Äänestys

Verotus on iloinen asia

kyllä
22 (88%)
ei
3 (12%)

Äänestäjiä yhteensä: 24

Äänestys päättynyt: 16.11.06 - klo:14:30

Kirjoittaja Aihe: Ovatko verot iloinen asia?  (Luettu 26642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #15 : 19.11.06 - klo:18:09 »
Etsin oikeudenmukaisuutta, vaikka sitä ei olisikaan, en anna periksi. Veronmaksu on periaatteessa tasaava, oikeudenmukaisuutta hakeva toimenpide.
Kunpa. Verotuksessa pitäisi enemmän ottaa huomioon ihmisten arkea, kaikkia niitä loukkuja, pykäläviidakkoa, luukutussysteemiä, joissa eletään.
Tasausta tarvittaisiin ja joustoa.

Maaseudusta sen verran, että jos ei olisi elävää maaseutua ei olisi kohta maalaisjärkeäkään. Se tuli mieleen kun ajelin tänään Satakunnan kylillä. Siellä on ihan itse osattava toimia risteyksissäkin. Ei ole kaupunkien valoja ja liikennemerkkihässäkkää, puhumattakaan valoista, jotka neuvovat, koska saa mennä ja koska ei. Kaupungeissa on maa päällystetty, villi ja vapaa luonto on kesytetty, aidattu.Kaikki paikat ovat täynnä ohjeita, kieltoja, sääntöjä ja uhkasakkoja, niin ja johtavia johtajia.

HeinoM

  • Vieras
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #16 : 19.11.06 - klo:19:18 »
Aamen :wink: Ei muuten toimi privaattipostini lähtevä puoli tällä hetkellä.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #17 : 19.11.06 - klo:20:19 »
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Asun nimittäin maalaiskunnassa, toisin kuin sinä Mannaryyni joka asut kaupungissa!  :wink:

On se kiva kun joku tuonkin muistaa, itseltä tuppaa unohtumaan, jostain kumman syystä  :lol: Mutta meillähän on sitten tuolla metsässä citykarhuja (miksi multa ei kielletä sen takia ulkonaliikkumista) ja cityhirviä. Wou. Mahtavaa  :D

(eikä mulla edelleenkään ole mitään sanottavaa veroista)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa hupa

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #18 : 20.11.06 - klo:15:31 »
En nyt muista kuka näin sanoi, mutta kuitenkin: Verot on oikeastaan ainoa epäitsekäs hyväntekeväisyyden muoto. Kaikesta vapaaehtoisesta avustustyöstä sen tekijälle tulee itsetyytyväinen mieli ja alkaa pitää itseään parempana ihmisenä kuin onkaan (enkä sitten kuuntele mitään "ei mulle ainakaan tuu" -ulinoita). Veroja maksaessaan näin ei monikaan taida ajatella. Tämän seurauksena iso peukku veroille. Verot on jees!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #19 : 21.11.06 - klo:10:56 »
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Ja onneksi en tienaa kovin paljon ;)


Kommenttisi kertoo kaiken verojen rakastamisesta. Hyvähän sitä on nauttia hyvinvointiyhteiskunnan maksuttomista tai lähes maksuttomista palveluista, kun ei tarvitse paljon maksaa verojakaan. Silloin on varaa rakastaa veroja.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #20 : 21.11.06 - klo:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Ja onneksi en tienaa kovin paljon ;)


kun ei tarvitse paljon maksaa verojakaan. Silloin on varaa rakastaa veroja.


Progressiivisuus tasa-arvoistaa verotuksen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #21 : 21.11.06 - klo:11:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Ja onneksi en tienaa kovin paljon ;)


Kommenttisi kertoo kaiken verojen rakastamisesta. Hyvähän sitä on nauttia hyvinvointiyhteiskunnan maksuttomista tai lähes maksuttomista palveluista, kun ei tarvitse paljon maksaa verojakaan. Silloin on varaa rakastaa veroja.


Toivottavasti ymmärsin sävysi väärin, mutta tuosta voisi käsittää sinun vihjaavan että elän "yhteiskunna siivellä" ja sanon siksi mitä sanon.
Muutenkin tuon hymiöllä varustamani lauseen irrottaminen yhteydestään ei ollut oikein rakentavaa keskustelua, mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #22 : 21.11.06 - klo:11:57 »
Mää en vielä muuta verotuksesta tiedä ko että mun pitää pistää ylös mun ammaukset ja mitä mää oon niistä saanu ja sitte maksaa niistä veroa 0 euroa koska en mää niistä ny niin paljon rahaa saa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #23 : 21.11.06 - klo:13:38 »
Progressiivisuus tarkoittaa prosentuaalista osuutta palkasta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #24 : 21.11.06 - klo:16:42 »
Täytyy nyt muistaa, et kyllä useimmat Suomessa asuvat hyvätuloisetkin on jossain vaiheessa näitä verotuksen hedelmiä nauttinut :lol: , siis esim. koulutuksen muodossa. Ainahan sitä voi siitä keskustella kuka saa ja mitä, mutta mm. edullinen sairaanhoito ja koulutus on musta tuettavia asioita.

En usko koskaan kovin rikkaaksi omilla urasuunnitelmillani päätyväni, mutta jos niin kävisi kyllä mielelläni omasta vauraudestani jotain jakaisinkin. Ja en tiedä olenko ainoa, mut kyllä mä tiettyä syyllisyyttä tunnen siitä kun hyvinvointi ei oo tän tasaisemmin jakautunut. Siispä olen nyt sitten saanut aikaiseksi kuukausilahjoitukset hyväntekeväisyyteen, joita joskus tällä foorumilla pohdin. Niin ei sitä ihminen määräänsä enempää rahaa tarvi...

Yksi kysymys: Jos kannatat verojen laskemista, niin mistä rahat sais sitten olla pois?
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #25 : 21.11.06 - klo:22:06 »
Verotus on siinä mielessä hyvä asia, että sen avulla saadaan kustannettua julkiset palvelut. Jos kaikki verotus poistettaisiin, olisi varmasti monia ihmisiä, jotka eivät ikinä voisi kustantaa itselleen nykyistä elintasoaan, vaikka tuotteet ja palvelut halpenisivat sen verran, mitä niissä on veroa ja vaikka palkkaverotuksesta tulevat rahat tulisivat "puhtaana käteen".

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #26 : 23.11.06 - klo:14:08 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Ja onneksi en tienaa kovin paljon ;)


kun ei tarvitse paljon maksaa verojakaan. Silloin on varaa rakastaa veroja.


Progressiivisuus tasa-arvoistaa verotuksen.


Eihän. Sen pyrkimys on tasata tuloja. Eli mitä suuremmat tulot, sitä enemmän on varaa osallistua hyvinvointipalvelujen rahotukseen. Jos se tasa-arvoistaisi verotusta, niin jokaisen veroprosentti olisi sama.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #27 : 23.11.06 - klo:14:12 »
Lainaus
Toivottavasti ymmärsin sävysi väärin, mutta tuosta voisi käsittää sinun vihjaavan että elän "yhteiskunna siivellä" ja sanon siksi mitä sanon.
Muutenkin tuon hymiöllä varustamani lauseen irrottaminen yhteydestään ei ollut oikein rakentavaa keskustelua, mutta tämähän on toki vain minun mielipiteeni.


En vihjaa mitään. Tiedän kyllä työni kautta, että yhteiskunnan siivellä eläjiä on ihan oikeasti olemassa. Tästä pitäisi uskaltaa ihan avoimesti keskustella. Mutta aina se päätyy siihen, että yritetään joku ryhmän leimata.

Esimerkki. Suomessa saa passiivinen työtön olla vapaalla 500 päivä työvoimatuella eikä tarvitse tehdä yhtään mitään oman työnhakunsa hyväksi.
Acta, non verba.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #28 : 23.11.06 - klo:15:41 »
Salikselle; toki minäkin tiedän ja eri työtehtävissäni olen ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet/jättäytyneet yhteiskunnan avun varaan. Se ei ollut nyt pointti.
Mutta olen edelleen sitä mieltä että verot on hyvä juttu. Pidän tästä järjestelmästä, ja uhallanikin sanon että rakastan veroja. Myönnän kyllä senkin, että rakkauteni vilpittömyys joutuisi varmaan kovemmalle koetukselle jos tienaisin rutkasti enemmän. ( Olispa kiva se punnita!)
Tämä järjestelmä ei ole virheetön, eikä aina joka kohdaltaan kaikkia tasaveroisesti kohteleva. Se tarvitsee korjauksia ja tarkistuksia. Mutta uskon että yhteiskunta on järjestäytynyt sen vuoksi, että se voisi yhdessä järjestää
sairaanhoidon, koulutuksen, liikenteen, turvallisuuden yms. Siihen verojen keruu on minun pienellä järjelläni ajateltuna paras keino. Ja hengeltään hyvin kristillinen.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Ovatko verot iloinen asia?
« Vastaus #29 : 23.11.06 - klo:22:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Ja onneksi en tienaa kovin paljon ;)


kun ei tarvitse paljon maksaa verojakaan. Silloin on varaa rakastaa veroja.


Progressiivisuus tasa-arvoistaa verotuksen.


Eihän. Sen pyrkimys on tasata tuloja. Eli mitä suuremmat tulot, sitä enemmän on varaa osallistua hyvinvointipalvelujen rahotukseen. Jos se tasa-arvoistaisi verotusta, niin jokaisen veroprosentti olisi sama.
Aamen...