Kirjoittaja Aihe: Asiaa Seurakuntayhteydestä/Omavanhurskausko kiusaa  (Luettu 2078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pappako

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 77
Jollei minulla olisi omaa kotiseurakuntaa olisinko silloin kuin koliseva vaski vai kilisevä kulkunen? :kahvi: Tulenko useinkaan ajatelleeksi kuinka tärkeää on kotiseurakunan Kristityt ja osaanko kyllin kiittää ja iloita saamastani ystävällisyydestä ja kohtaamisista seurakunnassani ja siellä käydessäni.  :eusa_clap: Joskus huomaan ja näen epäkohtia joihin ei kernaammin pitäisi takertua ja jäädä tuijottamaan, mutta eriseuratkin on määrätty oleman joukossamme. Tällöin tulee mieleen parannussaarna jossa Apostoli Paavalikin joutui seurakunnissa joita oli perustettu mm Korinttolaiskirjeissä nuhtelemaan seurakuntalaisia hillittömyydestä.  :018: Vierasta tuohonkaan aikaan ei olleet kaikkinaiset synnit ja pahansuopuus sekä joskus ilkeät teot seurakuntalaisten keskuudessa. Usein taustalla oli Kateus ja eri sukujenväliset voimainponnistukset jolloin jollain on halua kohota toisten yläpuolelle keinovalikoimien ollessa hävittömäin.  :107: Seurakuntayhteys on tärkeä asia ja kuten olemme saaneet havaita sellaista on nykypäivänäkin olemassa.  :107: Haluan kuitenkin uskoa että minulla itselläni ei ole osuutta eikä arpaa sekaantua kenenkään välienselvittelyyn vai pitäisikö?  :017: Oma mielipiteeni on ettei pidä mennä sanomaan mitään jollei siihen ole käskyä Jumalalta saanut. Omavanhurskauden puuskassa heitetty kokkare saattaa pilata välit eri ihmisten kanssa peruutamattomasti ja sen tähden olen ajatellut olla hiljaa silloin kun minulla ei ole mitään Hyvää sanottavaa asiasta. :icon_rolleyes: Liekö laiha sopu parempi kuin lihava riita :icon_eek: Olkaamme sopuisat ja rakastavaiset kuten perheenjäsenet toinen toisillemme ja pitäkäämme ylä Rauhaa ja keskinäistä Rakkautta toinen toisillemme unohtamatta että ilman seurakuntaa meillä ei olisi mitään turvaa ja vaikka turva onkin vain ja ainoastaan Jumalassa ja hänen armossaan niin sopuisa mieli ja rauha vallitkoon myös seurakuntalaisten välillä. :039: Pitäisköhän asiasta nostaa KISSA pöydälle. Mitä mieltä itse olette?? :icon_rolleyes:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Asiaa Seurakuntayhteydestä/Omavanhurskausko kiusaa
« Vastaus #1 : 27.01.14 - klo:18:33 »
Hyvin kerrot. Onhan tässä miettimisen paikka, ollaanko seurakuntayhteyttä rakentamassa vai hajottamassa.
Kai tässä tarvittaisiin lähimmäisen rakkautta, armollisuutta, yhteistä keskustelua, rukousta, oppimista,
näkemistä, kuulemista.