--- sen perusteella että virkaan otettavalla SELVÄSTI oli Jumalan antama armoitus kyseiseen asiaan ja oli täynnä Henkeä, viisautta jne.
Se, että sinä et näe tai ymmärrä toisen kutsumusta tai "selvästi Jumalan antamaa armoitusta" papin duuniin, ei tietenkään vielä tarkoita, ettei sitä ole.
Vocatio interna, sisäinen kutsumus työhön, on nähdäkseni ihmisen ja Jumalan välinen asia. Vocatio externa, ulkoinen kutsumus, taas on seurakunnan suorittama kutsu: sinut me haluamme meille töihin, sinä olet sopiva tähän hommaan. Ei siihen pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista, kun joku on näissä merkeissä saateltu työtehtävään siunauksin.
Pikkuisen tökkii tuo sinun julistava tyylisi, nimimerkki uskova. Opetat muita ikään kuin siitä asetelmasta, etteivät he tiedä uskon asioista yhtä paljon kuin sinä. Ylettömän pitkät raamattusitaatit eivät ainakaan helpota keskustelua. Lisäksi en ymmärrä, mihin tähtäät julistuksellasi tällä foorumilla, kun herännäisyydessä kuitenkin yleisesti pidetään naispuolisiakin pappeja ihan oikeina pappeina. Jos sinun yhteisössäsi näin ei ole, se on ihan jees, muttei tarkoita, että meidän pitäisi muuttua samanlaisiksi. Uskon, että useimmat tämän foorumin lukijat ovat jo kuulleet ne argumentit, joilla naisten kelvottomuutta papinvirkaan sukupuolensa perusteella on perusteltu jo vuosikymmenet. Niiden toistaminen tuntuu pahalta ja väsyttävältä.
Raamatusta voi lukea yhtä sun toista ja käyttää sitä toista ihmistä vastaan. Eikä tarvitse edes kantaa vastuuta sanomisistaan, kun on samaa mieltä Jumalan kanssa.
En minä naispappeudesta puhu, onhan meillä yleinen pappeus
Virkoja sen sijaan on monia, mutta raamatun mukaan opettajuus ja paimenuus ei ole se, minkä Jumala naiselle antaa koska Paavali puhuu Jeesuksen nimessä ja Jumalan tahdon mukaisia asioita, selittääkin myös syyn miksi nainen ei saa opettaa.
Olen törmännyt vapaissa suunnissa ja muuallakin siihen kun nainen opettaa, se ei oikein suju eikä ole mielenkiintoista kuultavaa. Samoin kuin jotkut miehet, selvästi huomaa ettei ole kutsumusta. Paimenen virka on myös sama. Oppii huomaamaan mikä kutsumus kenelläkin on, onko kutsumusta ollenkaan vaikka niin luulisi.
Jalovaaran Pirkon evankelistan kutsumuksen kyllä huomaa, hän opettaa hyvin terveeksitekemisestä raamatun perusteella, tämä on evankeliointia. Opettaminen on taas uskon tiellä eteenpäin viemistä, paimenuus on seurakunnan palvelemista ja auktoriteettina olemista, Jeesus paimenen auktoriteettina kuitenkin. Paimen myös on "virvoittamassa" seurakuntaa ja tuomassa julki Jumalan ilmoitusta seurakuntaa varten.
Profeetta on sellainen virka jossa nainen voi olla ja sitä kautta tulee vähän opettamistakin, olen kolme sellaista naista nähnyt ja kuunnellut heitä jolla on tämä kutsumus. Hyvää, Pyhän Hengen avaamaa raamatullista oppia julistavat, kuitenkin opettamatta mutta tuoden esille Jumalan hyvää tahtoa syvällisemmin.
Diakoni pitää seurakunnan näkyvät asiat kunnossa ja huolehtii rahajutuista, avustamisesta.
Apostoli perustaa seurakuntia ja asettaa perustan seurakunnan rakentumiselle ja julistaen evankeliumia alueella, jossa sitä ei ole kuultu tai on pahoja ongelmia, raivatakseen tien perustettavalle seurakunnalle.
Tuosta pyhästä suudelmasta, on ongelma ettei sitä ole opetettu seurakunnissamme että se olisi luonnollista ja suotavaa. Suurin osa ihmisistä vierastaa ajatusta mutta uskon että tuolla pyhällä suudelmallakin olisi tarkoitus.
Tärkeintä meille kaikille olisi tutustua Jeesukseen henkilökohtaisesti, muistattehan mitä se seppä sanoi Paavolle? Yksi sinulta puuttuu...
Julistavasta tavasta: se kuuluu kutsumukseeni, olisi ehkä väärin pyydellä sitä anteeksi mutta olen pahoillani, jos olet kokenut mielipahaa kirjoituksistani.
Raamatun lyömäaseena käytöstä: onhan Hengen miekka Jumalan sana. Raamattu sisältää Jumalan sanaa. Miekka on lyömäase
Apostolien tekojen aikana puhuttu sana sai aikaan "piston" ihmisten sydämissä, jolloin he kysyivät: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Uskonnollisilla, eli fariseuksilla se taas aiheutti useimmiten sen, että puhuttu sana ( Hengen miekka ) viilsi heidän sydäntään ja he joutuivat raivon ja kiihkon valtaan. Tätä tekee Pyhä Henki, Hän antaa julistetun sanan vaikuttaa syvälle sydämeen tavalla tai toisella. Joillekin se antaa terveen piston sydämeen ja he kiinnostuvat asiasta kovasti, joillekin jotka eivät itsepäisyyttään ja uskonnollisuuttaan suostu ottamaan vastaan julistettua sanaa ja nuhteita, aiheuttaa se viillon. On hyvä myös rohkeasti puhua sanaa oikein käyttäen Hengen miekkaa:
51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
52. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
53. te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
54. Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
Ap.t 7
Uskonnollisuutta käytetään tukahduttamaan Jumalan sana, joka on niin ja amen miten Hän sen on ilmoittanut palvelijoidensa kautta.
Siunausta rakkaat veljet ja sisaret Kristuksessa.