Kirjoittaja Aihe: Kiitos !  (Luettu 2584 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa riitu

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Kiitos !
« : 14.04.12 - klo:00:18 »
Kiitos Herännäisten Nuorisokuorolle konsertista Kaustisen kirkossa eilisen puolella ! 

Päädyin sinne ikäänkuin vahingossa. Samainen kuoro vieraili työpaikallani päivällä ja kun sain kuulla heidän yhden laulunsa, niin samantien päätin lähteä illan konserttiin. Tämä on melko erikoista minulle, koska en ole konserteissa istuvaa tyyppiä - olen työni puolesta konserteilla kyllästetty. Tämä oli kuitenkin minulle erilainen kokemus. Nyt ymmärrän sen, minkä takia mummuni ja tutani kävivät körttiseuroissa ja lauloivat siionin virsiä suurella hartaudella. Minulle tuli ainakin niin hyvä, rauhallinen ja lämmin olo. Sai vain olla omana itsenään ja antaa laulujen sanoista ajatuksille siivet.

T. Riitu

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Kiitos !
« Vastaus #1 : 14.04.12 - klo:11:23 »
Kyllä.
Siioninvirsien kuuntelu silloin tällöin kyllä rauhoittaa ja siirtää mielen jonnekkin tosi kauas muinaisuuteen ja joskus jopa taivaallisiin.

Itse en niin musiikista tkkää, mutta siioninvirsien veisuu on sellaista kivaa surumielistä ja goottimaista menoa, että se jotenkin vaan on erilaista.

Nuorista noin muuten ei ole paljoakaan hyvää toteamista.
Vanhusten siionivirsikuoro voisi olla kivempi kuulla?

Riitu voipi tutustua hy sivuilta enempi virsiin ja muuhun körttimäisyyteen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kiitos !
« Vastaus #2 : 14.04.12 - klo:12:03 »

Nuorista noin muuten ei ole paljoakaan hyvää toteamista.
Vanhusten siionivirsikuoro voisi olla kivempi kuulla?

Mitä ihmettä Viisveisaaja tarkoittaa? Minusta Herännäisnuorten kuorolla on mahtava, heleä saundi veisuussaan - tai oikeastaan hehän eivät varsinaisesti veisaa vaan laulavat hienosti sovitettuja Siionin virsiä, vai kuinka? Onkohan uutta äänitettä suunnitteilla? Edellinen on todella hyvä.

"Vanhusten" siioninvirsikuorojahan on olemassa useitakin, ja niitä kuullaan mm. herättäjäjuhlilla. 

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kiitos !
« Vastaus #3 : 15.04.12 - klo:14:06 »
Kiitos nuorille!

Viidellä eri vuosikymmenellä olen nuorten kanssa kaikenlaista puuhaillut itsekin nuorena, vähän vanhenpana isonaveljenä, isähahmona, paappana, Mauno-vaarina ja fossiilina nyt vielä muutamat vuodet.

Joka ikäluokasta eri vuosikymmeniltä on paljon hyvää toteamista.

Kiitos!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kiitos !
« Vastaus #4 : 15.04.12 - klo:18:11 »
Kiitos Riitu! Oli mukava kuulla, että pidit, sillä meidän oma Tiitiäinen oli siellä uutena kuorolaisena mukana. Se niin lämmitää äidin sydäntä.  :eusa_clap:

Tervetuloa Riitu foorumille!
Tämän foofumin kautta Tiitiäinen on löytänyt tiensä siioninvirsien pariin ja vetänyt vanhempansakin körttikansan joukkoon.
Pyryharakka

Poissa riitu

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Vs: Kiitos !
« Vastaus #5 : 15.04.12 - klo:18:32 »
Jeps!

Körttivirret ovat aina kiehtoneet minua.  Lempivirteni on Paavon virsi - yksiäänisesti laulettuna.
Virsien laulannassa muistuu jotain mieleen mummusta lapsuudessa (tutaa en koskaan saanut nähdäkään).

Mummu oli vaatimaton, lempeä ihminen. Ei mennyt nukkumaan ennen isä meidän -rukousta ja sen hän
luki ääneen. Körttipastillit tai niinkuin mummu sanoi: kirkkokansan kutat ja musta huivi päässä.

Kevättä kaikille !


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Kiitos !
« Vastaus #6 : 15.04.12 - klo:21:04 »
Tervetuloa Riitu!

Lienetkö kaima. Minunkin lempivirsiäni on Paavon virsi. Tänä aamuna vai oliko se eilen kuulin sen yllätyksenä Radio Deistä. Se oli kuorosovitus ja vain miesäänet miellyttivät. Siinä oli urkusäestyskin. Paras se on vakaasti ja tunteilematta, mutta vahvasti veisattuna.

p.s. eräs serkuistani kutsuu minua Riituksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa riitu

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Vs: Kiitos !
« Vastaus #7 : 15.04.12 - klo:22:42 »
Riitta minäkin. Riituksi kutsuu minua mieheni Kalle Päätalon kirjan innoittamana  :)

Voi, ettäs minäkin saisin joskus olla mummi - Riitu-mummu.





Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kiitos !
« Vastaus #8 : 21.04.12 - klo:10:39 »
Onkohan uutta äänitettä suunnitteilla? Edellinen on todella hyvä.
 


Tiiti tässä vieressä vinkkaa, että uusi levy on äänitetty ja se julkaistaan Isonkyrön Herättäjäjuhlilla ja kaikki voi tulla kuuntelemaan kuoroa lauantaina levynjulkkarikeikalle.  :023:
Levyllä esiintyy sekä Helsingin sekä Oulun kuoro.
Pyryharakka

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kiitos !
« Vastaus #9 : 21.04.12 - klo:22:13 »
Tästä päivästä. Ja menneistä, aiemmin ymmärtämättömistä päivistä, hetkistä. On syy ja seuraus, tarkoitus, merkitys.

Suostun, ehkä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kiitos !
« Vastaus #10 : 24.04.12 - klo:23:41 »


Tiiti tässä vieressä vinkkaa, että uusi levy on äänitetty ja se julkaistaan Isonkyrön Herättäjäjuhlilla ja kaikki voi tulla kuuntelemaan kuoroa lauantaina levynjulkkarikeikalle.  :023:
Levyllä esiintyy sekä Helsingin sekä Oulun kuoro.

Hienoa! Sinne siis...