Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 50963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Kaikki pääsevät taivaaseen?
« : 12.08.09 - klo:10:43 »
Rohkenin mainita taannoin jossain tekstissäni, että ymmärtääkseni Raamatussa ilmoitetaan, että suurin osa ihmiskuntaa joutuu helvettiin. Tästä minua "tukistettiin" ylläpidon taholta. Sitä en kuulemma tiedä minä eikä sitä tiedä kukaan muukaan. Lienenkö ihan väärin tulkinnut Raamattuni?

En tiedä, onko tämä aihe kielletty tällä foorumilla tai joskus aiemmin loppuunkaluttu. Jos on, niin seppos voi poistaa tämän heti kättelyssä.

Ellei tämä aihe ole ihan körttiläisten hittilistalla, niin ainakin minun körttikodissani on tästäkin ollut mainintaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #1 : 12.08.09 - klo:10:56 »
Lainaus
Lienenkö ihan väärin tulkinnut Raamattuni?

Tällaisen tulkinnan itsekin olen (harmistus kyllä) Raamatusta tehnyt.
Jeesuskin sanoo, että vain havra löytää tien Jumalan valtakuntaan, tai jotain tällaista.
Täytyy vain toivoa, että niille, jotka eivät tietä löydä, oltaisiin edes jossakin määrin armollisia.
Tuntuisi ikävältä, jos suurin osa ihmiskuntaa kastamattomat lapset mukaan lukien joutuisivat ikuiseen ja kivuliaaseen grilliin.
Täytyy vain toivoa, että girilli ei olisi niin kuuma, kuin joskus on annettu ymmärtää.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #2 : 12.08.09 - klo:11:06 »
Raamattuun luottaen ja tukeutuen, ei pääse.Minusta se on selvästi sanottu, selvemmin kuin asiat ihmisen nukkumisesta mitään tietämättömänä tai helvetin touhuista.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #3 : 12.08.09 - klo:11:11 »
Kyllä minäkin siihen käsitykseen olen Raamattua lukemalla päässyt, ettei kaikki taivaaseen pääse. Eivät kaikki sinne edes halua. Se taas käsittääkseni johtuu siitä, ettei meillä ihmisillä ole antaa heidän mielestään riittävän selviä ja uskottavia vaihtoehtoja. Ei ole paikanpäällä käyneiden, tällä hetkellä elossaolevien kertomuskia ja viedeoita. Eikä toisaalta ole haluta uskoa tuhansien vuosien takaista "matkaopasta".
Pyryharakka

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #4 : 12.08.09 - klo:11:37 »
Palaisin tässä siihen lapsen uskoon/luottamukseen, koska raamattuhan perustuu myös uskoon vaikka moni asia on historiallisesti toditettavissakin. Ihminen monesti haluaa luulotella jotta kaikki pääsee, koska se ois niin mieluinen käsitys varsinkin näin "nykkyaikana". Mutta taas ne ihmisen vaivaiset  "kovalevyn puolikkaat" yrittää Jumalan sanaa vastaan taistella.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #5 : 12.08.09 - klo:12:31 »
Eikös toi lutteri meinannu että kastetut, uskovat ihmiset pääsee taivaaseen ja muiden kohdalla tilanne on avoin.
Siitäpä sitten miettimään että kumpaan kategoriaan itte kuulun kun todennäköisesti uskon päin hevonpersettä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #6 : 12.08.09 - klo:12:40 »
Lainaus
kun todennäköisesti uskon päin hevonpersettä

Kannattaa varmaan ruveta uskomaan oikein.

NO Joo, helposti sanottu, mutta aika vaikea toteuttaa.
Itsekin olen vielä toteuttamisasteella.
Ehkäpä oikea usko löytyy, kun lopettaa toteuttamisen,
toisaalta se lopettaminen on kuin hyppäisi johonkin pimeään ja tuntemattomaan.
Luther huhujen mukaan on käyttänyt termiä "uskon pimeä", mahdollisesti puhunut hyppäämisestä "uskon pimeään".


Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #7 : 12.08.09 - klo:12:55 »
Tuo etsinnän lopettaminen se mulle ois kyllä vaikeeta, viinan kanssa menis, ei muuten.Tietysti eriasia jos löytäsin niin vois nakata pensselit santaan ja rukkaset naulaan.
Mutta onhan se kai niinkin jotta etsivä löytää ja kol.....

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #8 : 12.08.09 - klo:13:35 »
V. Porkola on eläkkeellä oleva Kiuruveden kappalainen. Hän mainitsi, että valtavan paljon on helvetissä körttiläisiä. Hän nauroi. Hän on körttiläinen. Jumala tietää minne paikkaan me päästään.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #9 : 12.08.09 - klo:13:44 »
Arvelisin, ettei körttiläisiä kauan helvetissä siedetä. Siionin veisaaminen ei taida olla sikäläisen henkilökunnan mieleen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #10 : 12.08.09 - klo:14:06 »
Minä en näin korkeita kysymyksiä paljon aprikoi. Aikoinaan opitusta tuli mieleen, että olisiko niin jotta ne jotka kiroavat Jumalan ja tietoisesti tekevät eron hänestä ja vieläpä syyllistyvät Pyhän Hengen pilkkaan EIVÄT pääse taivaaseen. Herrahan lupasi Jobin Saatanalle jos Job kiroaa...jne.

                                                :icon_eek:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #11 : 12.08.09 - klo:14:20 »
Lainaus
olisiko niin jotta ne jotka kiroavat Jumalan ja tietoisesti tekevät eron hänestä ja vieläpä syyllistyvät Pyhän Hengen pilkkaan EIVÄT pääse taivaaseen.

Näin mitä ilmeisimmin on.
Vaan ei taida sekään taata taivaspaikkaa, vaikka ei ketään kiroaisikaan, eikä Jumalan kanssa teekään tietoista eroa eikä ketään pilkkaisi.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #12 : 12.08.09 - klo:22:02 »
Taivaaseen ei päästä, sinne viedään. Viejän te tunnette, vaikkakin haparoiden.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #13 : 13.08.09 - klo:06:48 »
kyllä me olemme Pyhän Hengen pilkkaajia ja emme pääse taivaaseen... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #14 : 13.08.09 - klo:09:46 »
Minä tiivistäisin näin: Kaikki pääsevät taivaaseen, paitsi ne, jotka eivät piittaa sellaisesta taivaasta, johon kaikki pääsevät.