Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 6  (Luettu 35855 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #120 : 16.07.10 - klo:09:39 »
 :109: LOMILLE klo 13.45 alkaen!!
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16866
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #121 : 16.07.10 - klo:10:02 »
:109: LOMILLE klo 13.45 alkaen!!

Lepoa ja rauhaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #122 : 16.07.10 - klo:11:39 »
Printteri printtaa!  Ei mikään sprintteriprintteri. Mutta vetäisee, hotkaisee 200 sivua!!!! Hurraahurraaeläköön!!!

Tänään Leena siivoaa, siivoaa, siivoaa!!!
ei läppäröi, läppäröi. läppäröi!!!

 :026: :026: :026:

Ja illallapas Leena vaikka kuka sanois mitä  :eusa_boohoo:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #123 : 16.07.10 - klo:23:22 »
Olipa hikinen siivouspäivä. Välillä ukkosti ja sää sen mukana vähän viileni. Oli enää 30,2 varjossa.  :003:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #124 : 17.07.10 - klo:10:22 »
Olipa hikinen siivouspäivä. Välillä ukkosti ja sää sen mukana vähän viileni. Oli enää 30,2 varjossa.  :003:

mIten sinä pystyit siivoamaan?  Minä en pysynyt tolpillani kun olin saanut yhden huoneen näistä 2 1/2sta kuuratuksi, ja tämä on totuus!  Kauppaan kun lähti niin sanon että heikotti ja hoipertelin kuin juopunut. Yö oli onneksi vähän vilpoisempi.

Mutta kuulkaa, kuulkaa! Kouvolassa oli 37 astetta varjossa! Ja jos tuulettaa niin kissa karkaa, kuulemma. Minä en käsitä miksi kissaa ei voi kahlita.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #125 : 17.07.10 - klo:16:01 »
Kaupunki on positiivisessa mielessä sekaisin lähiöitä myöten. Joka paikassa soi. Eipä siis muuta kuin motoksi "iloitkaa iloitsevien kanssa" ja "poks", tölkki auki. :003:

http://www.youtube.com/watch?v=mZTPsrcfQSE

- It's only rock'n roll but I like it (Mick Jagger) -

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #126 : 17.07.10 - klo:19:28 »
Nyt kaikki hommat pitää tehdä loivin liikkein.  :icon_biggrin:

Tänään on Tiitiäinen ja Ellu kokanneet. Syötiin mm. vesiheinää, jauhosavikkaa, vuohenputkea, kurttulehteä, voikukan lehtiä, luomukasviksia, ituja, erilaisia pähkinöitä ja siemeniä ja jälkiruokana oli suklaakakku. Sekin oli tehty siemenistä, kaakauopavuista, kaakaovoista, kookosöljystä...
Oli meillä ihan tavallisia pottujakin ja luomulihaa (hirveä).  :003:

Illalla vielä dippapillaan kasviksia ja ukot saa perinteiset saunamakkarat, ettei tule paha mieli.  :023: 
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #127 : 17.07.10 - klo:20:18 »
Tänään on Tiitiäinen ja Ellu kokanneet. Syötiin mm. vesiheinää, jauhosavikkaa, vuohenputkea, kurttulehteä, voikukan lehtiä, luomukasviksia, ituja, erilaisia pähkinöitä ja siemeniä ja jälkiruokana oli suklaakakku. Sekin oli tehty siemenistä, kaakauopavuista, kaakaovoista, kookosöljystä...
Oli meillä ihan tavallisia pottujakin ja luomulihaa (hirveä).  :003:

Illalla vielä dippapillaan kasviksia ja ukot saa perinteiset saunamakkarat, ettei tule paha mieli.  :023: 
Kuule, jäikö nälkä? Siis, tekeekö sittenkin mieli vetäistä yksi makkara?  Vai onko olo niin kevyt kun kasvissyöjät kehuvat aina että on?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1575
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #128 : 18.07.10 - klo:19:57 »
Hokasin, että mustahan on tullu ystäväkansaa. :109: Reilut neliä vuatta kesti kartuttaa viästimäärää, että tämä rajapyykki tuli vastahan.
Nyt ei passaa rimaata täälä liikoja, kun kuuluu ystäväkansahan. :eusa_angel:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #129 : 18.07.10 - klo:22:11 »
Mie voin vakuuttaa etten oo hetkeen syöny itteäni NÄIN ähkyksi, ja tänään olen syönyt pelkästään raakaravintoa, paitsi kahvia tuli juotua kupillinen. Avokaado, kasviöljyt, pähkinät, siemenet ja idut ovat kyllä tukevaa tavaraa... ja siis olo ei todellakaan ole mikään ihanan kevyt...  :icon_lol: sen verran paljon tuli kiskottua raakasuklaata ja Ellun loihtimaa raakamansikkakakkua (siis mansikat eivät olleet raakoja, raaka-aineet vain, eikä kakkua paistettu vaan pakastettiin) että huoh...onneksi voi lohduttautua sillä, että kaikki mitä tuli syötyä liikaa oli terveellistä...vaikka kohtuus olis varmasti ollu ihan hyvä veto... Mutta kun oli NIIN hyvää!

Ja siis olen ihan kaikkiruokainen, en mikään kasvissyöjä enkä vallankaan vegaani...eli kuvun kylläisyydentunne tänään ei ole seurausta siitä, että olen tottunut elämään pelkällä kasvisravinnolla...

Tänään olen siis saanut herkkuja mahan täydeltä...käynyt kylämarkkinoilla ja levännyt...ja ollut ihan luvattoman tyytyväinen olooni...  :003:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #130 : 19.07.10 - klo:07:37 »
Sataa ja kunnolla ja ehkä koko päivän eikä ole liian kuumakaan. Jokohan hiivatin kesä alkaa painua manan majoille?

Tervetuloa syksy!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #131 : 19.07.10 - klo:11:04 »
Kuule, jäikö nälkä? Siis, tekeekö sittenkin mieli vetäistä yksi makkara?  Vai onko olo niin kevyt kun kasvissyöjät kehuvat aina että on?

Juu, ei.  :003:
Itseasiassa en jaksanut edes dippailla, vaikka oli tarkoitus. Saunasta tultuani sain viherpehmiksen, joka oli väriltään tumman, viininpunainen. Siinä oli kai jotain vesiheinää tai vastaavaa. Väri ja maku tuli mustista viinimarjoista. Sitten siellä on ollut seassa kaikenlaista, en jaksa muistaa. Hyvää oli. Marjojen maku peitti kaiken muun. Se olisi voinut maun puolesta olla ihan mustaherukoista ja banaanista sekoitettu. Nuo vihreät tekivät siitä vain astetta terveellisemmän.
Ja koko viikonlopun oli tosi täyteläinen olo. Ei tehnyt illalla edes mieli jätskiä, vaikka miesväki niitä söi.

Jos aikoisi kokonaan kasvis- ja raakaruokavalioiseksi, pitäisi tutustua noihin erilaisiin siemeniin, ituihin, oljyihin, joista saa ne ravintoaineet, mitä meikäläiset ottaa lihasta ja maitotuotteista. Niille kaikille löytyy kyllä vastineet kasvikunnasta, mutta ei ihan täältä maaseudun lähikaupoista. Isoissa kaupungeissa on kattavat lountaistuotekaupat. Niin ja tietenkin netistä saa tilaamalla ihan mitä vaan, mutta en ole vielä tottunut nettiostoksiin. Haluan hypistellä pakkauksia. Kääneellä ja väännellä.
Pyryharakka

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #132 : 19.07.10 - klo:19:16 »
Tartteeko joku 2hh majoitusta Sjömanrossa Hangon Meriveisuiden aikaan 14.-15.8.? Minun kämppikselleni/kyydilleni tuli työeste ja niinpä en minäkään pääse. :( Voidaan kyllä peruuttaa tuo majapaikka, mutta jäikö joku ilman? Laittakaa yksityisviestiä, kiitos.

Korjasin kuukauden oikeaksi Seppos
« Viimeksi muokattu: 20.07.10 - klo:09:42 kirjoittanut seppos »
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #133 : 19.07.10 - klo:19:26 »
Huhhuh mikä homma, mutta valmista tuli. Kivakin kyllä; tehdä jokaiselle sukulaiselapselle konfirmaatiolahjaksi kirja --- siis nippu tarinoita, lauluja, ja runoja, ja kuvittaa se heistä itsestään otetuin valokuvin. Mutta uskokaa, että se homma niistää nenän. Ja mikä kaaos - paperisotkua ja kaik - ke -a   joka paikka täynnä. Mutta nyt ei puutu kuin sivujen muovitaskuihin pujottelu, ja sitä kyllä tekee sujuvasti telkkarin äärellä... ja mitä sitä kitisemään joistakin muka tärkeistä korjattavista teksteistä tai mitä soopaa tässä, kun tämä kuitenkin on ajankohtainen ja jotenkin tärkein, sittenkin.  

Minä ompelin sen kastemekon, jossa kaikki sitten kastetyiin ja tämä kai siitä sitten alkoi ja jotenkin jää minulle. Olisikyllä  kivaa jos muut kertoisivat myös muistoja sun muuta. Äkkiä kai vain totutaan ajatukseen että kukas muu teklisi kuin se joka viimeksikin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22227
Vs: Tänään osa 6
« Vastaus #134 : 20.07.10 - klo:09:23 »
Nyt olen mökillä Kertun kanssa kaksin, mutta esikoinen tulee esikoisineen (2 vuotta) ja siskontyttöineen (10 vuotta) loppuviikoksi. Vaimo lupasi perjantaina pelastaa sen, mitä minusta jää jäljelle.