Kirjoittaja Aihe: Irtosuhteet  (Luettu 7054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harhailija

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Irtosuhteet
« : 15.07.09 - klo:13:25 »
Mitäpä mieltä olette niistä ja niitä puuhailevista?

Itse en ole ehtinyt harrastella koskaan moista. En oikein tunne omanlaisekseni toiminnaksi. Enkä voi estää muodostamasta kuvaa irtosuhteiden harrastelijoista jotenkin... huonompina ihmisinä kuin muita. En vain voi sille mitään, että se mielestäni kertoo ihmisestä jotakin negatiivista. Kaikista ei tarvi tykätä. En toki avoimesti tietenkään ketään halveksu.

Jotenkin vain nykymeno on mielestäni turhan rietasta. Olisin ollut onnellisempi jollain ihan muulla vuosikymmenellä (vaikka iät ja ajat näitä onkin harjoitettu).

myyrä

  • Vieras
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #1 : 15.07.09 - klo:14:01 »
Mitäpä mieltä olette niistä ja niitä puuhailevista?

Itse en ole ehtinyt harrastella koskaan moista. En oikein tunne omanlaisekseni toiminnaksi. Enkä voi estää muodostamasta kuvaa irtosuhteiden harrastelijoista jotenkin... huonompina ihmisinä kuin muita. En vain voi sille mitään, että se mielestäni kertoo ihmisestä jotakin negatiivista. Kaikista ei tarvi tykätä. En toki avoimesti tietenkään ketään halveksu.

Jotenkin vain nykymeno on mielestäni turhan rietasta. Olisin ollut onnellisempi jollain ihan muulla vuosikymmenellä (vaikka iät ja ajat näitä onkin harjoitettu).

Jos vakituisessa parisuhteessa tai seurusteleva harrastaa vielä irtosuhteita niin mielestäni vakisuhteessa on jotakin vialla. Kai se voi olla vaikka merkki kypsymättömyydestä.

Jos taas ilman vakituista suhdetta elävä harrastelee irtonaisia suhteita niin eipä kai siinä mitään. Kaipa se on vakisuhteen etsimistä.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #2 : 15.07.09 - klo:14:50 »
Hei!

Minä olen irtosuhteista ja niitä puuhailevista samaa mieltä kuin:

- kolareista ja liikenneonnettomuuksia puuhailevista
- avioeroista ja avioeroja puuheilevista
- myöhästymisistä ja myöhästymisiä puuhailevista
- kadosta ja katovuosia puuhailevista
- itkusta ja itkuja puuhailevista
- kiusaamisesta ja kiusaamisia puuhailevista
- kiusoista ja kiusauksia puuhailevista
- juoruista ja pahoista puheista sekä niitä puuhailevista
- iskuista ja lyöntejä puuhailevista

ja arvelen, että paljon on Vapahtajalla paijattavaa elämän ja ihmisten kolhimisen kohteeksi joutuneilla!

SV 115:5

pohtii Mauno
« Viimeksi muokattu: 15.07.09 - klo:14:53 kirjoittanut Mauno »

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #3 : 15.07.09 - klo:16:15 »
Mitäpä mieltä olette niistä ja niitä puuhailevista?




Pitääkö niistä olla jotain mieltä?  Minulle riittää että olen omista synneistäni jotain mieltä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #4 : 15.07.09 - klo:16:39 »
Mitäpä mieltä olette niistä ja niitä puuhailevista?



Jos meidän isäntä alkaa sellaisia harrastaa, niin nakkaan kartanolle niska-perseotteella.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #5 : 15.07.09 - klo:17:26 »
Mitäpä mieltä olette niistä ja niitä puuhailevista?

Itse en ole ehtinyt harrastella koskaan moista. En oikein tunne omanlaisekseni toiminnaksi. Enkä voi estää muodostamasta kuvaa irtosuhteiden harrastelijoista jotenkin... huonompina ihmisinä kuin muita. En vain voi sille mitään, että se mielestäni kertoo ihmisestä jotakin negatiivista. Kaikista ei tarvi tykätä. En toki avoimesti tietenkään ketään halveksu.

Jotenkin vain nykymeno on mielestäni turhan rietasta. Olisin ollut onnellisempi jollain ihan muulla vuosikymmenellä (vaikka iät ja ajat näitä onkin harjoitettu).
Tällaista aihetta on vähän turhaa esittää tähän foorumille. Jos tällä foorumilla kertoo mielipiteen irtosuhteista (ei sellaisen harrastajasta), niin sitä ei pysty sanomaan niin, etteikö joku letkauta siihen jotain asian vierestä. Tämä kuuluu sarjaan tabut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #6 : 15.07.09 - klo:17:50 »
Mahtavatkohan irtosuhteet olla paljonkaan yleisempiä kuin ennen? Ehkä niistä vain puhutaan nyt enemmän ja avoimemmin.

Oma kantani irtosuhteisiin on, että en rupea niitä tuomitsemaan mutta en erityisemmin niihin kannustakaan. Jos siihen kaksi ihmistä ryhtyy omasta tahdostaan, niin mikäpä minä olen heitä neuvomaan, kun en itse tiedä yhtään paremmin. Minulla on kuitenkin epäilys, että pitkällä aikavälillä sellainen ei tee kovin hyvää ihmisen tunne-elämälle. Jos on valmis hyppäämään sänkyyn vieraan ihmisen kanssa, niin olisi hyvä miettiä, millaiset vaikutukset sillä on kumpaankin osapuoleen. Ongelmana vain taitaa olla se, että noissa tilanteissa ei hirveästi tule mietittyä seuraavaa aamua pidemmälle.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #7 : 15.07.09 - klo:18:10 »
Tällaista aihetta on vähän turhaa esittää tähän foorumille. Jos tällä foorumilla kertoo mielipiteen irtosuhteista (ei sellaisen harrastajasta), niin sitä ei pysty sanomaan niin, etteikö joku letkauta siihen jotain asian vierestä. Tämä kuuluu sarjaan tabut.

Ja tämäkö on mielestäsi rakentavaa keskustelua otsikolla irtosuhteet?

Minulla ei ole mitään irtosuhteiden harrastajia vastaan, ammattilaisista olen enemmän huolissani...

Mutta ihan tosissaan: Jos kaksi aikuista ihmistä (joista kummallakaan ei ole olemassaolevaa parisuhdetta) päättää keskenään harrastaa seksiä tänään ja ehkä soitella ensi viikolla, niin se on heidän asiansa eikä todennäköisesti siitä kukaan kärsi. Jos taas jompikumpi vedättää ja uskottelee että suhteesta voisi tulla jotain muutakin vaikkei oikeasti halua kuin yhden illan jutun, on suuri riski siihen, että jompikumpi tai molemmat kärsivät suhteesta.

Itselläni on ollut pari epämääräisehköä lyhytsuhdetta opiskeluaikana. Tiedän, että olisin päässyt elämässä vähemmillä kivuilla ilman niitä. Näin minun kohdallani siis. Joku muu porskuttaisi eteenpäin samoista suhteista ilman traumoja. Joku sellainen, jonka kuva seksistä ei olisi uskonnollissävytteisesti likaantunut.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #8 : 16.07.09 - klo:07:14 »
Suhtaudun äärimäisen kielteisesti irtosuhteisiin.
Olen suvaitsematon asian suhteen.

Körttifoorumilla on hassunhauska piirre: pitää koko ajan mainita, että "en hyväksy tätä tekoa, mutta hyväksyn teon tekevän ihmisen".
Se varmaan kuuluu paikalliseen liturgiaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #9 : 16.07.09 - klo:07:33 »
Lainaus
Körttifoorumilla on hassunhauska piirre: pitää koko ajan mainita, että "en hyväksy tätä tekoa, mutta hyväksyn teon tekevän ihmisen".
Se varmaan kuuluu paikalliseen liturgiaan.

Menin välillä WChen aamujaskalle.
Siinä istuskellessa tuli tunne, että minun pitäisi parantaa julkisuuskuvaani toteamalla, että "tuollaista toitotteluahan minäkin harrastan välillä tällä foorumilla".
Ehkä sekin on täällä tunnusomaista, että jos syyttää jotakuta jostain, pitää loppuun mainita, että minäkin teen samaa, ja jos en tee, niin olen kuitenkin yhtä syntinen, (vaikken nyt aivan heti osaakaan mainita mitään erillistä syntiä, jota teen).

Olen siis minäkin syntinen ja nuo edellä mainitsemani piirteet eivät ole ollenkaan huonoja, vaikka paljon käytettynä ne käsivätkin inflaatiosta.
Enköhän minäkin nyt ole kyllin hyvä ihminen näihin kuoseihin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #10 : 16.07.09 - klo:15:18 »
Ja tämäkö on mielestäsi rakentavaa keskustelua otsikolla irtosuhteet?


Ei varmaan kauhean rakentavaa, mutta aiemmista kokemuksista viisastuneena tiedän, että rakentava keskustelu tällaisesta aiheesta tällä foorumilla on jo lähtökohtaisesti mahdotonta, jos käyttää nimimerkkiä Pirska.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #11 : 16.07.09 - klo:20:35 »
Mikä ja millainen "suhde" on "irto" ???

Mikä sen vastakohta on? Lukkosuhde?
Herra armahda.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #12 : 16.07.09 - klo:20:54 »
Mikä ja millainen "suhde" on "irto" ???

Mikä sen vastakohta on? Lukkosuhde?

Jos suhde kestää vain lyhyen aikaa ja siihen sisältyy ainoastaan seksiä, niin eipä siinä juuri pääse kiinnittymään toiseen ihmiseen. Kun ei ole kiinni, niin kai sitä on sitten irti.

Taitaa mennä jo hieman saivartelun puolelle.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #13 : 16.07.09 - klo:21:25 »
vasenkätisyyttä körttifirmassa suvaitaan... vaiko?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Irtosuhteet
« Vastaus #14 : 16.07.09 - klo:23:02 »
Jos meidän isäntä alkaa sellaisia harrastaa, niin nakkaan kartanolle niska-perseotteella.

Vanhan journalistin sydäntä lämmittää ilman joutavia jaarituksia asian ytimeen menevä kommentti.

Mt