Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 4. erä  (Luettu 53507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #135 : 08.08.16 - klo:02:18 »
Minun päivän australialaiset sankarinaiset olivat heidän rugbyjoukkueessaan. Huikea peli Yhdysvaltoja vastaan! Sen sijaan suosikkini Fidzhi ei päässyt mitalipeleihin; emämaa ja lajin kehittäjä Iso-Britannia oli vielä kovempi. Tai ehkä ansio oli valmentajan, sillä brittien peli oli taktisesti fiksua.

Koskaan ennen en ole rugbya katsonut ja nyt olen ihan pelin lumoissa. Tarkemmin sanottuna Rugby Sevens -version. Etenkin kun tuolla Rio Areenassa on hyvät hidastukset otteluiden parhaista paloista. Joukkueiden väliset tasoerot ovat kyllä melkoisia; parhaita ovatkin olleet ne pelit, kun on tasaväkiset joukkueet (kuten Australia - USA), tai paremmasta yksi pelaaja jäähyllä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #136 : 08.08.16 - klo:05:07 »
Kosovolle onnittelut maan historian ensimmäisestä olympiamitalista  :109:. Tuojana Majlinda Kelmendi judon 52 kilon sarjassa, ja väri peräti kultainen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #137 : 08.08.16 - klo:06:24 »
Voi itku mitä tapahtui naisten maantieajossa!!   :icon_sad:
Kärkipaikalta alamäessä pahan näköinen kaatuminen, en tiedä mitä tapahtui.
Uusi kärkinainen ajettiin kiinni juuri ennen maalia kolmen naisen toimesta.
Lepistö vielä matkalla.

Aamun teksti-tv kertoi, että hänellä on murtumia selässä.  Olin tässä koneella juuri silloin kun se tapahtui, kuulin huudon ja menin katsomaan, mutta tilanne oli jo ohi. Matti näki sen ja vielä äsken sanoi kuinka pahalta kaatuminen näytti.  Kadun kiveyksen reunukseen oli jäänyt liikkumattomana makaamaan.

Selostajat sanoivat belgialaiseksi, mutta hollanitarhan hän on. Onneksi oli maannainen joka kiri voittoon.

Jenkittäreltä loppui voimat ihan loppukilometrillä. Kylläpä hän olikin laiha, kuihyunut suorastaan. Voittajalla oli sentään hiukan pyöreyttä lihaksissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #138 : 08.08.16 - klo:20:29 »
Katson vielä klo 21 alkavan miesten trapin finaalin, mutta klo 22 vaihdan kulttuurin puolelle. Heimat-Kotiseutu sarjan päätösjakson haluan katsoa sillä olen nukkunut hyvät päiväunet sitä varten.

Olisi samaan aikaan kyllä telinevoimistelun joukkuekilpailua menossa, mutta tälle päivälle en jaksa enempää urheilua.

Olen ollut kiireessä kun seuraan Yle 2;sta,Femmaa, Yle Areenaa, Yle.fi/Urheilusivustoa, Iltasanomien juttuja urheilijoista, kuten äsken Phelppsin mustelmista kertoivat niiden olevan jälkiä kuppauksesta.

Se säväytti, sillä naapurinrouva on saunottaja-kuppari-Kalevalainen jäsenkorjaaja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #139 : 08.08.16 - klo:21:55 »

   Komeasti hevoset laukkasivat.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #140 : 10.08.16 - klo:00:53 »
Yhdysvallat on naisten telinevoimistelussa nykyään ihan ylivoimainen  :icon_eek:. Ottanevat henkilökohtaisessa neliottelussa kaksoisvoiton, ja ottaisivat ehkä kolmoisvoitonkin, jos maata kohti saisi olla kolme kilpailijaa. Kaikilla muilla telineillä on mahdollisuudet kultaan myös, ja muilla paitsi hypyssä kaksoisvoittoon. Hyppyfinaaliin saivat mukaan vain yhden edustajan, että jotain rajaa ylivoimallakin sentään  :003:. Toivon kuitenkin, että vähän tasaisemmin nuo mitalit jakautuisivat. Ja erityisesti toivon Daria Mustafinalle onnistumista nojapuilla (tänään hänen suoritustaan juuri sillä telineellä ei näytetty, vaikka se ainakin pisteiden valossa oli illan parhaimmistoa).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #141 : 10.08.16 - klo:05:22 »

   Michael Phelps ui 20. kultamitallinsa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #142 : 10.08.16 - klo:06:00 »
Williams-talli ei pärjää tenniksessä.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #143 : 10.08.16 - klo:06:15 »
En jaksanut edes naisten olympiapistoolin finaalia katsoa, pronssiottelun katsoin, oli aika tylsää nähtävää kun osumia ei näe, vain värit kertovat onnistuneet ja epäonnistuneet laukaukset.

Tuuli Petäjä-Siren lautaili taas mallikkaasti.

Uimareissa on komeita uroita, ja hevosissa oriita. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #144 : 10.08.16 - klo:16:09 »
Jousiammunta on hieno laji katsoa.

Hollantilaiset pärjäsivät hyvin naisten pyöräilyn aika-ajossa.  Laura L oli 17.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #145 : 10.08.16 - klo:19:10 »
Hohhoijaa. Minulla iskee kisaväsymys jo nyt.

Pitäisi varmaan ryhtyä vanhanaikaisesti katselemaan telkkarista, kun ei tuo Rio Areena ainakaan minun laitteillani taaskaan toimi. Ei jaksa hienot videot pyöriä. En tiedä, onko vika koneessani vai muualla. Turhauttaa. Odotin tältä penkkiurheiluelämykseltä aika paljon enemmän.

Digiboksia pitäisi tyhjennellä, sinne olisi hyvä kerätä hidastempoiset uinnit ja yleisurheilut, ja hoitaa katselu pikakelauksella.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #146 : 10.08.16 - klo:20:39 »
Minuunkin , mutta eiköhän kohta piristytä kun yleisurheilu tulee peliin.

Televisiosta minä katson, vaihdellen Kakkosen ja Femman välillä. Tänään pyöräilyn aika-ajoa katsoimme yhdessä, ja samoin äsken uinnin alkueriä.  Viestejä en enää jaksanut sillä päiväunet jäivät nukkumatta asiointien takia.

Areenasta vilkaisen ne pätkät jotka ovat kiintoisimmat, sillä aamupäivän uusintoja en töiltäni minäkään ehdi. Huomena tulevat tylleröt päivähoitoon, nyt lähden kohta nukkumaan.

 :015:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #147 : 12.08.16 - klo:00:48 »
Kisojeni huippuhetki tähän mennessä: Yhdysvaltain Alexandra Raismanin permantosuoritus naisten telinevoimistelun neliottelun loppukilpailussa. Kuinkahan monta kertaa kelasin digiboksista läpi silmät ymmyrkäisinä  :icon_eek:. Saman maan Simone Biles sai paremmat pisteet, ja upea ohjelma oli sekin, mutta Raismanin suoritus miellytti minua tyyliltään enemmän. Permannolla arvioidaan myös suorituksen esteettisyyttä. Maa ei ole suosikkini, mutta oikeutetusti ottivat kisassa kaksoisvoiton.

Tykkäsin kyllä myös pohjoiskorealaisesta (nimi ei jäänyt mieleen), joka otti naisten pöytätenniksen pronssia. Alakierteitä viljelevä pelityyli hidasti pallon menoa niin, että minäkin ehdin tajuta mitä tapahtuu. Taisi liikuttua mitalista aika lailla, kätki kasvot hyväksi aikaa pyyhkeeseen. Pidän urheilijoista, jotka näyttävät muutakin tunnetta kuin uhoa, tai hapanta naamaa pettymyksen hetkillä. Myös Raisman oli heitä.

Meillä näköjään jatkuu hulluus kohta seuraavassa erässä, mutta samaa ei voi sanoa tuosta miesten pöytätenniksen loppuottelusta, jota sivusilmällä seuraan ja jonka Kiinan Zhang vienee näillä hetkillä. Olisin kyllä suonut voiton Valko-Venäjän Samsonoville vaihteeksi.
« Viimeksi muokattu: 12.08.16 - klo:00:53 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #148 : 12.08.16 - klo:01:41 »
Neljästoista kerta toden sanoi: Fidžille historiansa ensimmäinen olympiamitali 14. osallistumiskerralla  :023:. Kun noin pitkään piti odottaa, niin otettiinpa sitten kerralla kultaa, miesten rugby sevens -turnauksesta. Lajin syntymämaa Iso-Britannia oli loppuottelussa ihan vastaantulija. -On kyllä hieno penkkiurheilulaji tuo, ehkäpä palloiluista suosikkini.
« Viimeksi muokattu: 12.08.16 - klo:01:47 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #149 : 12.08.16 - klo:04:56 »


   Michael Phelps ui 20. kultamitallinsa.



   Lopunviimein niitä tuli 23! Ei vähä mitä. Lajin luonne mahdollistaa tuon. Jotenkin tajutonta. Kullan arvo laskee, kun olympialajit eivät ole verrannollisia.

Mökillä kolmen viikon aikana inspiraationi jatkui piirtäen ja värittäen niin, että huussin seinälle tuli neljä uutta teosta. Yhden nimesin: Materiaali edellä.

Näin on meidän olympialajimmekin: Laji edellä. Jokainen kamppailee omassa lajissaan niiden mahdollisuuksien ja omien kykyjensä puitteissa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024