Äänestys

Ketä aiot äänestää 2. kierroksella?

Tarja Halonen
23 (52.3%)
Sauli Niinistö
21 (47.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 16.01.06 - klo:23:32

Kirjoittaja Aihe: Presidentti 2006 - osa 2  (Luettu 74874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006 - osa 2
« : 15.01.06 - klo:23:32 »
Laitetaanpa toisen kierroksen johdosta toisen kierroksen ehdokkaille oma äänestys pystyyn. Samalla kai sitä voi sitten keskustellakin asiasta... Itse jatkan Niinistön kannattajana, nyt ei tarvitse muita vaihtoehtoja enää edes harkita. Toivottavasti saisimme maahan porvaripresidentin, jollainen meillä viimeksi oli vuosina 1946-1956! Kekkosta en porvariksi laske vaikka maksettaisiin... Harmi kun pitää itse äänestää ennakkoon, kun on varsinaisena vaalipäivänä poissa kotoa. Toivottavasti saa edes vaaliohjelmaa seurata!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #1 : 15.01.06 - klo:23:33 »
Siistin näköinen täs vaihees, kun Saulin kannatus on 100 % :D

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #2 : 15.01.06 - klo:23:52 »
En taida vielä rikkoa sitä Saulin satasen kannatusta, kun en ole vielä ihan varma. (Sillon se tippus 66,6 prosenttiin minun matiikalla laskettuna). Pitää vielä harkita, ennen kuin äänensä antaa, mutta "edellisellä kierroksella" mainitsinkin jo, että saattaa ääni mennä Haloselle, jos henkilöt samanlaisina pysyvät. Henkilövaaleissa äänestän siis mielestäni parasta presidentiksi.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #3 : 16.01.06 - klo:09:16 »
Heh, taisin rikkoa porvarillisen hiljaisuuden :twisted:  (1 vastaan 5). Jos olisit laittanut tuohon vielä vaihtoehdoksi "En aio äänestää", niin olisi saanut edes miettiä.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #4 : 16.01.06 - klo:09:59 »
Noniin, arvasinhan mä että nää Saulin tukijoukot on ollu täällä jo eilenillalla liikkeellä. Siis kun en oikeen ehtinyt ekalla kierroksella täällä kirjoitella aktiivisesti niin aloitetaan nyt heti aamutuimaan. Niin siis An-nalle tiedoksi, että kyllä tosiaan siellä rakkaassa Kokoomuksessasi ihan oikeasti on sosiaaliturvan purkamista kannattavia henkilöitä mm. Marjo Matikainen-Karltröm.
  Suosittelen nyt siis viimeistään kaikkien itsenäisesti ajattelevien körttinuorten äänestävän ja äänestävän (vaikka suku olisi aina...)ihan oman arvomaailman mukaista ehdokasta eli Tarja Halosta. Vaikka körttiläiset ovat perinteisesti olleet kokoomus- ja keskustalaisia kannattaa nyt miettiä omilla aivoillaan ja tajuta että ei kokoomuksen nykyinen linja oo kovin lähellä körttiläistä ja luterilaista arvomaailmaa. (ja huom. en nyt väitä että koko kokoomus olisi mätä kyllä varmasti esim. Paula Risikko kokoomuksesta on sosiaaliturvan puolella)
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #5 : 16.01.06 - klo:11:42 »
Äänestin ensimmäisellä kierroksella Bjarne Kallista ja siirryn nyt Niinistön taakse. Tarja Halonen on Suomen kautta-aikain heikoin presidentti ja Niinistö on siten varmasti paljon paremi kuin hän. Olen myös lähes kaikista asioista samalla linjalla kuin Niinistö. Erityisesti minua ilahduttaa, että hän on rohjennut puhua Natosta ja natokysymyksestä ääneen toisin kuin muut pääehdokkaat.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #6 : 16.01.06 - klo:11:51 »
Hö, no aika rankkaa tekstiä, jos väitetään, että kaikkien körttien arvomaailma on sama kuin Halosella! Ei mulla ainakaan, eikä näemmä monella muullakaan täällä. Ei körtit ole mikään poliittinen yhteisö, vaan mielipiteet siellä taitaa jakautua politiikan suhteen ihan laidasta laitaan. Ja on hitusen loukkaavaa Hanna, kun sanot, että "suosittelen kaikkien itsenäisesti ajattelevien körttinuorten äänestävän Halosta". Just. Me Niinistön kannattajatko emme ole itsenäisesti ajattelevia? Ei tämän keskustelun nyt pitäisi tällaiseksi mennä, että aletaan halveksumaan toisten mielipiteitä.

Ja kyllä minä en vieläkään usko, että kukaan kokoomuksesta _oikeasti_ haluaisi sosiaaliturvan purkamista. Sehän nyt olisi täysi tuho tälle hyvinvointivaltiolle. Haluan enemmän perusteita väitteillesi, ja muutenkin tietää, miten muka Matikainen-Kallström tuota asiaa perustelee.

Tuntuu jotenkin ylipäätään niin rasittavalta, kun kuvitellaan, että kokoomus muka vastustaisi hyvinvointivaltion etuja ja "perusteita" (mm. maksuton koulutus, terveydenhuolto, kunnallistekniikka, sosiaaliturva, ym. ym.). Eihän se nyt niin mene! Kokoomuksen virallisessa periaateohjelmassakin sanotaan mm. näin:

"Kokoomus puolustaa sekä perus- että ansioturvan kehittämistä olennaisena osana yksilöiden toimintakyvyn, kansanterveyden, tasa-arvoisten mahdollisuuksien ja taloudellisen toimeliaisuuden takaamista. Perusturvan on katettava yleisimmät sosiaaliset ja yksilölliset elämäntilanteet, joissa ihminen tarvitsee yhteiskunnan tukea. Näitä ovat sairaus, työttömyys, opiskelu, vanhuus, lapsuus, työkyvyttömyys, vanhemmuus, vammaisuus, huoltajan kuolema ja kotona tapahtuva hoitotyö." (http://www.kokoomus.fi/tavoitteet/periaateohjelma/)

Sosiaaliturvan poistamista voisi ehkä joku oikeasti äärioikeistopuolue haluta, mutta eipä tässä valtiossa ole äärioikeistoa eikä kyllä äärivasemmistoakaan, mikä on kyllä hyvä, koska ääriliikkeet ovat aina missä tahansa asiassa aika ikävä juttu.

Jotenkin tuntuu, että mielipiteesi kokoomuksesta kulminoituu vain sosiaaliturvaan. Olisi kiva, jos tutkisit asioita, ennenkö esität ihan vääriä argumenttejä!

PS. Kokoomus ei ole mulle mikään "rakas kokoomus", vaan puolue, joka on eniten lähellä omia mielipiteitäni. En omista edes puoluekirjaa, joten en nyt mikään ihan puoluefanaatikko ole. Muutaman kerran vaaleissa olen äänestänyt myös keskustaa.

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #7 : 16.01.06 - klo:13:41 »
Minä jatkan Halosen tukijoukoissa. Pitkälti sen takia, että jos Suomelle pitää valita ulkopolitiikan johtaja, niin mielummin valitsen sinne henkilön, joka on luonut uransa ulkopolitiikassa, kuin henkilön, joka on luonut uransa talouspolitiikassa.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #8 : 16.01.06 - klo:13:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
En taida vielä rikkoa sitä Saulin satasen kannatusta, kun en ole vielä ihan varma. (Sillon se tippus 66,6 prosenttiin minun matiikalla laskettuna). Pitää vielä harkita, ennen kuin äänensä antaa, mutta "edellisellä kierroksella" mainitsinkin jo, että saattaa ääni mennä Haloselle, jos henkilöt samanlaisina pysyvät. Henkilövaaleissa äänestän siis mielestäni parasta presidentiksi.


Saat mennä uudelleen matikan tunneille peruskouluun. Miten oli ne likiarvon pyöristyssäännöt?  Saako tuollaisella matikalla äänestää?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #9 : 16.01.06 - klo:15:02 »
Kehotetaan sitten körttinuoria äänestämään ehdokkaista sitä, joka ei kuulu kirkkoon. Halonen on ihminen, joka aikanaan halusi Suomen liittyvän rauhanomaisesti Neuvostoliittoon, yhdessä monen muun kanssa. Ennemmin tapan itseni kuin äänestän tulipunaista kommunistia...

Demareilla on muutenkin paha tapa haluta toisten omaa, ja siten rakentaa hyvinvointiyhteiskuntaa. Porvarillinen ajattelutapa lähtee mielestäni siitä, että jokainen kantaa kortensa kekoon. Jos ei kanna vaikka pystyisi niin sitten ei tarvitse olla minusta mukana keossa, OK? Eri asia jos ei pysty, silloin joku muu kantaa toisenkin korren.

PP: Halonen on luonut uraansa ulkopolitiikassa. Totta, viitisen vuotta ulkoministerinä ja kuusi vuotta presidenttinä. Jo yksitoista vuotta olemma saaneet tätä tyylitajutonta junttia katsoa edustamassa maatamme ulkomailla. Niinistö on mies, jolla on tyyli ja sana hallussa, ja joka ei taatusti ainakaan huonompi ole edustushommissa. Voi sitä riemun päivää, jos vielä ensi vuonna saataisiin porvarihallitus pystyyn ja Niinistö presidentiksi vielä tässä kuussa. Sauli Niinistö yhdessä Matti Vanhasen tai Jyrki Kataisen kanssa edustustehtäviin, vai sittenkin Tarja Halonen yhdessä Eero Heinäluoman kanssa? Minun ainakaan ei tarvitse kauaa miettiä, kumman noista kahdesta vaihtoehdosta valitsisin. Sydämessäni toivon, ettei kenenkään muunkaan oikeasti tarvitse asiaa oikeasti ajatelle. Eipä Esko Ahollakaan kokemusta paljoa ollut kun pääministeriksi valittiin vuonna 1991, mutta kunniakkaastipa hommansa hoiti. Ehkä ei Niinistöllä ole yhtä paljon kokemusta ulkopolitiikasta kuin Halosella, mutta minusta Niinistö on huomattavasti edustavampi vaihtoehto presidentiksi, eivätkä hänen ulko- ja turvallisuuspoliittiset kannanottonsa ole mielestäni kovin huonoja olleet. Pikemminkin hyviä...

Itse olen vakaasti sitä mieltä, että mikäli kristilliset arvot ovat itselle tärkeitä ja ne vaikuttavat äänestyspäätökseen, kannattaa ennemmin äänestää porvaria kuin sosialistia. Mietihän Hanna ihan oikeasti, itse ja omilla aivoillasi, että kumpi sen uskonnon ensin kieltää. Kommunisti vai porvari? Porvarisvaltioissa kirkkoa ja uskontoa ei kukaan ole tietääkseni ollut kieltämässä, tämän jälkeen voitkin varmasti kertoa minulle vaikkapa kristinuskosta ja sen voittokulusta Brežnevin ajan Neuvostoliitossa, hyvin ilmeisesti pyyhki?

An-nan tavoin kiinnostaisi myös nähdä lausunto, jossa Marjo Matikainen-Kallström ilmoittaa haluavansa purkaa sosiaaliturvan. Demareitten hyvinvointiyhteiskunnasta mainitsin jo, se lienee Sherwoodin metsässä, jossa rikkaalta saa ihan reilusti varastaa ilman että siinä on mitään pahaa. Kenellepä ei kelpaisi toisen kustannuksella saavutettu hyvinvointi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #10 : 16.01.06 - klo:16:53 »
Olipa mukava lukea kannanottoja tässä ketjussa.

Äänestin Saulia täällä äsken tilanteessa, jossa puntit olivat tasan. Ääneni käänsi vaalin Niinistön eduksi. Oliko se enne?

Minulla on nyt paljon sydämmellä. En voi kuitenkaan tällä kertaa jatkaa enkä ole varma, onko tämä foorumi oikea. Kyse on joka tapauksessa maailmankatsomuksesta liittyen äänestyspäätökseen ja näiden kahden ehdokkaan erilaisuuteen.

Voin sittenkin:
Kerron ensin, rakkaat lapset, eilisestä illasta.
Olin KOM-teatterin 35-vuotisjuhlakonsertissa Helsingin Kulttuuritalolla...

jatkan myöhemmin


................................................................................... :smt102  ........................................................................................
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #11 : 16.01.06 - klo:18:08 »
Jotenkin kumma, että ihmiset vieläkin menevät täysillä siihen, että väitetään puolueiden ajavan vain omiensa etua. Eiköhän jokainen puolue yritä ajaa yhtä lailla kaikkien hyvinvointia, jokaisella puolueella tai ehdokkaalla on vain enemmän tai vähemmän oma näkemyksensä millä tavalla.

Vaikka presidentin vaikutusmahdollisuudet ovatkin rajalliset voin myöntää äänestäväni Niinistöä, koska uskon suotuisan taloudellisen kehityksen tuovan rahaa myös niiden peruspalveluiden ynnä muun yhteisen hyvän hoitoon (toisinpäin taas näen polun olevan hyvin kivinen), vaikka muissa kuin talousasioissa kokoomusta tai oikeistoa ei kovin liberaalina pidetä. Siis käytännössä teen mielestäni kompromissin taloudellisen ja sosiaalisen liberalismin välillä. Valitettavasti tässä tilanteessa valinta oli helppo.


edit: Ja vaakakupissa painaa myös se, että mielestäni 12 vuotta presidenttinä on liian kauan kenelle tahansa.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #12 : 16.01.06 - klo:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Minulla on nyt paljon sydämmellä.


Näin on.

Poissa Henri

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 78
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #13 : 16.01.06 - klo:18:26 »
Tässä kyllä ollaan An-nan ja m.k:n linjoilla. Itsenäisesti ajattelen, eikä näillä ajatuksilla kyllä demaria äänestetä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #14 : 16.01.06 - klo:20:34 »
KOMin konsertissa lauloi myös Kaisa Korhonen, jonka Pekka Milonoff juonsi lavalle sanoen muun muassa: "Hän on joutunut maksamaan tinkimättömyydestään kovan hinnan."
Sulevi Peltola esitti monologin Väinö Linnan Pohjantähdestä, Jussista, joka ojan pohjalta kiveä nostaessaan sai jostakin vielä, vielä sen ylimääräisen ja uuden voimanlisän, jolla kivi nousi ojan reunalle.
Illan otsikko oli Porvari valvoo. En ymmärtänyt, mikä heidät sai niin toteamaan. Itse valvon usein yöllä, olenko siis porvari. Kommunistiko nukkuu yönsä? Hänellä on hyvä omatunto?

Tästä pääsinkin vaaliasetelmaan. Spontaanisti olen asettunut nyt Saulin taakse, koska työskentelen demarivetoisessa kunnassa ja ympäristössä, ja koska demareilla on ollut presidenttiys jo kohta 30 vuotta, ja koska ehkä naiiveistakin syistä äänestin aikoinaan Paavo Väyrystä, mistä Keskustasympatiani juontuu. Olen sillä tavalla maan päällä muukalainen, että itken nauravien kanssa ja nauran itkevien kanssa. Keskustaympäristössä olisin varmaan demari.

Vanhempani ja isovanhempani olivat ja ovat kokoomuslaisia. Minä tein  oidipaalisen isänmurhan opiskeluaikana äänestämällä taistolaisia. Nyt olen ollut vähin erin valumassa oikealle ja haaveeni on kotiutua isieni maisemiin, kokoomukseen. Puolisoni pitää minua kuitenkin tuuliviirinä, arvelen. Hän on sitä mieltä, että menen tulevaisuuteen selkä edellä.

Kokoomushan on kykypuolue. Toivon saavani ominaisuudesta jotain itselleni. Kokoomuslaiset ovat onnistuneet. "Kovalla työllä", he sanovat, ja niinhän se on tietenkin. Eikä perinnön vaaliminenkaan ole yksinkertaista, jos sen ensimmäisen työn on tehnyt aiempi sukupolvi, ja vauraus on langennut kuin Manulle illallinen.

Kyllä vaalitulos asetti minut kovan paikan eteen. Tätä piinaa kestää kaksi viikkoa. Ajattelin sen vuoksi äänestää heti keskiviikkona, ettei piru pääse kuiskuttelemaan, media tunkemaan 'tietojansa' ja lähimmät katsomaan säälivästi.

Jotenkin tuntuu, että maailma pirstaloituu. Mitä rakastavammin otan sen huomioon, sitä vaikeampi on tietää oikea ja väärä.

Käynnissä olevat vaalit ovat kuitenkin pisara kaikkeuden meressä. Toisaalta niin on ihminenkin. Ruoho, tuulessa huojuu ja viheriöi aikansa.


................................................................................... 8) ........................................................................................
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024