Kirjoittaja Aihe: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa  (Luettu 6670 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #15 : 20.01.12 - klo:10:18 »
Riippuu hieman siitäkin, kuinka pitkiä tekstejä tulostaa. Minulla oli pitkään lasertulostin, mutta se teki lakon aina alta sadan sivun. samoin kävi yhdelle ystävälleni. Muutoin pidin laserista, ja jatkuva mustepatruunoiden vaihtaminen pännii.  Mutta olen tyytyväisehkö nykyiseen;  sillä saa kopioitua, skannattua, ja se tulostaa kiltisti pitkät jutut.

Pähkäilimme missä vika; enn tiedä oliko syy, mutta laserimme muuttuivat hehkuvan kuumiksi. Kun ne jäähdyteltiin, ne aloittivat homman alusta.  Se oli raivostuttavaa-

Kuinkahan kallis mahtaisi olla lasertulostin,  joka tulostaa vaikka miljoona sivua?

Harva tulostaa yli sadan sivun juttuja. Tuo lämpenemisvihjeesi viittaa siihen, että koneen ylilämpösuoja laukeaa, sillä muuten koneesi hajoaisi kuumuuteen. Laser kiinnittää värijauheen paperin pintaan käyttäen kuumentamalla sitä lasersäteellä. Toinen mahdollisuus on, että joku puskurimuisti täyttyy, kun vika on tuollainen. Kotikoneet on suunniteltu muutaman arkin kertaeriin. 
Minulla oli kerran yksi tietokone, joka teki tuota kunnes otin kannen auki ja järjestin lattakaapelit uudelleen niin, että jäähdytys pääsi toimimaan. Uusissa koneissa ei ole enää lattakaapeleita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #16 : 21.01.12 - klo:12:44 »
Seppos, miksei muutkin, onkohan niin, että jos joutuu tulostamaan paria sataa min.  on tyytyminen mustesuihkuun?  Tämä odottaa patruunanvaihdon ajan, ja jatkaa siitä mihin jäi.  Se jatkuva mustepatruunoiden  vaihto täytyy vain kestää.  :icon_sad:
« Viimeksi muokattu: 21.01.12 - klo:12:48 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #17 : 21.01.12 - klo:13:39 »
Seppos, miksei muutkin, onkohan niin, että jos joutuu tulostamaan paria sataa min.  on tyytyminen mustesuihkuun?  Tämä odottaa patruunanvaihdon ajan, ja jatkaa siitä mihin jäi.  Se jatkuva mustepatruunoiden  vaihto täytyy vain kestää.  :icon_sad:

Luulisin, että satojen sivujen tulostuksessa laser on oikea vaihtoehto. Katsoin juuri oman Canon 5050n tulostimen tietoja ja sillä ei pitäisi tulostaa yli 25000 sivua kuukaudessa!
Aloituskasetti 800 sivua ja vaihtokasetti 2300 sivua (musta).

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #18 : 21.01.12 - klo:15:10 »
En halua kerskata... :)
Mutta mulla on lähes aina yöpöydällä sekä olohuoneen pöydällä Raamattu.
En omista televisiota enkä kaipaa sitä.
Hengellisiä laulukirjoja ja virsikirjojakin on tietokoneen likellä, mmLaula kaikki maa, Suomen lähetysseuran kirja.
Hengellisiä lehtiäkin on.
Enkeleitä kirjahyllyssä, sekä rukoilevat kädet taulu ja sitten sellainen kipsityö myös rukoilevista käsistä ja samoin missä Maria pitää Jeesus-lasta sylissään.

No, nämä tuli nyt ekaks mieleen...mutta kuten sanoin, en näillä kerskaa....olkoon kerskauksena ainoastaan elävä Herramme ja Vapahtajamme, Jeesus.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #19 : 21.01.12 - klo:15:27 »
Meillä ei oikeastaan olekaan verhoja. Rullaverhot kyllä ja niitä vedetään alas silloin kun aurinko porottaa liian kuumasti. Makuuhuonen ikkunassa on
kylläkin , että saadaan pimennettyä. Tauluja on n. 40, kirjoja 700-800. Muutama viherkasvi, paljon kynttilöitä, koirankynsien raappimia lattioita ja ikkunalautoja. Märkien suiden jälkiä ikkunalaseissa.
Ovi on päivisin auki, joskus yölläkin. Vain vessan ovessa on salpa.
Lintuja ruokitaan syyskuu-toukokuu välillä. Jälkikasvu telmii pihassa, metsässä ja kadulla silloin kun oleilevat mummilassa.
Pidän puhtaudesta, mutta ei paikkojen tarvitse aina olla tip-top, ja välillä siivotaankin "ryssäksi".

Olen tällä alueella pannut merkille että eräissä taloissa on aina säleverhot tiukasti kiinni, tiukkaan napitettu, ikäänkuin.

                                                                                                                                                   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #20 : 22.01.12 - klo:00:27 »
Luulisin, että satojen sivujen tulostuksessa laser on oikea vaihtoehto. Katsoin juuri oman Canon 5050n tulostimen tietoja ja sillä ei pitäisi tulostaa yli 25000 sivua kuukaudessa!
Aloituskasetti 800 sivua ja vaihtokasetti 2300 sivua (musta).

Siis kerrallaan, ilman että kone lämpenee?  Mikä merkki, mikä hinta suunnilleen?  Missä myyvät?
...............................................

Kaksiossa suljen ulko-oven sisäoven esteettisyyssyistä, samoin vessan oven, hajoamistilassa oleva tv oon, katson Areenalta mitä katson. Jos kirjoitan, en siivoa.  Se on huono tapa.  Kirjoja on joka paikassa pinoissakin, yritystä hallintaan on, kuka niitä öisin heittelee en tiedä, ei Kissa ainakaan  -  :026:

Soittimia ja pari metriä dosenttikirjallisuutta siellä täällä. Loput siis muuta.    Verhot aina avoimina.  Terassi - ah ah, jo nyt unelmoin kesästä ja kasvillisuuksista!   Paljon kasveja sisälläkin.  Kynttilöitä.    Ikoneja on, ja ihastuttava Golgata-maalaus, vaha-tempera (?)-kuivaneula. Jos muistan oikein.  Ompelukone. Lasten kuvia. 

 Varmaan aika tavista.
« Viimeksi muokattu: 22.01.12 - klo:00:40 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #21 : 22.01.12 - klo:08:07 »
Varmaan aika tavista.

Joka jätkällä on nurkat täynnä kirjapinoja nojaamassa kukkaruukkuihin ja soittimiin.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #22 : 22.01.12 - klo:09:56 »
Otsikon aiheeseen palatakseni sanoisin että ihmisen kirjahylly kertoo yleensä paljon ihmisestä. Siksi uuteen paikkaan vierailulle mennessäni silmäilen aina tarkkaan kirjahyllyä. Hyvin tuntemieni ihmisten kohdalla se ajatus, minkä heidän kirjahyllyä silmäilemällä heistä voisi muodostaa, pitää erittäin hyvin paikkansa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #23 : 22.01.12 - klo:10:16 »
Siis kerrallaan, ilman että kone lämpenee?  Mikä merkki, mikä hinta suunnilleen?  Missä myyvät?
...............................................

Luepa tästä itse. Sivu 26.
http://www.tietokone.fi/content/download/496077/7891766/file/tk201005.pdf

Hintoja:
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/169679

Itse olen aika usein suosinut GSM-Storea. Voipi itse noutaa, niin ei tule kuluja.

Jotkin tulostimet voi liittää suoraan langalliseen tai langattomaan verkkoon jolloin voi tulostaa samalle tulostimelle useammalta koneelta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #24 : 22.01.12 - klo:10:31 »
Luepa tästä itse. Sivu 26.
http://www.tietokone.fi/content/download/496077/7891766/file/tk201005.pdf

Hintoja:
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/169679

Itse olen aika usein suosinut GSM-Storea. Voipi itse noutaa, niin ei tule kuluja.

Jotkin tulostimet voi liittää suoraan langalliseen tai langattomaan verkkoon jolloin voi tulostaa samalle tulostimelle useammalta koneelta.


Meillä on taas Veikon Kone mukavimman matkan päässä. Mikä kullakin. Tuo langattomuus tulostimessa on mukavuus asia kun ei ole niin paljon turhia piuhoja. Tulee siistimpi koti. Asentaessani omaa langatonta mustesuihkua tuli kuitenkin ongelmia. Se ei suostunut toimimaan yhteen yläkerran wlanin kanssa, koska IP:t eivät istuneet. Alakerran wlan kuuluu erinomaisesti, mutta sekään ei käynyt, kun siinä oli jo vaimon identtinen kone. Kone toimii siis edelleen langallisesti. Langaton laser sen sijaan toimii eriomaisesti langattomasti kun niitä on vain yksi. Yläkerran wlan on tarpeeton, mutta kun se tulee automaattisesti reitittimen mukana ja oli jo ennestään. Jos joku väittää tällä perusteella, että olen pikkuisen tekniikkafriikki, niin hän ei ole yksin.

Mitä taas tulee kirjahyllyihin, niin niiden sisältö paljastaa mistä talonväki on kiinnostunut.

K
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nämä asiat asunnossa paljastavat omistajansa
« Vastaus #25 : 22.01.12 - klo:10:52 »
Aluperäiseen aiheeseen mennäkseni totesin, etten liiemmin salaile mitään, olen avoin, eikä seksielämäni ole kaksista, olen laiska, mutta perhe- ja ystävyyssiteet on lujalla pohjalla ja tiiviit.  :icon_cool:
Pyryharakka