Kirjoittaja Aihe: Ystävät rakkaat,  (Luettu 2887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Ystävät rakkaat,
« : 24.05.22 - klo:19:42 »

Onko teillä ja keitä.

Olin tekemässä remonttia Hauhossa Hämeen kunnassa ja Mauriz kanssa ystävystyttiin,

Olisi kiva kuulla ystävistä joihin kiva tatsi.

Mauritzin pyydän antamaan spagetti mikäse on, siis kastike kai, niin reseptin.

Elämässä välillä tulee ystäviä joiden kanssa vaan skulaa.

https://www.youtube.com/watch?v=eTOKcxIujgE
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #1 : 25.05.22 - klo:08:39 »
Minulla on ( ollut ) paljon ystäviä. Monet rakkaat ovat jo Tuonilmaisissa, mutta muutama on yhä tallella ajassa. Toisen kanssa ystävystyimme naapureina vuonna 1948, 5-vuotiaina. Myöhemmin oltiin molemmat säästöpankissa töissä.

Pankkivuosilta on myös jäljellä eräs Kitta. On tapailtu meillä, ja puhelimitse vaihdetaan kuulumiset. Kummallakin on journalisti-lapsi.

Hyviä ystäviä olen saanut tällä foorumilla, ja tässä uudessa talossa jossa olemme nyt yli kolme vuotta asuneet. Mainitsen rakkaat Pyrtsin ja juhanin. He ovat sukulaissieluja.

Kun muutimme tähän taloon, oli jo parkkipaikalla autoaan raaputtamassa Anneli. Tulimme heti tutuiksi, ja nyt ollaan ystäviä. Auttelemme toisiamme puolin ja toisin.
Anneli on n. 5 vuott nuorempi ja hän kykenee vielä moneen.

Toinen Anneli, entinen Kilpiäisten rajanaapuri asuu taas naapurissa. Toisessa talossa tosin. Meidän tyttäremme ovat ystävyksiä.

Haminanserkku on nyt Virolahdenserkku, jälleen. Hän on sukulaisista läheisin. Pidämme säännöllisesti yhteyttä.

Sain monta ystävää myös Mukkulan kirkolta, mutta korona, ja sairautemme, ovat tapaamisia harventaneet. Luonnolliista poistumaa on ikäisissämme jatkuvasti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #2 : 31.05.22 - klo:21:17 »
Paljon nunnia kasvaessani keski euroopassa tapasin ja munkit, kun jakoi kaavuissaan Westerbroella traktaateja, niin teki muhun ison vaikutuksen ja nunnien hyvä sydän on tehnyt jättämättömän kauniin jäljen mun sydämmeen ja kun näin Westebro gade lla ne munkit, niin kyselin het faijalta, et mitä jengii noi on noissa kaavuissa?
Olin ihan otettu ja ajattelin kakarana, et muu maailma voi olla mitä vaan, mutta oisimpa kuin noi munkit erilaista tarinaa kertomassa joka ihan vastoin muoti ilmiöitä tai edes laita, oli voimakas kokemus nähdä munkit keskellä Köbenhavn kakarana!
https://www.youtube.com/watch?v=CiXNIjGX1hY
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #3 : 06.06.22 - klo:08:49 »
On Marja ja Petri joilla on tänne oma avain ja suuri sydän.

Paitsi että toteavat josko uusi jääkaappi saattaa pudota päälleni tulevat kun tulee kohtaus enkä pääse lattialta.  Eilenkin oli ensin tilattu siili Prinssi Magnuksen pedikyyri ja he totesivat mikä asunnossa ei ehkä ole parhaalla tavalla niin kun olivat päässeet kotimatkalle alkoi rajuhko kohtaus enkä päässyt lattialta ja tautinen päänsärky alkoi.

Soitin heille ja ottivat uukkarin suunnilleen. Joitain tavaroita piti pudottaa Marjan verstaalle ja sitten tänne, Magnus omaan kaappiin, rohdot suuhuni kun en itse saa ja ovia kiinni ja noin. Kaikki kuntoon ja vielä, voitko jo paremmin, vähin erin, ja kun pääsin sängylleni pysymään, pystyin nukkumaan yön.

..........................

On hyvin paha oireaika, en pärjäis ilman noita kahta.   :100: :055: :049:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #4 : 06.06.22 - klo:10:05 »
Minulla on ollut ilo aina saada joku ystävä asuimmepa missä vain. Samoin yhdistyksissä joihin olen kuulunut, työpaikoilla, ja myös tällä foorumilla.

Tänä aamuna , kun kerrattiin eilistä, sanoin Matille, että en kai tiedä toista yhtä suloista, iloista ja auttavaista naista kuin Pyryharakka, johon tutustuin tämän rakkaan foorumin kautta.
Eilenkin hän oli kuin aurinko olisi alkanut paistaa kodissamme kun sainmme hänet vieraaksemme ja pöytäpalvelijaksemme. Päivä paistoi myös ulkona.

Samaa uskallan sanoa Seposta, vaikka hän on teknokraatti, jota tyyppiä yleensä vierastan. Alusta asti olemme tulleet toimeen. Hän on suuri suomalainen mies, ja Matin kanssa samaa laatua.
Sairaudet olemme jakaneet. Sairasvuoteelta sairaalasta ja sairaalaan olemme soitelleen.

Mauno on ensimmäinen körtti-ihminen jonka tunsin. Hän istui Aamuseuroissa penkillä vieressäni kun minä murruin itkemään Jumalan armosta Jaakko Heinimäen seurapuheen jälkeen.
' Tässä sitä nyt ollaan !'  lohdutti Mauni, karlitsini. Asuimmekin samalla 'kylällä', kaupunginosassa joka ei ole kaukana nytkään.
Mauno tuo syksyllä minulle sieniä Jos saa. :003:

Juhani tietää laatuni. Hän on veli minulle.

Luettelematta jää kymmeniä, jopa satoja, tämän matkan varrelta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #5 : 07.06.22 - klo:20:56 »
Tässä on tulos... minulta kaikki ihmiset ovat mainitsemisen arvoisia. Kritiikkiä minä olen saanut ja antanut kritiikkiä. Jokainen ihminen on laulun arvoinen...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #6 : 07.06.22 - klo:23:56 »
Tuossa just kurvasin pihhaan mustalla mersulla ja vanha lihava kuski toivotteli sydämellisesti tervetulleksi Herättäjäjuhlile Joensuuhun. Hyvin löytyy kuulemma kyytejä juhla-alueelle ja toivotteli kaikki vieraat tervetulleksi join kaupunkiin. Itseltäni myös terveisin paikallisesta ja Gloriasta. terv. kesäyön kulkija.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #7 : 07.07.22 - klo:12:00 »
Jokaiselle joku on kai rakkain !

Fredi

https://www.youtube.com/watch?v=ZQslsIkx8hk

vai

Dean Martin ?

https://www.youtube.com/watch?v=z-2_OstpR5c


 :003: :003:  Mie valitsen molemmat .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Ystävät rakkaat,
« Vastaus #8 : 07.07.22 - klo:17:22 »
Tässä on tulos... minulta kaikki ihmiset ovat mainitsemisen arvoisia. Kritiikkiä minä olen saanut ja antanut kritiikkiä. Jokainen ihminen on laulun arvoinen...

Minkähänlaisen laulun arvoinen itse olisin?
Tuskin ainakaan Beathoeven sinfonian, muta ehkä tämän balladin.

https://www.youtube.com/watch?v=2Svltq6LxoI&ab_channel=BobDylanVEVO
Kaikki valta tekoälylle!