08 - klo:14:03 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Lainaus
Mä perustan oman. IHMEHERÄTYS RY:YN

Ja eipäs mennä henk.kohtaisuuksiin, vaan keskustellaan asioista


Voisin harkita siihen liittymistä, mikäli siellä voi keskustella myäs henkilökohtaisista asioista ja yleensä jos siellä ei ole mitään kiellettyjä aiheita, joista ei saa puhua.


Sielä on sielä ja täällä on täällä.

Minusta kyllä ainakin körtit täällä ovat maininneet rukoilevansa ja körtti ne isot seurat päättyi polvirukoukseen.
 Profetoinneista, etä tiedä kun Ukko Paavon textit on jääneet vähemmälle tutkimiselle.

Ilmeisesti joku uskonnon mittailu on meillä aika verissä, kun tälläisiä vertailuja tulee aina vastaan välillä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #50 : 09.09.08 - klo:14:06 »
Lainaus
Ilmeisesti joku uskonnon mittailu on meillä aika verissä, kun tälläisiä vertailuja tulee aina vastaan välillä.


Joo,
eipä tuo vertailu kannata. Kaikki poppoot ovat samanlaisia - niin helluntalaiset, körtit, kuin roomalaiskatoliset ja jehovantodistajatkin.
Hyväksytään tämä, niin eit arvitse vertailla.
Millään ryhmällä ei ole mitään erityispiirteitä, vaan kaikki koostuvat erilaisista yksilöistä, joista ei saa tehtyä minkäänlaista yhtenäistä mallia.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #51 : 09.09.08 - klo:16:17 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Jos mielit meihin liittyä, sinun on hyljättävä kaikenlainen profetointi ja rukoileminen.

Kaksi kysymystä.

Ketä ovat "me"?

Mitä on profetointi?

Mt

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Nämä toi ne he sinä minä ja jotenkin
« Vastaus #52 : 09.09.08 - klo:18:01 »
Lainaus käyttäjältä: "mt"
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Jos mielit meihin liittyä, sinun on hyljättävä kaikenlainen profetointi ja rukoileminen.

Kaksi kysymystä.

Ketä ovat "me"?

Mitä on profetointi?

Mt


Mtee-Tohon "me" voisi K Karjalainen vastata, mutta "profetoimisesta" voit lukea Raamatusta. Vaikeata on tässä poikkitieteelistä sepustusta aiheesta antamaan.
Kyllä Raamatusta ja Vikipediasta luulisi löytyvän tietoa.

Tuohon "me" luulen, että Kyösti sarkastiseen tapaansa vastasi viitaten heränneisiin, ei aamu sellaisiin vaan ns, körtteihin.

Kiitos kysymästä
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #53 : 10.09.08 - klo:09:43 »
Lainaus
Kaksi kysymystä.

Ketä ovat "me"?

Mitä on profetointi?


Puoli tosissani ja puolileikilläni tarkoitin körttiläisiä.
ME varsinaisesti kuitenkaan viittaa heränneisiin (
sanan varsinaisessa merkityksessä.)  *)

Profetointi taasen käsitetään tulevaisuuden ennustamisena ja salattujen tietojen paljastamisena.
Minulla on käsitys, että Raamatussa se tarkoittaa myös joissain tapauksissa opetuksen ja kehoituksen sanaakin.
En ole asiaan kuitenkaan kovin paljoa syventynyt.

Oli miten oli, niin UTssä on hyvin paljon profetiaa skiellä sun täällä, kuten VTssäkin.
VTn ehkä tärkein profetia on Jesaja 53.

Psalmeista löytyy profetiaa mm. liittyen Kristukseen.
Ja vähän joka puolelta VT:tä.


*)
Turha kait korostaa, että en voi tietää foorumilaistenkaan kohdalta, ketkä ovat heränneitä (tai puoliheränneitä tai suruttomia) ja ketkä eivät.
Tällainen korostus on hyvä siitäkin syystä, että minusta tulee nöyrempi kuva, kuin jos olisin jättänyt tämän korostuksen tekemättä.

PS. EDITOIN HIVENEN TEKSTIÄNI.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #54 : 10.09.08 - klo:10:13 »
Olen ymmärtänyt profetian Jumalan viestinä, jonka ihminen on saanut tehtäväkseen välittää. Useinhan se alkaa: - Näin sanoo Herra:...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #55 : 10.09.08 - klo:10:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Olen ymmärtänyt profetian Jumalan viestinä, jonka ihminen on saanut tehtäväkseen välittää. Useinhan se alkaa: - Näin sanoo Herra:...


Olet ymmärtänyt sen suurin piirtein oikein. Olen myös ymmärtänyt, että näistä viesteistä, joita liikkuu runsaasti, rapiat 99,9% on täysin mielikuvituksen tuotetta, siksi kysykää Herralta neuvoa, mikä on aitoa ja mikä ei.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #56 : 10.09.08 - klo:17:33 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
[Olen myös ymmärtänyt, että näistä viesteistä, joita liikkuu runsaasti, rapiat 99,9% on täysin mielikuvituksen tuotetta, siksi kysykää Herralta neuvoa, mikä on aitoa ja mikä ei.



Samaa mieltä paitsi että minun mielestäni noista on täydet 100% mielikuvituksen tuotetta!  Perustelukin löytyy:  En usko Jumalan puhuvan suoraan kenenkään ihmisen päähän. Muuten kuka tahansa voisi esitää mitä tahansa, niinkuin nyt tapahtuukin.  Jos ihminen tosissaan kuulee ääniä niin hänen paikka olisi ennemmin jonkinasteissa psykiatrisessa hoidossa.  Raamatun tapahtumiin on turha kenenkään vedota, se oli silloin ja ne oli ainutkertaisia tapahtumia joita ei tarkoitettu apinoitavaksi.  Samaan kategoriaan voi heittää surutta kaikenmaailman "ihmeparanemiset" ja kielilläpuhumiset ym. potaska.  Jonkun sosiaaliviranomaisen pitäisi ottaa valvontaansa myös uskonnolliset yhteisöt kun kaikkea muutakin valvotaan tässä yhteiskunnassa vaikka kaikkein pahimmat sekopäät löytyy erinimisistä rukoushuoneista vapaina kuljeksimasta.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

munkki-1

  • Vieras
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #57 : 11.09.08 - klo:00:10 »
Vajaa kaksi vuotta sitten todettiin erikoisen vaikea syöpä eräässä varakkaan  lääkärin vaimossa.
Koko  lääketiede teki kaikkensa sen parantamiseksi ja todettiin, että ei ole mitään mahdollisuutta parantua millään lääkkeellä eikä inhimillisellä sairaalahoidolla. Suomen parhaat lääkärit yrittivät tehdä kaikkensa.

Sairaan puolesta rukoiltiin  eripuolilla  maailmaa

Hän on ollut terveenä ja terveiden papereilla jo noin vuoden ajan.
Syöpäsairaudesta ei  näy jälkeäkään ja nainen voi hyvin.

Enempää en kerro, koska silloin paljastuu hänen identiteettinsä.

Henkilö itse voisi kertoa enemmän.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #58 : 11.09.08 - klo:07:30 »
Tuo kertomus esirukouksesta ja parantumisesta on hyvä. Pidän erityisesti siitä, ettei parantumisen tarkkaa aikaa ja paikkaa kerrota, puhumattakaan kenenkään kätten päällepanijan tai palavan saarnamiehen nimeä. Parantaminen on Jumalan ihme eikä sitä voi välttämättä ymmärtää edes seuraukseksi rukouksesta.

Miksi kerroit lääkärin varakkuudesta?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #59 : 11.09.08 - klo:09:12 »
Lainaus
Samaan kategoriaan voi heittää surutta kaikenmaailman "ihmeparanemiset"


Ihmeparantumisessa ei ole mitään pahaa niin kauan, kuin ihmeparataminen ja parantuminen ei ota Kristuksen paikkaa, eli siis muutu antikristukseksi.

Ihmisen terveys on maallisen elämän tärkeimpään kärkeen kuuluvia asioita. Jos ihminen on sairas, on suorastaan velvollisuus rukoilla.
Se on hieno etuoikeus. Jumala sitten joko parantaa tai ei paranna, mutta jo pelkkä Jumalan puoleen kääntyminen voi tuoda paljonkin lohtua ja apua vaivaan.

Viellä korostan sitä, että sairaiden puolesta tulee EHDOTTOMASTI rukoilla ja toivoa heidän paranemistaan ja samalla pyrkiä VOIMAKKAASTI taistelemaan sen vuolesta, että toiminnasta ei tule Antikristusta.

Tähän voisin vielä kertoa erään omalle kohdalleni sattuneen ihmeparatumisen.
Erään uskonnollisen tilaisuuden lopussa olin parin toisen kaverini kanssa. Eräs vanhempi täti tuli juttelemaan ja kysyi, että onko meillä pojilla kenelläkään ongelmana eripituiset jalat.
No, minulla oli sellainen ongelma. Sanoin, että tämän tälle tädille, mutta heti perään totesin, että se ei haittaa minua. Toivoin, että keskustelu käntyisi muualle ja en joutuisi mihinkään rukoustilanteeseen.
Sen verran eri pituiset olivat jalat, että kyllä sen seisoessa huomasi, joskaan mitään usean sentin juttua ei kait ollut.

Tätä jatkoi, että tuollainen ongelma voi vanhemmiten johtaa selkäkipuihin.
Lopulta täti kertoi, että hän haluaisi rukoilla jalkani puolesta.
Aika harvoin haluan ketään loukata, joten tädin mieliksi suostuin siihen. En halunnut pahoittaa tädin mieltä.

Kävin istumaan, laitoin talvikengän kannat toisiaan vasten, ilmeisesti siksi, että jos jalka kasvaa, sen varmasti huomaa.
Toki tiesin, että Jumala voi tehdä mitä haluaa, mutta pidin todennäköisenä sitä, että mitään ihmeempää ei tapahdu, koska yleensäkään Jumala ei tunnu täyttävän kaikkia toivomuksiani.

Kun tätä sitten alkoi rukoilemaan (hän ei kovin voimakkaasti koskenu jalkoihini) alkoi tuntua siltä, että toisen jalan kanta meni joitain millejä kerrallaan kauemmas minusta. Ikäänkuin jalka olisi pidentynyt.
Täti heti sanoi, että yleensä nämä jalat kasvavatkin näin nykähdyksittäin.
Sitten jalan kasvaminen loppui ja täti lopetti rukouksensa.
Pari kaverianikin huomasivat tapahtuneen, kun olivat siinä vieressä rukoilemassa.

Kun sitten nousin, tuolla kasvaneella jalalla tuntui askelkin vallan oudolta, sellaiselta pidemmältä, kuin aiemmin.
Hienolta tuntui kävellä.

Tällainen kokemus minulla.

Oli ihmeparantuminen sitten satua tai ei, niille ihmisille, jotka ovat kokeneet ihmeparantumisen se on kovin tärkeä asia.

Minulle tuo tapahtuma oli tärkeä.

Kolmistan vielä kommenttini siitä, että sairaiden puolesta rukousta tulee kannustaa ja samalla voimakkaasti painottaa sitä, että antikristusta ei saisi päästää mukaan toimintaan.

Ja jos tuota antikristusasiaa ei ole hoidettu kuntoon jossain sairaiden puolesta rukoustilaisuudessa, rukousta ei pitäisi lopetta, vaan kiinnittää rukouksen lisäksi huomiota tuohon antikristuksen vastustamipuoleen.
Valkeuden enkeli kun on kovin ovela ja ilman valvomista varmasti on myös yleisön joukossa, monesti vielä useana kappaleena.