Kirjoittaja Aihe: Jumalan Sana  (Luettu 2283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #15 : 10.07.24 - klo:19:58 »
Sinäkö sanot tämän koko foorumin puolesta, että täällä ei tahdota kuulla Jumalan Sanaa ?

Enhän minä sellaista sanonut, vaan vain lainasin sanaa siten kuin se on kirjoitettu. (Isolla Sanaa en sentään tohdi väittää lainanneeni, sillä sana ja Sana ovat eri asia.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22227
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #16 : 10.07.24 - klo:21:58 »
Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

Toimisikohan tuo ajatus toisinkin päin: Jos Isän rakkaus ei jossakin ole, hän rakastaa maailmaa?

Sinun teksteistäsi, Koirannahkalakki, on vaikea kuulla mitään rakkaudellista. Olisiko niin, että kuitenkin rakastat jotain maallista, esimerkiksi vaikutusvaltaa ja pätemistä?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #17 : 11.07.24 - klo:17:12 »
Jos sinä olisit uudestisyntynyt ja Kristus olisi sinun sydämmessäsi niin et sinä kysyisi näin typerää kysymystä ja samasta syystä sinulle on aivan turhaa vastata kuten Penalle samaan kysymykseen, koska teillä ei ole mitään mahdollisuutta sitä ymmärtää. 

Perustelisitko tämän raamatunlauseilla? Muutenhan tuo on vain omasta päästäsi vetäisemääsi.

Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.

Sinä väität, että Raamattu on Jumala ja Jumalan Poika. Kyllä minä niitä eri asioina pidän. En tuosta erimielisyydestämme uskaltaisi päätellä, että jossakin sydämessä ei Kristusta olisi.

Mutta voithan vaikka miettiä Paavalin sanoja: Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. Jotkut on määrätty tuhottaviksi, toisia ei. Eikö se sinulle riitä? Pitääkö sinun siinä ympärillä vielä riekkua?
« Viimeksi muokattu: 11.07.24 - klo:17:21 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #18 : 11.07.24 - klo:17:55 »
Kirjoitettu on

Matteuksen 7
6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #19 : 11.07.24 - klo:18:01 »
Pidän siis ihan mahdollisena sitä, että olen menossa päin Helvettiä. So what? Niinhän se Raamatun mukaan joillekin kävisi.

47. "Vielä taivasten valtakunta on kuin nuotta, joka laskettiin mereen ja joka keräsi kaikenlaisia kaloja.
48. Kun se tuli täyteen, kalastajat vetivät sen rantaan, istuutuivat ja lajittelivat hyvät kalat koreihin mutta viskasivat huonot pois.
49. Samoin käy maailman lopussa: enkelit tulevat, erottavat pahat vanhurskaista

Erottelua odotellessa. :icon_cool: Mutta ei näköjään ole ihmisten tehtävä sitä hoitaa. Työmiesten piti malttaa antaa rikkaviljankin kasvaa pellossa. Ehkä syyhytti sormia päästä sitä nyppimään, mutta ei, ei ollut lupaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #20 : 11.07.24 - klo:18:02 »
Kirjoitettu on

Matteuksen 7
6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Niinpä. Mitä siitä mietit?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #21 : 11.07.24 - klo:18:06 »
Mark. 4: 33. Monin tällaisin vertauksin hän julisti ihmisille sanaa, sen mukaan kuin he sitä saattoivat ymmärtää.

Hän eli Jeesus tyytyi ihan vain sanaa julistamaan.

(Mutta nyt olen näine raamatunlauseineni jo niin epäkörttiläisesti käyttäytyvä, että sietäisin tulla täältä heitetyksi pellolle.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22227
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #22 : 11.07.24 - klo:18:08 »
Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Kokemukseni on, että olet täällä repimässä, Koirannahkalakki. Oletkohan saanut itsellesi sopimattomia pyhyyden helmiä eteesi?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #23 : 11.07.24 - klo:18:28 »
Ja sitten tämä Luukas 9. Kovasti on opetuslapsilla halua tehdä erotteluja ja vetää rajalinjoja:

49. Johannes sanoi silloin: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei seuraa sinua meidän joukossamme."
50. Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö. Joka ei ole teitä vastaan, on teidän puolellanne."
51. Kun Jeesuksen taivaaseenottamisen aika oli lähenemässä, hän suuntasi kulkunsa Jerusalemia kohti.
52. Edellään hän lähetti sananviejiä. Nämä lähtivät matkaan ja menivät erääseen Samarian kylään valmistelemaan Jeesuksen tuloa.
53. Kyläläiset kuitenkin kieltäytyivät ottamasta Jeesusta vastaan, koska hän oli matkalla Jerusalemiin.
54. Kun hänen opetuslapsensa Jaakob ja Johannes kuulivat tästä, he sanoivat: "Herra, tahdotko, että käskemme tulen iskeä taivaasta ja tuhota heidät [niin kuin Eliakin teki]?"1
55. Mutta Jeesus kääntyi ja nuhteli opetuslapsia [ja sanoi: "Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette.
56. Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja kadottamaan vaan pelastamaan." ].2Yhdessä he jatkoivat matkaa toiseen kylään.

Samarialaisista ei koulussa opetettu kunnolla. Harhaoppisinahan he ja juutalaiset toisiaan pitivät, vaikka uskonto ja etninen alkuperä oli enimmäkseen sama. Kiistaa oli mm. oikeasta jumalanpalveluspaikasta, kuten Raamattukin dokumentoi.

"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette." En minäkään tiedä. Mutta en myöskään usko ihmisiä, jotka väittävät minua paremmin sen tietävänsä.

Minua kiinnostaa tämä väittelymme tai siihen osallistuminen vain siksi, ettei joku sitä vain lukeva joutuisi luulemaan, että Koirannahkalakin tapa harjoittaa uskoaan edustaisi tavanomaista körttiläistä tapaa. Varsinkaan en kuvittele olevani häntä johonkin armeliaampaan uskoon pelastamassa.

Ja miksi sillä on väliä, millainen käsitys jollakulla on körttiläisistä? Kai vain siksi, että se, jolle körttiläisyys sopii, voisi sen löytää. No, kai se joidenkin mielestä on eksytystä, jota ei löytää pitäisikään.  :102:  Mutta miksei sekin voisi olla alku ja lähtökohta johonkin parempaan, jollei muuta? Olen minä sellaisestakin kuullut, että joku siirtyi Kansanlähetyksen porukoihin, kun ei körttiläisyyden parista löytänyt pelastusvarmuutta.
« Viimeksi muokattu: 11.07.24 - klo:18:35 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #24 : 11.07.24 - klo:18:40 »
Ja sitten tämä Luukas 9. Kovasti on opetuslapsilla halua tehdä erotteluja ja vetää rajalinjoja:

49. Johannes sanoi silloin: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei seuraa sinua meidän joukossamme."
50. Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö. Joka ei ole teitä vastaan, on teidän puolellanne."
51. Kun Jeesuksen taivaaseenottamisen aika oli lähenemässä, hän suuntasi kulkunsa Jerusalemia kohti.
52. Edellään hän lähetti sananviejiä. Nämä lähtivät matkaan ja menivät erääseen Samarian kylään valmistelemaan Jeesuksen tuloa.
53. Kyläläiset kuitenkin kieltäytyivät ottamasta Jeesusta vastaan, koska hän oli matkalla Jerusalemiin.
54. Kun hänen opetuslapsensa Jaakob ja Johannes kuulivat tästä, he sanoivat: "Herra, tahdotko, että käskemme tulen iskeä taivaasta ja tuhota heidät [niin kuin Eliakin teki]?"1
55. Mutta Jeesus kääntyi ja nuhteli opetuslapsia [ja sanoi: "Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette.
56. Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja kadottamaan vaan pelastamaan." ].2Yhdessä he jatkoivat matkaa toiseen kylään.

Samarialaisista ei koulussa opetettu kunnolla. Harhaoppisinahan he ja juutalaiset toisiaan pitivät, vaikka uskonto ja etninen alkuperä oli enimmäkseen sama. Kiistaa oli mm. oikeasta jumalanpalveluspaikasta, kuten Raamattukin dokumentoi.

"Te ette tiedä, minkä hengen omat te olette." En minäkään tiedä. Mutta en myöskään usko ihmisiä, jotka väittävät minua paremmin sen tietävänsä.

Minua kiinnostaa tämä väittelymme tai siihen osallistuminen vain siksi, ettei joku sitä vain lukeva joutuisi luulemaan, että Koirannahkalakin tapa harjoittaa uskoaan edustaisi tavanomaista körttiläistä tapaa. Varsinkaan en kuvittele olevani häntä johonkin armeliaampaan uskoon pelastamassa.

Ja miksi sillä on väliä, millainen käsitys jollakulla on körttiläisistä? Kai vain siksi, että se, jolle körttiläisyys sopii, voisi sen löytää. No, kai se joidenkin mielestä on eksytystä, jota ei löytää pitäisikään.  :102:  Mutta miksei sekin voisi olla alku ja lähtökohta johonkin parempaan, jollei muuta? Olen minä sellaisestakin kuullut, että joku siirtyi Kansanlähetyksen porukoihin, kun ei körttiläisyyden parista löytänyt pelastusvarmuutta.

Jeesuksen Kristuksen nimessä kysyn sinulta, kuka on sinun herrasi ?
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #25 : 11.07.24 - klo:18:46 »
Jeesuksen Kristuksen nimessä kysyn sinulta, kuka on sinun herrasi ?

En minä tiedä. Kuinka voisinkaan tietää.

Mutta olen saanut vaikutelman, että sinä mielestäsi sen tiedät. Miksi siis edes kysyt, jos vastaus on sinulle selvä?

Voi kyllä olla myös, että tuo saamani vaikutelma on väärä. Mutta sen käsityksen kirjoituksesi jättävät.

(Se on sitten toinen juttu, ettei asialla ole niin väliä. Ei kai minulla ole niin paljon väliä, vaan sillä, että kaikki on Jumalan kädessä. Ja lopulta sen ymmärrämme, miksi on kuten on.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #26 : 11.07.24 - klo:18:49 »
En minä tiedä. Kuinka voisinkaan tietää.

Mutta olen saanut vaikutelman, että sinä mielestäsi sen tiedät. Miksi siis edes kysyt, jos vastaus on sinulle selvä?

Voi kyllä olla myös, että tuo saamani vaikutelma on väärä. Mutta sen käsityksen kirjoituksesi jättävät.

(Se on sitten toinen juttu, ettei asialla ole niin väliä. Ei kai minulla ole niin paljon väliä, vaan sillä, että kaikki on Jumalan kädessä. Ja lopulta sen ymmärrämme, miksi on kuten on.)

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Minä rukoilen sinun puolestasi, että Herramme Jeesus siunaisi sinua armollaan ja kirkastaisi sinulle kasvosi, jos sinulle sopii ?
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6416
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #27 : 11.07.24 - klo:18:59 »
^ Sopii tietenkin! Rukoileehan kirkko sitä koko ajan muutenkin. Mikä minä olisin kieltämään? Enkä kyllä haluaisikaan kieltää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Jumalan Sana
« Vastaus #28 : 11.07.24 - klo:19:16 »
^ Sopii tietenkin! Rukoileehan kirkko sitä koko ajan muutenkin. Mikä minä olisin kieltämään? Enkä kyllä haluaisikaan kieltää.

Kiitos
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.